![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niemand ontkende dat ze zonder helm reden. Wie (en of iemand) te vlug reed staat nog niet vast. Niemand ontkent ook dat er een onderzoek loopt tegen die agenten voor niet hulpverlenen aan personen in gevaar. Opzettellijk "ongeval" of niet, d�*t zit in het hoofd van de politiechauffeur, en tenzij hij bekent is dat onbewijsbaar. Dat schrijft dus ook niemand. Het zijn wel het zoveelste mensen die overlijden na contact met de Franse politie: een opvallend hoog gehalte aan "bavures" wel... De Franse politie gedraagt zich "Rambostyle" sinds een jaar of 3 �* 4. (mogelijk sinds Szarkozy aantrad als minister van binnenlandse zaken) maar onbesproken is hun reputatie zelden geweest. PS wat mijn oordeel over die kranten betreft: de kwaliteit van Le Monde en Le Figaro staat ver boven de rest van de Franse (en Belgische of Nederlandse) pers en op gelijke voet met de NYT, de Washington Post, de Times, de Guardian. Le Figaro is te conservatief naar mijn smaak, maar dat doet niets af aan het feit dat het een kwaliteitkrant is. Libération is een betrouwenswaardige linkse krant. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 13:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ons nu eens stellen dat de "relschopper" 100% gelijk hebben : de franse politie zijn racistische beesten die zonder enige reden met sadistisch genoegen "anders uitziende jongeren in probleembuurten" vermoorden.
De gerechterlijke diensten, de controle-organisaties voor de politie doen gewoon hun werk niet en "beschermen" de politie die in de fout ging en doden op hun geweten heeft. Hoe moet dat dan opgelost geraken ? Getto's met 4m hoge muren errond ? Er is een "democratische meerderheid" in Frankrijk die voor dergelijke oplossingen te vinden is hoor !
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Voor radicale en simplistische "oplossingen" is er altijd wel een of andere meerderheid, voor een betere politiek, meer werkgelegenheid, meer kansen en gelijkberechtiging zelden: te genuanceerd, te intellectueel.
Frankrijkheeft sinds 40 jaar generaties in "cités" en HLM's geparkeerd, op "veilige" afstand van de steden, in dikwijls mensonterende toestanden. Toen rechts aan de macht kwam lieten die deze cités gewoon een tijd zonder politie, door het afschaffen van de (effectief werkende) "police de proximité" om enkele jaren geleden ordetroepen ipv politie in te zetten. Wat (in 2005 en) nu gebeurt is gewoon het resultaat van 40 jaar verkeerde politiek en bezuinigingen, niet van "de aard van die mensen", zoals extreemrechtse simpelen het hier voorstellen... Ik vermoed dat de uiteindelijke definitieve oplossing is,toch uit te geven wat gedurende die 40 jaar bespaard werd op de sociale politiek. (gedurende 40 jaar, dus ook onder Mitterand!) Vergeet nooit dat iemand die niets heeft en dus niets te verliezen heeft gevaarlijk kan worden. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() http://www.liberation.fr/actualite/p.../294315.FR.php
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
«Quos vult perdere Jupiter dementat» Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Zie bovenstaande!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Daar hou ik inderdaad niet zo van. Maar als je dan toch van zoveel nutteloos, blind allahtonengeweld houdt, wat let je dan om op de eerstvolgende TGV richting Parijs te stappen, en daar vooral ook te blijven? Dan kun je het allemaal fijn van dichtbij meemaken en wie weet mag je zelf ook nog eens een benzinebom gooien, of word je door een gendarme anaal verwend met een matrak of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet alsof het aan mijn hart ligt ofzo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou jij de Franse kiezer gaan uitleggen dat een belastingsverhoging noodzakelijk is want in ruil komt er multiculturele vrede? Ook al heb je geen garanties dat dit effectief het geval zijn? Net op een moment dat Sarkozy heeft aangekondigd dat sociale besparingen nodig zullen zijn wegens de onbetaalbaarheid van het systeem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben curieus wat hij op TV zal vertellen: gespierde taal vrees ik. ________________ Vergeet nooit dat iemand die niets heeft en dus niets te verliezen heeft gevaarlijk kan worden. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En kom nu niet aan met de inmiddels welbekende mantra's van discriminatie en aanpassingsproblemen aan een andere cultuur etc, want die vlieger gaat niet op. Als ze zich niet kunnen of willen aanpassen, sodeflikkerstralen ze maar ritueel op naar hun eigen achterlijke landen waar alles immers toch zo veel beter is. Dan kunnen ze daar gewoon de woeste bosneger of geweldadige karavaanrover gaan uithangen en in alle rust hun eigen cultuur belijden zonder ons daarmee lastig te vallen en zonder door ons daarmee lastig gevallen te worden. Wie naar Europa komt, past zich voor 100% aan de Europese cultuur aan, en gaat zeer zeker niet misbruik maken van de gastvrijheid door de halve stad in brand te steken omdat hij niet op zijn wenken bediend wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Wijze uitspraak, maar bedenk dat dit voor iedereen geldt. Dat is wat ik al eerder zei. Dit geldt eveneens voor eigen jongeren die men in het nauw drijft. Ik geloof nog steeds dat neonazi geweld en allochtoon jongerengeweld, dezelfde oorzaak hebben: een kromgetrokken samenleving en die krijg je met de beste wil van de wereld niet meer recht zonder offers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
_________________________ Vergeet nooit dat iemand die niets heeft en dus niets te verliezen heeft gevaarlijk kan worden. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Banneling
|
![]() Ondertussen lijkt er toch wat meer boven te komen:
Citaat:
Citaat:
Mij lijken het zware beschadigingen zo we aannemen dat het een lichte moto was (en d�*t lijkt zeker) en dat de politie aan "normale snelheid" reed ![]() IGPN=Inspection Générale de la Police Nationale Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 17:04. |
||
![]() |
![]() |