![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben dan geen meerderheid meer en moeten het grijpen van de Belgische macht opnieuw aan de Franstaligen overlaten.
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 november 2007 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tripartite die gigantisch op de bek gaat nog voor 2009 zal je bedoelen.
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten gaan voor de totale patstelling, zodat ze gewoon geen kant meer uitkunnen. Dat er uiteindelijk maar één uitweg meer is, willen of niet. En daar zijn ze goed aan bezig... |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk gaat de pers en de oppositie goed duidelijk maken aan de vlaamse burger dat er van alle communautaire beloftes niks in huis gekomen is (geen BHV splitsing, geen staatshervorming), in tegendeel zelfs... Als FDF nu nog zijn burgemeesters krijgt, dan zal de maat toch vol zijn bij heel wat minder politiek geinteresseerde mensen ook zeker? |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die machten zitten er ook binnen eigen CD&V-huis. Ik ben er echter van overtuigd dat het volstaat om die machten hun macht te ontnemen door een eenvoudig, maar wel overtuigd Vlaamse 'NEEN' ! En daar is Leterme de man niet voor.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2007 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het meest onwaarschijnlijke is in Vlaanderen en Wallonie tegenwoordig gewoonlijk het meest normale. en in het verleden hadden de grootste verschuivingen juist plaats na het vallen van regeringen. |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou de grootste politieke blunder zijn die men kan maken.
Nu naar een tripartite overgaan en de Vlamingen in de kou laten staan, zal in 2009 dodelijk afgestraft worden. Maar ook voor de MR is dit geen optie, want ook zij zullen daar in 2009 voor bestraft worden in Wallonie. De enige meerderheidspartij die daar winst uit zal kunnen halen is de CDH. Al de rest zal in 2009 pijnlijk ten onder gaan. |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem in België is de te grote macht van de francofone minderheid. Die is historisch gegroeid, vloekt met het democratisch bestuur, en heeft vele aspecten waar ik het nu niet wil over hebben. De doelstelling is imho die macht te breken en de machtsverhoudingen om te draaien: de democratische Vlaamse meerderheid moet de hefbomen van de Belgische staat in handen nemen. Dat kan maar op één manier: door het 1. zelf te willen, en 2. de Franstaligen te doen buigen voor de wil van de meerderheid. Vele Vlamingen denken dat ze niet zullen buigen en kiezen dus maar om eruit te trekken. Ik ben overtuigd dat ze wel zullen buigen. Ze hebben eenvoudigweg geen andere keus. Het verloop van de gebeurtenissen ligt dus in onze handen: zullen wij het goed genoeg spelen om hen, langzaam maar zeker, de democratie te laten aanvaarden? Willen wij de macht wel overnemen? En zullen we onze leiders steunen die dit zouden willen? Ik zou als kartel, in plaats van een klassieke Belgische regering te willen vormen, de Franstalige minderheid namens Vlaanderen een uitgewerkt voorstel doen: wij willen een nieuw België, waarin de machtsverhoudingen genormaliseerd zijn, en in dat België willen wij goed voor u zorgen. Hier is alvast een aanzet te vinden voor zo'n project. Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 november 2007 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, door dat te doen, is Belgiekske in 2009 een 'haan voor de kat'
![]() |
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Pffft, moest er nu 1 partij zijn die toch minstens een beetje van zijn eisen waar maakt dan stem ik daar direct voor denk ik. Ik lees net dat het credo van NVA (in het begin) "Woord houden" is (was)... Voor wie moet ik nu nog stemmen? (Bij stemrecht gewoon niet meer gaan?) |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. De Vlaamse meerderheid voor een machtsovername staat er inderdaad nog niet echt, maar ze is er wel aan het komen. Daar is de huidige crisis en de verkiezingsuitslag van 10 juni aan te danken. De trend zal alleen maar verdergaan. Dit is allemaal heel nieuw, en we zijn ervaring aan het opdoen. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
verruim "zonder vlaanderen te verraden" rustig naar "woord houden". Ik begrijp dat een regering vormen gaat over compromissen sluiten maar als je een staatshervorming belooft dan moet die er komen en dan gaat het in compromissen sluiten over wat (en hoe) daarin komt. Geen staatshervorming valt niet onder de noemer compromis. Blijkt er binnen de onderhandelingen geen draagvlak voor die belofte (staatshervorming) dan betekent dat dat er een meerderheid "tegen" is : dan moet die het maar oplossen en kun je veel beter gewoon aan de zijlijn gaan staan. (om maar te zeggen dat ik vind dat het kartel zijn woord niet houdt als ze hiermee akkoord gaan) |
|
![]() |