Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2007, 13:10   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ja, en wie bent u dat ik uw waarde-oordelen over kranten ernstig zou moeten nemen? Iedereen is bevooroordeeld, wellicht hebt u het grootste vertrouwen in rioolgazetten zoals De Morgen, een zwak voor het gezwam in Humo enz enz. En die reljongeren die de stad afbreken, gaan er maar opeens van uit dat de politiewagen met opzet hun 2 vriendjes omvergereden heeft...Precies of die niets beter te doen hebben, en er tuk op zijn om door zo een bende wilde stadsnegers gelyncht te worden.
Net zoals die journalist uit Nederland heb ik sterke vermoedens dat dat motokke gepikt was, maar dat doet weinig terzake in feite, dat zal later nog wel uitkomen, als het niet helemaal doodgezwegen word. In elk geval, en d�*t staat vast, reden ze rond zonder helm, en reden ze véél te vlug! En DAT is de directe reden voor hun overlijden!
Maar het had wellicht beter geweest dat ze tegen de gestolen wagen van kennissen van hun gereden waren, dan was het voor de gemeente beter afgelopen waarschijnlijk...
Citaat:
Net zoals die journalist uit Nederland heb ik sterke vermoedens dat dat motokke gepikt was, maar dat doet weinig terzake in feite
Meer dan je crapuleuze vooroordelen en wensen heb je dus niet.

Niemand ontkende dat ze zonder helm reden. Wie (en of iemand) te vlug reed staat nog niet vast.
Niemand ontkent ook dat er een onderzoek loopt tegen die agenten voor niet hulpverlenen aan personen in gevaar.
Opzettellijk "ongeval" of niet, d�*t zit in het hoofd van de politiechauffeur, en tenzij hij bekent is dat onbewijsbaar. Dat schrijft dus ook niemand.

Het zijn wel het zoveelste mensen die overlijden na contact met de Franse politie: een opvallend hoog gehalte aan "bavures" wel...
De Franse politie gedraagt zich "Rambostyle" sinds een jaar of 3 �* 4. (mogelijk sinds Szarkozy aantrad als minister van binnenlandse zaken)
maar onbesproken is hun reputatie zelden geweest.

PS wat mijn oordeel over die kranten betreft: de kwaliteit van Le Monde en Le Figaro staat ver boven de rest van de Franse (en Belgische of Nederlandse) pers en op gelijke voet met de NYT, de Washington Post, de Times, de Guardian. Le Figaro is te conservatief naar mijn smaak, maar dat doet niets af aan het feit dat het een kwaliteitkrant is. Libération is een betrouwenswaardige linkse krant.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 13:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 13:21   #102
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Laat ons nu eens stellen dat de "relschopper" 100% gelijk hebben : de franse politie zijn racistische beesten die zonder enige reden met sadistisch genoegen "anders uitziende jongeren in probleembuurten" vermoorden.

De gerechterlijke diensten, de controle-organisaties voor de politie doen gewoon hun werk niet en "beschermen" de politie die in de fout ging en doden op hun geweten heeft.

Hoe moet dat dan opgelost geraken ? Getto's met 4m hoge muren errond ?
Er is een "democratische meerderheid" in Frankrijk die voor dergelijke oplossingen te vinden is hoor !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 13:42   #103
filosoof
Banneling

Standaard

Voor radicale en simplistische "oplossingen" is er altijd wel een of andere meerderheid, voor een betere politiek, meer werkgelegenheid, meer kansen en gelijkberechtiging zelden: te genuanceerd, te intellectueel.
Frankrijkheeft sinds 40 jaar generaties in "cités" en HLM's geparkeerd, op "veilige" afstand van de steden, in dikwijls mensonterende toestanden. Toen rechts aan de macht kwam lieten die deze cités gewoon een tijd zonder politie, door het afschaffen van de (effectief werkende) "police de proximité" om enkele jaren geleden ordetroepen ipv politie in te zetten.
Wat (in 2005 en) nu gebeurt is gewoon het resultaat van 40 jaar verkeerde politiek en bezuinigingen, niet van "de aard van die mensen", zoals extreemrechtse simpelen het hier voorstellen...

Ik vermoed dat de uiteindelijke definitieve oplossing is,toch uit te geven wat gedurende die 40 jaar bespaard werd op de sociale politiek.
(gedurende 40 jaar, dus ook onder Mitterand!)

Vergeet nooit dat iemand die niets heeft en dus niets te verliezen heeft gevaarlijk kan worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 13:55.
Oud 28 november 2007, 13:51   #104
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Dan rest het antwoord op mijn eerste vraag nog: waarom ben je NOG gelukkiger als het naar hier overwaait?
Dan valt er hier ook wat te beleven.
Maar daar houd u niet van zeker? Liever voetbal met een frisse pint.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 14:04   #105
filosoof
Banneling

Standaard

http://www.liberation.fr/actualite/p.../294315.FR.php

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libération
Azouz Begag accuse Sarkozy d'avoir semé «la haine» dans les banlieues
Dans un entretien �* «Sud-Ouest», l’ex-ministre de la Promotion et de l’égalité des chances estime que «depuis 2005, tout le monde savait que ça allait exploser �* nouveau»
Libération.fr avec source AFP
LIBERATION.FR : mercredi 28 novembre 2007

L'ex-ministre délégué �* la Promotion de l'égalité des chances Azouz Begag a accusé Nicolas Sarkozy d'avoir semé «la haine» dans les banlieues pendant la campagne présidentielle, dans un entretien publié mercredi dans le quotidien Sud Ouest.

«Cela fait 25 ans que le feu couve, mais le candidat de l'UMP �* l'élection présidentielle a jeté des bidons d'essence sur cette poudrière avec sa sémantique guerrière», a estimé Begag interrogé sur les violences qui ont éclaté �* Villiers-le-Bel (Val-d'Oise) �* la suite du décès de deux adolescents.

«Les jeunes des banlieues ont très bien compris qu'ils avaient été utilisés comme des appâts au bout du crochet électoral de Nicolas Sarkozy. Tout ça pour racler 5% de voix au Front National. Et lorsque l'on sème la haine, on récolte la tempête», a ajouté l'ancien ministre du gouvernement Villepin désormais rallié au MoDem.

Azouz Begag a par ailleurs affirmé avoir «vraiment peur» ajoutant que «depuis 2005, tout le monde savait que ça allait exploser �* nouveau».

Hier de rest:
http://www.liberation.fr/actualite/p.../294315.FR.php.
Sarkozy zal een TV-toespraak houden.
Oud 28 november 2007, 14:22   #106
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azouz Begag
«depuis 2005, tout le monde savait que ça allait exploser �* nouveau»
Inderdaad en helaas...
«Quos vult perdere Jupiter dementat»

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 14:47.
Oud 28 november 2007, 15:46   #107
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
dat als diverse 1°rangsbronnen in FR verklaren dat die slachtoffers bij gerecht en politie onbekend waren en geen melding maken van een misdrijf, ik volste recht heb op sterke twijfel of die éne krant in NL het wel juist heeft.
Le Figaro
Le Monde
Libération
Le Parisien
TF1
A2
Europe
Ik heb het nochtans overgenomen van Teletekst. Zowel VTM als VRT berichten er twee avonden geleden over. Ik zal toch wel de enige niet zijn geweest zeker die precies dan op Teletekst zat?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 15:46   #108
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tot nu geen bevestiging gevonden van die bewering
Zie bovenstaande!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 28 november 2007, 15:47   #109
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik meende de vraag serieus, en hoop dan ook een serieus antwoord te krijgen van Mitgard. Hij doet meestal niet veel meer dan wat onzin verkopen. Ik wil wel eens zien of hij ook in staat is iets verder te denken dan zijn postings meestal lang zijn.

Dus: Hoe had links dit (2 "jongeren" op een gestolen minibike knallen tegen een politiecombi en overlijden, waarna rellen uitbreken) opgelost volgens Mitgard?
Still waiting...

Oud 28 november 2007, 16:03   #110
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dan valt er hier ook wat te beleven.
Maar daar houd u niet van zeker? Liever voetbal met een frisse pint.
Daar hou ik inderdaad niet zo van. Maar als je dan toch van zoveel nutteloos, blind allahtonengeweld houdt, wat let je dan om op de eerstvolgende TGV richting Parijs te stappen, en daar vooral ook te blijven? Dan kun je het allemaal fijn van dichtbij meemaken en wie weet mag je zelf ook nog eens een benzinebom gooien, of word je door een gendarme anaal verwend met een matrak of zo.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 16:09   #111
Bhairav

Standaard

Citaat:
Daar hou ik inderdaad niet zo van. Maar als je dan toch van zoveel nutteloos, blind allahtonengeweld houdt, wat let je dan om op de eerstvolgende TGV richting Parijs te stappen, en daar vooral ook te blijven? Dan kun je het allemaal fijn van dichtbij meemaken en wie weet mag je zelf ook nog eens een benzinebom gooien, of word je door een gendarme anaal verwend met een matrak of zo.
Het idee is voorlopig genoeg.
Het is niet alsof het aan mijn hart ligt ofzo...
Oud 28 november 2007, 16:13   #112
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor radicale en simplistische "oplossingen" is er altijd wel een of andere meerderheid, voor een betere politiek, meer werkgelegenheid, meer kansen en gelijkberechtiging zelden: te genuanceerd, te intellectueel.
Frankrijkheeft sinds 40 jaar generaties in "cités" en HLM's geparkeerd, op "veilige" afstand van de steden, in dikwijls mensonterende toestanden. Toen rechts aan de macht kwam lieten die deze cités gewoon een tijd zonder politie, door het afschaffen van de (effectief werkende) "police de proximité" om enkele jaren geleden ordetroepen ipv politie in te zetten.
Wat (in 2005 en) nu gebeurt is gewoon het resultaat van 40 jaar verkeerde politiek en bezuinigingen, niet van "de aard van die mensen", zoals extreemrechtse simpelen het hier voorstellen...

Ik vermoed dat de uiteindelijke definitieve oplossing is,toch uit te geven wat gedurende die 40 jaar bespaard werd op de sociale politiek.

Vergeet nooit dat iemand die niets heeft en dus niets te verliezen heeft gevaarlijk kan worden.

Zou jij de Franse kiezer gaan uitleggen dat een belastingsverhoging noodzakelijk is want in ruil komt er multiculturele vrede? Ook al heb je geen garanties dat dit effectief het geval zijn? Net op een moment dat Sarkozy heeft aangekondigd dat sociale besparingen nodig zullen zijn wegens de onbetaalbaarheid van het systeem?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 16:14   #113
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het idee is voorlopig genoeg.
Het is niet alsof het aan mijn hart ligt ofzo...
Wat bevalt je dan aan het idee? Verveling of zo?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 16:16   #114
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zou jij de Franse kiezer gaan uitleggen dat een belastingsverhoging noodzakelijk is want in ruil komt er multiculturele vrede? Ook al heb je geen garanties dat dit effectief het geval zijn? Net op een moment dat Sarkozy heeft aangekondigd dat sociale besparingen nodig zullen zijn wegens de onbetaalbaarheid van het systeem?
Szarkozy heeft zich in nesten gewerkt.
Ik ben curieus wat hij op TV zal vertellen: gespierde taal vrees ik.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 16:17.
Oud 28 november 2007, 16:17   #115
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat een enorm kulverhaal weer, en vooral je afsluitende zin is gewoon te erg voor woorden. Je suggereert daar dat we met arme drommels te maken hebben die vechten om te overleven, hetgeen gewoon klinkklare onzin is. Deze mensen, die gezien hun beestachtige gedrag eerder de naam beesten verdienen, hebben alle kansen gehad, net zoals ieder ander in Frankrijk, en ze hebben die kansen gewoonweg niet benut. Als ze al zo zielig zouden zijn, is het derhalve geheel hun eigen schuld.

En kom nu niet aan met de inmiddels welbekende mantra's van discriminatie en aanpassingsproblemen aan een andere cultuur etc, want die vlieger gaat niet op. Als ze zich niet kunnen of willen aanpassen, sodeflikkerstralen ze maar ritueel op naar hun eigen achterlijke landen waar alles immers toch zo veel beter is. Dan kunnen ze daar gewoon de woeste bosneger of geweldadige karavaanrover gaan uithangen en in alle rust hun eigen cultuur belijden zonder ons daarmee lastig te vallen en zonder door ons daarmee lastig gevallen te worden.
Wie naar Europa komt, past zich voor 100% aan de Europese cultuur aan, en gaat zeer zeker niet misbruik maken van de gastvrijheid door de halve stad in brand te steken omdat hij niet op zijn wenken bediend wordt.
Oud 28 november 2007, 16:22   #116
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wijze uitspraak, maar bedenk dat dit voor iedereen geldt. Dat is wat ik al eerder zei. Dit geldt eveneens voor eigen jongeren die men in het nauw drijft. Ik geloof nog steeds dat neonazi geweld en allochtoon jongerengeweld, dezelfde oorzaak hebben: een kromgetrokken samenleving en die krijg je met de beste wil van de wereld niet meer recht zonder offers.
Oud 28 november 2007, 16:24   #117
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wat een enorm kulverhaal weer, en vooral je afsluitende zin is gewoon te erg voor woorden. Je suggereert daar dat we met arme drommels te maken hebben die vechten om te overleven, hetgeen gewoon klinkklare onzin is. Deze mensen, die gezien hun beestachtige gedrag eerder de naam beesten verdienen, hebben alle kansen gehad, net zoals ieder ander in Frankrijk, en ze hebben die kansen gewoonweg niet benut. Als ze al zo zielig zouden zijn, is het derhalve geheel hun eigen schuld.

En kom nu niet aan met de inmiddels welbekende mantra's van discriminatie en aanpassingsproblemen aan een andere cultuur etc, want die vlieger gaat niet op. Als ze zich niet kunnen of willen aanpassen, sodeflikkerstralen ze maar ritueel op naar hun eigen achterlijke landen waar alles immers toch zo veel beter is. Dan kunnen ze daar gewoon de woeste bosneger of geweldadige karavaanrover gaan uithangen en in alle rust hun eigen cultuur belijden zonder ons daarmee lastig te vallen en zonder door ons daarmee lastig gevallen te worden.
Wie naar Europa komt, past zich voor 100% aan de Europese cultuur aan, en gaat zeer zeker niet misbruik maken van de gastvrijheid door de halve stad in brand te steken omdat hij niet op zijn wenken bediend wordt.
Met op voorhand te raden wat de tegenargumenten zijn, maakt het nog niet waar... Leuk geprobeert trouwens. U moet nogal veel "koppigheid" uitstralen...
Oud 28 november 2007, 16:33   #118
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Met op voorhand te raden wat de tegenargumenten zijn, maakt het nog niet waar... Leuk geprobeert trouwens. U moet nogal veel "koppigheid" uitstralen...
En jij hebt de wijsheid dan wel in pacht zullen we maar zeggen?
Oud 28 november 2007, 16:34   #119
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wijze uitspraak, maar bedenk dat dit voor iedereen geldt. Dat is wat ik al eerder zei. Dit geldt eveneens voor eigen jongeren die men in het nauw drijft. Ik geloof nog steeds dat neonazi geweld en allochtoon jongerengeweld, dezelfde oorzaak hebben: een kromgetrokken samenleving en die krijg je met de beste wil van de wereld niet meer recht zonder offers.
Er is gewoon geen vergelijking mogelijk tussen het levensperspectief van wie jij "eigen jongeren" noemt en dat van de jongeren in de Franse "cités". een beeld van een Belgische
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
"kromgetrokken samenleving"
waar het VB op hamert en zijn kiespropaganda mee voert is absoluut niet vergelijkbaar met de zéér rëele wanhoop daar.(en dat weet jij ook wel) Vergeet niet dat ganse generaties hier geboren werden en geen andere kant opkunnen dan hier, alle simplistische wensdromen over charters en deportaties van blokkers, "identitaires"en FN ten spijt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 16:35.
Oud 28 november 2007, 16:41   #120
filosoof
Banneling

Standaard

Ondertussen lijkt er toch wat meer boven te komen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Figaro
.
http://www.lefigaro.fr/actualites/20...le-trouble.php

Villiers-le-Bel : la vidéo qui sème le trouble

Jérôme Bouin et Maïté Sélignan (lefigaro.fr) Avec lemonde.fr
28/11/2007 | Mise �* jour : 15:24 |

Selon l’IGPN, la moto des deux jeunes est venue s’encastrer sur le côté du véhicule et l’état de la voiture �* l’avant serait le fait de dégradations postérieures �* l’accident. Crédits photo : AFP
Un film amateur relance l’hypothèse d’un choc frontal entre les deux jeunes et le véhicule de police.

Sans apporter aucune preuve formelle, la vidéo amateur que le journal Le Monde dit avoir visionnée �* deux reprises vient sérieusement semer le trouble sur la version de l’accident mortel de Villiers-le-Bel telle que présentée par l’inspection générale de la police nationale (IGPN). L’IGPN est depuis lundi en charge d’une enquête pour homicide involontaire et non-assistance �* personne en danger après la collision qui a causé la mort de Moushin et de Laramy, dimanche dans cette commune du Val-d’Oise.
Les images d’un vidéaste amateur habitant �* proximité et qui a commencé �* tourner avant 17h18, heure d’arrivée supposée des secours, montrent un véhicule très endommagé �* l’avant.
Or, selon l’IGPN, la moto des deux jeunes est venue s’encastrer sur le côté du véhicule et l’état de la voiture �* l’avant serait le fait de dégradations postérieures �* l’accident. Pourtant, les images issues de la vidéo montrent le véhicule de police dans le même état de dégradation que sur les photos réalisées par des photographes de presse, un peu plus tard. Cela voudrait dire que ces dégradations ont été commises entre l’accident et l’arrivée du vidéaste. Ou, que l’accident a été frontal, contrairement �* ce qu’affirment les policiers. Une dernière hypothèse qui expliquerait le pare-brise avant étoilé et enfoncé ou encore le pare-chocs avant arraché sur le véhicule de police.

La police et l’Intérieur maintiennent leur version

Citaat:
selon l’IGPN, la moto des deux jeunes est venue s’encastrer sur le côté du véhicule et l’état de la voiture �* l’avant serait le fait de dégradations postérieures �* l’accident. Pourtant, les images issues de la vidéo montrent le véhicule de police dans le même état de dégradation que sur les photos réalisées par des photographes de presse, un peu plus tard. Cela voudrait dire que ces dégradations ont été commises entre l’accident et l’arrivée du vidéaste. Ou que l’accident a été frontal, contrairement �* ce qu’affirment les policiers. Une dernière hypothèse qui expliquerait le pare-brise avant étoilé et enfoncé ou encore le pare-chocs avant arraché sur le véhicule de police.
Schijnbaar is nog niet alles uitgeklaard in deze zaak...
Mij lijken het zware beschadigingen zo we aannemen dat het een lichte moto was (en d�*t lijkt zeker) en dat de politie aan "normale snelheid" reed
IGPN=Inspection Générale de la Police Nationale

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 17:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be