![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. U kent mijn mening over collaboratie niet, dus ik zou maar twee keer nadenken voordat ik zoiets zei. 2. De repressie in Belgie minder erg dan in Nederland? Hoort geschiedsvervalsing nu echt bij het standaardrepertoire van een belgicist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En eigenlijk vind ik het historisch gezien de juiste beslissing. Kijk eens naar Zeeuws-Vlaanderen , dat vraagt toch om weer samengevoegd te worden met West en Oost-Vlaanderen . Hetzelfde met nederlands Limburg en ons Limburg. Nee, hoe meer men er over nadenkt hoe logischer het mij lijkt dat Vlaanderen gewoon bij Nederland hoort. Vlaanderen is om te beginnen West, Oost , Zeeuws en Frans-Vlaanderen. Brabant, Antwerpen en Limburg horen historisch gezien niet bij Vlaanderen. Wat Brussel betreft ,dat hoort bij Vlaanderen, wat de franstaligen er ook mogen over denken. Het ligt immers in Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 27 augustus 2007 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ey, als we gaan lachen, gaan we argumenteren. So spill it.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijzondere_rechtspleging |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En als de POLEN zijn gesmolten wonen we met zijn allen IN DUITSLAND... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens zeer raar hoe sommige per se vanonder de rok van belgie willen, om zo snel mogelijk onder een ander land zijn rok te gaan schuilen, zoals nederland, frankrijk, en wat heb ik nog allemaal de revue zien passeren... Maw. vlamingen kunnen WEL samenleven, maar nu eens NET niet met de walen... Ze willen in eerlijkheid samenleven met nederlanders of fransen, maar god forbid dat vlaming zijn arm gebruikt om eerlijkheid te bekomen in de situatie waar ze nu zitten... tout court, met iedereen, desnoods met saddam moesten ze hem kunnen terugtoveren, maar niet met een waal... haat? hier? in vlaanderen? alle gij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn het niet precies mensen als gij die beginnen te kaïeten telkens als ergens een Vlaming zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alléz, onder hun voorwaarden toch en voor 12 miljard per jaar.
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ge komt hier hoge ogen gooien met het hoofd boven het maaiveld te steken, terwijl er dus al die jaren niets anders is gedaan dan wegkruipen voor de problemen... En u komt met halve pogingen om een stem te stillen door op de man te spelen, en u stelt zich dan mss de vraag hoe het zover is kunnen komen... door op de man te spelen ook bij communotaire problemen, en niet op de bal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom antwoordt ge niet op mijn vraag: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() Ooooh, het 'we tellen niet mee' discour... er is een sterke arm die het land klaarblijkelijk naar eigen zeggen KAN gedongen splitsen... Maar niemand stelt zich de vraag waarom diezelfde sterke arm niet kon gebruikt worden in heden en verleden om eerlijkheid desnoods af te dwingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
beetje doorzichtig... Hoe komt het dat de vlaamse kracht genoeg is om te splitsen, en niet om eerlijkheid te bekomen, DAT zijn vragen waar men zich mee moet bezighouden, niet hoeveel boekskes ik kan schrijven... Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee hoor, ik ben zoals je weet ook voorstander van het gebruiken van de "Vlaamse arm" om België om te bouwen naar Vlaamse inzichten. Maar ik voel me nogal alleen. Noch flaminganten noch belgicisten steunen me. Daarom vroeg ik me af hoe gij uw strijd voert voor een gebruik van de "Vlaamse arm".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ondertussen heeft iedere politicus, vlaming en waal, de MAN gespeeld, niet de bal... men stampte graag mekander uit de weg, maar niet de problemen die tussen hen stonden... Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() En wat is er van gekomen? niet veel goed voor 'the common man'.. vlaanderen apart, met belgie, uiteindelijk zal er geen mana uit de hemel komen vallen... Maar de politieke klasse, man man, geen enkele tak uit de economie of bedrijfsleven heeft zulk boost gehad de voorbije decennia, de werkzekerheid van de politieke klasse, was nog nooit zo groot... Dat is dan ook zowat het enige dat ik effectief heb zien voortkomen uit het discour van 'we zullen zorgen dat iedereen zijn goestingske kan doen' dat decennia geleden werd ingezet...
Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Repress...Belgi%C3%AB%29 De gemeenschappelijke factor bij al die repressies was de bestraffing van personen die het Belgische model als nadelig zagen voor de ontwikkeling van de Vlamingen en hun cultuur. natuurlijk waren er ook profiteurs... maar die hadden geen bezetting nodig.. die vindt men nu ook in het 'bevrijde' belgië. |
|
![]() |
![]() |