![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Doet u dat maar niet, geen reden toe. Ik weet niet eens wie u bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bah. Plebs. Schorem. Tuig van de richel. Hoog tijd we da gendarmerie nog eens laten chargeren, Hughes.
En u bent? Ik weet nochtans uit betrouwbare bron dat baronessen ook al wel eens durven te... Enfin, te off-topic.
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En... het zorgt er zelfs voor dat ze kunnen blijven klagen en zagen. Gelukkig wonen ze niet in Nederland waar niet geklaagd en gezaagd moet worden over een staatshervorming. Saai land moet dat zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Lux wellicht niet = veel VL en NL toeristen (Nothomb gaf indertijd ook het goede voorbeeld). Namen = ook VL en NL toeristen ook vrij veel Vlamingen die in Namen rechten studeren. Het zou Luik moeten zijn, maar vormannen Reynders en Wathelet zijn ook niet bang om NL te spreken. Ook (bloeiende?) afdeling NL aan unief Luik. In Oost-Henegouwen: enorm veel mensen in Charleroi en La Louvière met Vlaamse roots (kijk maar naar de namen vd veroordeelde schepenen in Charleroi). ook immersiescholen NL Waals-Brabant = vrij rijke provincie = veel kinderen die taalstages NL enz.. kunnen betalen. En ik denk provincie met beste talenkennis van Wallonië Zoon Louis Michiel studeerde ook in Nederland, denk ik. Barones Doornaert (woont in Brusssel) schreef ook: Gelukkig gaan de kinderen van mijn kruidenier naar een Brusselse school en leren ze er goed Nederlands - Brussel lijkt stilaan de enige (mede) door Vlamingen bewoonde stad waar het Nederlands niet in gevaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ga zelf niet naar de hoeren, dat laat ik over aan andere. En ik kan je wel vertellen, dat in de Vlaamse rosse-buurten niet veel nederlands gesproken word, want de meeste mensen daar zijn gewoon geen Vlaamse mensen meer maar buitenlanders, die daar gewoon hun eigen taal blijven spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weet jij dat allemaal als je zelf niet naar de hoeren gaat?
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je denkt toch niet dat ik hier in mijn thuis streek naar die buurten moet en ga betalen voor iets dat je in bijna elk café gratis kan vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het dus van 'horen zeggen'.
Waarom geloof je dan Daiwa niet die er bijna zijn hele leve werkte?
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja we zijn sukkelaars, jij en de belgen zijn ongetwijfeld geen sukkelaars, eerder ubermenschen ? Want als een barones dat al schrijft...amai zunne ![]() Maar "denken " staat vrij hé
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik doe het niet graag; maar er is toch iemand die het volledige betalende artikel gepubliceerd heeft (copyright is copyright hé). En dan had je gelezen dat het een kruidenier is van Marokkaanse origine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Helemaal niet provocerend: gewoon even een debat over een tekst die in 1 vd toonaangevende kranten van ons land staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De bourgeoisie zond hun zonen naar een of andere lycée en kregen de mentaliteit mee dat hun taal een dialect was van de officiële taal van een buurland, dat van vijandig geëvolueerd was tot een arme buur waarvoor "La Belgique riche" in het kader van Benelux, Fritalux en andere Marshallhulpprojecten wel zou zorgen... Die tijd is voorbij ! Sedert lang hebben wij in dit land een belgische premier, die Vlaming is, worden het bulk van de wetten in dit land door een vlaamse meerderheid gestemd en kunnen de francophonen dan en slechts dan iets blokkeren als dit hun culturele belangen zou schaden. De tijd dat de verfranste vlaamse bourgeoisie hun kindjes in vlaanderen naar franstalig onderwijs zond is voorbij ; ergo : nu zijn het de franstalige bourgeois die hun kindjes naar "elite-colleges" sturen, waar ze binnen een straal van 100 m rond de school op straffe van.. zelfs niet in de taal van Molière mogen denken, ten einde bij de nederlandstalige elite in dit land te kunnen horen ! België, de belgen lijden hoogstens aan een ziekelijk oppurtinisme - francofonen die hun best doen om te vernederlandsen of vervlamingen, vlamingen die willen verbrusselen of verfrancofonen.. er is wellicht een dunne lijn die de beschaving van meertaligheid met het meedraaien van de wind mode van alledag scheidt. Er is een etno-religieuze minderheid in Antwerpen, waarbinnen de kinderen zonder film of televisie opgevoed worden. Kinderen die slechts 2 zaken "mogen" nl. talen studeren en muziek : zeer prijzenswaardige zaken indien het zou samengaan met een open oog voor allerhande culturele en sociale elementen in een normale maatschappij los van gettodenken. Het gemiddelde loon van de hardwerkende Waal zou 8 % lager liggen dan het gemiddelde loon van de hardwerkende Vlaming. Men zou kunnen veronderstellen dat het voor de gemiddelde Waal een goed vooruitzicht zou kunnen zijn om in een onafhankelijk Wallonië zijn sociale toestand te verbeteren & dat de gemiddelde Vlaming er alles aan zou doen om deze voor hem gunstige toestand te bestendigen... niet dus ?
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |