Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is het voorschrijven van de pil aan 10-jarigen verantwoord ?
Ja. 12 26,67%
Neen. 17 37,78%
Ja, maar ... 9 20,00%
Neen, maar ... 3 6,67%
Geen idee. 4 8,89%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2007, 22:46   #101
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Och, als 't geen allochtone jongens zijn ligt Vlaanderen er niet wakker van.
Moeten we daar van uberhaupt van wakker liggen ?

Filosoof heeft blijkbaar slapeloze nachten.
Oud 30 september 2007, 06:50   #102
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af welke "man" er eigenlijk zin heeft om met een tienjarige in de koffer te duiken. Dat vind ik pas echt obsceen.
Kinderen kennen soms hun eigen grenzen niet of proberen deze wel eens te verkennen, maar ik vraag me af of we niet beter eens kijken naar de volwassenen die daar misbruik van maken.
het antwoord zit vervat in uw vraag, denk ik.

Laatst gewijzigd door the_dude : 30 september 2007 om 06:50.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 16:09   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me gewoon af hoever volwassen mannen en dan bedoel ik kerels van boven de 20 het in hun hoofd halen om in te gaan op de avances van een nieuwsgierig meisje van nog geen twaalf.
Hmm. Hoewel ik het nooit zou proberen, toch even dit. Vorige week zat ik in een café, de uitbater is een Congolees. Na enkele minuten komt er een meiske binnen, een zwarte, met de vraag of ze gebruik mocht maken van het toilet. Het meisje was naar mijn schatting een jaar of 15, misschien 16. Toen ze terug buiten was vroeg ik aan de Congolees hoe oud hij haar schatte. 'Hoogstens 13' zei hij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 16:37   #104
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hmm. Hoewel ik het nooit zou proberen, toch even dit. Vorige week zat ik in een café, de uitbater is een Congolees. Na enkele minuten komt er een meiske binnen, een zwarte, met de vraag of ze gebruik mocht maken van het toilet. Het meisje was naar mijn schatting een jaar of 15, misschien 16. Toen ze terug buiten was vroeg ik aan de Congolees hoe oud hij haar schatte. 'Hoogstens 13' zei hij.
Als je twijfelt aan de leeftijd van een meisje - en je moest op 'bepaalde' gebieden interesse hebben - , is het altijd (!) aan jou om na te gaan wat haar precieze leeftijd is. Kwestie van niet voor onaangename verrassingen te komen te staan. Jij bent verantwoordelijk en kan zulke twijfelgevallen niet als discussie inroepen. Neemt niet weg dat ouders vaak toelaten dat hun dochters van 12 of vaak nog jonger gekleed gaan als 'uitdagende' 16-jarigen en daarmee verschillende oudere jongens / mannen het hoofd op hol brengen. Als die meisjes dan ook nog eens 3 lagen make up opdoen en een knalrode lippenstift, dan ben je helemaal vertrokken. Make up en andere 'maskeringstruukjes' moesten ze - bij wijze van spreken - verbieden aan zulke piepjonge kindjes, spijtig dat vele ouders op dit vlak geen grenzen meer (durven) trekken. Waarmee ik de oudere jongens die met zulke 'delletjes' willen van bil gaan, uiteraard niet goed wil praten, zij blijven de verantwoordelijke 'volwassene'.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 17:01   #105
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als je twijfelt aan de leeftijd van een meisje - en je moest op 'bepaalde' gebieden interesse hebben - , is het altijd (!) aan jou om na te gaan wat haar precieze leeftijd is. Kwestie van niet voor onaangename verrassingen te komen te staan. Jij bent verantwoordelijk en kan zulke twijfelgevallen niet als discussie inroepen. Neemt niet weg dat ouders vaak toelaten dat hun dochters van 12 of vaak nog jonger gekleed gaan als 'uitdagende' 16-jarigen en daarmee verschillende oudere jongens / mannen het hoofd op hol brengen. Als die meisjes dan ook nog eens 3 lagen make up opdoen en een knalrode lippenstift, dan ben je helemaal vertrokken. Make up en andere 'maskeringstruukjes' moesten ze - bij wijze van spreken - verbieden aan zulke piepjonge kindjes, spijtig dat vele ouders op dit vlak geen grenzen meer (durven) trekken. Waarmee ik de oudere jongens die met zulke 'delletjes' willen van bil gaan, uiteraard niet goed wil praten, zij blijven de verantwoordelijke 'volwassene'.
Volledig mee eens. Wat niet belet dat sommige van die kindjes er vreselijk volwassen kunnen uitzien, zonder make-up of lippenstift. En als ouder van zo'n kindje kan je daar bitter weinig aan doen, behalve misschien beletten dat ze met een decolleté tot aan hun navel op straat lopen.

Maar, je hebt gelijk hoor. Als volwassene blijf je uiteindelijk steeds verantwoordelijk.

Er toch even bijzeggen dat volgens de Congolees waar k het daarjuist over had het in Congo niet zo abnormaal is dat zo'n kind van 12 of 13 huwt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 30 september 2007 om 17:02.
Oud 30 september 2007, 18:12   #106
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik stem ja.
Wat is het alternatief indien kindlief toch de liefde wil bedrijven op die leeftijd ?
Haar tegenhouden ? Goed gelachen
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 18:24   #107
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik stem ja.
Wat is het alternatief indien kindlief toch de liefde wil bedrijven op die leeftijd ?
Haar tegenhouden ? Goed gelachen
Gelooft ge niet in het haar kunnen tegenhouden? Maar wel in het VB die de normen en waarden gaan redden?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 20:17   #108
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gelooft ge niet in het haar kunnen tegenhouden? Maar wel in het VB die de normen en waarden gaan redden?
Dit heeft absoluut niets met VB te maken.
Bedenk, voor dat je gaat bashen, dat deze situatie bij iedereen kan gebeuren.
Enneuh... zou er iemand jou kunnen tegenhouden als hét gaat gebeuren ?
Dit heeft overigens niets met normen te maken.
Het is een natuurlijk proces. Laten we daar duidelijk over zijn.

Laatst gewijzigd door hurricane : 30 september 2007 om 20:18.
Oud 30 september 2007, 22:31   #109
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt dat men als Westerling Afrikaanse meisjes dikwijls ouder schat. Die zijn ook vroeger "rijp" dan Westerse meisjes. Het is daar ook zeer normaal dat meisjes van 12 er al huwen. Meestal lijken die inderdaad fysiek op meisjes van 15 �* 16 bij ons.
Oud 1 oktober 2007, 05:07   #110
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dit heeft absoluut niets met VB te maken.
Bedenk, voor dat je gaat bashen, dat deze situatie bij iedereen kan gebeuren.
Enneuh... zou er iemand jou kunnen tegenhouden als hét gaat gebeuren ?
Dit heeft overigens niets met normen te maken.
Het is een natuurlijk proces. Laten we daar duidelijk over zijn.
U gaf geen antwoord. Maar u bent dan ook maar een gewone burger: ik denk niet dat u goed bent in het doortekken van redeneringen. Maar bewijs eens het tegendeel. Of stemt u alleen VB voor communotaire redenen en tegen de makakken?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 08:55   #111
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens. Wat niet belet dat sommige van die kindjes er vreselijk volwassen kunnen uitzien, zonder make-up of lippenstift. En als ouder van zo'n kindje kan je daar bitter weinig aan doen, behalve misschien beletten dat ze met een decolleté tot aan hun navel op straat lopen.

Maar, je hebt gelijk hoor. Als volwassene blijf je uiteindelijk steeds verantwoordelijk.

Er toch even bijzeggen dat volgens de Congolees waar k het daarjuist over had het in Congo niet zo abnormaal is dat zo'n kind van 12 of 13 huwt.
die mensen groeien sneller op als wij, en worden ook sneller oud. Dus beginnen ze ook sneller met seks.Wat niets verandert aan onze wetgeving.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 09:36   #112
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom uitgesloten ?
Waarschijnlijk heeft duveltje een latex-allergie en waarschijnlijk weet duveltje niet dat er condooms zonder latex bestaan.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 10:13   #113
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met 'pedofilie'? Je weet wel, die gecreeërde misdaad.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 10:20   #114
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af welke "man" er eigenlijk zin heeft om met een tienjarige in de koffer te duiken. Dat vind ik pas echt obsceen.
Kinderen kennen soms hun eigen grenzen niet of proberen deze wel eens te verkennen, maar ik vraag me af of we niet beter eens kijken naar de volwassenen die daar misbruik van maken.
't komt voor, maar 't blijft toch zeldzaam.
Wat veel meer voorkomt zijn midtwintigers die niet van 16-jarigen kunnen afblijven.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:08   #115
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat veel meer voorkomt zijn midtwintigers die niet van 16-jarigen kunnen afblijven.
Of andersom. Wat evengoed kan gezegd worden over twintigers en veertigers. Maar dat zal wel iets met midlife te maken hebben, denk ik.
Oud 1 oktober 2007, 16:55   #116
Boadicea

Standaard

Citaat:
't komt voor, maar 't blijft toch zeldzaam.
Heu, midtwintigers en zestienjarigen zijn wettelijk gezien geen probleem. Moreel gezien heb ik er ook geen bezwaren tegen. In praktijk heb ik verschillende van die relaties wel goed zien gaan. Dus ... nee, dat zijn in mijn ogen geen twee pubers meer die met elkaar "spelen".
Oud 1 oktober 2007, 17:01   #117
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is er mis met 'pedofilie'? Je weet wel, die gecreeërde misdaad.
Heu, als een volwassene een kind een trauma bezorgt door het tot seks te dwingen, noem ik dat wel een ernstige en geen gecreëerde misdaad.
Oud 1 oktober 2007, 19:26   #118
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
U gaf geen antwoord. Maar u bent dan ook maar een gewone burger: ik denk niet dat u goed bent in het doortekken van redeneringen. Maar bewijs eens het tegendeel. Of stemt u alleen VB voor communotaire redenen en tegen de makakken?
Probeer AUB eens te lezen. Misschien NOG eens. En probeer dan eens te denken ?
Oud 1 oktober 2007, 21:50   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu, als een volwassene een kind een trauma bezorgt door het tot seks te dwingen, noem ik dat wel een ernstige en geen gecreëerde misdaad.
Het is zelfs misdaad zonder trauma. Een externe klaagt je aan en je wordt sowieso beschuldigd van pedofilie. Pedofilie heeft dus niets te maken met wat het "slachtoffer" ervaart.
Oud 1 oktober 2007, 21:54   #120
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zelfs misdaad zonder trauma. Een externe klaagt je aan en je wordt sowieso beschuldigd van pedofilie. Pedofilie heeft dus niets te maken met wat het "slachtoffer" ervaart.

Dan zou je eens moeten lezen wat de slachtoffers erover denken, ook 20 jaar later nog!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be