![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik snap wel waar SnOOpy naartoe wil. Hij confronteert iemand met zijn eigen logica. Die logica is inderdaad een onacceptabele manier van discuteren, en dat toont hij/zij ook aan door een koekje van eigen deeg te presenteren. Hij/zij gebruikt exact dezelfde argumenten, precies om de waardeloosheid daarvan, en dus ook van de stelling, aan te tonen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard stinkt het in beide gevallen uren in het rond. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of gaan we intentieprocessen voeren? Gevaarlijk hoor.
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanwege het westerse schuldgevoel? Vanwege het feit dat het onze schuld is dat het buiten het westen een jungle is? Vanwege Kuifje in Afrika? ... ... ...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=57
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Akkoord, er lopen hier racisten rond (en elke racist is er één teveel) maar om dat zo te veralgemenen... Wat mijn post die je hierboven citeert, betreft: ik vind idd als je die foto bekijkt, dat er een achterlijkheid uit spreekt. Het doet mij denken aan Rien Poortvliets beschrijving van de trollen in zijn boek over de kabouters: trollen vinden plezier in vernielen omdat ze zo achterlijk zijn. Hun domme en blinde vernielzucht zit hen in de genen. De tekeningen van die trollen zijn prachtig en spreken boekdelen: er zit iets gewelddadigs in die blik, maar ook een leegte. Die leegte vind ik ook bij de foto van die gasten. Ik vind de gelijkenis tussen die gasten op de foto en de beschrijving van die trollen treffend: het gaat om onaanvaardbaar gedrag, door achterlijkheid ingegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden: manipulatie via het creëren van schuldgevoel.
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En iemand die steelt van je omdat je rijk bent, daar kan je wel iets aan doen?
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 22 augustus 2007 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat er in Vlaanderen meer idioten zijn dan racisten.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 augustus 2007 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Gouverneur
|
![]() Confucius was een chinese denker en filosoof, dus geen idioot en zeker geen racist.
![]()
![]() |
#115 |
Gouverneur
|
![]() Er bestaan toch geen rassen, of was dat een multicultureel leugentje van bestwil?!
![]() |
#116 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En hetgene allemaal gebeurt in VL. daar sluit jij je ogen wel voor precies ?
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() De Vlaming is in hoofdzaak inderdaad een racistisch ingesteld persoon. Bij sommigen manifesteert dit zich zeer duidelijk, anderen verdringen dat met een doorgedreven multiculturalisme. Ik vind niet dat we dit aangeboren racisme, dat deel uitmaakt van onze cultuur, moeten verdringen. Racisme kan ook mooi zijn. De overheid zou dit in een officiële gedragscode moeten inschrijven zodat plat racisme (vreemdelingenhaat) geen kans krijgt en excessen vermeden worden. Het is niet verstandig om bepaalde eigenschappen te onderdrukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 22 augustus 2007 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |