![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Om het product langer te kunnen bewaren.
![]() |
![]() |
#102 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Is ook bij andere producten zo !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wij als armen gaan nu wel moeten besparen op andere posten,dokters,medicijnen,tandarts,ect Toch niet normaal dat onze gezondheid er zwaar gaat onder leiden ,waar is de vroegere prijscontrole gebleven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wie zou dat controleren? Toch niet die 3 man die op het ministerie van economische zaken de boel draaiende houden?
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, ik dacht eigenlijk dat dat als de tegenhanger van vrije-radicalen een soort preventiemiddel was tegen kanker, en ook daarom door sommige producenten bij de voeding toegevoegd werd. (Maar normaal gezien zou dat op natuurlijke wijze al in sommige voedingsmiddelen aanwezig moeten zijn, daarom stelde ik me vragen bij de toevoeging bij sommige producten.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 oktober 2007 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Meer on-topic:
ik heb gelezen dat de Aldi in Nederland zal aankondigen dat het de prijs van vele producten zal gaan verhogen. Ze willen het aankondigen aan de klant omdat de prijsverschillen zo groot zijn. Dus ik ben eens benieuwd. ![]() Ik zelf vind het eigenlijk ook eerder beangstigend dat je tegenwoordig zoveel betaald voor bv. groenten en fruit (Ook al was dat wel te verwachten door een door mekaar haspeling van onze seizoenen (klimaat) natuurlijk ...) en andere basisproducten, vooral omdat ik denk dat we hiermee nog maar aan het begin van een nog heel lange trap zitten. De prijs van de niet-voedings artikelen is daarbij dramatisch gedaald. Tegenwoordig zie je leuke blousjes in een winkel voor 5 �* 10 euro. Tot een paar jaar terug betaalde je zelfs meer op een rommelmarkt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 oktober 2007 om 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet toch, Groentje, dat 'de burger' eigenlijk al dubbel zoveel betaald voor het desbetreffende eten? Als het niet nóg meer is.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor zover ik hoorde zou dit voor de arme OCMW-er gratis zijn en voor een gepensioneerde met een huisje en met een pensioenetje van 600 euro te betalen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Idd, en niet te vergeten de groeiende vraag van sommige basisvoedselproducten van China (en binnenkort wrs ook van India).
![]() |
![]() |
#111 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je werk"gever" zal je uitleggen dat dat is om zijn concurrentie positie tov de Chinezen (of wie ook) veilig te stellen, omdat hij anders zijn winstmarge moet drukken, en de sukkellaar heeft 't al zo moeilijk! Mercedes Benz zal je uitleggen dat zo werk"gevers" te weinig verdienen, Mercedes Benz ook minder omzet en dus verdient, mogelijk mensen moet ontslaan. Dat is jou toch wel die opoffering waard? Je bent een ondankbaar duveltje: die mensen menen 't nog zo goed met jou en dan durf je nog pruttelen... ![]() (Attention, sarcasm inside, keep out of reach of children) Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2007 om 22:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De ziekenhuisfactuur is hetzelfde voor een ocmw-er als voor een werkmens. Hoe het voor de gepensioneerden geregeld is dat weet ik niet, in die fase ben ik nog niet aanbeland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Minder en minder omdat de loonsverhoging er toch veel geleidelijker komt dan de index op consumtiegoederen. Ik kan me geen auto meer permiteren, maar een zigeuner gezin uit m'n straat waar gen kat van werkt heeft wel de luxe om met een dikke cayene, een audi, en een rolls te rijden ... wie kan er nog aan uit aan het "sociale idee" in dit apenland ?
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Efkens offtopic en om Duveltje een riem onder het hart te steken...
Ik kocht verleden week 2 paar wandelschoenen voor de totale som van 340 €... en einde van de week las ik dat Carrefour 2 paar verkocht voor de som van 28,95 € ![]() Hopelijk zijn dat niet dezelfde... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |