![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Haat jij de Islam? | |||
Ja, 'tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Weet ik niet/ andere mening |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Flauwe woordspelletjes.
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft kenmerkt atheisme zich door het ontbreken van een geloof. Punt. Duidelijker kan niet. Het geloven in het niet-bestaan van een godheid is geen synoniem voor het niet-geloven in het bestaan van een godheid. Dit tot spijt van wie het benijdt. Je mag hier blijven herhalen tot Sint-Juttemis, het enige wat je rest zijn semantische woordspelletjes.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 november 2007 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u zegt: ik geloof niet dat er een god bestaat. Dan zegt u eigenlijk: ik geloof dat god niet bestaat. Immers: u weet het niet of hij al dan niet bestaat. U neemt aan dat hij niet bestaat zonder bewijzen. U bent een ware gelovige. Of u dezelfde deugden hebt als de gelovigen weet ik natuurlijk niet. Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Toon dit aan. Sommigen ontkenners van god hebben het moeilijk met bovenstaande redenering. Maar het is de ketel die de pot verwijt dat hij zwart is.
Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God bestaat of hij bestaat niet. Er is niets tussenin. Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Ik vind: geen van drieën.
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() Daar heb je een punt.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Onlogica is niet hetzelfde als antilogica.
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Non-logica is antivlaams en/of wellicht iets in sommige kloosters.
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Nee, ik haat de islam niet en noem mezelf (soms) ook moslim maar kan me wel ergeren aan z'n volgelingen.
Nu ja, dit geldt bij mij voor zowat élke (levensbeschouwelijke) stroming. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 26 november 2007 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar volgens de hedendaagse opvattingen ziet men een atheïst eerder als iemand die dat laatste gelooft en vandaar.... hij gelooft men gebruikt dan ook liever de term agnost : die weet het niet ![]() Laatst gewijzigd door praha : 26 november 2007 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Ik heb een bijna aangeboren aversie voor religie, ik zou zelfs kunnen zeggen, een persoonlijke haat tegen het onding, maar ik koester deze emoties niet jegens de belevenaars van religieën, wel een onbegrip.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Leuk, lekker bibbergeld ontvangen! Waar moe'k tekenen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat is uw definitie van BESTAAN? Als ALLES wat bestaat op één of andere manier kan worden waargenomen of gemeten, nee, DAN bestaat God niet. Je kan God wel zien door de liefde van de mensen maar dit is een soort beeldspraak. Ik denk dat we eerder moeten spreken van ZIJN dan van bestaan: JHWH : het woord bestaan zit daar niet in maar ZIJN. Ook vraag ik me af of mensen die overtuigd ongelovig zijn en belijden dat God niet bestaat, of die mensen zoals gelovigen nooit twijfelen aan hun (on-)geloof. En voor wie God wil zoeken, begin éérst te zoeken in je binnenste, daarvoor moet je het wel er eerst stil maken. . Citaat:
.. .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
||
![]() |
![]() |