![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Partijlid
|
![]() U hoeft ook niet te beledigen door te zeggen dat ik geloof. Want ja, voor mij is dat een belediging en een "aanval" op mijn waardigheid en intelligentie.
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn opmerking was bedoeld voor Yahya! Maar aangezien ik als ''ongelovige'' vrouw voor hem de duivel ben, doet hij alsof ik niet besta,. niet dat ik dit erg vind hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hoe denk je dat criminelen rijk kunnen worden door bvb ongeneeslijke zieken toch "medicijnen" te verkopen. Die mensen zijn ten einde raad en verliezen grip op de realiteit. Zo is het net hetzelfde met gelovigen.
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jaaa, ik daag jij uit om te bewijzen da ik besta op dezelfde manier waarmee jij het bestaan van de Schepper ontkent! Wil je da ni begrijpen? De schepping, het bestaan is alles een bewijs en jij wat heb jij ?? laat mij 1 klein voorbeedlje zien, ééntje maar? Atheisten zijn onlogisch bezig, altijd onlogisch en ze blijven ontkennen zonder bewijs, zonder geen 1 bewijs. ![]() Geloof voor domme mensen zoals de topicstarter zegt ? of ongeloof voor domme mensen ==> het is zeer duidelijk dat ongeloof voor domme mensen is, die hun eigen begeertes aanbidden. Klaar!
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Off topic. Er komt geen oorlog met de franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwijs mij maar eens dar Uw Allah bestaat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jammer dat velen niet doorhebben dat gelovige mensen dat niet zijn omdat ze samen komen in een groot huis en (goed zichtbaar) geld in een bakje gooien. Doe geen kwaad, help anderen en je komt vanzelf in die zaal met rijstpap en gouden lepeltjes. OF je ligt ineens in een bed mat 70 maagden. Hangt er van af welk geloof je volgt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoon a beweert dat de Schepper bestaat en hij heeft er aanwijzingen en bewijzen zoals het bestaan zelf en alles derop en deraan . Persoon b ontkent het bestaan van de Schepper zonder geen 1 bewijs. a.u.b kom hier niet onzin vertellen dat die slimmer is dan die andere of dat ze gelijk zijn !! Slimmer in die zin, het bestaan van de Schepper en niet in alles want jij hebt er ongelovigen die slimmer zijn dan gelovigen in het rekenen of tekenen, .. etc.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar zijn die zogenaamde bewijzen ? Bedoeld u de sprookjes die al een paar keer opnieuw verder verteld zijn ? Wat zijn dan die harde bewijzen ? Hier en nu a.u.b. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U 'weet' niets over de schepper. U ''gelooft in de schepper = een bewering! Deze bewering weet jij of geloof jij ? Geloof jij dat ik besaa of weet jij da ik bestaa en hoe ? Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie het verschil niet kent tussen weten en geloven, kan toch moeilijk ernstig genomen worden in een discussie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: Als ik een christen zou zijn dan zou ik geloven dat Jezus uit de dood is opgestaan. Ik geloof dat, maar ik 'weet' niet of dat echt gebeurd is. Maar ik neem aan dat het waar is. Echt 'weten' doe ik het niet, want ik was er niet bij toen Jezus uit het graf opstond. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is dat een weet en geloof want ik weet dat er een Schepper is en ik geloof dat er een schepper en alles wat er bestaat is een aanwijzing en bewijs dat de Schepper bestaat. Punt aan de lijn. Als ik God met mijn ogen kan zien dat is hij bepaald en als hij bepaald is dan moet hij ook geschappen zijn en als ik hem kan zien dan is hij ook materie en als hij ook materie is dan moet hij ook geschappen zijn. Als ik God kan zien dan wil het zeggen dat ik over reeds informatie beschik en dat is hoe die God eruit ziet en als het zo is dan hoef ik God niet te zien want ik weet al hoe hij is. Als ik u iets aantoon dat u nog nooit gezien hebt en ik vraag wat het is dan heb jij geen antwoord. Maar ik weet Allah is de Eerste, de Enige, de Schepper.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Neen, u begrijpt het niet. Ik weet niet of er een schepper is. Maar ik sluit niet uit dat er een schepper is. Ik sluit evenmin uit dat er geen schepper is. Ik weet het niet. U beweert dat er wel een schepper is. Dan vraag ik u: hoe weet u dat er een schepper is? Volgens mij verwart u 'geloven' met 'weten'. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jij weet het niet, dat is jou probleem.
Voor u blijft het een vraag en voor mij is het een weet. Ik gebruik deze forum en ik weet dat er iemand is, met kennis, wil, geld en wil die deze forum heeft gemaakt. Ik weet dat er een Schepper is omdat ik mezelf niet geschappen heb nog ben ik uit niets geschappen. Ah wel je ga mischien zeggen dit is geen bewijs en ik zeg als het voor u geen bewijs is dan wil het niet zeggen dat het geen bewijs is, maar het wil gewoon zeggen dat het voor u geen bewijs is. Klaar! Alles wat er bestaat is een aanwijzing dat er een Schepper is, de Eerste, de Enige met wil, wijsheid, macht, ... Alles wat er gemaakt is heeft er een doel, denk 's aan de knop "quote".. het is moelijk en belachelijk om te beweren dat die knop geen doel heeft en zo is het universum en alles erin. Voor mij blijft het een weet en voor anderen die hun eigen begeertes willen aanbidden is het een vraag. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Allah is de Eerste en wanneer ik Allah zeg dan zeg ik eigenlijk Allah de eeuwig die niet gemaakt is.
Sommige filosofen zoals Plato, Socrates, .. noemen het De Eerste oorzaak of de Ene die MOET bestaan of de Eerste Motor. 'Zeg: Hij is Allah als enige. Allah As-Samad. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig.' (Koran, 112:1-4) As-Samad
Ah ja, als die ook gemaakt is dan is hij geen God en mag geen God zijn, God is de Eerste.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 17:49. |
![]() |
![]() |