Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Trekt België het nog lang?
Nee, dit jaar nog wordt Vlaanderen onafhankelijk! 7 10,94%
Volgend jaar wordt Vlaanderen onafhankelijk! 6 9,38%
Kan nog aantal jaren duren. 34 53,13%
Blijft nog lang bestaan. 17 26,56%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2007, 11:49   #101
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nee, ik ben Franstalig en in geen geval Vlaming. Brussel is noch Vlaanderen noch Wallonië, Brussel is Brussel. Punt aan de lijn.
dream on!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 11:50   #102
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En quelle langue faut-il t'expliquer que les Bruxellois ne veulent pas devenir Flamands? A moins que tu préfères que l'on s'explique d'une autre manière.....
In welk taaltje je maar wil.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 11:51   #103
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben Franstalig en in geen geval Vlaming. Brussel is noch Vlaanderen noch Wallonië, Brussel is Brussel. Punt aan de lijn.
stoer...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 19 augustus 2007, 11:53   #104
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
dream on!
Het is vooral u die droomt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 11:58   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nationale wegen worden niet onderhouden door de gewesten, maar door de federale regering.

En dan zullen we het eens hebben over de waterwegen, die worden zelfs onderhouden door een staatsbedrijf en toch zitten er enorme verschillen op de manier van onderhoud.
Dit zelfs binnen 1 provincie voor twee waterwegen.
Er zijn in Vlaanderen of in Wallonië geen "nationale" wegen meer (de spoorwegen tellen niet mee hé, niet zeveren hoor, 't gaat over de gewone straten ...)

Vraagt u dat maar aan : Kathleen VAN BREMPT: Vlaams minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke Kansen;

lezen in: de website van de Vlaamse regering: www.vlaanderen.be .

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 12:27   #106
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is vooral u die droomt.
Neenee, géén corridoortje hoor

.
Oud 19 augustus 2007, 13:16   #107
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dream on!
Jezelf Franstalig voelen, dat lijkt me toch wel iets raars. Immers, je voelt je verbonden met een deel van het land door taal. Maar Everytime voelt zich dan ook weer verbonden met Frankrijk, iets waar ik me wel iets bij voor kan stellen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 17:32   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jezelf Franstalig voelen, dat lijkt me toch wel iets raars. Immers, je voelt je verbonden met een deel van het land door taal. Maar Everytime voelt zich dan ook weer verbonden met Frankrijk, iets waar ik me wel iets bij voor kan stellen.
Wat ik wel zo lachwekkend vind, is het feit dat hij de hele tijd hier zit te verkondigen dat hij naar Frankrijk zal verhuizen, dat hij de Franse nationaliteit zal aanvragen en dat hij niet geïnteresseerd is in de Belgische politiek.

Maar wat blijkt? Hij blijft de hele tijd aktief op dit forum dat over... Belgische politiek gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 21:52   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt u echt dat de Brusselaars zich zullen laten doen? Droom maar. Al het feit dat de Franstalige partijen in Brussel veel meer success hebben dan de Vlaamse partijen, toont al de realiteit van Brussel die Vlamingen slecht slikken, degenen die dromen dat we onze taal en cultuur totaal verwerpen om "pure echte Vlamingen" te worden. Niet alle Vlamingen denken zo, dat weet ik en gelukkig maar, maar er zijn er en meer dat men denkt.
Het is helemaal geen kwestie dat de brusselaars zicht laten doen, maar dat ze gewoon geen bestaansreden en mogelijheden meer hebben zonder Vlaanderen. Waarom denk je de de Walen voor enkel eis dat de Vlamingen stellen een finaciele vergoedingen willen en dat de brusselse partijen hun regio met een paar rijke gemeentes willen uitbreiden.

het is dus helemaal niet aan de orde wat brussel en zijn waalse partijen wilt, maar wat Vlaanderen nog toelaat.

En wees maar gerust, eens het nodig is om nog centen te krijgen dan zullen de brusselaars zelfs beter nederalnds spreken dan de nederlanders en vlamingen samen.

Zelfs het fdf zal dan in het nederlands pieppen en geen frans meer kennen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 22:02   #110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat ik wel zo lachwekkend vind, is het feit dat hij de hele tijd hier zit te verkondigen dat hij naar Frankrijk zal verhuizen, dat hij de Franse nationaliteit zal aanvragen en dat hij niet geïnteresseerd is in de Belgische politiek.

Maar wat blijkt? Hij blijft de hele tijd aktief op dit forum dat over... Belgische politiek gaat.
We spreken er volgend jaar terug.

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 augustus 2007 om 22:05.
Oud 19 augustus 2007, 22:20   #111
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen kwestie dat de brusselaars zicht laten doen, maar dat ze gewoon geen bestaansreden en mogelijheden meer hebben zonder Vlaanderen. Waarom denk je de de Walen voor enkel eis dat de Vlamingen stellen een finaciele vergoedingen willen en dat de brusselse partijen hun regio met een paar rijke gemeentes willen uitbreiden.

het is dus helemaal niet aan de orde wat brussel en zijn waalse partijen wilt, maar wat Vlaanderen nog toelaat.

En wees maar gerust, eens het nodig is om nog centen te krijgen dan zullen de brusselaars zelfs beter nederalnds spreken dan de nederlanders en vlamingen samen.

Zelfs het fdf zal dan in het nederlands pieppen en geen frans meer kennen.
Maar Vlaanderen interesseert de Brusselaars niet. Ik ben geboren en getogen in Brussel, ik weet dus waarover ik spreek. Franstalige Brusselaars leven in een Franstalig wereld, stemmen massaal voor Franstalige partijen. Bovendien, aangezien de groeiende kloof en "haat" (het woord is overdreven maar ik vind niet de geschikte woord) tussen de Vlamingen en Franstaligen, denk ik niet echt dat de Franstaligen voor Vlaanderen zullen kiezen. Ze zullen niet voor Vlaanderen kiezen, het zal misschien moeilijker voor hen zijn maar op een andere kant zijn ze dan zeker dat ze hun taal en hun cultuur zullen kunnen bewaren, dat ze nog het recht zullen hebben Frans te spreken.
Oud 19 augustus 2007, 22:32   #112
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Vlaanderen interesseert de Brusselaars niet. Ik ben geboren en getogen in Brussel, ik weet dus waarover ik spreek. Franstalige Brusselaars leven in een Franstalig wereld, stemmen massaal voor Franstalige partijen. Bovendien, aangezien de groeiende kloof en "haat" (het woord is overdreven maar ik vind niet de geschikte woord) tussen de Vlamingen en Franstaligen, denk ik niet echt dat de Franstaligen voor Vlaanderen zullen kiezen. Ze zullen niet voor Vlaanderen kiezen, het zal misschien moeilijker voor hen zijn maar op een andere kant zijn ze dan zeker dat ze hun taal en hun cultuur zullen kunnen bewaren, dat ze nog het recht zullen hebben Frans te spreken.
Er is maar één Vlaamse partij die de tweetaligheid in Brussel wil afschaffen, en dat is het FDF.
Oud 19 augustus 2007, 22:34   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Vlaanderen intresseert de Brusselaar idd niet, want de brusselaar is een idioot die denkt dat heel de wereld wel naar zijn pijpen zal dansen.

Maar Brussel leeft op Vlaamse kosten ver boven zijn stand en de dag dat Vlaanderen de geldkraan dicht doet, is het gedaan met Brussel.

De brusselaars hebben dus helemaal niets te kiezen, het zal vrijwillig naar vlaanderen komen of door de internationale rechtbanken onder Vlaams bewind geplaats worden zijn.

En Dankzij de halve Waal die nu aan het hoofd staat van de Vlamingen is er eindelijk eensgezindheid bij de Vlaamse politici en moeten de franstaligen allemaal wel buigen en slikken. het spel van verdeel en heers is voorbij.

En op die met zijn strikje zullen de brusselaars deze keer niet moeten rekenen, want hij is zijn wonden aan het likken en zal als het moet de brusselaars als eerste het mes in de rug steken, om zijn eigen vel te redden.
Oud 19 augustus 2007, 22:36   #114
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Er is maar één Vlaamse partij die de tweetaligheid in Brussel wil afschaffen, en dat is het FDF.
Die wil niet de tweetaligheid in Brussel afschaffen, maar in heel Belgie een ééntaligheid.
Oud 19 augustus 2007, 23:01   #115
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Reality check
JIJ kan dan een geboren en getogen brusselaar zijn, je bent er danig in de minderheid. JIJ kan wel stellen dat de "brusselaars" niet voor Vlaanderen zullen gaan, maar:
REALITY CHECK : Brussel bestaat uit een MINDERHEID van BRUSSELAARS.
Wedden dat jouw ideeën NU al gedwarsboomd worden door de allochtonen? DIE hebben géén affiniteit met brussel, alleen maar met hun ocmw-check (reality check ! ) en Brussel kan die NIET uitdelen van geld dat ze niet hebben...
En ehh; die vreemdelingen , die leren wel vlaams, want die hebben niet dat franse chauvinisme van jullie...
Valt'em al een beetje?

.
Oud 19 augustus 2007, 23:05   #116
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reality check
JIJ kan dan een geboren en getogen brusselaar zijn, je bent er danig in de minderheid. JIJ kan wel stellen dat de "brusselaars" niet voor Vlaanderen zullen gaan, maar:
Wedden dat jouw ideeën NU al gedwarsboomd worden door de allochtonen? DIE hebben géén affiniteit met brussel, alleen maar met hun ocmw-check (reality check ! ) en Brussel kan die NIET uitdelen van geld dat ze niet hebben...
En ehh; die vreemdelingen , die leren wel vlaams, want die hebben niet dat franse chauvinisme van jullie...
Valt'em al een beetje?
correctie, geen vreemdeling heeft dat chauvinisme, behalve de marokkanen ..... mr die steken we dan mr buiten e

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 23:21   #117
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Vlaanderen intresseert de Brusselaar idd niet, want de brusselaar is een idioot die denkt dat heel de wereld wel naar zijn pijpen zal dansen.

Maar Brussel leeft op Vlaamse kosten ver boven zijn stand en de dag dat Vlaanderen de geldkraan dicht doet, is het gedaan met Brussel.

De brusselaars hebben dus helemaal niets te kiezen, het zal vrijwillig naar vlaanderen komen of door de internationale rechtbanken onder Vlaams bewind geplaats worden zijn.

En Dankzij de halve Waal die nu aan het hoofd staat van de Vlamingen is er eindelijk eensgezindheid bij de Vlaamse politici en moeten de franstaligen allemaal wel buigen en slikken. het spel van verdeel en heers is voorbij.

En op die met zijn strikje zullen de brusselaars deze keer niet moeten rekenen, want hij is zijn wonden aan het likken en zal als het moet de brusselaars als eerste het mes in de rug steken, om zijn eigen vel te redden.
Bah, zever. Maar doe zo voort : zolang de Vlamingen Brussel als Vlaamse hoofdstad beschouwen, zal België verder bestaan. Voor mij is het geen probleem, ik ben toch tegen de splitsing van het land.
Oud 19 augustus 2007, 23:30   #118
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En vermits in vele federale instituten de scheiding tussen Nederlandstaligen en Franstaligen nu al een feit is (geen enkel contact meer onderling, ) zoals in de reportage van De boursu deze morgen op de franstalige televisie, zal het overhevelen van de Vlaamse afdelingen naar Vlaanderen helemaal niet zo moeilijk zijn. Dus de duizenden Vlamingen die in Brussel in openbare diensten werken, zullen zonder veel problemen in Vlaanderen werken.

Wat dan, nog minder inkomsten voor Brussel en nog meer zichtbare arabisering.

Laatst gewijzigd door omaplop : 19 augustus 2007 om 23:31.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 07:03   #119
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reality check
Valt'em al een beetje?
die allochtonen krijgen ook alleen maar te horen dat ze dan in Vlaanderen gaan te maken hebben met het VB, niet echt een plezant vooruitzicht voor een allochtoon hé....

neen, Brussel zal, als het de keuze krijgt, voor Wallonië kiezen.
Oud 20 augustus 2007, 07:08   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We spreken er volgend jaar terug.
Jajaja... Ik herinner me nog dat u al eerder had beweerd dat u in Frankrijk woonde. Later versprak u zich en liet u horen dat u in Brussel verbleef. Kortom, geloofwaardigheid nul komma nul.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be