Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2007, 17:13   #101
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Gilles Kepel himself, beweert echter iets anders:
(Als dat van Kepel komt dien je wel te vermelden waar hij dat geschreven heeft, maar dit terzijde.)

Eindelijk! Iemand die een feit aanhaalt! Dat is een hele verademing tussen al het geroep en getier.

Inderdaad, beste Visjnu, in Frankrijk werd er een nationale protestactie op gang gebracht waaraan zelfs enkele mensen uit het mohammedaanse deel van de bevolking hebben deelgenomen. Wij moeten hen voor eeuwig dankbaar zijn.

Zonder afbreuk te doen aan de intentie van die enkele mensen, of een en ander veel indruk gemaakt heeft op de ontvoerders is wel zeer de vraag. De chronolgie die ik hieronder vermeld kan misschien enige opheldering brengen?

Een van de leden van de officiële Franse mohammedaanse raad mocht mee met de Franse delegatie die naar Bagdad reisde om onder Amerikaanse bescherming de journalisten af te halen. Diezelfde man had in diezelfde periode nog eer betoond aan de leider van de Algerijnse terroristenorganisatie, het Front Islamique du Salut. Maar van een koehandel is er volgens de Franse regering zeker geen sprake ...
http://www.pavefrance.com/blog/archives/000824.html

October 05, 2004
French Diplomacy: Beg, Punt, Fumble, Beg
Take a look at this sorry procession of headlines:

Sunday August 29, 2004: Two French journalists kidnapped in Iraq
Monday August 30, 2004: Paris panic after journalists kidnapped in Iraq
Tuesday August, 31 2004: Hostages plead: Lift headscarf ban
Friday September 3, 2004: Hopes rise for French hostages
Friday September 3, 2004: French FM awaits liberation of hostages in Jordan
Friday September 3, 2004: French hostages 'no longer held'
Saturday September 4, 2004: Hopes rise sharply for quick release of French hostages
Saturday September 4, 2004: French journalists 'about to be freed'
Sunday September 5, 2004: Hostages' release stalls
Monday September 6, 2004: France sounds note of caution over hostages
Monday September 6, 2004: France Hopes Stance Aids Captives in Iraq
Thursday September 9, 2004: France wants U.S. out of hostage crisis
Friday September 10, 2004: Liberation of French hostages still possible: French FM
Monday September 13, 2004: French try to answer Iraq's anarchy with charm
Monday September 13, 2004: Paris fears long wait possible for hostages
Tuesday September 14, 2004: Journalists' Iraqi captors say France is "enemy of Muslims"
Friday September 17, 2004: If Chirac can't deliver on hostages, who can?
Monday September 20, 2004: De Villepin optimistic for release of Iraq hostages
Tuesday September 21, 2004: Chirac in fresh appeal for kidnapped journalists
Tuesday September 28, 2004: Report: French Hostages in Iraq to Be Freed Soon
Wednesday September 29, 2004: Group holding Iraq hostages pays ‘tribute’ to French stand on Iraq
Friday October 1, 2004: Uncertain negotiations: Confusion surrounds efforts to secure the release of the French journalists and their Syrian driver
Sunday October 3, 2004: Chaos grips bid to free hostages held in Iraq
Monday October 4, 2004: France Riled by Failed Iraq Rescue Mission
Monday October 4, 2004: France Calls Crisis Talks Over Iraq Hostages Farce
Tuesday October 5, 2004: France vows 'discreet' bid to free journalists in Iraq
Tuesday October 5, 2004: Private talks collapse for 2 French hostages
...
Het zal nog wel enige jaren duren eer we precies weten wat er gebeurd is.

Maar intussen is het zo dat er een geval is waarin enkele volgelingen van Mohammed meegedaan hebben aan de acties van de Franse regering om twee journalisten vrij te krijgen. En dat dateert slechts van 2004.

Next?
Oud 6 augustus 2007, 18:24   #102
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Maar van een koehandel is er volgens de Franse regering zeker geen sprake .
Wel om eerlijk te zijn, ik denk dat Gilles Kepel de zaken inderdaad ietsje rooskleuriger laat uitschijnen dan ze waren. Zonder afbreuk te doen op de waarde van zijn werk (lijkt me inderdaad wel interessant), verdenk ik hem er toch wel een beetje van een vrij pro-Franse agenda te hebben
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 18:33   #103
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waar blijft het wereldwijd Moslim-protest tegen de Taliban die nog steeds 21 Koreaanse hulverleners gijzelen en er al 2 omgebracht hebben? Wordt de goede naam van de Islam niet meer bedreigd door de barbaarse praktijken van de jihadi’s dan door een paar Mohammed-cartoons in Deense dagbladen. Hoe kan het dat de Mohammed-cartoons duizenden Moslims op de been brachten en dat de gijzeling in Afganistan enkel leidt tot stilte? De moslims beweren dat islam vrede betekent. Maar is dit eigenlijk wel zo? De Taliban-strijders beschouwen zichzelf als goede moslims, die precies uitvoeren wat er in de koran staat: “…O gij die gelooft, neemt de Joden en de christenen niet tot vrienden…” (soera 5:51) “…doodt dan de afgodendienaren, waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” (soera 9:5) “…O gij die gelooft, bestrijdt dan de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden…” ( soera 9:123) Enz Wordt het voor de moslims geen tijd om de doctrine op te geven dat de koran het letterlijk woord van god zou zijn, eeuwig en onveranderlijk. Een vreedzame islam is een islam die duidelijk afstand neemt van bepaalde delen van de koran. Enkel dan kan de islam toetreden tot de club van de beschaafde religies, die voortbouwen op oude religieuze teksten zonder er absoluut aan vast te houden. Het zou goed zijn als de Belgische moslim-executieve hierover duidelijker ware.

Ik vraag me het zelfde af als de persoon die deze lezersbrief in DS plaatste.
Je qoute een bewijs van de goede wil van islamieten om het daarna direct te ontkennen. Slim .

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 19:56   #104
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Je qoute een bewijs van de goede wil van islamieten om het daarna direct te ontkennen. Slim .
Goede wil?
Niks wil at all! Loutere lafheid en angst voor de reacties van hun extremere broeders en zusters van de religie van de bommengordels.
Precies omdat ze weten hoe gewelddadig hun religie is en hoe intolerant tegenover al die diegenen die zelf durven na te denken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 11:13   #105
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dag Lincoln!

Dat is dus een reactie op mijn "Inderdaad, Lincoln, geen enkele volgeling van Mohammed kan er een probleem mee hebben dat wij teruggevoerd worden naar toestanden van meer dan 1000 jaar geleden."

Een oud gezegde hier is: "Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken". En inderdaad, de mohammedaanse ideologie heeft ons in de geschiedenis telkens weer geleerd dat zij haar streken niet verliest. Van de "zachte" vormen van de leer schiet minder en minder over, en nu willen zij hun actiegebied uitbreiden naar de beschaafd wereld.

Je mag natuurlijk altijd proberen mij van het tegendeel te overtuigen!

Dit was een reactie op mijn "Het is toch wel een beetje eigenaardig dat al die volgelingen naar Europa komen op de vlucht voor de slechte toestanden thuis, slechte toestanden die juist gecreëerd werden door een ideologie die totaal achterhaald is en enkel tot armoede en achterlijkheid leidt?"

Elk jaar vluchten nog honderdduizenden naar de beschaafde wereld.

Als reactie op "De volgelingen van Mohammed protesteren niet tegen alle moorden die door hun voormannen gepleegd worden omdat zij er diep in hun hart mee akkoord gaan. Ze juichen er zelfs om!"

Ik heb hier nog geen Filip de winter op dit forum gezien. Het is zeker geen vooroordeel! Die vaststelling wordt door heel wat mensen gedaan, en kan door iedereen gedaan worden die de actualiteit volgt. Als er cartoons van Mohammed gepubliceerd worden, of de Paus vertelt een historisch feit, dan staat de halve wereld in brand. Als de volgelingen van Mohammed weer een van hun bloedige aanslagen plegen op onschuldige mensen, of weer eens wat ongelovigen, afvalligen of "slechte moslims" ophangen of kelen, dan zijn er geen protesten, geen betogingen, enkel instemming en gejuich in diezelfde halve wereld, ook in de middens van die mysterieuze "gematigde moslims", die nog nooit iemand gezien heeft.

Dat vind ik spijtig. Jij kent me ook niet hé. Dat vind ik ook spijtig, maar ik wil het zo wel houden. Daar ik in mijn leven al een paar keer met de dood bedreigd ben hecht ik echt wel aan mijn anonimiteit. Niet dat jij een vlieg zou kwaad doen, maar ik ken je vrienden niet.
Man, man, man, basy, ik heb wel een beetje geschrokken van je laatste zin, ik zou echt niet weten waarom ik u zou bedreigen ?! Ik kende veel mensen en zeker toen ik twee maanden in het ziekenhuis lag, verschillende mensen waarmee ik soms een hevige discutie meedeel ,. En over mijn vrienden ,jammer heb ik er geen , in deze tijden gaat "vriendelijkheid" alleen als er iets "materiaals" te winnen is ! maw ,geen biznis geen vrienden, geen gezondheid geen vrienden, no money no friends !

En toch, als je denkt dat mijn vrienden (dan bedoel ik mijn famillie leden ,neven en nichten) iets kwaad zouden doen, dan vind ik dit nog een regelrechte belediging, niet enkel voor mijn "marokkaanse" famillie leden maar ook mijn vlaamse famillie leden !!! En ik denk dat het beter is dat ik een punt hier achter te zetten ,maw je belandt in mijn "friendly" negeer lijst,.

Succes nog in je leven, moge allah over je waken.

<
>
End.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 augustus 2007 om 11:18.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 15:05   #106
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
... En toch, als je denkt dat mijn vrienden (dan bedoel ik mijn famillie leden ,neven en nichten) iets kwaad zouden doen, dan vind ik dit nog een regelrechte belediging, niet enkel voor mijn "marokkaanse" famillie leden maar ook mijn vlaamse famillie leden !!! En ik denk dat het beter is dat ik een punt hier achter te zetten ,maw je belandt in mijn "friendly" negeer lijst,.

Succes nog in je leven, moge allah over je waken.

<
>
End.
Het ging dus over dat "En daarbij, "u" kent "mij" niet !" van jou, en mijn antwoord daarop: "Dat vind ik spijtig. Jij kent me ook niet hé. Dat vind ik ook spijtig, maar ik wil het zo wel houden. Daar ik in mijn leven al een paar keer met de dood bedreigd ben hecht ik echt wel aan mijn anonimiteit. Niet dat jij een vlieg zou kwaad doen, maar ik ken je vrienden niet."

Je doet wat je niet laten kunt, Lincoln, ook al zou het mij spijten. Ik vermoed niet dat je een excuus zocht om mij te moeten negeren. "Vrienden" is een rekbaar begrip, en ik heb in mijn leven reeds twee duidelijke doodsbedreigingen gekregen, gelukkig maar aan mijn "virtuele" ik, van mensen die zich misschien al te gemakkelijk "broeders" noemen.

Pas in elk geval goed op jezelf!
Oud 7 augustus 2007, 20:50   #107
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Goede wil?
Niks wil at all! Loutere lafheid en angst voor de reacties van hun extremere broeders en zusters van de religie van de bommengordels.
Precies omdat ze weten hoe gewelddadig hun religie is en hoe intolerant tegenover al die diegenen die zelf durven na te denken.
Je kent iedereen persoonlijk, merk ik.

Oud 7 augustus 2007, 21:17   #108
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kent iedereen persoonlijk, merk ik.
Nee, ik kan gewoon goed tellen. Jij blijkbaar niet. Simpel nochtans als je even een sommetje wil maken van die overgroooooooooooooote meerderheid van gematigden die hun stem verheffen tegen de gruweldaden van hun geloofsbroeders : 0 ("NUL").
Oud 7 augustus 2007, 21:28   #109
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, ik kan gewoon goed tellen. Jij blijkbaar niet. Simpel nochtans als je even een sommetje wil maken van die overgroooooooooooooote meerderheid van gematigden die hun stem verheffen tegen de gruweldaden van hun geloofsbroeders : 0 ("NUL").
Tip: doe je oren open.

Oud 7 augustus 2007, 21:30   #110
Banneling

Standaard

Citaat:
Tip: doe je oren open.
Tip : doe je ogen open.
Oud 7 augustus 2007, 23:57   #111
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

E :

Citaat:
Misschien kan je ook gewoon op het argument antwoorden
Zeker !

Wanneer begon de Verlichting ?

geschiedenis is een mooie zaak en geeft het ... mensdom veel vermaak ....
Oud 8 augustus 2007, 05:00   #112
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Een vreedzame islam is een islam die duidelijk afstand neemt van bepaalde delen van de koran. Enkel dan kan de islam toetreden tot de club van de beschaafde religies, die voortbouwen op oude religieuze teksten zonder er absoluut aan vast te houden. Het zou goed zijn als de Belgische moslim-executieve hierover duidelijker ware.
Een vreedzame islam is een contradictio in terminis. Voor al wat ik al over islam heb gelezen, bouwt dit onding alsmaar verder op:
Uitbreiding van de islam bezette gronden, door geweld.

En daarin gesteund door het onaantastbare voorbeeld van rmp(*) mohamed.

Zelfs als die belziekse moslim-executieve zoete broodjes zou bakken, kan je ze niet vertrouwen, want ook dan volgen ze rmp(*) mohamed's voorbeeld: verdragen sluiten en liegen, tot je machtig genoeg bent om echt toe te slaan.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 14:18   #113
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Islamofielen willen terug naar de 7de eeuw
Nuancering; de Islam is vastgeroest in de 7de eeuw.
Oud 8 augustus 2007, 16:13   #114
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Een vreedzame islam is een contradictio in terminis. Voor al wat ik al over islam heb gelezen, bouwt dit onding alsmaar verder op:
Uitbreiding van de islam bezette gronden, door geweld.

En daarin gesteund door het onaantastbare voorbeeld van rmp(*) mohamed.

Zelfs als die belziekse moslim-executieve zoete broodjes zou bakken, kan je ze niet vertrouwen, want ook dan volgen ze rmp(*) mohamed's voorbeeld: verdragen sluiten en liegen, tot je machtig genoeg bent om echt toe te slaan.
Dan moet je echt eens beginnen meer te lezen (en nee, geen Vlaams Blokbladjes).

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be