![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een waardeloos beleid, daarmee bedoel ik een besluiteloos beleid. Een voortdurend compromis dat mossel, noch vis is. De voorbeelden op dat vlak zijn talrijk (justitie, arbeid, sociale zekerheid,...). Een goed beleid is precies wat nodig is, hoogstnodig, maar helaas nagenoeg onmogelijk geworden op nationaal vlak. Ik verheug me daar niet over, begrijp me niet verkeerd. Maar die vaststelling blijven negeren, lijkt mij onredelijk en kortzichtig. Ik vind dat zaken nuchter moeten worden bekeken en niet pro-Belgisch of pro-Vlaams.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft de andere staatshervormingen ik ben daar ook niet echt voorstander van, behalve kleine wijzigingen om tot homogene bevoegdheidspaketten te komen, maar dat kan in beide richtingen natuurlijk. (maar dat wil de NVA natuurlijk niet, voor hen is efficiëntie niet het hoofddoel, wel zoveel mogelijk voor Vlaanderen en zo weinig mogelijk voor België, vanuit strikt ideologische redenen) Ik vind ook dat als Vlaanderen grotere staatshervormingen wil hebben ook de franstaligen het recht bepaalde van hun eisen op tafel te leggen, zoals de overheveling van bepaalde randgemeenten. Zo onredelijk vind ik dat niet, alles redelijker dan sommige Vlaamse eisen zoals de splitsing van de NMBS of justitie. Spiltsing van het werkgelegenheidsbeleid vind ik wel een redelijke Vlaamse eis. Uiteindelijk moet BelgiË zich spiegelen aan andere federale staten als Duitsland, en het onredelijke, ideologische en histerische van NVA en FDF past daar niet in, het moet gewoon een sereen debat worden over de definitieve afronding van het federalisme in BelgiË. . Laatst gewijzigd door tomm : 23 augustus 2007 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In welk land moet men betalen om de grondwet te doen naleven?
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar zijn we mee bezig, me dunkt. En het zal definitiever zijn dan jullie FDF-ers het wensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De splitsing van BHV willen de franstaligen helemaal niet, ze zouden liever een andere oplossing zien, ze zijn toch bereid het te aanvaarden, in ruil vragen ze enkel kleine tegemoedkomingen zoals inschrijvingsrecht in Brussel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gewoon een huis kopen of huren in Brussel en ze kunnen zich laten inschrijven in dat zo geliefde Brussel...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 augustus 2007 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik sprak tegen Tomm, die hier al jaren de gekende waanzinnige FDF-eisen verdedigt. Hij zal die titel zelfs niet echt als een belediging beschouwen, verwacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel iemand die lomp alles overneemt wat het FDF wil.
![]() |
![]() |
#112 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De franstaligen herhalen steeds maar , on est demandeur pour rien. Wil iemand hen erop wijzen dat in deze context het behoud van het status-quo vragen, wel degelijk iets vragen is , en wel héél erg veel !" Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 augustus 2007 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat inschrijvingsrecht was maar één deel van de toegevingen die Verhofstadt wou doen om BHV te splitsen. Er zat nog veel meer in dat akkoord dat Spirit verworpen heeft. Wat precies werd echter niet gepubliceerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Overname van de persoonsgebonden aangelegenheden (cultuur en onderwijs) voor Franstaligen in de zes faciliteitengemeenten door de Communauté Française zat er in. Dat was het punt dat Lambert deed kapseizen.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 augustus 2007 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
So what? Who cares? De Duitstaligen in Wallonië hebben dat recht toch ook? Feit is dat alle grote regeringspartijen daar akkoord mee gingen, alleen de liliputters van Spirit verbrodden een akkoord dat het probleem BHV zou oplossen. De kanker van de vroegere VU werd chirurgisch verwijderd door de Vlaamse kiezer maar is uitgezaaid naar alle partijen, ze blijven klein maar invloedrijk genoeg om het staatsmechanisme te blokkeren. Waarom SPA spirit nog tolereert blijft mij een raadsel... Laatst gewijzigd door tomm : 27 augustus 2007 om 02:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() in ruil voor het toepassen van de grondwet hebben zij niets te vragen. Is dat echt zo moeilijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |