Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 10:11   #101
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U krijgt in deze 100 % gelijk van mij. Hoe beter de werknemers het stellen, hoe meer de ekonomie er op vooruit gaat.De bazen dus ook.
deze regel geldt niet voor een exportgerichte industrie, zoals de Belgische,...
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 03:59   #102
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Zo, zo verdienen de Belgen het meest, als zou blijken dat zij de "duurste" werkers van Europa zijn. Nou ik geloof dat er weer lustig op los gefantaseerd wordt, zoals vaak hier ter lande. In Holland verdienen de meeste arbeiders even stukken meer dan elders. De Sociale wetgeving is ook ruimer in Nederland, mensvriendelijker en socialer in de breedste zin van het woord. Tenslotte ontvangen de werkenden (ook zelfstandigen) vanaf hun 65e jaar AOW. Voor velen die een pensioen hebben, dus en dubbel inkomen. Ikzelf krijg vanaf mijn 65e maar liefst € 25000 per jaar dus AOW + Pensioen. ( 13.000 + 12.000) En dan heb ik de groei tot aan mijn 65e jaar nog niet meegeteld. Mijn Pensioen groeit ook elk jaar om dat ik "deel in de winst" van mijn Pensioenfonds + de indexiëring, waardoor mijn Pensioen gemiddeld 2 �* 3 procent stijgt.
Voor 37 jaar werken, niet slecht, met een opgebouwd pernsioen vanaf 1966. Die Hollanders zijn zo gek nog niet, alhoewel sommige, er hier, vaak op kankeren.

Da`s wel even wat anders dan die luizige € 800 die sommigen hier ontvangen, of soms nog minder. Want veelal hoor ik het verhaal dat er nogals gesjoemeld wordt. In een TV uitzending op VTM over de Pensioen trein, werd nog eens duidelijk hoe het ontbreekt aan communicatie tussen de "Overheid" en de burger, als het gaat om wat het ook evenis, maar in het bijzonder het Pensioen. Pensioenbreuk, omdat er een "ander statuut" opduikt lijkt hier aan de orde van de dag. En wat mij het meest opvalt is dat het pensioen, meestal niet meestijgt met de -jaarlijkse- index. (Ook zo iets onzinnigs in Europa).

De werkgevers, de rijken voorop die zwemmen in het geld en met een miljoentje minder, nogal ontevreden worden, maken jullie maar wat wijs, volgens mij.
Ik vraag me ook altijd af WAAR BLIJFT DE VAKBOND. Nou ja, die ene vakbond voor de arbeiders dan. Want verder blijken er geen -andere- vakbonden toegelaten te worden, althans volgens mijn familie hier.
Ik vroeg laatst aan een bediende, die ontslagen werd omdat ze haar gedacht gewoon zei, waarom er geen bediendenvakbond bestond (nou ja vakbond). Ze antwoordde dat dat niet mocht, dan vloog je er uit als je zoiets opperde. Later vroeg ik het aan een familielid, ook een bediende. Zij kreeg na 3 maanden -7 dagen ontslag omdat haar baas even een administratief trucje moest uithalen om "de wet" te kunnen navolgen.Hetzelfde antwoord dus. Nou lekker landje zeg, "democratie" en lekker bekrompen zonder zeggenschap en zonder eerlijke en intermenselijke relaties om het land, economisch én maatschappelijk op het nivo van de 21e eeuw op te krikken; onderdanig en financieel uitgekleed door het leven. Leve de Koning en leve België.

Ik was van de week met mijn vriendin weer eens in Holland en het was voor haar een hele verademing, die nette schone en perfecte autowegen. De goede en betrouwbare signalering. De automatische verkeerslichtenregeling. Hier schijnen we nog 4 jaar te moeten wachten voordat de grote autobanen volledig op orde kunnen worden gebracht.

Zijn de Belgen de "duurste" werknemers van Europa? Een fabel!
Het ligt er maar aan wie het zegt en wat de -achterliggende- bedoeling daarvan is.

Laatst gewijzigd door Dingo : 24 oktober 2007 om 04:07.
Dingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 04:50   #103
born2bewild
Banneling

Standaard

de duurste zijn er nog fier op zijn ook, daarvoor moet ge echt wel op de achterste rij gezeten hebben toen de brains werden verdeeld.

De Amerikanen zijn ook fier (geweest) dat ze het meeste geld konden lenen...

tja Feremans, ge zijt nen echte
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 06:39   #104
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dingo Bekijk bericht
Ik vraag me ook altijd af WAAR BLIJFT DE VAKBOND. Nou ja, die ene vakbond voor de arbeiders dan. Want verder blijken er geen -andere- vakbonden toegelaten te worden, althans volgens mijn familie hier.
.
Ik dacht dat we leefden in een bediendeneconomie, en precies de focus op arbeiders is de achillespees van het vakbondsgebeuren ?
Al hun vrienden zitten werkloos gepamperd in het sociaal systeem ?
Als dat de fundering is van uw ledental, kun je moeilijk spreken van een beweging met voeling met de maatschappij ?
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 06:53   #105
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Men zou dit probleem van overbetaalde, luie werknemers als volgt moeten oplossen:

* De brutolonen halveren en het netto-deel door 3 delen
- Een werknemer moet niet in een restaurant kunnen gaan eten en heeft ook geen enkele luxe nodig. Een werknemer moet werken.

* Afschaffen van de sociale zekerheid, ziekenkassen,...
- De sociale zekerheid is veel te duur en is niet nodig. Als je geen geld hebt om je te verzekeren, dan kost je aan de maatschappij en moet je maar verdwijnen

* Verminderen van het aantal vakantiedagen tot een maximum van 5 dagen per jaar die men ook moet kunnen verantwoorden.
- Een werknemer moet dus gewoon werken
- Hierdoor kan men ook het vakantiegeld afschaffen: Geen vakantie, dus ook geen vakantiegeld nodig

* Afschaffen van de 13e maand
- Een werknemer kan evengoed tijdens het jaar sparen voor kado's

* Stemrecht op basis van invloed en middelen
- Enkel stemrecht voor diegenen die iets kunnen bijdragen aan de samenleving. (Werknemers kan je van overal halen en zijn dus van weinig nut)

* Afschaffing van vakbonden, stakingsrecht en ondernemingsraden
- Een werknemer heeft zich niet te moeien met de beslissingen van zijn directie. Een werknemer is daar te dom voor.

* Enkel eigen woonst toestaan boven een bepaald barema van inkomsten
- Als de bedrijven en bedrijfsleiders de enige woning-eigenaren zijn, is het loyaliteitsgebrek van de werknemers iets van het verleden. Klaag je, dan vlieg je op straat.

...
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 13:56   #106
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Men zou dit probleem van overbetaalde, luie werknemers als volgt moeten oplossen:

- Een werknemer moet niet in een restaurant kunnen gaan eten en heeft ook geen enkele luxe nodig. Een werknemer moet werken.

- De sociale zekerheid is veel te duur en is niet nodig. Als je geen geld hebt om je te verzekeren, dan kost je aan de maatschappij en moet je maar verdwijnen

* Verminderen van het aantal vakantiedagen tot een maximum van 5 dagen per jaar die men ook moet kunnen verantwoorden.
- Hierdoor kan men ook het vakantiegeld afschaffen: Geen vakantie, dus ook geen vakantiegeld nodig

- Enkel stemrecht voor diegenen die iets kunnen bijdragen aan de samenleving. (Werknemers kan je van overal halen en zijn dus van weinig nut)

- Een werknemer heeft zich niet te moeien met de beslissingen van zijn directie. Een werknemer is daar te dom voor.

- Als de bedrijven en bedrijfsleiders de enige woning-eigenaren zijn, is het loyaliteitsgebrek van de werknemers iets van het verleden. Klaag je, dan vlieg je op straat.

...
Deze werk"gever" realizeerde al een deel van je droomplan:

http://www.gva.be/Antwerpen/2460/art...0-C0120027A462}
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
26/10 Slovaken worden in bouw 0,5 euro per uur betaald
Vier Slovaakse mannen die werk zochten in België logeren noodgedwongen op camping Floreal in Lichtaart (Kasterlee). De vier voelen zich uitgebuit door een Nederlandse werkgever. Ze kregen amper 100 euro voor 200 uren werk in de bouw.
De vier Slovaken verblijven al een aantal dagen in een kleine stacaravan. Ze hebben de hele maand september en bijna heel oktober in de bouwsector gewerkt, onder meer op werven voor appartementen in Turnhout en Genk. Hoewel ze in september op een volledig wettelijke manier 200 uren hadden gewerkt, kregen ze een loon van amper 100 euro uitbetaald.
”We hebben voor we naar België kwamen allemaal onze job opgezegd om hier een beter leven op te bouwen. We hoopten onze familie thuis wat geld te kunnen bezorgen”, vertelt Tichomir Benko (36). ”We kwamen bedrogen uit. Een Nederlands bouwbedrijf nam ons in dienst, maar betaalde ons niet uit. Toch deden we ons werk heel goed. Op de werven waren de andere bouwvakkers allemaal heel tevreden over ons.”
Het spaargeld van de Slovaken om eten te kopen, raakt stilaan uitgeput. De vakbond ABVV bekommert zich om het lot van de mannen. Ze krijgen dagelijks een warme maaltijd en mogen in afwachting van een oplossing nog even op de camping blijven.
De arbeiders kwamen bij het Nederlandse bouwbedrijf terecht via een Slovaaks rekruteringsbureau. Het viertal ondertekende in Nederland een contract voor een periode tot 20 december. De voorbije dagen wachtten ze in camping Floreal tevergeefs op een nieuwe opdracht. Een vertegenwoordiger van het Nederlands bouwbedrijf kwam donderdag uiteindelijk met een ontslagbrief op de proppen.
De vakbonden ABVV en de Nederlandse FNV Bouw dienden bij de sociale inspectie een klacht in tegen de gang van zaken. ”Een firma als deze werkt met rekruteringsbureau’s uit Polen, Hongarije en Slovakije”, zegt Cynthia Deman van het ABVV. ”De aangetrokken arbeiders werken hier enkele weken, volledig legaal trouwens, maar worden uitgebuit.
Ze trekken dan meestal terug naar huis met een slecht beeld van België. In hun plaats staan intussen weer nieuwe arbeiders uit die landen klaar. Buitenlandse werknemers kunnen via een nieuwe wet hun werkgever aanklagen, maar intussen moeten ze wel honger lijden.”
Bart VAN DEN LANGENBERGH
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 14:34   #107
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Deze werk"gever" realizeerde al een deel van je droomplan:

http://www.gva.be/Antwerpen/2460/art...0-C0120027A462}
Smeerlappen en profiteurs zullen er altijd zijn, en ze kunnen zo'n kiekes niet genoeg plukken. Alle eigendom, ook persoonlijke, confisceren en géén recht op een leefloon. Dat hij zelf maar eens in de miserie gaat zitten!
Jammer dat het weeral de onmacht van de vakbonden illustreert. Onze wetten die zoiets moeten voorkomen zijn niet direct genoeg. Als je kan bewijzen dat je gewerkt hebt, moet je onmiddelijk kunnen uitbetaald worden, al moet dat onder dwang en binnen de 24 uur!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2007, 17:59   #108
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht

...
Enter:
Punt1
je kunt toch wel bvb voor een doelgroep minimulonen de sociale belasting afschaffen en dus hun entreedrempel naar de economie verlagen. Dat is vraag en aanbod, en als het aanbod vanarbeid goedkoper wordt voor die groep, stijgt de vraag.

Punt2
daar ga je weinig discussie vinden, tenzij verantwoordelijkheid van de overheid om mogelijke misbruiken en transfers te minimaliseren.

Punt3
vakantiedagen zouden volgens mij eenrekbaar begrip moeten zijn. Ik persoonlijk werk 80uur per week, heb nog nooit zonder werk gezeten en heb mij nog nooit verveeld. Ik zou ook bij god niet weten als ik 4weken vakantie neem, wat ik daarmee zou aanvangen, tenzij weer een nieuw project opstarten.
Ik ben er echt van overtuigd dat vakantiedagen een ancienniteitsgegeven zouden moeten zijn. Vanaf 20jaar 5 dagen, en 1 dag per jaar meer bvb.

Ik denk ook dat jonge mensen eigenlijk 60uur per week mogen werken, en vanaf 30jaar een uurtje per week per ancienniteitsjaar minder ja...

Punt4
13de maand, vind ik persoonlijk als het een deel van het genegotieerde loon is een manier van loon geven, maar eerlijk gezegd ik vind er niets normaals of abnormaals aan, je betaalt en krijgt zoals je overeenkomt in uw contract. Ik vind het hypocriet als de ene industrie het moet betalen en een andere industie niet, maar dat bvb het loon 10% lager is in de laatste, vind ik dat echt belachelijke negotiatie. Op korte termijn krijgt het personeel meer, en op lange termijn geraakt iedereen ontslagen en krijgt iedereen weer minder. Het stimuleert dus een soort verander van werknemer scenario's

Punt5
Dat is belachelijk ouderwets, maar het mag toch gezegd worden dat democratie nauwelijks iets bereikt.; We hebben bvb democratisch onze Leterme gekozen..

Punt6
De dienstensector van de vakbond moet je niet speciaal afschaffen, maar je kunt toch wel een goed woordje schrijven over het verankeren van die VZW's in onze maatschappij (de werkloosheidsuitkering) , en de belangenvermenging van de het inkomen uit werklozen halen versus inkomen uit een goeie economie halen, en incesteuze verhouding met politiek, en economisch totaal onrealistische ideeen cultiveren...

Punt 7
Daar ben je helemaal aan het dwalen, hoe kun je nu het eigendomsrecht gaan veranderen als iedereen al zo zwaar geinvesteerd zit in zijn huis. Als je wilt 7miljoen stemmen tegen hebben moet je dit laatste puntje ambieren.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 13:32   #109
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Boduo stelde :

Citaat:
Predator stelde een en ander i.v.m. olievoorraden.
Ik ben blij te vernemen dat de Amerikanen in de Rocky Mountains zo'n enorme voorraden hebben. Nu snap ik wat ik vorig jaar zag in de metro van Washington: daar waren grote (daar is �*lles groot) plakkaten waarop te lezen stond: "We hebben 112 jaar nodig gehad om het eerste biljoen (voor ons is dat een miljard) gallon petroleum te verbruiken. We hebben nu nog 48 jaar voor het volgende "biljoen". Waarover zouden we ons zorgen maken ?"
"De voorraden zullen opgebruikt geraken". Dat liedje zingen sommigen al 50 jaar. Er is nog nooit zoveel olie opgehaald als nu !
"Zoeken zonder te vinden". Integendeel : de werkelijkheid toont aan dat men nog altijd vindt, overal !
"onontginbare lagen" worden steeds meer ontginbaar door nieuwe uitvindingen.
De Kursk ligt in de Barentszee, niet in de Witte Zee.
De Noren halen veel meer gas uit de Noordzee dan olie. Een deeltje daarvan komt door een pijpleiding toe in Zeebrugge.

Groetjes predator en ...tot in het vatikaan!
Bedankt voor de groetjes maar "tot in het vatikaan", dat is voorlopig wat te hoog gegrepen.

1. Ik hoop dat het voorlopig is voor die brave Noren, maar ze twijfelen er toch enigszins zélf aan. Dat moet ik nu aantonen zéker ?

2. Kapitaal.

Wél de grootste Noorse olimaatschappij heeft als naam : Statoil. zoals de naam het al zegt heeft de staat er iets in de pap te brokken : 33% van de aandelen. Om de 100% vol te maken doet men beroep op de privékapitaal, voornamelijk noors kapitaal + voorlopig, één belangrijke buitenstaander (de amerikanen moeten nog toehappen) ... Gaz de Flandre ! Allez, gaz de france is 't zelfde zeker, wanneer Eelctrabel(ziek) "onze, vlaamse" prijzen vastlegt.

3. Investeringen.

50% in de buurt van Noorwegen.

50% in :

- Algerije
- Angola
- Azebeidjan
- Iran;
- Golf van Mexico én in 't voorhofje van Chavez, commie groothandelaar.

4. Waarom het buitenland ?

Waar ze nú zoeken en boren is de Barentszee (!) is de zee circa 325 meter diep en ze moeten dan nog 3.500 meter door de aardkost boren om aan een lek "zwart goud" te geraken. Niet-economisch technisch hoogstandje maar binnen 10 jaar, hopelijk, voor deze sympathieke mensen, een makkie.

Ten andere, zij hebben een zéér groot én gevuld "zilverfonds" - 4 maal de waarde van het kapitaal van Statoil. Hun pensien"reserve" is de tweede grootste te wereld één mooi 'appeltje voor de dorst'.

Dorst ? Ach ja, het grootste "zilverfonds" is ... of was ... dat van de US of A State ... California !

5. Barents/Witte Zee.

In vele atlassen én op vele kaarten, o.a. ook bij wikipedia al ik me niet vergis, wordt die binnenzee, onder het schiereiland Kola, beschouwd als een onderdeel van de B Z.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be