![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel puinten geven jullie Diplomatius | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik dat beloofd heb, dan zullen we daar eens werk van maken hè... Maar dan zal het wat beter weer moeten zijn en zal jij moeten beschikken over een helm, motorpak en een behoorlijke dosis koelbloedigheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op dit moment geloof ik niet dadelijk in een leven na de dood zoals dat in de christelijke traditie wordt omschreven. Ik heb altijd gevonden dat dat een uitvinding was om het onvermogen om met de menselijke eindigheid om te gaan, uit de weg te gaan. Wat niet betekent dat ik zelf niet af en toe met dat onvermogen geconfronteerd wordt, en dan wel eens hoop dat er nog wat anders is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dat ge niemand meeneemt als die niet over een motorpak beschikt? Dus iemand met helm, t-shirt en jeans komt er niet op?
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 12 oktober 2007 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer algemeen. Wat boeit je zoal op politics? Waarom/welke onderwerpen blijf je voor terugkomen?
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat zijn voor u de (kern)taken van de overheid en welke niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Staatssecretaris
|
![]() Vis of vlees?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat verkies je : verkenning van de oceaan of de ruimtevaart ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen vreemdelingenbeleid en asielbeleid. En dan is er nog een onderscheid tussen de wettelijke bepalingen en de uitvoering daarvan. Het is vooral op dat laatste vlak dat het schoentje wringt. Het is immers bijzonder moeilijk gebleken om mensen echt manu militari het land uit te zetten, al was het maar om dat allerlei belangengroeperingen menen daarin hun zeg te moeten doen. Zowel langs linkse als langs rechtse zijde.
Er zijn verschillende redenen waarom men naar België komt: als toerist, als asielzoeker, arbeidsmigrant of gezinshereniger. Afhankelijk daarvan voorziet de Belgische vreemdelingenwet een afzonderlijk verblijfsstatuut, en persoonlijk meen ik dat er met de wetgeving daaromtrent niks mis is. Met uitzondering evenwel van de procedures 'gezinshereniging' en nationaliteitverklaring/naturalisatie (cfr. infra) Migratie om arbeid uit te voeren moet m.i. kunnen, welke de nationaliteit van de vreemdeling ook moge zijn. Zeker in tijden waarin de 'knelpuntberoepen' niet ingevuld raken. Als het sommigen niet zint dat die functies ingevuld worden door vreemdelingen, dan is het m.i. in de eerste plaats gepast om in eigen boezem te kijken. Het moet echter duidelijk zijn dat een dergelijk verblijfsstatuut verbonden blijft aan het doel waarvoor de verblijfsmachtiging verleend werd. Ik zie dan ook niet goed in waarom men na in sommige gevallen 3 jaar verblijf in België de Belgische nationaliteit zou moeten kunnen bekomen. Daar heb ik het dus op zich wel enigszins moeilijk mee. Ook zie ik niet in waarom men toelaat dat ganse families zich in België komen vestigen, nadat één familielid (dan vaak nog na een hele tijd procederen) de Belgische nationaliteit heeft kunnen bekomen. Wat asielzoekers betreft: weinigen komen écht in aanmerking om als vluchteling in de zin van de Conventie van Genève te worden beschouwd. Door de overvloed aan aanvragen en de daaropvolgende administratieve vertragingen, heeft men echter - om humane redenen, die ik best kan aanvaarden - besloten om die asielzoekers te regulariseren. Op die manier heeft men eigenlijk de voorwaarden om als vluchteling erkend te worden, uitgehold, hetgeen m.i. niet de bedoeling kan en mag zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar mijn bijzitter zie ik toch liever een stevige lederen jas en stevige broek dragen. Ik zou mij toch niet goed voelen moest ik ooit in een ongeval betrokken raken en mijn bijzitter zijn/haar huid over de tarmac zien verschroeien... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#112 |
Staatssecretaris
|
![]() Diplomatius stel, je wordt voorzitter vn het Centrum van Gelijke Kansen en Rascismebestrijding, hoe zou jij dan rascisme omschrijven en wanneer zal je het strafbaar maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat zijn jouw hobby's als je die dan al hebt natuurlijk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, ik volg wel met de auto en een kodak
![]()
![]() |
![]() |
#115 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wanneer had je je eerste vangst beet?
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister
|
![]() Hangt van de bereidingswijze af. Vlees liever pikant, anders liever vis.
Laatst gewijzigd door Diplomatius : 12 oktober 2007 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat ge een zwaar weekend tegemoet?
![]() |