![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;2883042]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() Van alles. Professionele relaties, vrienden, rust & ruimte, vakantie en wmb ook vooral de lekkere bieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Everytime;2883106]Vanalles: professionele relaties, vrienden, rust en ruimte, vkantie, lekker bieren...en....missionariswerk...
En zoals het een ware missionairs betaamt heb ik daar uiteraard ook mijn wallinneke.... ![]()
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij een heel klein beetje respect had voor je medemens maakte je er niet met onzin vanaf.
![]() |
![]() |
#109 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Burgemeester
|
![]() Om u maar een voorbeeld te geven Knuppel,
Commissie om betrouwbaardheid studie Abafim na te gaan Volgens Miet Smet heeft Yves Leterme in het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde al bewezen dat hij een groot staatsman is. Op 19 juli zal hij dat definitief bewijzen door een commissie te installeren die moet nagaan of de studie van Abafim over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië wel betrouwbaar is. Hij doet daarmee Elio di Rupo en Jean-Claude van Cauwenberghe professioneel de broek af, want zij pleitten voor een Marshall-plan voor Wallonië en een instandhouding van de transfers voor nog eens tien jaar zonder zelfs maar eerst een studie uit te voeren! Alle gekheid op een stokje, Yves Leterme schenkt alvast dat eerste jaar van onverdroten Vlaamse «solidariteit» op een zilveren schoteltje aan Jean-Claude van Cauwenberghe, want die commissie zal wel haar tijd nodig hebben. En zoals iedereen weet, is haast en spoed in België zelden goed, zeker als het over Vlaamse eisen of verzuchtingen gaat. Als de commissie onverwijld aan de slag gaat, is er al snel een jaartje voorbij. Het resultaat ervan zal dus vooral zijn dat er nog maar eens goed zes miljard euro naar het Zuiden zal vloeien, zonder dat Yves Leterme verder zelfs nog maar beg�*nt te bougeren. En als de Franstaligen deze keer de resultaten van de commissie weer weglachen of in twijfel trekken, weet Yves Leterme al wat hem volgend jaar te doen staat: een werkgroep oprichten om na te gaan of de commissie die de betrouwbaarheid van een studie moest nagaan wel correct gewerkt heeft. Of zoiets. Merkwaardig toch dat politici ten Zuiden van de taalgrens geen studies, laat staan commissies om de betrouwbaarheid van de studies na te trekken nodig hebben om te weten dat Vlaanderen solidair moet zijn en vooral in lengte van jaren moet blijven. En als het even kan er zelfs nog een extraatje moet bijdoen. Ten Noorden gaat men veel voorzichtiger te werk. Al jarenlang verschijnen er studies die telkens weer hetzelfde verhaal brengen, namelijk dat Vlaanderen elk jaar opnieuw tussen de zes en de tien miljard euro «solidair» is, al naargelang men zich beperkt tot de Sociale Zekerheid of niet. Het volstaat dat de Franstaligen de resultaten weglachen of betwijfelen, en prompt organiseren de Vlamingen… een nieuwe studie die de resultaten nog maar eens voor de zoveelste keer bevestigt. Gevolgd door, wat dacht u, nog een rondje weglachen en… nóg een nieuwe studie. Wie herinnert het zich trouwens nog? De studie van Abafim was zelf ook geen «eerste» studie, maar een studie die door de vorige paars-groene Vlaamse regering werd besteld als reactie op andere studies, en waarvan de resultaten op het einde van die paars-groene legislatuur hardnekkig in de lade werden gehouden door toenmalig Minister-President Bart Somers. Er waren op dat ogenblik immers geen communautaire problemen te bespeuren in dit landje, en dat moest liefst zou gehouden worden ook. En inderdaad, Yves Leterme laat dus vandaag zijn Vlaamse melktandjes zien door een commissie op te richten die de betrouwbaarheid van een studie moet nagaan die besteld werd om de resultaten van andere studies na te gaan, een studie die overigens de resultaten van die andere studies alleen maar bevestigde. Deze commissie wordt dan bovendien gepresenteerd als één van de maatregelen om de Vlaamse politiek ten aanzien van Brussel en Wallonië te «verstevigen». Stel je voor. Waarschijnlijk doen ze het in Bruxelles en Namur nu al in hun broek! Hoe zei Yves Leterme het zelf ook al weer in de krant Le Soir? «N'ayez pas peur!» Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op, want echte maatregelen, die die naam waardig zijn, daar is het voorlopig toch nog «even» op wachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hans,
AL de peilingen van de laatste weken en dagen geven een duidelijke, onverwachte trend aan: steeds méér Vlamingen willen onafhankelijkheid. Het is die TREND die belangrijk is. Zondag bewonderde ik de prachtige historische Gouden Boomstoet in Brugge. Een van de muziekkorpsen speelde "De Vlaamse Leeuw". Die mannen kregen veelbetekenend applaus. Bij de vorige stoet in 2002 was dat een gewoon beleefdheidsapplaus. Een teken(tje) aan de wand ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() [quote=Everytime;2883106]Everytime, neem me niet kwalijk, maar dat is een domme vraag.
Stel je voor: een Vlaming die zoals andere, normale mensen naar wallonië gaat voor een gezonde wandeling in een mooie groene omgeving. Acht je zoiets mogelijk? Of denk je dat dit science fiction is? Laatst gewijzigd door luc broes : 28 augustus 2007 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Gouverneur
|
![]() Ik wil toch eens even reageren op die zogezegde goede reputatie van de Belgen als het op talenkennis komt.
Dat is gewoon absolute onzin, om te beginnen denkt een groot deel van de Europeanen dat het merendeel van 'de' Belgen Franstalig is. Vaak weten ze iets over een kleine minderheid die Nederlands spreekt en als tweede taal Frans. Maar dat is het dan ook. Tel daar dan het Engels bij, wat hier net zo goed wordt gesproken als in de rest van de EU (altans bij de jongere generaties). Er zijn echt niet veel mensen die weten dat de Vlamingen, die als meertalig doorgaan, de meerderheid zijn hoor! Met andere woorden. België wordt gezien als een grotendeels Franstalig land waar just nauwelijks iemand zo fantastisch meertalig is. Het zelfde gaat voor al die andere dingen waar wij als Belgen zo trots op moeten zijn. Belgische chocolade! Super! Maar in het grootste deel van Europa niet bekender als de Zwitserse. Belgisch bier! Och, elk land claimt de beste te hebben. Belgische Frieten! Woohoo, ik mag elke buitenlander uitleggen waarom wij er zo trots op zijn terwijl iedereen het toch kent als french fries. Mijn punt is niet dat Belgische chocolade, bier en frieten niet goed zijn. Ik maak er in heel Europa reclame voor. Maar wel dat België als merk serieus over rated is hier. Buiten de landsgrenzen geeft niemand er om. Toch niet meer dan ze zullen om Vlaams bier en Waalse frieten. Dus als dat de reden is om samen te blijven.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Vreemdeling
|
![]() dat belgie zal splitsen is het logisch gevolg van een kunstmatige staat.
ik geef belgie geen 30 jaar meer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Ook weten de vele miljoenen vreemdelingen die Brugge of Antwerpen bezochten dat je in Vlaanderen minstens in 4 talen terecht kunt. Viertalige gidsen zijn hier doodgewoon. In het buitenland zijn die meestal onbestaanse. Mij Amerikaanse besruurder (multinational in Antw.) zei me ooit dat de secretaressen hiet beter Engels kennen dan in Amerika. Maar als het je gelukkig maakt om te denken dat het hier allemaal maar niets is, blijf dan maar in je gelukkig kringetje ronddraaien. Jij bent zeker 'progressief'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() Lees eens De morgen blz 16: artikel Marc Hooghe: separatisme of onderhandelen.
Komt niet van de (linkse-zeggen ze hier) redactie maar van KU Leuven. Je zult zien hoe eenvoudig separatisme is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat is er links aan De Morgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ge moogt het gerust zeggen. Maar ik wacht nog altijd op bewijzen voor het zogenaamde links-zijn van De Morgen. Al heel lang eigenlijk, want dezelfde fabel zeiden ze hier vier jaar geleden ook en toen heb ik dat ook al gevraagd. Zonder antwoord te krijgen.
![]() |