Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 14:28   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Als we nu eens lijstjes zouden maken zoals Kif Kif.
't Zou een stuk schelen in het forum-geëmmer.
Weet je niks beters, Cyrano?
Bekijk het lijstje liever eens van wie er allemaal in de loge zit inplaats van naar Kif-Kif te verwijzen.

http://home.tiscali.be/sterikabv/stof12.htm
Oud 8 oktober 2007, 14:29   #102
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
VLD, SP.a en Groen zijn al aan de beurt geweest.
Wat de VLD betreft was 2007 maar een voorproefje. De echte pandoering moet nog komen. Ik voorspel in 2009 een LDD en VLD die ongeveer even groot geworden zijn (beiden rond de 13-14 pct).
Kortaf is offline  
Oud 8 oktober 2007, 14:35   #103
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je niks beters, Cyrano?
Bekijk het lijstje liever eens van wie er allemaal in de loge zit inplaats van naar Kif-Kif te verwijzen.

http://home.tiscali.be/sterikabv/stof12.htm
Dank je. Ik weet wel iets beter maar kan dit niet doen op het forum. Mijn verwijzing naar Kif Kif is mij ingegeven uit zelfbehoud. Ik vertrouw die politiek correcte belgen en logebroeders voor geen €-cent.

Bye, ik ga met mijn hond wandelen.
Oud 8 oktober 2007, 14:45   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je. Ik weet wel iets beter maar kan dit niet doen op het forum. Mijn verwijzing naar Kif Kif is mij ingegeven uit zelfbehoud. Ik vertrouw die politiek correcte belgen en logebroeders voor geen €-cent.

Bye, ik ga met mijn hond wandelen.
?????
Oud 8 oktober 2007, 15:06   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kieken zegt dat alle partijen onder de lat door zullen moeten, behalve de zijne. Hij zei dat letterlijk.

Hij is dus niet bekwaam om een minister of vieze-minister te worden van alle kiezers van de toekomstige meerderheid.

Schande.

Letterlijk zei hij o.a. dat de nva helemaal op de buik moest met toegevingen, om het tot een regering te kunnen brengen.
Schandelijke uitspraak.

Was hij even vergeten dat als de nva niet meedoet, hij een onwerkbare meerderheid heeft?
Is hij even vergeten dat de tsjeven ook een achterban hebben die iet of wat sosialer gericht is dan de taal die hij uitbraakt.
Is hij vergeten dat het woordje Vlaams in de naam van zijn partij staat?
En waar die open voor staat, weet ik ook al niet. Alleszins niet open voor samenwerken met een andere partij, als die 1 mm afwijkt van wat meneerke zegt.

Watte, ze zijn daar nog niet aan hun nief patatten.
Volgens mij was de bedoeling een open politiek, dus niet zo iets als” achter stoelen of banken steken “, maar doorzichtig zodat het vertrouwen van de kiezer, die nu anti politiek VB stemt, kon terug gewonnen worden. Schijnbaar lukt dat niet zo als ze zich dit hadden voorgesteld. Er is ook duidelijk totaal geen spraken van” open” in hun politiek, bij geen enkele van de traditionele partijen.

“Het volk regeert. “

Eigenlijk komt het er op neer dat het volk aan bepaalde politici een mandaat geeft juist zoals in een bedrijf de aandeelhouders de directeur aanstellen, een mandaat dus.

Het volk wordt in deze eigenlijk vertegenwoordigd door de pers die de informatie van het verloop van wat de gemandateerde verricht openbaar maakt. Juist zoals de aandeelhouders van een bedrijf aan de gemandateerde kunnen vragen waar hij mee bezig is en/of hoever hij er mee gevorderd is. Wanneer deze laatste de stomme pretentie zou hebben om die aandeelhouders van antwoord te dienen,” daar wil ik mij niet over uit spreken of antwoord te weigeren, zoals schijnbaar gebruikelijk is in de politiek, zal deze laatste vast en zeker snel zijn biezen kunnen pakken.

In “open” zoals hier bedoeld trappen ze dus duidelijk de bal mis en nog geen klein beetje zelfs.
Als je van het volk een mandaat ontvangen hebt, met welk recht denken zij dan dat soort antwoorden te mogen geven? Is dat hun visie’ op “open politiek”?

LEVE DE MESTKEVERS!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 8 oktober 2007 om 15:08.
Garry is offline  
Oud 8 oktober 2007, 15:16   #106
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Waarom lees ik hier eigenlijk niks over het FDF? Dat is toch ook een 'kleine gesprekspartner'?
Oud 8 oktober 2007, 15:28   #107
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David1977 Bekijk bericht
Het enige wat de Gucht hier doet is een eerlijke analyse maken, zeggen waar het op staat wil men een regering kunnen vormen. De vld is steeds consequent geweest in het communautaire debat, reeds van voor de verkiezingen. Dat kan men van Dhr. Leterme niet zeggen, die de verkiezingen gewonnen heeft met beloftes waarvan hij en anderen a priori wisten dat men ze niet kon waarmaken. Hij is dan ook gedoemd om af te gaan als een gieter. En wat de nva betreft, vergis u niet, die zullen ook wel plooien voor een ministerportefeuille.
Oud 8 oktober 2007, 15:59   #108
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niets van dit alles hoor je mij ontkennen. Dus JIJ hebt geen kritiek op de Franstaligen omdat hun tactiek jou beter aanstaat dan de Vlaamse? D�*�*rom heb jij wel kritiek op de Vlamingen maar niet op de Walen? Om hun technieken en niet om waar het hun effectief om te doen is?
Maar zelfs op hun tactiek heb ik kritiek. Dat over de ganse lijn "non" zeggen lijkt in mijn ogen meer op pestgedrag dan op schrikgedrag.
Ik begrijp dan ook niet dat zij niet beseffen dat dit "gedrag" de ondergang van hun dierbare Belgie alleen maar zal versnellen.
speurneus is offline  
Oud 8 oktober 2007, 16:42   #109
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom lees ik hier eigenlijk niks over het FDF? Dat is toch ook een 'kleine gesprekspartner'?
onnodig....die partij is tenminste rechtdoorzee..."alle macht aan de kolonisten zodra ze ergens de meerderheid hebben!"

meer nog,we horen uitsluitend en alleen Olivier Mangain namens de FDF.Dat is tenminste een ordentelijke manier van de pers tewoordstaan...

Het spijt me maar momenteel lijkt enkel de O-VLD "toe te staan" dat er "aktieve" politici die verder niks met de regeringsvorming van doen hebben hun muil opendoen...Dat moet tot accidenten leiden

Laatst gewijzigd door kelt : 8 oktober 2007 om 16:46.
kelt is offline  
Oud 8 oktober 2007, 17:31   #110
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Open VLD keldert Vlaams front

Open VLD keldert Vlaams front en bewijst zijn onbetrouwbaarheid. Het partijbestuur van Lijst Dedecker is ontzet door het gemak waarmee de open VLD het front van Vlaamse partijen onderuit haalt.

Citaat:
Dat de Open VLD communautair totaal onbetrouwbaar is, heeft de partij al bewezen door de verkiezingen in te gaan met een Belgicistisch discours, en dan vriend en vijand te verrassen met een zogezegd 'solidair Vlaams front' aan de oranje-blauwe onderhandelingstafel. Een staaltje van opportunisme om in de regering te blijven, want dat belet de partij niet om haar Vlaamse ziel te verkopen, als ze die al ooit gehad heeft.

Maar kopstuk De Gucht, die als enige in België in staat blijkt om met zijn handen een atoom te splitsen, heeft de ware agenda van de Open VLD bloot gelegd. Eerst gaat De Gucht aan de buitenlandse pers uit leggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt in België, en dan zet hij zijn gesprekspartners van CD&V en NV-A helemaal in hun blootje, en kondigt aan dat ze hun Vlaamse verkiezingsbeloften toch zullen inslikken.

Lijst Dedecker weet dat Open VLD de Vlaamse zelfstandigheid nooit in het hart heeft gedragen, en zal voor de partijen die het Vlaamse standpunt uitdragen altijd een verraderlijke adder in de mand blijven . Open VLD speelt daarmee recht in de kaarten van de Franstalige partijen, voor wie de breuk in het Vlaamse front op dit ogenblik een geschenk uit de hemel is.
Oud 8 oktober 2007, 17:35   #111
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ik nog leef als het weer eens Vlaamse verkiezingen zijn.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 8 oktober 2007, 18:52   #112
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

LDD vat het goed samen. Milquet en Di Pupo zullen het vieren bij een etentje...
DenKempenzoon is offline  
Oud 8 oktober 2007, 18:55   #113
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En hoeveel van die punten liggen nu op de onderhandelingstafel? ééntje misschien twee?
Kijk, er is niks zo gemakkelijk als eisen uit je mouw te schudden, en daar blindelings en masse achterstaan is nog veel gemakkelijker. Maar deze eisen realiseren, dat is pas de kunst, maar dat waren onze dummies blijkbaar vergeten.
Gewoon het been stijfheouden, zoals ik al zo dikwijls heb gezegd. Niet de Vlamingen, maar de Franstaligen hebben een Belgische regering nodig!

.
Eddy B is offline  
Oud 8 oktober 2007, 19:00   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
LDD vat het goed samen. Milquet en Di Pupo zullen het vieren bij een etentje...
Wat hebben ze te vieren?
Oud 8 oktober 2007, 19:02   #115
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Gewoon het been stijfheouden, zoals ik al zo dikwijls heb gezegd. Niet de Vlamingen, maar de Franstaligen hebben een Belgische regering nodig!
Klopt. Ik moet wel toegeven dat ik gedacht had dat het Vlaamse been al voor vandaag compleet zou zijn geplooid.

Zouden 'ze' het signaal van de kiezer dan toch een beetje snappen?

We hebben al een informateur, formateur, een berg oude krokodillen, een verkenner en weer dezelfde formateur de revue zien passeren en er zijn al bij al vrij weinig barsten in het CD&V/N-VA schild te bespeuren.

Woensdag nog eens kamercommissie binnenlandse zaken.... als De Crem de boel (nog eens?) afremt vrees ik voor de Vlamingen nog steeds het ergste echter...
DenKempenzoon is offline  
Oud 8 oktober 2007, 19:39   #116
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard De Gucht wil Vlaamse buiklanding

Op dit cruciaal ogenblik het Vlaamse Front opblazen is werkelijk onvergeeflijk. Acht jaar Paarse verwenpolitiek voor de Franstalige elite en hun politici, hebben nog steeds hun kwalijke gevolgen en De Gucht geeft nu het sein dat dit zo verder kan. De Vlaamse kiezer heeft juist dit éénrichtingsverkeer in de Belgische politiek willen aanklagen. België kan nog enkel leefbaar blijven als de grondwettelijke regels strict worden toegepast voor iedereen, ook voor een franstalige elitie in de Vlaamse rand rond Brussel. Het is zeker niet leefbaar als arresten van het Arbitragehof, intussen Grondwettelijk Hof geworden, niet kunnen worden uitgevoerd met gevolg dat geen geldige federale verkiezingen meer mogelijk zijn. Als daar nog een ouderwetse liberale bourgeoisie uit Vlaanderen komt vertellen dat ze gelijk hebben, dan zitten we terug in de Paarse eenzijdige verwen- en verrottingspolitiek die een tijdbom betekent voor België, wegens niet meer leefbaar.
Pol is offline  
Oud 8 oktober 2007, 20:02   #117
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Op dit cruciaal ogenblik het Vlaamse Front opblazen is werkelijk onvergeeflijk. Acht jaar Paarse verwenpolitiek voor de Franstalige elite en hun politici, hebben nog steeds hun kwalijke gevolgen en De Gucht geeft nu het sein dat dit zo verder kan. De Vlaamse kiezer heeft juist dit éénrichtingsverkeer in de Belgische politiek willen aanklagen. België kan nog enkel leefbaar blijven als de grondwettelijke regels strict worden toegepast voor iedereen, ook voor een franstalige elitie in de Vlaamse rand rond Brussel. Het is zeker niet leefbaar als arresten van het Arbitragehof, intussen Grondwettelijk Hof geworden, niet kunnen worden uitgevoerd met gevolg dat geen geldige federale verkiezingen meer mogelijk zijn. Als daar nog een ouderwetse liberale bourgeoisie uit Vlaanderen komt vertellen dat ze gelijk hebben, dan zitten we terug in de Paarse eenzijdige verwen- en verrottingspolitiek die een tijdbom betekent voor België, wegens niet meer leefbaar.
Er is beter nieuws op komst : men wil langs franstalige zeide CDH laten vallen als ze onnozel blijven doen.

Dat op zich is al ni slecht. Men zou dan de SP willen bijschuiven... minder goed, maar kom : de ONevenwichtige regeringsvorming zet dan ook de deur open om VLD eruit te kieperen, wegens ook dikke verliezers in de verkiezingen...

Wie kan haar plaats innemen? LDD, VB?

.
Eddy B is offline  
Oud 8 oktober 2007, 20:26   #118
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is beter nieuws op komst : men wil langs franstalige zeide CDH laten vallen als ze onnozel blijven doen.

Dat op zich is al ni slecht. Men zou dan de SP willen bijschuiven... minder goed, maar kom : de ONevenwichtige regeringsvorming zet dan ook de deur open om VLD eruit te kieperen, wegens ook dikke verliezers in de verkiezingen...

Dat gelooft ge toch zelf niet? Ten eerste zal de MR dan collectieve electorale zelfmoord plegen, ten tweede wil de SP.a helemaal niet deelnemen aan de fed. regering en zal de Vlaamse publieke opinie dat ook niet accepteren, en ten derde is het zéér onwaarschijnlijk dat men de LDD of het VB zal laten deelnemen aan een federale regering.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 8 oktober 2007 om 20:26.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 oktober 2007, 20:28   #119
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bedoelt zeker : NVA - FDF - CDH laten vallen.
Oud 8 oktober 2007, 21:11   #120
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je bedoelt zeker : NVA - FDF - CDH laten vallen.
En een minderheidsregering vormen?
Nu trap je toch wat hard door hoor fietsertje!

Als NVA moet gaan, gaat CD&V méé! Maak dan maar eens een regering van verliezers!

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be