![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Aantal % dat VB zou over houden? | |||
-8% |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,96% |
-10% |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,49% |
-15% |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,97% |
+15% |
![]() ![]() ![]() |
56 | 83,58% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de federale moet je rekening houden met de Waalse partijen en de uitslag in Wallonië. Vermits het FN er niks bakt is dat dus zowiezo kwazi onmogelijk want VB heeft geen Waals broertje met veel zetels. Echter voor de Vlaamse verkiezingen liggen de kaarten anders want daar zijn het enkel de Vlaamse partijen waarmee rekening gehouden moet worden, niet met de Waalse. Het zal dus met een groot Vlaams Belang moeilijker zijn een regering te vormen en zal de lokgroep om te praten met het VB groter zijn. Wat is het nut CAP te stemmen als die de kiesdrempel te halen, wat is het nut te stemmen op kleine partijen of andere oppositiepartijen zoals Groen! als die toch niet aan den bak komen ? Zoals je ziet redeneert de VB kiezer niet zo. Die moet nu eenmaal gaan stemmen (stemplicht) en wilt de bruinen, allochtonen en moslims buiten. Zelfs in fache caché zeggen hardcore kiezers dat het een utoptie zal blijven. Denk je dat in die 30 jaar dat ze er zijn er niets veranderd is ? De mentaliteit is alleszins positief verandert bij de mensen. Die jarenlange propaganda deden volgens mij zeker zijn werk. Het is zelfs zo ver dat als je ergens over vreemdelingen praat men vroeg of laat het VB erbij haalt of ter sprake komt. In het buitenland spreekt men niet meer van belg maar van "iemand die uit nederlandstalig of franstalig gedeelte van dat land komt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Voila inderdaad je snapt het. Neem een voorbeeld aan Knuppel of jan van den berghe. Ze hoeven geen radicale praat te verkondigen om te zeggen wat ze denken. Vorm van communicatie die een grote publiek aanspreekt.
Dewinter lijkt het de laatste jaren geleerd te hebben maar bepaalde uitspraken uit het verleden zorgen toch wel voor problemen merk ik. Beter is het een blanco verleden te hebben zoals Geert Wilders anders schiet je de gematigde respectabele kiezers weg. Je bent veel gevaarlijker door je normaal en gewoon voor te doen en je gedachten voor jou te houden (toch op gepaste moment). Stemmen vertegenwoordigt een ganse meute mensen die rechtstreeks of onrechtstreeks achter jou partij staan. In die zin dat met die stemmen iets te doen is kwa macht en verdere uitbouw van de partij. Ook speelt geld hier een rol, dat is nodig voor propaganda dat dodelijk efficient is. Wat niet wilt zeggen dat het programma afzwakt of VB anders is geworden, dat heeft daar niets mee te zien. DE boodschap blijft hetzelfde. Een privé babbeltje met enkele mandatarissen zegt nog altijd voldoende. Dat dienen die radicale mensen (ben er zelf ook één) eindelijk eens te begrijpen. De nazi uithangen is gewoon marginaal en politieke zelfmoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ten tweede wat gaat het VB doen met de eventueel meer behaalde stemmen? Ik weet het antwoord al. Gewoon niets
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel: mij maakt het allemaal niet veel uit. Ik ben Limburger. Maar ik breng het maar even onder uw aandacht. Laatst gewijzigd door system : 6 augustus 2007 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het blijft mijn overtuiging dat een partij de bevolking moet overtuigen van de juistheid van de partij-ideologie en niet zoals het huidige VB dat zich beperkt tot Calimero-gedrag over het corcon sanitaire en het hopen op het mislukken van de anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om het feit dat de Waalse politici niet goed bezig zijn, ze halen er alles uit (uit de federale staat België) om hun Waalse inwoners een goed leven aan te bieden. Je kan het de modale waal niet kwalijk nemen dat hij hier gretig gebruik van maakt. Dus komt het er eigenlijk op neer dat de waalse politici een mentaliteitswijziging moeten ondergaan. Ze moeten het geld, dat in stromen naar hen toekomt, op een goede manier gebruiken zodat de modale waal er echt beter van wordt. Net zoals mijn neef (was een pater) vroeger reeds zei: Ik leer de negerkes vissen, dit kost me nu meer moeite dan dat ik ze iedere dag vis zou geven, maar in de toekomst werpt dit zijn vruchten af. PS: Hij leerde hen niet enkel visseb hoor, hij had aardnotenolieprojecten lopen, waardoor de negerkes van apenootjes elektriciteit konden maken enz...
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() goeie vraag
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() allez, we zullen met u beginnen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Leterme faalt krijgen we een zwarte zondag in 2009, waar iedereen niet goed gaat van zijn. Zelfs ik...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() [quote=Internaut;2833942]
Echter voor de Vlaamse verkiezingen liggen de kaarten anders want daar zijn het enkel de Vlaamse partijen waarmee rekening gehouden moet worden, niet met de Waalse. Het zal dus met een groot Vlaams Belang moeilijker zijn een regering te vormen en zal de lokgroep om te praten met het VB groter zijn. hopelijk raken we idd van dat cordon af, zijn we zowel van VB als C.S., opgeruimd staat netjes, want iedereen weet dat Vb hoogstwaarschijnlijk door de mand zal vallen als een partij die veel kan zeggen en kritikeren mr zelf niet in staat is iets te doen ,ze zouden nog mogen en kunnen Het is zelfs zo ver dat als je ergens over vreemdelingen praat men vroeg of laat het VB erbij haalt of ter sprake komt. jep, en dat is jammer , zo kan men nooit openlijk, zonder bij een partij geschaard te worden over dit actuele " probleem" debatteren. In het buitenland spreekt men niet meer van belg maar van "iemand die uit nederlandstalig of franstalig gedeelte van dat land komt" op voorwaarde dat men belgie weet liggen wat overigens niet zo evident is, en als ze dat al weten denk ik dat nog een kleinere minderheid weet dat er in belgie 2 of nee, zelfs 3 ( laten we onze duitstalige vrienden niet vergeten ) gesproken worden, de meesten denken naar mijn bescheiden mening onterecht natuurlijk dat hier hoofdzakelijk frans gesproken word
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=the outlaw torn;2834354]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() [quote=ancapa;2834436]
Citaat:
dat leterme reeds 100.000 kiezers kwijt is, verwondert me niets, want talmen en slappe attitudes zijn zijn handelsmerk aan het worden, met alle te verwachten gevolgen van dien... mijn mening ( en vrees ) is de volgende. Leterme zal toegeven aan de walen, vergeet tenslotte niet dat hij in het frans opgevoed is en een van zijn ouders ( of het zijn vader of moeder is weet ik niet ) waal is. en een cd&v'er die vlaams -gezind is, is als een VLD die geen leugens verkoopt, maw zo goed als onbestaand. kiesbelofte of niet. BHV moest volgens een zgn. eerdere kiesbelofte reeds onverwijld gesplitst zijn en aangezien ze nog steeds moeten beginnen aan die splitsing zegt dit veel over de geloofwaardigheid van die kiesbeloftes. kiesbeloften = zand in de ogen van de kiezer strooien.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=the outlaw torn;2834481]
Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() jep hopelijk wel
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar ik echter wel bevreesd voor ben, is dat de programmapunten gaan verwateren, en dat de partij terug de liberalistische toer op zal gaan. Het geval Verstrepen heeft duidelijk bewezen dat er geen plaats is voor rechts-liberale sujetten in het Vlaams Belang. Waar ik ook bevreesd voor ben, is dat de stijl té soft zal worden, waardoor de arbeidersklasse zal afhaken en misschien zelfs terug zal keren naar een radicalere SP.a in de oppositie. Waar ik bevreesd voor ben, is puur stemmengewin, zonder ideologische onderbouw. |
|
![]() |
![]() |