Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 23:29   #101
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij opgegroeid bent, maar dit vind ik een onacceptabele manier van discussiëren. Wou ik even kwijt!
Zonder je te willen beledigen...

Maar ik snap wel waar SnOOpy naartoe wil. Hij confronteert iemand met zijn eigen logica. Die logica is inderdaad een onacceptabele manier van discuteren, en dat toont hij/zij ook aan door een koekje van eigen deeg te presenteren.

Hij/zij gebruikt exact dezelfde argumenten, precies om de waardeloosheid daarvan, en dus ook van de stelling, aan te tonen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:31   #102
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
En? Iemand die hebzuchtig is wil dingen ervan ontfutselen.
Het is niet het achterliggende idee die van belang is, het is het resultaat, het feit dat mensen nodeloos gekwetst en benadeeld worden.
Er is een verschil tussen veroordeeld worden om wat je doet, dan wel om wat je bent. Want aan het ene kun je iets doen, maar aan het andere niet.

Uiteraard stinkt het in beide gevallen uren in het rond.

Paulus.
Oud 21 augustus 2007, 23:34   #103
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is een verschil tussen veroordeeld worden om wat je doet, dan wel om wat je bent. Want aan het ene kun je iets doen, maar aan het andere niet.

Uiteraard stinkt het in beide gevallen uren in het rond.

Paulus.
Je bent hebzuchtig, je bent racist, je bent van een ander ras?
Of gaan we intentieprocessen voeren? Gevaarlijk hoor.
Oud 21 augustus 2007, 23:40   #104
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan racistisch of xenofoob zijn? Waarom is dat erger/straffer/vreselijker dan bv islamiet of communist zijn?
Even raden...
Vanwege het westerse schuldgevoel?
Vanwege het feit dat het onze schuld is dat het buiten het westen een jungle is?
Vanwege Kuifje in Afrika?
...
...
...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:41   #105
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zonder je te willen beledigen...

Maar ik snap wel waar SnOOpy naartoe wil. Hij confronteert iemand met zijn eigen logica. Die logica is inderdaad een onacceptabele manier van discuteren, en dat toont hij/zij ook aan door een koekje van eigen deeg te presenteren.

Hij/zij gebruikt exact dezelfde argumenten, precies om de waardeloosheid daarvan, en dus ook van de stelling, aan te tonen.

Paulus.
Nee hoor Paulus, als je de berichten van Snoopy leest, dan zie je overal dezelfde teneur. Het is niet de eerste keer dat het me tegen de borst stuit.

Voorbeeldje:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=57
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 23:43.
Oud 21 augustus 2007, 23:45   #106
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even raden...
Vanwege het feit dat het onze schuld is dat het buiten het westen een jungle is?
...
...
...
50/100
Oud 22 augustus 2007, 06:25   #107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 07:49   #108
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor Paulus, als je de berichten van Snoopy leest, dan zie je overal dezelfde teneur. Het is niet de eerste keer dat het me tegen de borst stuit.

Voorbeeldje:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=57
Nierika, en toch heeft Paulus het hier bij het rechte eind: ik vind natuurlijk niet dat Sikhs naar stront rieken, laat staan dat ze stront zijn. Voor mij zijn Sikhs mensen zoals gij en ik, maar ik hanteer idd dezelfde logica als de opener van dit topic. Ik kan niet meer tegen die uitspraken dat de meeste Vlamingen racisten zijn. Echt, je moet eens -zelfs in een "achterlijk West-Vlaams gat" om iemand anders in deze thread te citeren- een asielzoeker aanspreken. Vraag eens hoe "de mensen" hier zijn. Ik heb hier toch de ervaring mee dat de meesten ons gastvrij en hulpvaardig vinden.
Akkoord, er lopen hier racisten rond (en elke racist is er één teveel) maar om dat zo te veralgemenen...

Wat mijn post die je hierboven citeert, betreft: ik vind idd als je die foto bekijkt, dat er een achterlijkheid uit spreekt. Het doet mij denken aan Rien Poortvliets beschrijving van de trollen in zijn boek over de kabouters: trollen vinden plezier in vernielen omdat ze zo achterlijk zijn. Hun domme en blinde vernielzucht zit hen in de genen. De tekeningen van die trollen zijn prachtig en spreken boekdelen: er zit iets gewelddadigs in die blik, maar ook een leegte. Die leegte vind ik ook bij de foto van die gasten.
Ik vind de gelijkenis tussen die gasten op de foto en de beschrijving van die trollen treffend: het gaat om onaanvaardbaar gedrag, door achterlijkheid ingegeven.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 08:14   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even raden...
...
...
...
Met andere woorden: manipulatie via het creëren van schuldgevoel.
Oud 22 augustus 2007, 08:17   #110
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt er toch niks aan doen dat iemand anders jou niet moet hebben om je kleur of zo?

Een klein beetje serieus hé?!

Paulus.
Oud 22 augustus 2007, 08:30   #111
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt er toch niks aan doen dat iemand anders jou niet moet hebben om je kleur of zo?

Een klein beetje serieus hé?!

Paulus.
En iemand die jou niet hebben omdat je kop hem/haar niet aanstaat, wars van welk ras je bent, mag dat nog?
En iemand die steelt van je omdat je rijk bent, daar kan je wel iets aan doen?

Laatst gewijzigd door C uit W : 22 augustus 2007 om 08:31.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 09:55   #112
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat er in Vlaanderen meer idioten zijn dan racisten.
Oud 22 augustus 2007, 10:23   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik denk dat er in Vlaanderen meer idioten zijn dan racisten.
Ongetwijfeld, met u te beginnen! Grapje...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 augustus 2007 om 10:24.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 10:31   #114
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld, met u te beginnen! Grapje...
Confucius was een chinese denker en filosoof, dus geen idioot en zeker geen racist.
Oud 22 augustus 2007, 10:34   #115
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan toch geen rassen, of was dat een multicultureel leugentje van bestwil?!
Oud 22 augustus 2007, 11:48   #116
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog zo'n dooddoener van formaat.
Niet alle Walen zijn profiteurs en luiaarden. Het Waalse Gewest op zijn geheel, de logge bureaucratische machine die achter de Walen staat is er één van profiteurs, cliëntisme en onwil.

Man, hebben de recente ontwikkelingen in Luik en Charleroi jou nog de ogen niet geopend?
Jawel, maar aan mij krijg je niet verkocht dat wij er in VL. op vooruit zullen gaan zonder onze zuiderburen.

En hetgene allemaal gebeurt in VL. daar sluit jij je ogen wel voor precies ?
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 13:40   #117
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
En hetgene allemaal gebeurt in VL. daar sluit jij je ogen wel voor precies ?
Wat gebeurt er zoal in Vlaanderen?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 14:06   #118
PAJOT
Banneling

Standaard

De Vlaming is in hoofdzaak inderdaad een racistisch ingesteld persoon. Bij sommigen manifesteert dit zich zeer duidelijk, anderen verdringen dat met een doorgedreven multiculturalisme. Ik vind niet dat we dit aangeboren racisme, dat deel uitmaakt van onze cultuur, moeten verdringen. Racisme kan ook mooi zijn. De overheid zou dit in een officiële gedragscode moeten inschrijven zodat plat racisme (vreemdelingenhaat) geen kans krijgt en excessen vermeden worden. Het is niet verstandig om bepaalde eigenschappen te onderdrukken.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 15:53   #119
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
De Vlaming is in hoofdzaak inderdaad een racistisch ingesteld persoon. Bij sommigen manifesteert dit zich zeer duidelijk, anderen verdringen dat met een doorgedreven multiculturalisme. Ik vind niet dat we dit aangeboren racisme, dat deel uitmaakt van onze cultuur, moeten verdringen. Racisme kan ook mooi zijn. De overheid zou dit in een officiële gedragscode moeten inschrijven zodat plat racisme (vreemdelingenhaat) geen kans krijgt en excessen vermeden worden. Het is niet verstandig om bepaalde eigenschappen te onderdrukken.
De vraag is natuurlijk in hoeverre al die xenofobie niet wordt aangeleerd door onze eigen media, die ons dagelijks waanzinnige zoniet barbaarse beelden laten zien uit delen van de wereld waar wildemannen zonder enig respect voor het leven dood en vernieling zaaien. Maar ik weet het, het is allemaal de schuld van het westen die die conflicten aangrijpt om te profiteren van de grondstoffen van derdewereldlanden. Ooit hadden we hier heksenverbrandingen en inquisitie terwijl de Azteken, Maya's, Tolteken en aanverwanten honderdduizenden mensenoffers brachten, en daar had het westen niks mee te maken. Door de inbreng van de rede hebben we een relatieve beschaving gekregen, rede die ontbreekt in veel delen van de huidige wereld waar er nu geweld en oorlog heerst. Ik blijf persoonlijk dat gebrek aan rede, dat dunne laagje dat onze beschaving van eenzelfde lot behoedt, verantwoordelijk stellen voor al die barbarijen, ipv categoriek alle schuld op het westen te blijven afschuiven. Hoe roei je als poco-samenleving een zelfbenoemd prioritair kwaad uit als je nog niet eens als diezelfde samenleving een goeie analyse durft maken van de oorzaken van het kwaad? Als je blijft hameren op een multiculturele maatschappij met geneugten en weldaden die niemand snapt? Als je blijft mensen binnenhalen die je blijft zeggen dat ze zich niet hoeven te integreren?

Laatst gewijzigd door Nierika : 22 augustus 2007 om 15:53.
Oud 22 augustus 2007, 17:47   #120
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Volledig oneens.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be