Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Op welke manier moeten kinderen van asielzoekers worden opgesloten?
In zwaarbewaakte isoleercelllen van 2 op 2, zonder licht en lucht 11 23,91%
In gewone cellen zonder ramen 2 4,35%
Zij hebben recht op een kamer met ramen, maar wel achter slot en grendel en tralie 10 21,74%
Ik ben tégen mensenrechtenschendingen 23 50,00%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 11:17   #101
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Solidariteit is een gezamenlijke aangelegenheid. Iedereen moet er aan meedoen.
sorry dat ik niet wil solidair zijn met mensen die het niet verdienen
Oud 2 augustus 2007, 11:19   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
sorry dat ik niet wil solidair zijn met mensen die het niet verdienen
Jij hebt helemaal niks te willen. Weet je dat nog altijd niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:20   #103
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u natte droom is dat iedereen aan u lijf hangt en u slaafs volgt wss
Oud 2 augustus 2007, 11:21   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u natte droom is dat iedereen aan u lijf hangt en u slaafs volgt wss
Nee. Waarom denk je dat?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 augustus 2007, 11:23   #105
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Waarom denk je dat?
omdat u hier nog geen enkel zinnig, realistisch antwoord hebt gegeven
Oud 2 augustus 2007, 11:24   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat u hier nog geen enkel zinnig, realistisch antwoord hebt gegeven
En daarom is het mijn natte droom dat mensen mij slaafs zouden volgen? Is dat "logica op z'n Vlaams Bloks"?

Citaat:
Oud 2 augustus 2007, 11:25   #107
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, net als jij en ik beslist hij mee over de SZ via de (voorlopig nog representatieve) democratie. Alle Vlaamse partijen vragen de splitsing van gezondheidszorg en kinderbijslag, en de grootste Vlaamse partijen willen nog meer delen splitsen. Dat gaat dus de goede richting uit.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:49   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Iederéén mag willen, maar of iederéén ook k�*n, is nog een ander paar mouwen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:54   #109
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar blijft de optie:

de ouders die hier bewust in illegaliteit verblijven moeten uit de ouderlijke macht ontzet worden en de kinderen in tehuizen ondergebracht zoals de andere kinderen van ouders die uit de ouderlijke macht ontzet zijn.

(in die tehuizen gaan natuurlijk ook de deuren op slot, maar ik heb Edina daar nog nooit over horen klagen).
Inderdaad. Aan deze tendentieuze, belachelijke pol doe ik niet mee.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 12:42   #110
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bijlange niet, zotteke. Wie prent u toch zulke nonsens in?
en dan maar gaan janken he Raf.... maar zelf mensen beledigen of vernederen dat mag he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 12:45   #111
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Nee.

Allerminst.

Omdat we solidair zijn met mensen die het slechter hebben dan wij? Omdat we niet hebberig en egoïstisch zijn en al onze rijkdom voor onszelf willen houden, terwijl overal ter wereld mensen creperen van honger en ontbering?
Allez Mister Solidair, vertel mij eens : hoeveel illegalen heb jij al thuis opgevangen ? Of ben je daar te hebberig en egoïstisch voor ? Wil jij al je rijkdom voor jezelf houden ? En dat terwijl overal ter wereld mensen creperen van honger en ontbering.

Hop ga naar de bank, haal al het geld van je rekeningen en ga het uitdelen aan 127bis, kom dan terug en dan heb je recht van spreken.
Anders ben je gewoon maar een hypochriet he...
('k schreef bijna nen homochriet..... dat is ook een van die nieuwe soorten of rassen of whatever....)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 2 augustus 2007, 12:46   #112
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Solidariteit is een gezamenlijke aangelegenheid. Iedereen moet er aan meedoen.
MOET ??? Het dictatorke in Raf komt boven... piep .... (sorry Chipie)

Oud 2 augustus 2007, 12:58   #113
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de ouders die hier bewust in illegaliteit verblijven moeten uit de ouderlijke macht ontzet worden en de kinderen in tehuizen ondergebracht zoals de andere kinderen van ouders die uit de ouderlijke macht ontzet zijn.
Geweldig. Daar gaat het kind beter van worden. Vooral als de ouders dan gerepatriëerd worden naar de andere kant van de wereld zoals jij dat wil.

Citaat:
(in die tehuizen gaan natuurlijk ook de deuren op slot, maar ik heb Edina daar nog nooit over horen klagen).
Je blijft de bespottelijke vergelijkingen ophopen. Wat niet wegneemt dat het in tehuizen ook geen rozengeur en maneschijn is, maar dat is een andere discussie. Je snapt echt niets van de essentie hé? Een beetje inlevingsvermogen is blijkbaar onmogelijk voor jou.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 13:07   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geweldig. Daar gaat het kind beter van worden. Vooral als de ouders dan gerepatriëerd worden naar de andere kant van de wereld zoals jij dat wil.
Op het moment dat de ouders zich netjes aan de hier geldende wet houden én dus teruggaan, is er toch geen enkele reden om hun kinderen niet mee te laten gaan?

Citaat:
Je blijft de bespottelijke vergelijkingen ophopen. Wat niet wegneemt dat het in tehuizen ook geen rozengeur en maneschijn is, maar dat is een andere discussie. Je snapt echt niets van de essentie hé? Een beetje inlevingsvermogen is blijkbaar onmogelijk voor jou.
Welke bespottelijke vergelijking? In de asielcentra hebben de mensen een eigen kamer, gemeenschappelijke kamers, ontspanningskamers, mogen ze vrij op de binnenplaatsen etc.... ze mogen alléén niet buiten de omheining!
en hoe zie jij kindertehuizen? Met open voordeuren waar ze naar hartelust naar binnen en naar buiten mogen lopen? Zelfs met slaapZALEN, zonder een privéplekje (wat ze dus in de asielcentra wèl hebben).
En wie snapt hier niks van de ESSENTIE???? Daarom heb je niet geantwoord op het trauma dat Angeliqueske heeft opgelopen toen haar ouders naar hier kwamen zeker: géén vriendjes ginder? géén tantes? géén nonkels? géén opa's, géén oma's???? géén speelkameraadjes? géén taalkennis? - om maar niet te spreken over de constante druk om te moeten leven in de illegaliteit! --- nog even en je gaat het vergelijken met de joodse bevolking die moest onderduiken omdat ze er anders het leven bij inlieten. WELKE ESSENTIE Edina?

En nog iets: deze brave menschkens deden zelfs de moeite niet om een asielaanvraag in te dienen. Wat indien Angeliqueske op een bepaald moment 18 was geworden? Welke verantwoordelijkheid gingen de ouders dan nemen?

En waar zitten ze nu trouwens? Opgesloten in één of ander huizeke van één of andere do-gooder omdat ze niet meer buiten kunnen komen? (en van ruime gebouwen krijgen ze een trauma nietwaar), of in één of ander appartementje (ook niet goed: zo'n gebouw is OOK te groot en te traumatizerend natuurlijk).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 augustus 2007 om 13:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 13:10   #115
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Op het moment dat de ouders zich netjes aan de hier geldende wet houden én dus teruggaan, is er toch geen enkele reden om hun kinderen niet mee te laten gaan?

Welke bespottelijke vergelijking? In de asielcentra hebben de mensen een eigen kamer, gemeenschappelijke kamers, ontspanningskamers, mogen ze vrij op de binnenplaatsen etc.... ze mogen alléén niet buiten de omheining!
en hoe zie jij kindertehuizen? Met open voordeuren waar ze naar hartelust naar binnen en naar buiten mogen lopen? Zelfs met slaapZALEN, zonder een privéplekje (wat ze dus in de asielcentra wèl hebben).
En wie snapt hier niks van de ESSENTIE???? Daarom heb je niet geantwoord op het trauma dat Angeliqueske heeft opgelopen toen haar ouders naar hier kwamen zeker: géén vriendjes ginder? géén tantes? géén nonkels? géén opa's, géén oma's???? géén speelkameraadjes? géén taalkennis? - om maar niet te spreken over de constante druk om te moeten leven in de illegaliteit! --- nog even en je gaat het vergelijken met de joodse bevolking die moest onderduiken omdat ze er anders het leven bij inlieten. WELKE ESSENTIE Edina?

En nog iets: deze brave menschkens deden zelfs de moeite niet om een asielaanvraag in te dienen. Wat indien Angeliqueske op een bepaald moment 18 was geworden? Welke verantwoordelijkheid gingen de ouders dan nemen?

En waar zitten ze nu trouwens? Opgesloten in één of ander huizeke van één of andere do-gooder omdat ze niet meer buiten kunnen komen? (en van ruime gebouwen krijgen ze een trauma nietwaar), of in één of ander appartementje (ook niet goed: zo'n gebouw is OOK te groot en te traumatizerend natuurlijk).
Aan die vragen gaan ze liever voorbij Circe....dan ontkrachten ze hun eigen argumenten he.....

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 2 augustus 2007 om 13:12.
Oud 2 augustus 2007, 13:12   #116
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

snapt u de essentie? ze ZIJN ILLEGAAL EN HEBBEN GEEN RECHT VAN SPREKEN
Oud 2 augustus 2007, 13:13   #117
Tegendradigaard

Standaard

Net zoals aan mijn vraag: waarom indien het zo onprettig is in Belgie als illegaal te leven, ze toch hier willen blijven verder leven als illegaal ?

ze hangen wel graag het emo-verhaaltje op van die arme illegaaltjes, maar die o zo arme illegaaltjes willen wel rustig hier verder blijven illegaaltje spelen....

Oud 2 augustus 2007, 13:28   #118
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In afwachting van repatriëring dus afzonderen van ouders en andere familie/bekenden. Geweldig! De humaniteit van je voorstel ontroert me

Citaat:
De essentie die ik je al een keer of tien heb uitgelegd, maar die je telkens hebt genegeerd. Eerst en vooral heb je duidelijk geen enkel idee over hoe het er in de gesloten opvangcentra aan toe gaat, want je beschrijving klopt niet met de realiteit (iedereen een eigen kamer?!? vrij op de binnenplaatsen?!?). En ten tweede zitten ze achter tralies, mogen ze niet naar school of andere plaatsen gaan en hebben ze geen enkel idee over de duur van hun verblijf of wat er op zal volgen. Dringt dat nu niet in je kop door dat vooral dat laatste verschrikkelijk is?!? Ik vrees van niet. empathie is je onbekend, dat heb ik al wel vaker gemerkt.

Citaat:
En wie snapt hier niks van de ESSENTIE???? Daarom heb je niet geantwoord op het trauma dat Angeliqueske heeft opgelopen toen haar ouders naar hier kwamen zeker: géén vriendjes ginder? géén tantes? géén nonkels? géén opa's, géén oma's???? géén speelkameraadjes? géén taalkennis? - om maar niet te spreken over de constante druk om te moeten leven in de illegaliteit!
Dat het niet lang zou duren voor je neerbuigend over het meisje zou beginnen praten, verwondert me alleszins niet. Dat je niet snapt dat een vrijwillige verhuizing niet hetzelfde is als een gedwongen, al evenmin. Leven in de illegaliteit is inderdaad geen pretje, maar dat ontdekken ze meestal pas wanneer ze hier zijn én het dus al te laat is.

Citaat:
Voor de derde keer: waarom een asielaanvraag indienen waar je toch niet voor in aanmerking komt? Het zijn geen politieke vluchtelingen en dat hebben ze nooit gepretendeerd. Jij hebt dus liever mensen die desondanks liegen en politiek asiel aanvragen? En om op je vraag te antwoorden: zij zouden ongetwijfeld vroeg of laat een aanvraag tot regularisatie hebben ingediend natuurlijk...

Citaat:
Ze zitten helemaal niet opgesloten en kunnen gewoon buitenkomen nu hoor... Je snapt het echt niet hé (lees: wil het echt niet snappen)? Ik ga dan ook geen tijd meer verspillen om het nog eens uit te leggen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 14:01   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nu ook weer niet overdrijven hé. 75% lijkt me wel een haalbare kaart.

Wees eens wat minder egoïstisch.

75%, Betaal ik nu al. En net zoals de meeste van de forumbezoekers elke dag naar hun werk gaan. (tuurlijk niet de uitzonderingen die geëmigreerd zijn naar lagere belastingsoorden)

13.8% Sz, 35% belasting op loon, aangevuld met toeslagen, aanvullingen en taxen. En dan nog eens BTW, die gehoffen word op zelfs de belaste winst van de verkoper.
Uiteindelijk vloeit er zelfs meer dan 75% van mijn loon naar de staatskas, waar het in die bodemloze put verloren gaat.

Maar om een voorbeeldje te geven. Met wat nu verspild word aan uitkering aan de koninklijke familie zouden we 1000 asielzoekersfamilies per jaar comfortabel kunnen onderhouden.

Ik ga effe volledig voorbij aan C2C's totale idioterie.
Maar we kunnen met België niet het OCMW van de hele wereld worden.
Dat heeft Paars perfect gedemonstreerd. Vanaf dat er geen cash geld meer te rapen was, zijn de officiële asielaanvragen teruggevallen naar een schijntje.
De mensen die hier geraken, en dan vooral gezinnen, die waren niet onbemiddeld in eigen land. Of ze zijn hier gekomen via "legale" manieren, om dan onder te duiken. Of ze hebben klauwen vol geld gegeven aan mensensmokkelaars.
Hoe "arme sukkelaars" aan dat geld komen is de vraag nietwaar.
Maar zelfs ten goederen trouw, de opties voor België zijn beperkt, we zitten al op elkaar gestapeld, we moeten zeer veel energie spenderen om onze grond , lucht en water bruikbaar te houden. En al deze energie is dan nog eens geïmporteerd.
Neen, om er dan nog eens een hoop balast op maatschappelijk niveau te gaan meezeulen. Laat maar.

Een oplossing is duidelijk. Ervoor zorgen dat het op een ander even goed, of zelfs beter is dan hier. Maar dat gaan we niet doen door het niveau hier naar beneden te trekken. Dat zou een exodus opleveren, net zoals het in de "goeie ouwe slechte tijden" gebeurde.

En ik denk dat de linkse hypocrieten dan de eersten zijn om dan hun puinzooi te laten rotten.
Oud 2 augustus 2007, 14:03   #120
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
1. In afwachting van repatriëring dus afzonderen van ouders en andere familie/bekenden. Geweldig! De humaniteit van je voorstel ontroert me

2. De essentie die ik je al een keer of tien heb uitgelegd, maar die je telkens hebt genegeerd. Eerst en vooral heb je duidelijk geen enkel idee over hoe het er in de gesloten opvangcentra aan toe gaat, want je beschrijving klopt niet met de realiteit (iedereen een eigen kamer?!? vrij op de binnenplaatsen?!?). En ten tweede zitten ze achter tralies, mogen ze niet naar school of andere plaatsen gaan en hebben ze geen enkel idee over de duur van hun verblijf of wat er op zal volgen. Dringt dat nu niet in je kop door dat vooral dat laatste verschrikkelijk is?!? Ik vrees van niet. empathie is je onbekend, dat heb ik al wel vaker gemerkt.

3. Dat het niet lang zou duren voor je neerbuigend over het meisje zou beginnen praten, verwondert me alleszins niet. Dat je niet snapt dat een vrijwillige verhuizing niet hetzelfde is als een gedwongen, al evenmin. Leven in de illegaliteit is inderdaad geen pretje, maar dat ontdekken ze meestal pas wanneer ze hier zijn én het dus al te laat is.

4. Voor de derde keer: waarom een asielaanvraag indienen waar je toch niet voor in aanmerking komt? Het zijn geen politieke vluchtelingen en dat hebben ze nooit gepretendeerd. Jij hebt dus liever mensen die desondanks liegen en politiek asiel aanvragen? En om op je vraag te antwoorden: zij zouden ongetwijfeld vroeg of laat een aanvraag tot regularisatie hebben ingediend natuurlijk...

5. Ze zitten helemaal niet opgesloten en kunnen gewoon buitenkomen nu hoor... Je snapt het echt niet hé (lees: wil het echt niet snappen)? Ik ga dan ook geen tijd meer verspillen om het nog eens uit te leggen.
1. Neen gewoon iedereen van de familie bijeen in 127 bis. Dat is toch het beste voor de hele familie he.

2. Ze hebben wel een idee over hoe lang ze daar kunnen blijven of zullen zitten. Als ze vrijwillig akkoord gaan met hun repatriering dan zijn ze bij wijze van spreken morgen weg en is de onzekerheid ook weg. Ze hebben dat criterium zelf in de hand.

3. Wie zegt dat dat meisje niet veel liever in Ecuador was gebleven bij haar vriendjes en oma en opa en nonkels en tantes ? Vanwaar haal jij die informatie ? En voor de elfendertigste keer: als het leven als illegaal toch zo vreselijk is, waarom kiezen er dan zelf voor om dit leven voort te zetten ?

4. Goed pleidoooi om die mensen overwijld terug naar huis te sturen natuurlijk

5. Nu leven ze dus terug hun gewone vreselijke (volgens jou toch) leven van illegaal verder.... en jij juicht dat toe ? Heb jij dan geen empathie voor die sukkelaars... ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be