Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2007, 23:48   #101
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
rechts en negationisme,
het blijven goede maatjes...
Misschien heeft u iets gemist. Ik heb deze link gepost:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...arch&db=pubmed

Dat is een medische publicatie, vorig jaar verschenen, over het specifiek fenomeen van
- adolescenten
- in Duitsland
- die een nazisymbool
- in de eigen huid kerfden, en
- beweerden dat iemand anders het gedaan had.

Gegeven deze precedenten, en de grote gelijkenis tussen de zekere elementen in dit dossier en andere, is het rationeel om efkens af te wachten en te kijken wat er kwa zekerheden uit de bus komt. Want het kan feek zijn. Ik beweer/suggereer niet dat het feek is, er lopen genoeg zotten rond, ik ken de waarheid niet maar wijs alleen op het feit dat tot nader order een feek-scenario een reële mogelijkheid is, gezien gelijkaardige dossiers in het verleden.
Oud 26 november 2007, 23:49   #102
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
fijn.
Kan je nu dan op de vraag antwoorden?
Citaat:
Ben je wel zeker dat de RAF geen complot van de staatsveiligheid was?
kan je bewijzen dat het niet zo was?
Oud 26 november 2007, 23:51   #103
born2bewild
Banneling

Standaard

deze
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=90
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 23:54   #104
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Je krijgt hetzelfde antwoord als op mijn vraag...
Oud 26 november 2007, 23:57   #105
born2bewild
Banneling

Standaard

ok, niet dus.

dank u. Geil nog maar wat verder op het gebeuren.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 november 2007 om 00:00.
Oud 27 november 2007, 00:03   #106
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ok, niet dus.

dank u. Geil nog maar wat verder op het gebeuren.
Voor hakenkruisen als natte droom zal je bij andere forummers moeten zijn vrees ik...
Oud 27 november 2007, 00:05   #107
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor hakenkruisen als natte droom zal je bij andere forummers moeten zijn vrees ik...
vrees niet.

Allez, 'k ga u laten gaan, ge hebt uw kans verkeken om een deftig antwoord te geven en qua toogpraat heb ik leukere alternatieven.
bye

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 november 2007 om 00:06.
Oud 27 november 2007, 14:14   #108
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JSV, hetgeen Jos alleen wou aantonen, (op suggestie van mij aangezien ik aangaf dit ook al eens voorviel in Frankrijk) is dat er wel degelijk mensen zijn die zichzelf hakenkruisen inkerven. Sterker nog, als je me ergens een artikel kunt tonen van iemand die de laatste jaren écht een hakenkruis kreeg ingekerfd door neo-nazi's, geef ik ootmoedig toe dat ik afga. Het is immers zo dat de enige soortgelijke verhalen steevast gelogen bleken te zijn. Iedere keer werd er immense media-aandacht aan gegeven, in Frankrijk kwam het zelfs tot een betoging. Achteraf bleek alles telkens verzonnen. Iemand daarom meteen met termen als "negationist" om de oren slaan getuigt niet echt van veel sereniteit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 20:24   #109
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

"Das sechsjährige Mädchen konnte ausfindig gemacht werden und bestätigte die Aussagen der Jugendlichen." (http://www.medien-mittweida.de/aktue...ikel/1659.html)
Dat de allochtone kleuter door die stoere rechtse rakkertjes werd aangevallen, blijkt al wel te kloppen - tenzij het kind ook een 'aandachtshoer' is...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 21:40   #110
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"Das sechsjährige Mädchen konnte ausfindig gemacht werden und bestätigte die Aussagen der Jugendlichen." (http://www.medien-mittweida.de/aktue...ikel/1659.html)
Dat de allochtone kleuter door die stoere rechtse rakkertjes werd aangevallen, blijkt al wel te kloppen - tenzij het kind ook een 'aandachtshoer' is...
Jaja...Leve de (s)linkse media.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 21:44   #111
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Stuur die messentrekkers naar Frankrijk en laat ze daar het uitvechten met het allochtoon crapuul uit de banlieus. Dan is het gelijkspel wat betreft geweld en hopelijk ruimen beide partijen elkaar op, zodat niemand er nog een probleem mee moet hebben. Ze zijn allebei kanten van dezelfde medaille en blijkbaar kan men er op blijven kankeren of ze blijven verdedigen (in allochtoon geval), maar feit blijft dat het hier niet om sociale, redelijke mensen gaat.
Oud 27 november 2007, 22:14   #112
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Of tenzij Drosophila weinig kritisch is.
Oud 28 november 2007, 13:28   #113
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Het gaat hier om een 17-jarige die met een mes bewerkt zou zijn.
Ik zou wel eens willen zien hoe erg de 'schade' is. (want je gaat er a priori van uit dat dit geenszins het geval is) Ook opmerkelijk is dat er GEEN arrestatiebevel voor de jongeren is gevraagd.(ik zei het nog tegen dat meiske allez vraagt nu toch wel een arrestatiebevel aan he maar ze sloeg mijn raadgeving in de wind) In Duitsland worden Nationalisten opgepakt voor het minste...en nu niet? (er is nog hoop blijkbaar)

En het gebeurt wel degelijk dat mensen zichzelf 'pijn' (lichaamelijk en mentaal)(met de nadruk op lichaam) doen om aandacht te krijgen.(dus zal het in uw hersenspinsels zeker ook zo een geval zijn want dat gebeurt echt meermaals per dag iemand heeft me dat verteld) Onlangs (gisteren?, eergisteren verleden maand) klaagde een Joodse studente (in Amerika) aan dat haar kamer op de universiteit werd beklad met hakenkruizen. De politie installeerde een verborgen camera. En rara wie de kwaadaardige nazi was: zijzelf dus.(zie wel ‘t zijn allemaal dezelfde)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Leer lezen ergerlijke fruitvlieg! Het wicht is zeventien (ik noem haar wicht want ik heb daar het volste recht toe ik ken haar persoonlijk 't is echt een achterlijke trut in feite). Ge kunt nog geen artikel begrijpend lezen(ik doe dat al vanaf mijn 4e) en ge zoudt(maar niet teveel want das ongezond) anderen al de les willen spellen.

Voorbarig. De afgang kan groot zijn. Is in dergelijke gevallen al meermaals voorgevallen(echt ongelofelijk er zijn statistieken die dat aantonen ik heb die ook es gezien en ik heb het ook van horen zeggen en daarbij het past in mijn retoriek). Zie link van Jos Verhulst en het incident in Frankrijk(dat is echt een geval die alle anderen overstijgt in Frankrijk spreken ze nu al van een echte rage!). Om de één of andere dubieuze reden vergeet men in het geval van dergelijke zaken echter steevast alle voorzichtigheid.(wat ik hier schrijf begrijp ik ook niet maar ‘t bekt goed)

heren get your facts straight.

als je wil praten doe dat dan geargumenteerd gedocumenteerd en vooral vanuit een neutraal referentiekader.
zoniet maak je jezelf mateloos belachelijk en een veel te gemakkelijk doelwit

Laatst gewijzigd door swamp : 28 november 2007 om 13:37.
swamp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 02:49   #114
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Van een dader of zelfs een getuige schijnt voorlopig geen spoor te zijn, maar de gebruikelijke acties zijn volop van start gegaan: kaarsen, betogingen, verklaringen van politici enz.

http://www.welt.de/politik/article14...mehr_sein.html
http://www.sachsen-fernsehen.de/?ID=...howNews=153202
http://www.sachsen-fernsehen.de/defa...howNews=152674
Oud 29 november 2007, 03:02   #115
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Het merkwaardigste vind ik, dat één van de daders volgens het slachtoffer getatoeëerde tranen onder het rechteroog had (cfr robotfoto). Het lijkt me haalbaar om iedereen met dit ongewone kenmerk op te sporen en op de rooster te leggen. En verder is er nog de melding dat zeker twee van de daders rondliepen in een jas waarop NSDAP stond.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 29 november 2007 om 03:21.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 05:40   #116
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Het communisme stelt het algemeen welzijn boven bovenstaand kapitalistisch en liberaal principe

In welk boekske hebt ge dat gelezen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 06:54   #117
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swamp Bekijk bericht
heren get your facts straight.

als je wil praten doe dat dan geargumenteerd gedocumenteerd en vooral vanuit een neutraal referentiekader.
zoniet maak je jezelf mateloos belachelijk en een veel te gemakkelijk doelwit
Ik stelde enkel vast dat:

-er geen arrestatiebevel is gevraagd, ook belangrijk is dat er geen foto's van de wonden zijn gemaakt bij een dokter of bv. zelf gemaakte foto's als bewijs van de schade. We hebben enkel haar 'bewering' (er is nog niets bewezen) die zij pas 3 maanden na de feiten openbaarde.

-in Duitsland heerst een zeer ANTI-NS beleid (gaat u dit ook ontkennen?). Met bewijzen had de jongedame in kwestie het grote gelijk aan haar kant gehad, hoe dan ook. Nu is er enkel een spectaculair voorval ZONDER bewijzen of getuigenissen (alhoewel er getuigen waren volgens de jongedame).

-er vaak van alles wordt verteld over rechts (die hebben toch geen poot om op te staan), hoe rotter en slechter, hoe beter. (De Joodse studente en haar hakenkruizen-incident heeft 2 maanden geleden plaatsgevonden. Ik heb een link naar een site met videomateriaal (was een nieuws-item!!). Maar de site is....nogal rechts (NS) en ik vermoed dat alleen het plaatsen van de link strafbaar is (leve de vrijheid!).)

Feit is dat hier weinig tot niets is bewezen (littekens van de wonde?) en alles ondanks dat wordt gepresenteerd als totale waarheid. Een beetje twijfel in een 'gesproken' verhaal is niet meer dan normaal.

En 'als' dit voorval wel degelijk heeft plaatsgevonden, veroordeel ik deze dan ook ten strengste. Zulk gedrag is een Nationalist onwaardig, laat dit duidelijk zijn.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 07:00   #118
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Het merkwaardigste vind ik, dat één van de daders volgens het slachtoffer getatoeëerde tranen onder het rechteroog had (cfr robotfoto). Het lijkt me haalbaar om iedereen met dit ongewone kenmerk op te sporen en op de rooster te leggen. En verder is er nog de melding dat zeker twee van de daders rondliepen in een jas waarop NSDAP stond.
Het is totaal krankzinnig om met NSDAP logo rond te lopen in Duitsland (je komt geen 2 straten ver). Hier staan namelijk zéér zware straffen op. Zelfs de cijfercombinatie 88 (=heil Hitler) of 28 (=Blood & Honour) is verboden, laat staan dat je met NSDAP op je jas gaat rondlopen.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 08:40   #119
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Even verbeteren:

Het communisme stelt het welzijn van de KP-leden boven bovenstaand kapitalistisch en liberaal principe.
Ach over dat communisme... Ben 'De Moeder' van Gorki aan het lezen. De 'idealistische' prietpraat van het strijdende voetvolk is krek hetzelfde als de de onnozele praat van de Blok-schapen op dit forum ! Echt waar.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2007, 09:04   #120
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Van een dader of zelfs een getuige schijnt voorlopig geen spoor te zijn, maar de gebruikelijke acties zijn volop van start gegaan: kaarsen, betogingen, verklaringen van politici enz.

http://www.welt.de/politik/article14...mehr_sein.html
http://www.sachsen-fernsehen.de/?ID=...howNews=153202
http://www.sachsen-fernsehen.de/defa...howNews=152674
Hopelijk betuigen de anti-racisten in België snel hun steun aan deze iniatieven.
Die neonazis die nu al dertig jaar lang weer hun kop opsteken, moeten internationaal bestreden te worden. De neoliberale bourgeoisstaten zullen dat niet doen, die hebben er alle belang bij om de arbeidersklasse verdeeld te houden. Solidariteit met de verdrukten nu!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be