![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() hehe maar duveltje toch, waar kom je deze keer weer mee af.
Plots zit je met een gek idee en pots je daar een topic over maar ik kan het smaken omdat het over politiek gaat. VB te extreem ? Tja beste duveltje wat moet ik daarop zeggen. De ene dag denk je zo en de volgende dag dan weer anders. Vreemdelingenthema maakt de partij groter en is een concreet probleem in onze samenleving. Wij weten helemaal niets van extreem, zij vertolken vele zaken dat wij stiekem denken. Zijn we extremist omdat we VB hebben gestemd ? Ach laat ze ons dan maar racisten noemen, als ze voor zoiets ons racisten noemen omdat we opkomen voor onze Vlaamse rechten ? In dat geval beschouw ik racist als een eretitel. Mail maar gerust VB duveltje en je zal zien dat ze je zullen antwoorden zoals het hoort en je dat duidelijk uitleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus zijn doel om de grootste te worden lijkt nu zeker ontspoord, de site word nog zelden geüpdatet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. De Islam is imo een nog veel groter gevaar dan de verfransing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch kan ik je zeggen dat het vreemdelingenstandpunt ook één van de thema's was van het VB al van VOOR de oprichting. De onenigheid hierover ios wel degelijk een grote splijtzwam geweest. Deigenen die beweren dat het alleen het egmontpact was, vertellen larie. Vraag het maar aan diegenen die TOEN lid waren van de VU, zoals ik...
![]() |
![]() |
#106 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kom nogal laat in de diskussie maar wil wel enkel historische punten klaar stellen.
De VVP van Lode Claes was niet separatistisch. Deze partij wilde enkel het herstel van de Vlaamse Democratische meerderheid. Door de grendel grondwet was de Vlaamse meerderheid onmachtig geworden en werd een pseudo linkse meerderheid in Belgie in stand gehouden. De VVP was ervan overtuigd om ook in Walonie voldoende steun te vinden om een degelijke meerderheid op te bouwen. De Vlaamse Nationale Partij (Karel Dillen) was veel defensiever en was vast overtuigd dat enkel het separatisme redding kon brengen. Zij geloofden niet in de konservatieve bundeling. Uit noodzaak was er toch voldoende samenhang om als Vlaams Blok een kartel te vormen. Lode Claes werd niet verkozen. Naar alle waarschijnlijk ingevolge verkiezingsbedrog. Niettegenstaande het de afspraak was om het kartel "Vlaams Blok" na de verkiezingen op te heffen heeft de VNP deze naam verder gebruikt. De VVP heeft gepoogd zijn eigenheid te herwinnen door deelname aan de Europese verkiezingen maar is elektoraal ten onder gegaan. De vreemdelingen problematiek was voor de VVP slechts een bewijs te meer van slecht bestuur door de linkse meerderheid. Vanuit de VNP Antwerpen was er meer druk om: " De niet Europese vreemdelingen niet toe te laten en zelfs uit het land te zetten". Dit was veel meer een Antwerpse xenofobe reactie dan een racistische inspiratie. Toen (en zelfs nu) hadden onze regeerders geen enkele visie op de universele migratie die aan de gang was. Enkel politieke en syndikale belangen waren de isnspiratie. Zo heb ik het meegemaakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Een partij blijft nu eenmaal niet stilstaan, maar past zich aan aan de veranderende omstandigheden die dan ook een andere politiek vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ziet hoe men de N-VA in de Franstalige pers afschildert, dan wordt het mij wel duidelijk dat het bij het Vlaams Belang helemaal niet gaat om dat zogezegde "racisme". Men heeft gewoon een stok gezocht om de hond te slaan. En bij de N-VA doet men dat ook. En net zo zal men iets vinden bij het Vlaams Belang, ook al laat de partij het migrantenstandpunt vallen. Mij is trouwens niet duidelijk welk probleem u met het dat standpunt heeft... Een heel gematigd standpunt dat trouwens in meerdere Europese landen (Denemarken bijvoorbeeld) in de praktijk wordt omgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 augustus 2007 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel raar dat ik verplicht ben als Vlaming om daarna op het VB te stemmen, willen we onze rechten nog kunnen verdedigen. Men zegt dikwijls hier op het forum : "het VB bereikt niets", maar als er géén kritiek had gekomen op het vreemdelingenbeleid, waar hadden we d�*n gestaan? Hoewel je het ook langs de andere kant moet bekijken: Als er geen VB had geweest, had misschien de reflex wel van andere partijen gekomen, maar die kunnen nu niet, wegens hun pleidooi tégen het VB...
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat het VlaamsBlok de Vlaamse beweging al genoeg schade toegebracht heeft. Of kan u dat niet schelen? (Blijkbaar niet)
Citaat:
Het enige wat relevant is, is de mening van de Vlamingen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idem.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Je bent btw de 2de persoon op politics die ik fascist noem. De eerste was het met me volmondig eerst.)
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Hoewel ik zelf ook voorstander ben van sommige van die maatregelen hoor (criminele buitenlanders eruit gooien bijvoorbeeld)
![]()
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U dwaalt. En niet een beetje. 't Vlaams Belang brengt de Vlaamse Beweging geen schade toe; en het Vlaams Blok heeft dat ook niet gedaan. Wel hebben roekeloze en onverantwoorde politici als Schiltz of ruggengraatloze als Anciaux senior de Vlaamse Beweging en onze positie veel schade toegebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |