Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2007, 00:18   #101
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Mijn vrouw, een Schotse, die vraagt me dikwijls waarom gaan we hier niet gewoon weg uit dit land? Mijn antwoord blijft hetzelfde doorheen de jaren, ik blijf tot Belgie niet meer bestaat, en ik zal daar aktief aan meewerken of dat u nu instaat bent om me weg te steken of niet. Met de gevangenis maakt u mij niet bang, ik ben er al geweest.
Nu ben ik bang van u!
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 00:21   #102
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Nu ben ik bang van u!
Doet u dat maar niet, geen reden toe. Ik weet niet eens wie u bent.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 00:29   #103
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Baronessen hebben nooit gelijk. Adel zuigt!
Wat een plebejisch onfatsoenlijk antwoord.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 01:46   #104
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat een plebejisch onfatsoenlijk antwoord.
Bah. Plebs. Schorem. Tuig van de richel. Hoog tijd we da gendarmerie nog eens laten chargeren, Hughes.

En u bent? Ik weet nochtans uit betrouwbare bron dat baronessen ook al wel eens durven te... Enfin, te off-topic.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 01:59   #105
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

http://zapatopi.net/belgium/
Oud 6 oktober 2007, 06:28   #106
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw, een Schotse, die vraagt me dikwijls waarom gaan we hier niet gewoon weg uit dit land? Mijn antwoord blijft hetzelfde doorheen de jaren, ik blijf tot Belgie niet meer bestaat, en ik zal daar aktief aan meewerken of dat u nu instaat bent om me weg te steken of niet. Met de gevangenis maakt u mij niet bang, ik ben er al geweest.
Omdat uw vrouw het niet begrijpt: ondanks alle zogezegde vernederingen hebben Vlamingen fantastisch leven in hun land.

En... het zorgt er zelfs voor dat ze kunnen blijven klagen en zagen. Gelukkig wonen ze niet in Nederland waar niet geklaagd en gezaagd moet worden over een staatshervorming. Saai land moet dat zijn.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 07:17   #107
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
West-Henegouwen is nooit anti-Vlaams geweest. In Doornik is tweetaligheid zelfs een traditie.

Brussel: vertel eens hoe de anti-Vlaamsheid daar aan het wegsmelten is. (Ik kom daar ook meermaals per week maar dat terzijde).
En waar dan wel ant-Vlaams?

In Lux wellicht niet = veel VL en NL toeristen (Nothomb gaf indertijd ook het goede voorbeeld).
Namen = ook VL en NL toeristen ook vrij veel Vlamingen die in Namen rechten studeren.
Het zou Luik moeten zijn, maar vormannen Reynders en Wathelet zijn ook niet bang om NL te spreken. Ook (bloeiende?) afdeling NL aan unief Luik.
In Oost-Henegouwen: enorm veel mensen in Charleroi en La Louvière met Vlaamse roots (kijk maar naar de namen vd veroordeelde schepenen in Charleroi). ook immersiescholen NL
Waals-Brabant = vrij rijke provincie = veel kinderen die taalstages NL enz.. kunnen betalen.
En ik denk provincie met beste talenkennis van Wallonië
Zoon Louis Michiel studeerde ook in Nederland, denk ik.

Barones Doornaert (woont in Brusssel) schreef ook:
Gelukkig gaan de kinderen van mijn kruidenier naar een Brusselse school en leren ze er goed Nederlands - Brussel lijkt stilaan de enige (mede) door Vlamingen bewoonde stad waar het Nederlands niet in gevaar is.
Oud 6 oktober 2007, 07:50   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Oost-Henegouwen: enorm veel mensen in Charleroi en La Louvière met Vlaamse roots (kijk maar naar de namen vd veroordeelde schepenen in Charleroi).
En? Spreken die veroordeelden uit Charleroi ook (opnieuw) wat gebrekkig nederlands zoals onze ministerin van just is just met de criminele ex.echtgenoot en kabinetsmedewerker?
Oud 6 oktober 2007, 08:24   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij bent blijkbaar toch niet goed thuis in de havenkringen hoor.
Ik ben heel goed thuis in de havenkringen en in de zeevaartkringen.

Maar ik ga zelf niet naar de hoeren, dat laat ik over aan andere.
En ik kan je wel vertellen, dat in de Vlaamse rosse-buurten niet veel nederlands gesproken word, want de meeste mensen daar zijn gewoon geen Vlaamse mensen meer maar buitenlanders, die daar gewoon hun eigen taal blijven spreken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 08:49   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe weet jij dat allemaal als je zelf niet naar de hoeren gaat?
Oud 6 oktober 2007, 08:56   #111
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe weet jij dat allemaal als je zelf niet naar de hoeren gaat?
Ik heb wel mijn nog zeevarende vrienden die hier in die buurten ronddolen.

Maar je denkt toch niet dat ik hier in mijn thuis streek naar die buurten moet en ga betalen voor iets dat je in bijna elk café gratis kan vinden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 08:59   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je hebt het dus van 'horen zeggen'.

Waarom geloof je dan Daiwa niet die er bijna zijn hele leve werkte?
Oud 6 oktober 2007, 09:39   #113
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In De Standaard van vr 5 okt 2007 schrijft Mia Doornaert o.a.

"Nu België in zijn zoveelste crisis zit, moeten de Vlamingen zich ook eens afvragen waarom zij de enige meerderheid ter wereld zijn die federalistisch/separatistisch denkt."

en ik denk erbij:

-ofwel zijn het grote egoïsten = I want my money back.

-of sukkelaars = gasten die er als meerderheid niet in slagen om hun ideeën door te drukken. Nochtans hebben ze bewezen dat ze degelijk onderwijs, enz... op poten kunnen zetten .
allez de zoveelste provocerende draad/opmerking van straatrue.

Ja we zijn sukkelaars, jij en de belgen zijn ongetwijfeld geen sukkelaars, eerder ubermenschen ? Want als een barones dat al schrijft...amai zunne
Maar "denken " staat vrij hé
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 09:51   #114
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet u dat maar niet, geen reden toe. Ik weet niet eens wie u bent.
Grapje!
Oud 6 oktober 2007, 09:53   #115
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het steekt me tegen van Mia Doornaert dat ze op zo'n ongenuanceerde manier te werk gaat. Ze moet goed genoeg weten dat het niet zo simpel is. Nu ja, we zijn alleszins eerder sukkelaars dan egoïsten.
Het valt me op dat NIEMAND hier de vraagstelling zelf in vraag stelt! Het is helemaal NIET A of B ... DAT is de fout in de boodschap! Er is C en D en E... kortom : iedereen trapt hier in de eenvoudigste truuk : beperking van je keuzeveld!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2007, 09:58   #116
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Barones Doornaert (woont in Brusssel) schreef ook:
Gelukkig gaan de kinderen van mijn kruidenier naar een Brusselse school en leren ze er goed Nederlands - Brussel lijkt stilaan de enige (mede) door Vlamingen bewoonde stad waar het Nederlands niet in gevaar is.
De kinderen van de kruidenier...dat is zoiets van schoenmaker blijft bij uw leest. De boer die ook de boerkestaal moet leren. Vast en zeker een kruidenier waarvan twee generaties geleden de familie Nederlands sprak en die door toedoen van de Belgische staat Franstalig geworden is. En de kindertjes en kleinkindertjes van haar adelvriendjes? Leren die ook Nederlands of zitten die op een poepchic college waar enkel Frans gelult wordt?
Oud 6 oktober 2007, 10:37   #117
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
De kinderen van de kruidenier...dat is zoiets van schoenmaker blijft bij uw leest. De boer die ook de boerkestaal moet leren. Vast en zeker een kruidenier waarvan twee generaties geleden de familie Nederlands sprak en die door toedoen van de Belgische staat Franstalig geworden is. En de kindertjes en kleinkindertjes van haar adelvriendjes? Leren die ook Nederlands of zitten die op een poepchic college waar enkel Frans gelult wordt?
Voor je antwordt moet je de hele draad lezen.

Ik doe het niet graag; maar er is toch iemand die het volledige betalende artikel gepubliceerd heeft (copyright is copyright hé).

En dan had je gelezen dat het een kruidenier is van Marokkaanse origine.
Oud 6 oktober 2007, 10:38   #118
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
allez de zoveelste provocerende draad/opmerking van straatrue.

Ja we zijn sukkelaars, jij en de belgen zijn ongetwijfeld geen sukkelaars, eerder ubermenschen ? Want als een barones dat al schrijft...amai zunne
Maar "denken " staat vrij hé
Helemaal niet provocerend: gewoon even een debat over een tekst die in 1 vd toonaangevende kranten van ons land staat.
Oud 6 oktober 2007, 12:26   #119
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Laten we niet te hard zijn. De geschiedenis heeft de gemiddelde Vlaming geleerd zijn kop in zijn kraag te drukken, niet openlijk te reageren en achter de rug van het gezag zijn goesting doen. En die goesting bestond/bestaat uit hard en efficient werken, én uit feesten. Voor politiek is er geen plaats in dat plaatje, voor zelfrespect ook bijzonder weinig.
Inderdaad : tot voor 40 jaar kon "de gemiddelde vlaming" ernaar fluiten als hij een carrière wilde maken zonder behoorlijk frans te spreken - de "chefs de bureaux" spraken frans met elkaar en dialect tegen hun bedienden.
De bourgeoisie zond hun zonen naar een of andere lycée en kregen de mentaliteit mee dat hun taal een dialect was van de officiële taal van een buurland, dat van vijandig geëvolueerd was tot een arme buur waarvoor "La Belgique riche" in het kader van Benelux, Fritalux en andere Marshallhulpprojecten wel zou zorgen...

Die tijd is voorbij ! Sedert lang hebben wij in dit land een belgische premier, die Vlaming is, worden het bulk van de wetten in dit land door een vlaamse meerderheid gestemd en kunnen de francophonen dan en slechts dan iets blokkeren als dit hun culturele belangen zou schaden.

De tijd dat de verfranste vlaamse bourgeoisie hun kindjes in vlaanderen naar franstalig onderwijs zond is voorbij ; ergo : nu zijn het de franstalige bourgeois die hun kindjes naar "elite-colleges" sturen, waar ze binnen een straal van 100 m rond de school op straffe van.. zelfs niet in de taal van Molière mogen denken, ten einde bij de nederlandstalige elite in dit land te kunnen horen !

België, de belgen lijden hoogstens aan een ziekelijk oppurtinisme - francofonen die hun best doen om te vernederlandsen of vervlamingen,
vlamingen die willen verbrusselen of verfrancofonen.. er is wellicht een dunne lijn die de beschaving van meertaligheid met het meedraaien van de wind mode van alledag scheidt.

Er is een etno-religieuze minderheid in Antwerpen, waarbinnen de kinderen zonder film of televisie opgevoed worden. Kinderen die slechts 2 zaken "mogen" nl. talen studeren en muziek : zeer prijzenswaardige zaken
indien het zou samengaan met een open oog voor allerhande culturele en sociale elementen in een normale maatschappij los van gettodenken.

Het gemiddelde loon van de hardwerkende Waal zou 8 % lager liggen dan het gemiddelde loon van de hardwerkende Vlaming. Men zou kunnen veronderstellen dat het voor de gemiddelde Waal een goed vooruitzicht zou kunnen zijn om in een onafhankelijk Wallonië zijn sociale toestand te verbeteren & dat de gemiddelde Vlaming er alles aan zou doen om deze voor hem gunstige toestand te bestendigen... niet dus ?
Oud 6 oktober 2007, 12:50   #120
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben heel goed thuis in de havenkringen en in de zeevaartkringen.

Maar ik ga zelf niet naar de hoeren, dat laat ik over aan andere.
En ik kan je wel vertellen, dat in de Vlaamse rosse-buurten niet veel nederlands gesproken word, want de meeste mensen daar zijn gewoon geen Vlaamse mensen meer maar buitenlanders, die daar gewoon hun eigen taal blijven spreken.
Ze spreken daar Frans of Engels. Sommigen zelfs Nederlands... ook NIET belgen!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be