Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2004, 22:34   #101
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de walen wrijven in hun pollekes... 100.000 stemmen bij

les flamins restent des cons
Wonen al die vreemdeligen in wallonie dan?
Op het VRT nieuws zei men volgende cijfers

Totaal 155.000

Vlaanderen 55.000

Brussel 65.000 (misschien 1% Nederlandstalig)
Wallonië 35.000

Dus 55.000 SP.A stemmen tegen 100.000 PS stemmen. Di Rupo zal content zijn.

In 2006 zullen ze er zich weer niet aan verstaan als ze zetels verliezen aan de franstaligen.

De verdeling dan

67.000 Marokkanen
34.000 Turken
tezamen 2/3de
10.000 Congolezen (allemaal Nederlandstalig natuurlijk)
8.000 Amerikanen (Ook gekend voor hun taalvaardigheid)

Dank u regering

http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...x.html?video_3

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 22:43   #102
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ik heb keelpijn en dorst !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 22:50   #103
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kamer keurt migrantenstemrecht goed

07:12:04

BRUSSEL - De voltallige Kamer heeft afgelopen nacht, rond halfdrie, het licht op groen gezet voor het wetsontwerp dat niet-EU-burgers gemeentelijk stemrecht geeft. Dat gebeurde met 80 stemmen voor, 58 tegen en 3 onthoudingen. Zoals verwacht stemden alle Franstalige partijen - behalve het FN - voor. Ook het SP.A/Spirit-kartel drukte op de groene stemknop. CD&V, VLD, Vlaams Blok en N-VA stemden tegen. Drie CD&V'ers onthielden zich.

De voorstanders van het stemrecht schaarden zich achter een wetsvoorstel van de Franstalige liberalen dat na de goedkeuring in de Senaat een wetsontwerp werd. Het betekent dat niet-EU-burgers in 2006 voor het eerst kunnen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Er zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden. Zo kunnen enkel vreemdelingen die minstens 5 jaar in ons land wonen gaan stemmen. Zij moeten zich bij de gemeente laten inschrijven en een verklaring ondertekenen dat ze de Belgische grondwet en wetten en de rechten van de mens respecteren. Doen ze dat, zijn ze verplicht te gaan stemmen. De betrokkenen hebben enkel passief stemrecht, wat wil zeggen dat ze zelf geen kandidaat mogen zijn.

De stemming kwam er in de loop van de nacht nadat een hele reeks Vlaams Blok-kamerleden het spreekgestoelte urenlang monopoliseerden. In totaal kwamen 12 Blokkers tussen. De VLD en de CD&V bezondigden zich niet aan gefilibuster.

Drie CD&V-kamerleden - Jo Vandeurzen, Nahima Lanjri en Greta D'Hondt - onthielden zich. Vandeurzen verklaarde dat het om een symbolische onthouding gaat die moet duidelijk maken dat de christen-democraten voor een open samenleving zijn met rechten en plichten.

Het Vlaams Blok-amendement dat het initiatief van Karel De Gucht overnam, werd verworpen. De VLD onthield zich daarbij.
LEVE DE DEMOCRATIE !! Ik moet het toegeven , moet pijnlijk zijn voor u...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 22:53   #104
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Kamer keurt migrantenstemrecht goed

07:12:04

BRUSSEL - De voltallige Kamer heeft afgelopen nacht, rond halfdrie, het licht op groen gezet voor het wetsontwerp dat niet-EU-burgers gemeentelijk stemrecht geeft. Dat gebeurde met 80 stemmen voor, 58 tegen en 3 onthoudingen. Zoals verwacht stemden alle Franstalige partijen - behalve het FN - voor. Ook het SP.A/Spirit-kartel drukte op de groene stemknop. CD&V, VLD, Vlaams Blok en N-VA stemden tegen. Drie CD&V'ers onthielden zich.

De voorstanders van het stemrecht schaarden zich achter een wetsvoorstel van de Franstalige liberalen dat na de goedkeuring in de Senaat een wetsontwerp werd. Het betekent dat niet-EU-burgers in 2006 voor het eerst kunnen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Er zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden. Zo kunnen enkel vreemdelingen die minstens 5 jaar in ons land wonen gaan stemmen. Zij moeten zich bij de gemeente laten inschrijven en een verklaring ondertekenen dat ze de Belgische grondwet en wetten en de rechten van de mens respecteren. Doen ze dat, zijn ze verplicht te gaan stemmen. De betrokkenen hebben enkel passief stemrecht, wat wil zeggen dat ze zelf geen kandidaat mogen zijn.

De stemming kwam er in de loop van de nacht nadat een hele reeks Vlaams Blok-kamerleden het spreekgestoelte urenlang monopoliseerden. In totaal kwamen 12 Blokkers tussen. De VLD en de CD&V bezondigden zich niet aan gefilibuster.

Drie CD&V-kamerleden - Jo Vandeurzen, Nahima Lanjri en Greta D'Hondt - onthielden zich. Vandeurzen verklaarde dat het om een symbolische onthouding gaat die moet duidelijk maken dat de christen-democraten voor een open samenleving zijn met rechten en plichten.

Het Vlaams Blok-amendement dat het initiatief van Karel De Gucht overnam, werd verworpen. De VLD onthield zich daarbij.
Ik zie niet wat democratie met de goedkeuring van het vremdelingenstemrecht te maken heeft.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 22:56   #105
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Ik zie niet wat democratie met de goedkeuring van het vremdelingenstemrecht te maken heeft.
Dat is net uw probleem Distel...welkom bij planeet aarde..accept it or leave... 8)
Oud 20 februari 2004, 22:58   #106
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is net uw probleem Distel...welkom bij planeet aarde..accept it or leave... 8)
Hopelijk denkt u niet dat ik de enige ben met een probleem in deze kwestie. Afspraak op 13 juni.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 20 februari 2004, 23:05   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meeeeeuh

Ik heb er ook een probleem mee

En nog geen kleintje ook
Oud 20 februari 2004, 23:08   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hivey
Vreemdelingen die zich opgeven aan de gemeente
hebben geen stemrecht maar stemPLICHT

Uiteindelijk is iedereen dan toch gelijk.
Neen, ze mogen gaan stemmen. Er is voor hen geen enkele verplichting. Het staat hen evenwel vrij om geen gebruik te maken van dat recht. Een Belgische burger is echter wel verplicht te voldoen aan de opkomstplicht, het stembiljet in ontvangst te nemen en die vervolgens in de urne te deponeren. Hij is daartoe gehouden. Een niet-Belg niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 23:12   #109
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hopelijk denkt u niet dat ik de enige ben met een probleem in deze kwestie. Afspraak op 13 juni.
Heb 13 Juni niet nodig daar deze zaak al een tijdje klaar en duidelijk is voor mij..het VB heeft zijn tijd gehad en is een kwart eeuw te laat gekomen ..sinds ze op de politieke arena zijn verschenen..is er jaar na jaar een nieuwe verse generatie afgestuurde alochtonen bijgekomen en dit zal blijven duren tot dat ze de hoogste top bereikt hebben van onze maatschappij gelijk eender welke Vlaming en dat zie je meer en meer ...zodus je zal hoedan ook je erbij moeten neerleggen..hoe je het draait of keert zal onze toekomst en van onze kinderen er muticultureel uitzien...zodus denk maar telkens een academiejaar voorbij is hoeveel er nieuwe alochtene generaties bijkomen...welcome to the real world...
Oud 20 februari 2004, 23:18   #110
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Heb 13 Juni niet nodig daar deze zaak al een tijdje klaar en duidelijk is voor mij..het VB heeft zijn tijd gehad en is een kwart eeuw te laat gekomen ..sinds ze op de politieke arena zijn verschenen..is er jaar na jaar een nieuwe verse generatie afgestuurde alochtonen bijgekomen en dit zal blijven duren tot dat ze de hoogste top bereikt hebben van onze maatschappij gelijk eender welke Vlaming en dat zie je meer en meer ...zodus je zal hoedan ook je erbij moeten neerleggen..hoe je het draait of keert zal onze toekomst en van onze kinderen er muticultureel uitzien...zodus denk maar telkens een academiejaar voorbij is hoeveel er nieuwe alochtene generaties bijkomen...welcome to the real world...
Dit gaat niet over het VB. Dit gaat niet over afgestudeerde allochtonen. Dit gaat om een wet die niet door een meerderheid van de bevolking gesteund wordt en die de allochtonen een recht geeft daar waar wij een plicht hebben. Deze zaak is dus alles behalve klaar en duidelijk voor u.
Oud 20 februari 2004, 23:31   #111
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dit gaat niet over het VB. Dit gaat niet over afgestudeerde allochtonen. Dit gaat om een wet die niet door een meerderheid van de bevolking gesteund wordt en die de allochtonen een recht geeft daar waar wij een plicht hebben. Deze zaak is dus alles behalve klaar en duidelijk voor u.
Voor mij is dit klaar en helder alleen begrijp ik niet dat jullie hier blijven op kankeren op het feit van al dan niet plicht of stemrecht voor vreemdelingen kan komen .Hebben jullie echt niets ander in uw hoofd of blijven jullie vastgeklompen op het idee dat het hier weeral om vreemdelingen gaat ? ....
Oud 20 februari 2004, 23:40   #112
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Voor mij is dit klaar en helder alleen begrijp ik niet dat jullie hier blijven op kankeren op het feit van al dan niet plicht of stemrecht voor vreemdelingen kan komen .Hebben jullie echt niets ander in uw hoofd of blijven jullie vastgeklompen op het idee dat het hier weeral om vreemdelingen gaat ? ....
U blijft maar insinueren als zou het gaan om xenofobie, wat bewijst dat het helemaal niet "klaar en helder" is.
Oud 20 februari 2004, 23:51   #113
neruda
Banneling

Standaard

[quote="Distel"]
Citaat:

Citaat:
U blijft maar insinueren als zou het gaan om xenofobie,.
..kom , kom , kom , kom niet af met het Vlaams Nationalistisch fabeltje ok , want diene film heb ik verschillende keren gezien..
Citaat:
.wat bewijst dat het helemaal niet "klaar en helder" is.
Afspraak niet op 13 Juni maar wel de toekomst..

PS amai zeg dit wordt echt moeilijk
Oud 21 februari 2004, 00:08   #114
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Hoezo hebben vreemdelingen méér rechten dan Belgen
AWEL JA, slimmerik
Uw geimporteerde vriendjes moeten ZONDAG nie vroeg opstaan, of moeten hun reis niet verplaatsen omdat ze moeten gaan stemmen.
Belgen daarentegen MOETEN rekening houden dat ze moeten gaan stemmen, en kunnen niet zomaar zeggen van, ik ga niet.
BELGEN HEBBEN DAT RECHT NIET!!
VREEMDELINGEN HEBBEN MEER RECHTEN!
Ikzelf ben ook tegen het vreemdelingenstemrecht maar stop nu toch eens met te zeuren over enerzijds stemPLICHT en anderzijds stemRECHT.
Als tegenstander zou je blij moeten zijn dat het "maar" stemrecht is geworden. Bij stemplicht zouden ze alle +/- 150.000 MOETEN gaan stemmen. Nu zullen er heelwat zijn die zich niet de moeite getroosten om zich in te schrijven.

Malinwa, hebt gij er problemen mee da ge MOET gaan stemmen? Vreemd voor iemand die actief is op een politiek forum.
En vroeg uit uwe nest kruipen moet ge ook niet want de stembureaus zijn open tot 13u00. Of is da vroeg voor u?
The_Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2004, 00:23   #115
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Ik heb geen partij.
Hierna ook geen mening meer blijkbaar.
Moet je bij een partij horen om een mening te hebben
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2004, 00:30   #116
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De B.U.B. is ook tegen dat stemrecht, maar respecteert de democratie. Later kan dat stemrecht eventueel weer afgeschaft worden, net als de staatshervormingen. En dan nu stoppen met zeuren. Er zijn ernstigere problemen zoals de werkloosheid, de financiering van de sociale zekerheid, de uitbreiding van de E.U., de onveiligheid, de ingewikkeldheid van de Belgische staatsstructuur, de hoge belastingen, het gebrek aan tweetalige opleidingen en de particratie.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2004, 07:22   #117
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
..kom , kom , kom , kom niet af met het Vlaams Nationalistisch fabeltje ok , want diene film heb ik verschillende keren gezien..
Uw insinuaties tonen enkel aan dat u met vooroordelen zit, niet meer. Ik zie trouwens niet in wat het Vlaams-Nationalisme specifiek te maken heeft met het vreemdelingenstemrecht. Het is duidelijk wie hier fabeltjes aan het verzinnen is.

Citaat:
Afspraak niet op 13 Juni maar wel de toekomst..

PS amai zeg dit wordt echt moeilijk
En als we verder blijven afglijden van de democratie, ziet die toekomst er allesbehalve fantastisch uit.
Oud 21 februari 2004, 08:35   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarmee blijkt waarom precies het discriminerende stemrecht voor vreemdelingen er nog bovenop moest komen van de SP-a.

De verkiezingen zullen uitwijzen hoe de gediscrimineerden daarover denken.
Oud 21 februari 2004, 08:39   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hierna ook geen mening meer blijkbaar.

Je weet best dat ik iets anders bedoelde. Ik ben zelf immers ook geen lid van een partij en heb toch een mening. Een heel duidelijke zelfs.

Je liet echter mijn argumenten volslagen links liggen. Dat betekent iets, dacht ik.
Oud 21 februari 2004, 09:19   #120
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je weet best dat ik iets anders bedoelde. Ik ben zelf immers ook geen lid van een partij en heb toch een mening. Een heel duidelijke zelfs.

Je liet echter mijn argumenten volslagen links liggen. Dat betekent iets, dacht ik.
Dat betekent dat ik geïntrigeerd was door je steeds wederkerende wens om me bij de SP.a in te lijven, maar DAAR geef je geen antwoord op...

Citaat:
Je hebt 'driewerf hoera' geroepen
Ik heb driewerf hoera geroepen, omdat ik - zoals ik al zei - er PERSOONLIJK van overtuigd ben dat het stemrecht voor vreemdelingen een goede zaak is. Ik heb daar bij gezegd dat ik liever gezien had dat onze politici een referendum hadden uitgeschreven, zodat duidelijk zou kunnen blijken of een meerderheid van de bevolking voorstander is van het MSR. Ik heb daar eveneens bijgezegd dat ik me er zonder moeite bij zou kunnen neerleggen als de meerderheid zich in dat geval TEGEN het MSR zou uitspreken.

Citaat:
ook al wist jij evengoed als jouw partijkopstukken dat een overgrote meerderheid van de Vlaamse gemeenschap ertegen is.
Dat weet ik helemaal niet en jij evenmin. Het was al lang geweten dat het MSR op de politieke agenda van de onder meer de SP.a stond. Als Vlaanderen daar inderdaad zo pertinent tegen zou zijn als jij beweert, dan zou hun resultaat bij de vorige verkiezingen volgens mij een stuk lager geweest zijn.

Citaat:
Een meerderheid die zijn wil NIET eens MOCHT uitspreken in een referendum
Zoals ik al zei: dat betreur ik ook.

Citaat:
Hoe ga je trouwens goedpraten dat een criminele vreemdeling die onze nationaliteit niet wenst stemrecht krijgt terwijl een criminele Belg zelfs de plicht geweigerd wordt?
Ook geen discriminatie, zeker?
Staat dat in die wet? Staat daar in dat criminele vreemdelingen ook stemrecht krijgen? Als dat zo is - en ik betwijfel dat ten zeerste - dan ben ik daar alleszins radicaal tegen.

Citaat:
Als jij hiervoor nog altijd driewerf hoera roept stel je wel degelijk het grote ongelijk van jezelf en je partij boven het belang van de gemeenschap.
Nogmaals: PERSOONLIJK ben ik ervan overtuigd dat het MSR een goede zaak is. Ik heb daar zelf geen enkel belang bij, maar de gemeenschap des te meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be