Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 07:57   #101
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bij N°1 producten zie je vaak de toevoeging van antioxidanten. Dat is heel leuk, maar waarom precies moeten die stoffen daar worden bijgevoegd vraag ik me dan af?
Om het product langer te kunnen bewaren.
Oud 12 oktober 2007, 18:31   #102
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Is ook bij andere producten zo !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 07:33   #103
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Maar wij als armen gaan nu wel moeten besparen op andere posten,dokters,medicijnen,tandarts,ect Toch niet normaal dat onze gezondheid er zwaar gaat onder leiden ,waar is de vroegere prijscontrole gebleven ?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 09:00   #104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar wij als armen gaan nu wel moeten besparen op andere posten,dokters,medicijnen,tandarts,ect Toch niet normaal dat onze gezondheid er zwaar gaat onder leiden ,waar is de vroegere prijscontrole gebleven ?
Die zijn een pintje gaan pakken.

Trouwens wie zou dat controleren? Toch niet die 3 man die op het ministerie van economische zaken de boel draaiende houden?
Oud 13 oktober 2007, 14:02   #105
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Om het product langer te kunnen bewaren.
Ah, ik dacht eigenlijk dat dat als de tegenhanger van vrije-radicalen een soort preventiemiddel was tegen kanker, en ook daarom door sommige producenten bij de voeding toegevoegd werd. (Maar normaal gezien zou dat op natuurlijke wijze al in sommige voedingsmiddelen aanwezig moeten zijn, daarom stelde ik me vragen bij de toevoeging bij sommige producten.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 oktober 2007 om 14:03.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 14:05   #106
Groentje-18

Standaard

Meer on-topic:
ik heb gelezen dat de Aldi in Nederland zal aankondigen dat het de prijs van vele producten zal gaan verhogen. Ze willen het aankondigen aan de klant omdat de prijsverschillen zo groot zijn. Dus ik ben eens benieuwd.

Ik zelf vind het eigenlijk ook eerder beangstigend dat je tegenwoordig zoveel betaald voor bv. groenten en fruit (Ook al was dat wel te verwachten door een door mekaar haspeling van onze seizoenen (klimaat) natuurlijk ...) en andere basisproducten, vooral omdat ik denk dat we hiermee nog maar aan het begin van een nog heel lange trap zitten.
De prijs van de niet-voedings artikelen is daarbij dramatisch gedaald. Tegenwoordig zie je leuke blousjes in een winkel voor 5 �* 10 euro. Tot een paar jaar terug betaalde je zelfs meer op een rommelmarkt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 oktober 2007 om 14:07.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 16:55   #107
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zelf vind het eigenlijk ook eerder beangstigend dat je tegenwoordig zoveel betaald voor bv. groenten en fruit (Ook al was dat wel te verwachten door een door mekaar haspeling van onze seizoenen (klimaat) natuurlijk ...) en andere basisproducten, vooral omdat ik denk dat we hiermee nog maar aan het begin van een nog heel lange trap zitten.
Niet alleen mislukte oogsten maar ook de hele biodiesel hype zorgt ervoor dat voedsel prijzen overal ter wereld sterk aan het stijgen zijn.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 16:58   #108
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Je weet toch, Groentje, dat 'de burger' eigenlijk al dubbel zoveel betaald voor het desbetreffende eten? Als het niet nóg meer is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 17:40   #109
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Voor zover ik hoorde zou dit voor de arme OCMW-er gratis zijn en voor een gepensioneerde met een huisje en met een pensioenetje van 600 euro te betalen!
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 22:08   #110
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Niet alleen mislukte oogsten maar ook de hele biodiesel hype zorgt ervoor dat voedsel prijzen overal ter wereld sterk aan het stijgen zijn.
Idd, en niet te vergeten de groeiende vraag van sommige basisvoedselproducten van China (en binnenkort wrs ook van India).
Oud 13 oktober 2007, 22:18   #111
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd,zeer noodzakelijk voor vrouwen,al eens gehoord van botontkalking
En mij woede draait meer rond het opslagen van gas,brood ect,en met zo veel ineens
En vraagje aan U nu,waarom volgt mijn loon niet
Citaat:
duveltje toch!! Nu wéér?
Je werk"gever" zal je uitleggen dat dat is om zijn concurrentie positie tov de Chinezen (of wie ook) veilig te stellen, omdat hij anders zijn winstmarge moet drukken, en de sukkellaar heeft 't al zo moeilijk!
Mercedes Benz zal je uitleggen dat zo werk"gevers" te weinig verdienen, Mercedes Benz ook minder omzet en dus verdient, mogelijk mensen moet ontslaan.
Dat is jou toch wel die opoffering waard? Je bent een ondankbaar duveltje: die mensen menen 't nog zo goed met jou en dan durf je nog pruttelen...
(Attention, sarcasm inside, keep out of reach of children)

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2007 om 22:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 22:34   #112
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
(Attention, sarcasm inside, keep out of reach of children)
Best dat je het erbij zet. Met u weet ge nooit.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 09:40   #113
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Voor zover ik hoorde zou dit voor de arme OCMW-er gratis zijn en voor een gepensioneerde met een huisje en met een pensioenetje van 600 euro te betalen!
Bij mijn weten is dat niet gratis, wel is er een verhoogde terugbetaling via de mutualiteit. De verhoogde terugbetaling geldt voor terugbetaling dokterskosten, tandarts en medicijnen.
De ziekenhuisfactuur is hetzelfde voor een ocmw-er als voor een werkmens.

Hoe het voor de gepensioneerden geregeld is dat weet ik niet, in die fase ben ik nog niet aanbeland.
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 09:49   #114
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Werkt u wel hard genoeg om een loonsverhoging te verdienen?
Minder en minder omdat de loonsverhoging er toch veel geleidelijker komt dan de index op consumtiegoederen. Ik kan me geen auto meer permiteren, maar een zigeuner gezin uit m'n straat waar gen kat van werkt heeft wel de luxe om met een dikke cayene, een audi, en een rolls te rijden ... wie kan er nog aan uit aan het "sociale idee" in dit apenland ?
Oud 15 oktober 2007, 11:54   #115
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer on-topic:
ik heb gelezen dat de Aldi in Nederland zal aankondigen dat het de prijs van vele producten zal gaan verhogen. Ze willen het aankondigen aan de klant omdat de prijsverschillen zo groot zijn. Dus ik ben eens benieuwd.

De prijs van de niet-voedings artikelen is daarbij dramatisch gedaald. Tegenwoordig zie je leuke blousjes in een winkel voor 5 �* 10 euro. Tot een paar jaar terug betaalde je zelfs meer op een rommelmarkt.
inderdaad:TV's, hifi-installaties, computers & materiaal voor informatica, jeans broeken en andere kleren, meubels in hout enz enz, allemaal afkomstig uit landen waar geen arbeidersrechten bestaan (China, Pakistan,Indië, andere aziatische landen...), dat koop je steeds goedkoper; maar basisprodukten zoals eenvoudig weg VOEDSEL, d�*t stijgt.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 11:58   #116
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
inderdaad:TV's, hifi-installaties, computers & materiaal voor informatica, jeans broeken en andere kleren, meubels in hout enz enz, allemaal afkomstig uit landen waar geen arbeidersrechten bestaan (China, Pakistan,Indië, andere aziatische landen...), dat koop je steeds goedkoper; maar basisprodukten zoals eenvoudig weg VOEDSEL, d�*t stijgt.
Idd regelrechte schande is dat,en nieumand die daar tegen op treed
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 20:26   #117
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Efkens offtopic en om Duveltje een riem onder het hart te steken...
Ik kocht verleden week 2 paar wandelschoenen voor de totale som van 340 €... en einde van de week las ik dat Carrefour 2 paar verkocht voor de som van 28,95 €

Hopelijk zijn dat niet dezelfde...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 20:37   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Efkens offtopic en om Duveltje een riem onder het hart te steken...
Ik kocht verleden week 2 paar wandelschoenen voor de totale som van 340 €... en einde van de week las ik dat Carrefour 2 paar verkocht voor de som van 28,95 €

Hopelijk zijn dat niet dezelfde...
En ze hebben nog altijd winst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be