![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat stukje tekst zegt dat de koran een bijeenraapsel is van de torah en de bijbel en dat moslims het daarom moeten verwerpen. Men wil moslims de torak of bijbel laten volgen, terwijl er geen enkel bewijs is dat de koran 'een achterstand' veroorzaakt. Dat is dus niet objectief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat beweer jij. Bewijs? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het ganse Indische sub-continent werd gedurende eeuwen bestuurd door mohammedanen, of was er schatplichtig aan. De Britten zijn in een beperkte omgeving politieke macht gaan uitoefenen in 1757. Tegen het midden van de 19de eeuw hadden zij een effectieve controle over het ganse gebied. Zij hebben het in 1947 verlaten. De mohammedanen vormden de elite, die door de Britten werd gerespecteerd en gestimuleerd. Ashutosh VARSHNEY, Ethnic Conflict & Civic Life, Yale University, 2002, ISBN 0-300-08530-3Mohammedanen waren reeds in de 17e eeuw in het VK aanwezig, voornamelijk zeemannen in de havens, maar een eerste belangrijke immigratiegolf kende men pas tegen het einde van de 19de eeuw. http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_i...United_Kingdom Hindoes kwamen ook regelmatig naar het VK tegen het einde van de 19de eeuw, maar dan voornamelijk als studenten (die meestal later terugkeerden). http://en.wikipedia.org/wiki/Hinduis...United_Kingdom Immigranten van beide groepen kwamen uit alle lagen van de bevolking, maar gezien de hindoe doorgaans meer belang hecht aan opleiding dan de mohammedaan, hoeft het niet te verwonderen dat hij ook in het Britse onderwijssysteem beter presteert.
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
P.S.: ik lees nu pas je voorgaande bericht. Ik antwoord erop.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 29 augustus 2007 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De mohammedaanse ideologie leert haar aanhangers dat de enige kennis die zij nodig hebben die is welke te vinden is in de oude mohammedaanse schrifturen. Dit leidt tot verstikking van het intellectuele leven. Jij beweert dat de tekst "Those that control Islam do not want to see Muslims educated as an educated Muslim will apply commonsense and logic to the Koran and see it for what its is, a collection of distorted Bible and Torah stories and inprint the mind of a 7th century Bedouin bandit leader." niet objectief is omdat "Dat stukje tekst zegt dat de koran een bijeenraapsel is van de torah en de bijbel en dat moslims het daarom moeten verwerpen. Men wil moslims de torak of bijbel laten volgen, terwijl er geen enkel bewijs is dat de koran 'een achterstand' veroorzaakt. Dat is dus niet objectief." Hou ik in je argument enkel rekening met de eerste zin? Ik begrijp dat het statement dat de koran een samenraapsel is van verdraaide oudere teksten je stoort? Dat is nochtans een feit, maar is in het geheel eigenlijk bijkomstig. Waar het om gaat is dat de mohammedaanse geestelijke geen boodschap heeft aan ontwikkelde mensen. Dat is trouwens een problematiek die niet onbekend was in de christelijke wereld. Volgens een boutade zei de baron tegen de pastoor: "Hou jij ze dom, ik zal ze arm houden". Zijn er verder nog dingen in mijn oorspronkelijke post die u opvallen?
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 29 augustus 2007 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest vind ik ook maar grappig overkomen. Als het toch zo'n totalitaire ideologie is, zouden al deze zaken geen probleem mogen vormen.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een gebrek aan opleiding is alles behalve grappig. Ik stel voor dat je erover nadenkt waarom een mohammedaans regime steeds autoritair, totalitair, repressief, gewelddadig moet zijn. Ik herhaal de verschillende punten: In de eerste plaats:
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 29 augustus 2007 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Discipline en samenwerken kan in die omstandigheden enkel met geweld opgelegd worden.
![]() |
#110 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat relevanter is voor ons, is de vraag of die positie demotiverend kan werken op iemand zodat hij/zij slechter gaat presteren (op intellectueel gebied)? Jij beweerde toch dat énkel religie, en meer bepaald de islam, daarvan de oorzaak was, of niet? Citaat:
Citaat:
![]() Het is dus geen feit. Citaat:
Neen, op dit moment niet. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat ik niet geloof in die sociaal-economische "fabeltjes" (zie je, ik doe het weer) heeft ook zijn persoonlijke redenen. Ik ga mijn hele levensloop niet verhalen, maar het gezin waarin ik opgroeide heeft erge armoede gekend. Ik ben er toch nog in geslaagd van humaniora te doen, en ook zonder formeel hoger onderwijs -- wel door heel veel avondcursussen en zelfstudie (ik ben inderdaad fier op mijn bibliotheek met een 7.000-tal boeken -- gelukkig niet allemaal over één onderwerp) ben ik erin geslaagd van echt iets te bereiken in mijn leven. Ik heb me steeds aangetrokken gevoeld tot mensen die in dezelfde situatie verkeerden, waartussen nogal wat allochtonen, ook moslims. Ook die mensen hebben bewezen dat het kán. Begrijpt u nu een beetje dat ik geen genade ken met mensen die niet meewillen, die zich willen nestelen in fatalisme en lethargie? Als ik het over de moslims heb dan heb ik het nooit over alle moslims, maar wel spijtig genoeg over het algemene beeld dat de mohammedaanse wereld geeft, en ik zie dat beeld nu ook opdoemen in Europa. Nog een reactie op dat samenraapsel: daar zijn reeds verschillende bewijzen voor. Ik vrees dat je deze boeken niet zal lezen, maar toch: Christoph LUXENBERG, Die Syro-Aramaeische Lesart des Koran. Ein Beitrag zur Entschluesselung der Koransprache, Berlin, 2000, ISBN 3-86093-274-8Er zijn nog vele andere studies over dit onderwerp die ik niet heb, maar waarvan besprekingen op het WWW te vinden zijn. Ik wil hier gerust nog wel een boom over opzetten in een andere draad.
![]() |
![]() |
#112 |
Vreemdeling
|
![]() onze penis is dikker langer en natter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van de Pakistanen en Bengalen komt er 95% van het platteland en ongeveer hetzelfde aantal duidt ook "economische opportuniteiten" aan als voornaamste reden van hun komst naar de UK. Als je de Pakistanen en de Bengalen optelt en dit gezamenlijk "de Moslims" noemt, dan spreek je dus over een groep die bijna volledig bestaat uit onopgeleide handenarbeiders uit onderontwikkelde streken. Bekijken we echter de Indiërs, dan zien we dat deze groep veel heterogener is. Buiten de Hindoes en Moslims met historische banden met de UK, bestaat het bijvoorbeeld ook uit: - 5% Christenen: uit ervaring weet ik dat deze hoogstwaarschijnlijk meestal hoog opgeleid zijn. Hier behoren bijvoorbeeld ook vele kennismigranten uit Maleisie bij. - Hindoe en Islamitische vluchtelingen uit oost-Afrika. Mensen die niet naar de UK trokken om geld te gaan verdienen, maar eerder om hun oude leven terug op te bouwen. - 30% Sikhs! De (volgens bepaalde criteria) meest succesvolle geloofgroep in de UK. Zij zijn eerder gevlucht voor het geweld in Punjab, dan om puur economische motieven. Zoals de andere Indische vluchtelingen kwamen ze uit vrij goed ontwikkelde gebieden. - Andere geloofgroepen zoals de Jains (diamantairs en hun personeel), etc. Ik denk dat het dus duidelijk is dat de Indiërs hier dus niet beschouwd mogen worden als "de Hindoes" of de Pakistanen/Bengalen als "de Moslims". Dat geloof het enige verschil zou zijn tussen de twee groepen is zelfs absurd. (Verder zou ik nog willen opmerken dat ik de term "onopgeleide handenarbeiders" niet pejoratief wil laten overkomen, maar in de eerste plaats gebruik om het sociaal-economisch verschil duidelijk te maken.) |
|
![]() |
![]() |