Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2007, 16:02   #101
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Maar u hebt dan ook zeer , op z'n minst gezegd, "speciale" ideeën Niet dat ik daar iets tegen heb, maar niet zo lang geleden zou u in een krankzinniggengesticht geëindigd zijn, aan een muur geketend. ofwel terecht gesteld wegens "land-en volksverraad"...
ik denk dat u eerder of u eigen spreekt.
Tolerant zijn is bij nader inzien nog geen volksverraad.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 22:57   #102
Marlboro
Banneling

Standaard

Santos;ik heb zelf kameraden van een andere afkomst;een neger om het zo te zeggen maarja,das ook racistisch zekers?
En 1 poolse jongedame en 2 slovaken.
Die poolse stemt zelf op het vb dan nog,die neger heeft zelf al gezegd turken en marokkanen hier al helemaal geen lieverdjes zijn en moet er zelf ook niet echt zo van weten.
En die ene slovak kan ook heel wat zaken die het vb aankaart zich achter scharen en alsook zelf zowaar al zomaar opeens problemen heeft gehad met allochtone jongeren.

Zijn dit allemaal racisten dan volgens u?

Bousakla die weet waar ze het toch over heeft en zelf heel wat zaken naar buiten brengt over moslims en de islam??Heb je al eens goed geluisterd naar wat die madam al heeft verteld en hoe het echt zit?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 12:39   #103
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
"Crimineel gedrag Marokkanen schuld van autochtonen":
(Novum) - Nederlanders bestempelen crimineel gedrag van groepen Marokkanen onterecht als een product van hun cultuur. Ook wetenschappers maken die fout, stelt Jan Dirk de Jong dinsdag. De criminoloog promoveert volgende week aan de Rijksuniversiteit Groningen.

De Jong deed onderzoek naar Marokkaanse jongeren in de Amsterdamse wijk Slotervaart. Volgens hem wordt crimineel gedrag van groepen Marokkaanse jongens vaak verklaard door de vechtersmentaliteit die hun ouders zouden hebben meegenomen uit het Rifgebergte. De onderzoeker bestrijdt dit.

De jongens voelen zich afgewezen doordat Nederlanders hen zien als 'kut-Marokkanen' of 'Marokkaanse straatterroristen', stelt De Jong. Daardoor zijn zij sterker op elkaar aangewezen, wat groepsprocessen versterkt. "Hierdoor raken zij sneller verstrikt in onderlinge gedragsverwachtingen van hun straatcultuur, hetgeen kan uitmonden in onverwacht heftig delinquent groepsgedrag."

Bovendien ontstaan er 'versterkte loyaliteitsverwachtingen' binnen de groep en 'extreme vijandigheden naar buiten toe'. De reacties op hun gedrag worden ook nog aangewend om crimineel gedrag te gaan vertonen, zegt De Jong.

Volgens de promovendus zijn Nederlanders daarmee zelf verantwoordelijk voor het verhevigen van delinquent groepsgedrag en de ontwikkeling van een straatcultuur. Het groepsgedrag wordt ervaren als uitdagend en agressief. "We moeten deze jongens in de eerste plaats beschouwen als onze jongens. Geen Marokkaanse, maar Nederlandse jongens."

einde citaat!

Maar waarom beschouwen de meeste Marokkanen zich nog steeds als Marokaan?

De onderzoeker zegt dat geen sprake is van onwil bij de Marokkaanse straatjongens, maar van 'knellende onmacht'. "Ze proberen gezichtsverlies te beperken door de indruk te wekken dat ze er zelf bewust voor kiezen zich delinquent te gedragen."
Hier een vervolg op het eerste bericht van Jan Dirk de Jong:
Citaat:
"Opvallend is dat ik in Los Angeles bij een gemeenschap van Koreaanse immigranten was. Die hadden ook jeugdbendes. Ik heb met politie gepraat, jongerenwerkers, jongeren. Wat hoor je? De ouders ontkennen het gedrag van hun kinderen, ze praten het goed. De jongens zelf blijven ontkennen, ook als ze op heterdaad zijn betrapt. Kortom, een heleboel dingen die wij hier typisch Marokkaans noemen. Vervolgens spreek ik een collega die onderzoek doet naar Pakistaanse jeugdbendes in Oslo. Zij vertelt precies hetzelfde. Een criminoloog uit Barcelona, die bezig is met kinderen van Chileense migranten, ziet ook hetzelfde."
"Het zijn de processen die plaatsvinden in een achtergestelde groep, waarin de wij-zij verhoudingen zich ontwikkelen. Het is altijd functioneel om de politie als de vijand te zien en om slecht gedrag te ontkennen als je in de onderklasse zit."
Bron: http://archief.parool.nl/artikel?tex...SEC=%2A&FDOC=0

Enige nuanceringen en verklaringen over het gedrag van 'Marokkaanse bendes'
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 15:10   #104
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Bussen geterroriseerd door jongeren
Bron: De Gelderlander

Vervoerder Veolia zegt dat Edese jongeren zich ernstig misdragen in hun bussen, de jongeren zouden chauffeurs vernederen, uitschelden en bespugen. Zelfs een ruit moest er onlangs aan geloven.

Volgens Veolia zijn het voornamelijk Marokkaanse jongeren die zich zo misdragen in de bussen, de politie wil dit echter niet bevestigen. Het probleem zou al enkele weken spelen. Op de buslijnen 2 en 4 gaat het er het hevigst aan toe, waar dan ook camerabussen worden ingezet. In een interne nieuwsbrief luidt het bedrijf de noodklok, er is al contact gezocht met de gemeente politie en Stichting Interhulp Migranten.

"Het is een vervelende, lastige zaak." en "We hebben contact met de politie. Die weet van de problemen. Er zijn in Ede twee groepen Marokkaanse jongeren. Eén groep is crimineel, de ander erg lastig. Van die laatste groep hebben wij veel last. Chauffeurs en medepassagiers zijn er de dupe van." zegt de woordvoerder van het busbedrijf.

'Gettowijk'
Op welke buslijnen de problemen zich afspelen kan de woordvoerder niet zeggen. "Maar in Ede is algemeen bekend waar die jongens wonen. Het is daar een gettowijk aan het worden. En dat merken we in onze bussen die er langsrijden." Twee chauffeurs van de streekvervoerder hebben inmiddels aangifte gedaan. "Maar daarmee is het niet opgelost. De politie gaat er mee aan de gang. We hebben vrijdag een gesprek met de Stichting Interhulp Migranten. We willen graag met die jongens in contact komen."

Alle buschauffeurs hebben tijdens hun dienst contact met de centrale van Veolia: "Als zich problemen voordoen, bellen we de politie. Die is al bij conflicten ingeschakeld." Weigeren de jongeren in te laten stappen is lastig omdat de problemen pas onderweg beginnen.

De Politie zegt dat ze pas iets kan doen wanneer er aangifte is gedaan. Dan zal ze met het onderzoek beginnen en ook videomateriaal van Veolia opvragen.

En de politiek, die kijkt de andere kant op.....
Oud 9 november 2007, 15:27   #105
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Gewoon voorbij de "moeilijke" haltes rijden. Dat hebben ze graag, dan voelen ze zich gediscrimineerd en zijn ze in hun element.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 16:06   #106
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En de politiek, die kijkt de andere kant op.....
Typisch een domme opmerking van een a-politiek persoon. Dan moet je op een andere partij stemmen, of jezelf politiek kandidaat stellen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 12:26   #107
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Santos;ik heb zelf kameraden van een andere afkomst;een neger om het zo te zeggen maarja,das ook racistisch zekers?
En 1 poolse jongedame en 2 slovaken.
Die poolse stemt zelf op het vb dan nog,die neger heeft zelf al gezegd turken en marokkanen hier al helemaal geen lieverdjes zijn en moet er zelf ook niet echt zo van weten.
En die ene slovak kan ook heel wat zaken die het vb aankaart zich achter scharen en alsook zelf zowaar al zomaar opeens problemen heeft gehad met allochtone jongeren.

Zijn dit allemaal racisten dan volgens u?

Bousakla die weet waar ze het toch over heeft en zelf heel wat zaken naar buiten brengt over moslims en de islam??Heb je al eens goed geluisterd naar wat die madam al heeft verteld en hoe het echt zit?
Marlboro, ik weet niet of neger een racistisch woord is ik ben franstalig zo goed ken ik de taal ook niet.
Ik heb nergens gezegd dat alle VB'ers per definitie racist zijn hoor. En ik ontken zeker niet de problemen rond de islam. Maar zoals ik al zei, bij mij is een moslim niet per definitie gevaarlijk.
Oud 12 november 2007, 13:57   #108
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=santos;3066048]Marlboro, ik weet niet of neger een racistisch woord is ik ben franstalig zo goed ken ik de taal ook niet.
Ik heb nergens gezegd dat alle VB'ers per definitie racist zijn hoor. En ik ontken zeker niet de problemen rond de islam. Maar zoals ik al zei, bij mij is een moslim niet per definitie gevaarlijk.[/quote]
Een pitbul is per definitie ook niet gevaarlijk. Toch komen er regelmatig ongelukken mee voor. Hoe zou dat komen volgens u? Wel, dat zit in zijn natuur, hij heeft een gevaarlijkheidspotentiël dat hoger ligt dan bij pakweg een poedel of een chihuaha hondje. Bij de moslim zit dat in "de natuur" van zijn godsdienst: dat is een gevaarlijk religie, zeer vatbaar voor gewelddadige interpreteringen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 15:34   #109
santos
Minister

Standaard

[quote=forumspook;3066277]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Marlboro, ik weet niet of neger een racistisch woord is ik ben franstalig zo goed ken ik de taal ook niet.
Ik heb nergens gezegd dat alle VB'ers per definitie racist zijn hoor. En ik ontken zeker niet de problemen rond de islam. Maar zoals ik al zei, bij mij is een moslim niet per definitie gevaarlijk.[/quote]
Een pitbul is per definitie ook niet gevaarlijk. Toch komen er regelmatig ongelukken mee voor. Hoe zou dat komen volgens u? Wel, dat zit in zijn natuur, hij heeft een gevaarlijkheidspotentiël dat hoger ligt dan bij pakweg een poedel of een chihuaha hondje. Bij de moslim zit dat in "de natuur" van zijn godsdienst: dat is een gevaarlijk religie, zeer vatbaar voor gewelddadige interpreteringen.
En bij u zit het in uw natuur om het onbekende af te schilderen als potentieel gevaar zeker.
Oud 12 november 2007, 16:02   #110
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat alle VB'ers per definitie racist zijn hoor. En ik ontken zeker niet de problemen rond de islam. Maar zoals ik al zei, bij mij is een moslim niet per definitie gevaarlijk.
Je begrijpt mij echt niet.Er zitten genoeg moslims op mijn werk;er zijn er bij die niet te vertrouwen zijn.Zeg niets tegen hen al ist voor het lachen over hen die een beetje lachwekkend zijn zeg maar,kunt beetje vergelijken met die cartoons.
Maar er zijn er bij die geen vlieg kwaad zouden doen.
Alleen mogen ze eens leren om nederlands te spreken want das toch duidelijk nog steeds een groot probleem.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 18:58   #111
Banneling

Standaard

In Nederland zijn de liberalen van de VVD inmiddels wakker aan het worden :

Citaat:
Drastische maatregelen nodig (1)

12.11.2007 13.00u - Vandaag presenteert de Nederlandse VVD haar nieuwe, twintig bladzijden tellende immigratie- en integratienota, die een onomwonden pleidooi inhoudt voor een strakkere aanpak.

De nota begint met de vaststelling dat steeds meer mensen het gevoel bekruipt dat de politiek het met de immigratie en integratie uit de hand heeft laten lopen: “Want hoe genuanceerd er in Den Haag ook over gesproken wordt, de problemen in de wijken, op de scholen, op de arbeidsmarkt en met de criminaliteit zijn sterk gerelateerd aan de immigratie van kansarmen en aan het niet-integreren van een deel van deze immigranten.” In het rapport wordt erop gewezen dat het met de integratie van “een aanzienlijk deel” van de niet-Westerse immigranten slecht gaat én dat de problemen zich voort zetten bij de tweede en derde generatie: “Over de hele linie is het beeld voor de niet-westerse immigrantengroepen in Nederland zorgelijk.” Samengevat komt het rapport tot een conclusie die aan duidelijkheid weinig te wensen overlaat: “De immigratie- en integratieproblematiek is nu zodanig dat drastische maatregelen nodig zijn.”

Om te beginnen wil de VVD de immigratie van laag-opgeleiden uit niet-Westerse landen verder en blijvend terugdringen. Zo pleit de partij voor het verder terugdringen van het aantal asielzoekers, gekoppeld aan een actief opsporing- en uitzettingbeleid van illegalen. Zowel illegaal verblijf als het in staat stellen tot illegaal verblijf, moet strafbaar worden. Ook op het vlak van de huwelijksimmigratie pleit de VVD voor een verdere verstrakking van de regels die enkele jaren geleden werden ingevoerd (minimumleeftijd 21 jaar, inkomenseis 120% van het minimumloon). Huwelijksimmigranten moeten alleen – en dan nog voorwaardelijk – worden toegelaten indien hun voorspoedige integratie te verwachten is: men moet (naar Nederlandse normen) voldoende opgeleid zijn, het Nederlands in woord en schrift beheersen en ‘positief tegenover Nederland’ staan. Beide huwelijkspartners moeten bovendien aantonen meer binding te hebben met Nederland dan met het land van herkomst. De minimum leeftijd van huwelijkskandidaten moet worden opgetrokken tot 24 jaar (zoals in Denemarken) en betrokkenen moeten bovendien (via een DNA-test) bewijzen dat ze geen neef en nicht zijn.

Alles bij elkaar genomen inderdaad ingrijpende voorstellen die geïnspireerd lijken door het – succesvolle – Deense model.

12.11.2007 13.18u - Met haar nieuwe nota wil de VVD niet alleen de immigratie aan banden leggen, maar ook striktere voorwaarden stellen voor immigranten die reeds in Nederland verblijven en diegenen die in de toekomst nog worden toegelaten.

Als het van de VVD afhangt, zullen nieuwe immigranten voortaan hun sociale zekerheidsrechten in Nederland eerst moeten verdienen, waarbij zij over een welbepaalde periode geleidelijk aan hun rechten opbouwen. Op het vlak van de veiligheid pleit de partij voor een lik-op-stuk-beleid en een “krachtige en effectieve bestrijding van de criminaliteit”. Voor vreemdelingen die worden veroordeeld voor een misdrijf dient het uitgangspunt te zijn dat de verblijfsvergunning wordt ingetrokken.

Nederland is geen islamitisch land en moet dat ook niet worden”, zo luidt het verderop in de nota. De opdringerige aanwezigheid van de islam in de openbare ruimte is dan ook niet gewenst. Moskeeën en jongerencentra die fundamentalistische imams een podium bieden, moeten daarenboven gesloten worden. Meteen wordt gewaarschuwd tegen toegevingen aan de almaar verdergaande eisen vanuit de moslimgemeenschap: “Niet toegeven aan de roep om het gescheiden houden van vrouwen en mannen, meisjes en jongens in bijvoorbeeld de gezondheidszorg, het onderwijs en bij sportactiviteiten. Mannelijke en vrouwelijke artsen zijn er in ons land voor vrouwelijke en mannelijke patiënten. Voor segregatie is geen plaats in onze samenleving.”

Het nieuwe VVD-rapport wijst tenslotte op het niet te onderschatten belang van de Nederlandse identiteit. Het is niet alleen onjuist, maar ook ongewenst de Nederlandse identiteit te ontkennen, omdat ze onmisbaar is voor het zelfbewustzijn en welbevinden van mensen. Die Nederlandse identiteit is bovendien ook voor immigranten een belangrijk gegeven. Zij worden geacht “belangstelling te hebben voor de geschiedenis, cultuur, tradities en normen van het land waar zij leven en de bevolking van dat land” en de spelregels van de Nederlandse samenleving naar de letter en de geest te respecteren en na te leven. En: “Wie dat niet wil, moet vooral vertrekken.” Dat is duidelijk!

Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 20:36   #112
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Nou ja zeg. Dus om hun gezichtsverlies () te overkomen, gaan ze crimineel gedrag vertonen?

Ik ben nog steeds ge-fa-sci-neerd door de weigering van Politiek Correct om de Quth-marokkanen met een minimum aan verantwoordelijkheid te belasten.

Het is nooit hun schuld! Niet in Frankrijk, niet in Nederland, niet in België,... (Spanje reageert een ietsje anders geloof ik).

Is dat wel respectvol, om zo een heel volk van allochtonen hun verantwoordelijkheid voor hun eigen daden af te nemen?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:36   #113
Winterhamer
Banneling

Standaard

marokkanen zijn een sub mix ras, half negroide, de hele berber bevolking komt uit inteelt.

dus niet zo raar dat het zulke idioten zijn.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:46   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be