![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat ik het over armoede allemaal beter weet dan een salonanarchist is nogal wiedes
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2007 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
anarchisten zijn niet tegen regels als die regels niet opgelegd worden tegen de wil van het volk zoals dat is binnen staten.Een forum is een plaats waar je vrij in kan stappen,een staatloze burger kan je maar heel moeilijk worden...
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
in alle geval ben ik voorstander van een toekomst waarin er staten zijn waar men vrij in en uit kan stappen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 september 2007 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet maar simpele anargist ![]()
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja,verhostadt had dat standpunt,idd maar het heeft moeten wijken voor de carriere man!Hij heeft trouwens moeten inbinden,he.Dus zal dat uitstappen er ook niet komen!
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() De logica van de anarchisten is dus dat men ieder mens moet veranderen. Dit gaat niet, omdat mensen individueel gezien enorm ingewikkeld zijn, en niet per se goed. Ze hebben een drang naar allerlei bevredigingen zoals rijkdom, zijn lui, en sommigen ervan zijn bereid om te doden voor meer macht.
(Een arbaajder, moest die rijk worden, zal zich even erg gedragen als de capitalisten. Erger zelfs, want de simpele ziel zal dan meteen beginnen pronken met de rijkdom). In de realiteit kunt men niet ieder mens aanpassen, maar moet men het systeem aan de mensen aanpassen. Als er een fenomeen ontstaat, moet men niet de mens proberen te "overtuigen", maar het systeem aanpassen. Het systeem is immers een enkel ding, in plaats van de complexe paradigma van alle mensen. Daarom is anarchisme, communisme, en al deze politieke ideologietjes die zich baseren op Jezusachtige mensen die altruistisch, energiek, intelligent en eerlijk zijn pure bullshit. Anarchie in een bedrijf betekent de ondergang voor dit bedrijf. Simpele arbaajders zijn immers niet in staat om geavanceerde productiestrategieen te begrijpen, en dus zullen ze nooit akkoord gaan met bepaalde maatregelen, omdat ze niet geinformeerd zijn maar gewoon denken "moeilijker waark? fuck da zennejj!". Een arbeider is onbekwaam om een bedrijf te coordineren zonder de kennis die daarvoor vereist is. Als iedereen gelijk is, en iedereen krijgt even veel loon, zal de luiheid in de mensen naar boven komen, en zullen ze nooit meer moeite doen dan vereist (geen studies, dus) omdat het niet loonzaam is. Gebrek aan concurrentie binnen bedrijven zal ook zorgen voor het feit dat arbeiders zo weinig mogelijk op hun werk gaan doen, ze zijn immers allemaal gelijk en hebben te zeggen wat ze willen. Dit was een van de problemen van de USSR. Hiermee verklaar ik al deze ideologietjes achterlijk, wegens het niet rekening houden met de natuur van de mens. De ideologie past misschien in de hemel bij brave engeltjes, maar niet op aarde. Anarchistjes zoals guerin moeten dringend eens wat geschiedenis beginnen lezen, in plaats van anarchistische handboekjes. O ja, en als er een "straatrevolutie" aanbreekt, ben ik bereid om anarchistisch uitschot uit te roeien tot de laatste man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() waw je snapt er echt niets van he?
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het systeem wenst niet zich aan te passen aan anarchisten!Ik vroeg om de staat uit de staat te gaan en mocht niet! Anarchisme heeft ook zijn ideologen zoals enkel andere politieke strekking. Loon als geld is geen optie binnen een anarchistische gemeenschap. De natuur van demens is het gevolg van het systeem dat nadruk legt op concurentie ipv samenwerking daardoor krijg je den indruk dat elkander concurreren een natuurlijk gegeven is tot je beseft dat het succes van demensen op planetaire schaal te danken is aan samenwerking. Ik doe en lees wat ik wil en ik garandeer je vrijheid te doen en lezen wat je wil.
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je een diploma behaalt is dat enkel aan jezelf te danken en niet aan de samenleving?Als je er geen behaalt is dat ook het geval,niet?Als men geen deel van de staat wenst te maken zou men het recht moeten hebben eruit te stappen,niet?Maar dat blijkt onmogelijk en tevens het bewijs dat een individu binnen de maatschappelijke normen en waarden het moet waarmaken en er dus een produkt van is.
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je een diploma niet hebt behaald, heb je da ook te danken aan de samenleving en jezelf. Jezelf voor de luiheid en naivite, de maatschappij voor de karapils en sociale zorg. Als je uit de maatschappij wil stappen, hebt u het recht om dit te doen, maar u verliest welk recht dan ook om wat dan ook te gebruiken dat een product is van deze maatschappij. U verliest het recht op ziekenzorg, woonplaats, recht van inspraak, recht op bescherming, enzovoort. Als u niet bijdraagt tot de maatschappij, is de maatschappij u niets verschuldigd. Als u eruit wil stappen, ga in't bos of in Somalie wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja,ik wil het recht verliesen als mij de mogelijkheid gegeven is uit de staat te stappen,helaas bestaat die mogelijkheid niet. Ik heb recht te wonen waar ik geboren ben.Het bos is verkocht aan de baron.Mij zeggen wat ik moet is overbodig want ik ben er om te discussieren.
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U zei: In de realiteit kunt men niet ieder mens aanpassen, maar moet men het systeem aan de mensen aanpassen. wel,hoe kan Belgïe zich aan mij aanpassen? Bij mij weten zijn alle bewoonbaar terreinen overal ter wereld in handen van een staat wat betekend dat u verhaal niet klopt. De belgische maatschappij hoeft mij niet zegt u,spreekt u in naam van alle belgen, vlamingen of misschien walen? ![]()
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgie moet zich zo aan u aanpassen: u bent een marginaal element die niet wilt bijdragen tot de maatschappij die veel mensen van goede dingen voorziet. Daarom zou het land gewoon zijn voeten aan je moeten wegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Dat of gewoon NIET. Laatst gewijzigd door Bhairav : 8 september 2007 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |