![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Komt goed uit eigelijk, als Vlaanderen dan onafhankelijk word kan u gelijk oprotten naar de Walen, dan is iedereen tevreden. WIN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 3 oktober 2007 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Verenigde Staten hebben in 2006 de meeste wapens verkocht aan ontwikkelingslanden. Dat blijkt uit de 'Conventional Arms Transfers to Developing Nations', een rapport van de Amerikaanse regering. Voor 7,2 miljard euro De studie, die werd uitgevoerd door de ongebonden Congressional Research Service en in de krant The New York Times gepubliceerd wordt, stelt dat bijna 36 procent van de vorig jaar door ontwikkelingslanden gekochte wapens door de VS verkocht werden. De waarde van de transacties bedraagt 10,3 miljard dollar (7,2 miljard euro). In totaal verkocht de VS wapens ter waarde van 16,9 miljard dollar (11,8 miljard euro), wat neerkomt op 41,9 procent van de wereldmarkt en een stijging van 3,4 miljard dollar (2,4 miljard euro) tegenover 2005, aldus het rapport. De oorlogen in Irak en Afghanistan leidden tot een enorme verkoop aan de buurlanden. Rusland tweede Op de tweede plaats staat Rusland met meer dan 28 procent marktaandeel, voor een bedrag van 8,1 miljard dollar (5,7 miljard euro). Als derde volgt Groot-Brittannië met 3,1 miljard dollar (2,2 miljard euro), of bijna 11 procent. Pakistan grootste afnemer Uit de studie blijkt dat Pakistan de grootste koper was in 2006 met 5,1 miljard dollar (3,6 miljard euro), gevolgd door rivaal India met 3,5 miljard dollar (2,5 miljard euro). Saoedi-Arabië bezet de derde plaats met 3,2 miljard dollar (2,2 miljard euro). Vorig jaar werd wereldwijd, zowel in de ontwikkelde landen als in de ontwikkelingslanden, voor 40,3 miljard dollar (28,3 miljard euro) aan wapens verhandeld, wat een daling van 13 procent is in vergelijking met 2005. Vooral Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en Italië verkochten bijna de helft minder wapens aan ontwikkelingslanden. **************************** Volstaat dat als antwoord? *************************
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Nee, gewoon kunnen rekenen. Van de 20 zetels die het VB voordien had, verloren ze er twee aan Hugo Coveliers. Hoe jij dat uitlegt als 'winst' voor het VB, zal me benieuwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Zoals het mij benieuwd hoe u dat uitlegt als een linkse overwinning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Bedoel jij nu die reusachtige wapenverkoop van de VS aan Saoudi -Arabië afgelopen maand? Wat is jouw uitleg hiervoor? Te weten dat zestien? van de 19 Al Qaida-leden die de WTC-towers platlegden Saoudi 's waren? Kan jij nog volgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zaken zijn zaken en de rest is bullshit.
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ha zo, ik dacht even dat je een verschil maakte tussen moslims en niet-moslims, maar dat heb ik dan verkeerd gelezen. Er zijn alleen kopers en verkopers, en de rest doet helemaal niets ter zake. Dat er lieden zijn die wapens verkopen aan hun toekomstige potentiële moordenaars, is van enkel geen belang. Ja toch?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() 2 zetels? U bent wel heel rap tevreden. Dat de SPa in de laatste verkiezing afgeslacht is had u nog niet gemerkt dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie zegt er dat de verkopers in amerika of ergens anders ook geen moslims zijn? Punt is, volgens u laat uitschijnen zit het slechte hier. Dat zwart nest. Dus feitelijk wil dat zeggen dat langs de moslim kant geen zwarte kant is. Voor wat bewapenen ze zich dan zo enorm? Wat HVT heeft gedaan is stuntelachtig, dom en weet ik nog allemaal. Maar langs de moslim kant heb je bijna alle dagen een HVT die zichzelf laat ontploffen op onschuldigen ergens op een markt of zo. Is dat geen pure racisme? Zou dat niet kunnen meespelen in iemand zijn hoofd van bij ons, van ah zei doen dat wel, ik ga dat ook eens doen? Zeg nooit nooit vind ik.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 oktober 2007 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liegen is blijkbaar ook een goed middel om het VB van de macht te houden? Is dat de reden waarom er leugens in je artikel staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 4 oktober 2007 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Dat heb je al een paar keer gezegd, maar nog steeds niet waar die leugens dan wel staan. Als je iets beweert moet ik ook wel weten wat dus bij deze nogmaals: waar wat leugens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het met je over moslims en islam wil hebben zal ik je wel een berichtje sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |