Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2007, 19:10   #101
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Inderdaad een goede oplossing van dit perversie probleem.
je ziet wel iets in het idee dat homoseksuelen in de toekomst gaan spelen met de mannelijke variant ?
vind je dat minder pervers ofzo ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:13   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb toch nog niet veel hetero's ontmoet die meedoen aan seksfeesten met besmette partners.

Bovendien is er in (een deel van) het homomilieu een erg grote promiscuiteit en doen ze het bovendien bewust onveilig, zelfs
als ze seropositief zijn.

Tja, wat wil je dan?

http://www.weljongniethetero.be/viewtelex.asp?id=3436
je vergeet alvast de helft
Oud 28 november 2007, 19:14   #103
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Homoseksualiteit wordt m.i. niet altijd aangeleerd maar kan in sommige gevallen wel worden aangemoedigd. Échte homoseksualiteit is een lichamelijke of psychische afwijking (van de norm) waarvoor men eigenlijk vooral in de medische wereld een oplossing zou moeten zoeken. In tegenstelling tot wat holebi-bewegingen propageren, is het zeker niet 'hetzelfde' of 'normaal' als heteroseksualiteit. Ze hebben dus blijkbaar ook meer moeite met het aanvaarden van hun afwijking. Mensen met bijvoorbeeld een oogafwijking of schizofrenie gaan zich toch ook niet groeperen als een minderheid, elke vorm van medische hulp weigeren of bespotten, doen alsof hun afwijking 'normaal' is en hier subsidies voor vragen.
Jij hanteert hier de statistische definitie van het begrip 'normaal', om dat door te trekken normaal in de dagdagelijkse betekenis. Volgens die definitie is iemand met ros haar ook abnormaal, want die kleur wijkt af van de gemiddelde haarkleur. Dat slaat gewoonweg nergens op.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:15   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit biologie gehad, Raf?
Ja Uh-Huh, en nog wel van een biologieleraar die niet te pretentie had te denken dat hij het doel van de natuur kende. En jij?

Citaat:
Trouwens, waarom zouden er anders ziektes zoals HIV ontstaan?
HIV is niet bij of door homoseksuelen ontstaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:16   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
........, maar zulke uitspraken doen mij de vraag stellen of onveilig vrijen terwijl je weet dat je (mogelijk) besmet bent geen onderdeel mag uitmaken van het strafwetboek.
dat maakt het al uit
niet dat dát er expliciet in zal staan maar genoeg andere instrumenten om zo iemand te veroordelen
alleen..... hoe bewijs je dat ?
Oud 28 november 2007, 19:18   #106
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoe weet jij, pray tell, waarvoor de anus gemaakt of geëvolueerd is? Heeft je god je dat hoogstpersoonlijk ingefluisterd?
Citaat:
Nog nooit biologie gehad, Raf?

Trouwens, waarom zouden er anders ziektes zoals HIV ontstaan?

hoe langer hoe zotter!
Nu ontstaan ziektes al met een DOEL.
Ik kan alleen mezelf herhalen
Citaat:
De natuur is zowat de straffende en wrekende god geworden van de conservatieve rechtse reactionair. Nu god-van-op-een-wolkje echt niet meer aanslaagt (hoewel, max van Dietschland en anderen?) hebben ze "de Natuur" ontdekt. Die ze toevallig laten doen zeggen wat hun bekrompen ouderwets driestuivermoraaltje hen goed van pas komt.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:18   #107
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit wordt m.i. niet altijd aangeleerd
"Niet altijd" impliceert "soms wel". Heb je daar verifieerbare gegevens over die dit kunnen staven?

Citaat:
maar kan in sommige gevallen wel worden aangemoedigd. .
Welke gevallen zijn dat dan specifiek en uit wat precies bestaan die aanmoedigingen?

Citaat:
Échte homoseksualiteit
Wat is échte homosexualiteit? Hieruitvolgend, wat is valse homosexualiteit?

Citaat:
homoseksualiteit is een lichamelijke of psychische afwijking (van de norm) waarvoor men eigenlijk vooral in de medische wereld een oplossing zou moeten zoeken.
Absurde stelling. Holebi's lijden niet aan één of andere ziekte. Een reeds lang achterhaalde stelling.

Citaat:
In tegenstelling tot wat holebi-bewegingen propageren, is het zeker niet 'hetzelfde' of 'normaal' als heteroseksualiteit. Ze hebben dus blijkbaar ook meer moeite met het aanvaarden van hun afwijking. .
Holebi verenigingen propageren of promoten nul komma nul. Ze strijden voor gelijke rechten. Een hemelsbreed verschil.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 november 2007 om 19:21.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:19   #108
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
H.I.V. stijgt dramatish bij homomannen 1 op 33 wat zal er gebeuren ze zijn zich zelf aan het uitroeien
Conclusie, er wordt nogal op de man af, zonder nadenken, gevraagd om een potje te vrijen. Meer en meer eigenlijk, tenzij ik geen statistieken meer kan lezen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:25   #109
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je hier voor een stuk een punt hebt maar ... als je redenering het gehele hogere percentage aan besmetten in deze groep zou kunnen verklaren, dan hadden niet homoseksuele mannen maar wel (hetero- of andersseksuele) vrouwen het hoogste aantal besmettingen voor hun rekening!
In deze beroepssectoren zijn vrouwen namelijk nog altijd oververtegenwoordigd.

Daarnaast is het een door onderzoek bevestigd feit dat homoseksuele mannen veel meer seks hebben dan een heterokoppel, en deze op hun beurt ook meer seks hebben dan een homoseksueel vrouwenkoppel, maar dat doet er niet echt toe voor deze discussie. Het is dus blijkbaar vaak de man die verlangt naar een grotere hoeveelheid seks.
(Seksueel) psychologen verklaren de grotere hoeveelheid seksuele contacten mèt verschillende partners door het feit dat deze mensen zich niet kunnen voortplanten, en dat seks voor hun dus vooral en zelfs bijna uitsluitend een procreatieve bezigheid is. Seks om de seks dus, omdat het leuk is. En trouw blijven aan dezelfde partner heeft weinig zin want problemen hieromtrent rond kinderen stellen zich hier niet.
Ik heb mij hier vergist. Dit moet natuurlijk recreatieve zijn, omdat de procreatieve mogelijkheid (=voortplanting) wegvalt.
Oud 28 november 2007, 19:26   #110
driewerf

Standaard

Citaat:
Met wat pech verzorg je ooit de wonde van een vriendin of vriend die in een ver verleden een partner had waar hij of zij na twee dagen spijt van had, maar die er wel zonder het die persoon te vertellen een reeks homoseksuele contacten op nahield. Als je op dat moment zelf toevallig een wonde hebt ben je ook gezien. Met een beroep in de medische sector ligt dat risico natuurlijk veel hoger (~ tekort aan verpleegkundigen. Voor met tweeën drinken aan eenzelfde glas bv. en meer van dat onschuldig gedrag geldt denk ik hetzelfde(?).
rood= fout. Je gerust va hetzelfde glas drinken, mekaars bestek gebruiken etc. HIV zit niet in speeksel. Wat wel een gevaar kan vormen, is het delen van scheermesjes. Als je je bij het scheren snijdt kan er wel HIV worden doorgegeven.
Oud 28 november 2007, 19:26   #111
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Eh, kan jij zomaar op 't zicht zeggen of iemand homo- of heteroseksueel is?
ik denk dat ik dat vrij goed doorheb.... of beter ik denk dat ik vrij goed doorheb dat iemand een potentiëel 'vragende' partij is ... je weet het natuurlijk nooit zeker
Oud 28 november 2007, 19:29   #112
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vraagje: wat zijn eigenlijk de wetenschappelijke studies waarop het Rode Kruis zich beroept om homo's als bloeddonor te weigeren, zonder de Witte Brigade van het CGKR op hun dak te krijgen?
gewoon het huidig statistisch risico , peins ik
zoietske zoals een verzekeringsmaatschappij ook mag 'discrimineren'
Oud 28 november 2007, 19:30   #113
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
rood= fout. Je gerust va hetzelfde glas drinken, mekaars bestek gebruiken etc. HIV zit niet in speeksel. Wat wel een gevaar kan vormen, is het delen van scheermesjes. Als je je bij het scheren snijdt kan er wel HIV worden doorgegeven.
Ik heb me even verder geïnformeerd:
HIV zit wel in speeksel, net als in alle andere lichaamsvochten (dus ook in zweet bv.) Maar de concentraties hiervan zijn zo klein dat zelfs als je kust met een besmette partner terwijl je een open wonde in je mond hebt (waardoor speeksel-bloedcontact mogelijk is) de kans klein is. Als mijn bron het juist heeft.
Dat je het niet kan doorgeven via het delen van bestek klopt.
Oud 28 november 2007, 19:30   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Of die jongen van 6 die een besmette spuit vond in de tuin van het Antwerpse Stuivenberg ziekenhuis.
is dat ooit bevestigd ?
Oud 28 november 2007, 19:35   #115
driewerf

Standaard

Citaat:
Ze hebben dus blijkbaar ook meer moeite met het aanvaarden van hun afwijking. Mensen met bijvoorbeeld een oogafwijking of schizofrenie gaan zich toch ook niet groeperen als een minderheid, elke vorm van medische hulp weigeren of bespotten, doen alsof hun afwijking 'normaal' is en hier subsidies voor vragen.
zever in pakskes. Zoals ongeveer alles wat ge hier schrijft.

http://www.autismeforum.yourbb.nl/index.php
http://www.add-adhd.be/forum.php
het CVS-forum http://www.netwerkforum.be/forum.asp?FORUM_ID=67
Oud 28 november 2007, 19:37   #116
driewerf

Standaard

Citaat:
nog meer homohaat in de uitverkoop, Uh Huh?
Citaat:
Homoverenigingen promoten de homoseksuele afwijking en indirect ook HIV, ja.
nog meer homohaat is de uitverkoop dus.
Oud 28 november 2007, 19:38   #117
driewerf

Standaard

Citaat:
Ik kan hier zelfs niet op zeggen dat Uhuh totaal geen punt heeft. Dan zou ik liegen.
Nog niet zo lang geleden werd homoseksualiteit als een psychische stoornis beschouwd (Freud). Nog altijd worden er in bepaaklde kringen oorzaken gezocht van homoseksualtieit (en alle andere "afwijkende" vormen van seksualiteit). En die worden soms ook gevonden. Kan men op basis daarvan spreken van een afwijking van de norm of abnormaal gedrag? Ja, als men alles wat afwijkt van de norm (zijnde een (jong) fysiek en psychisch gezond heterokoppel met beide liefst mooie lichamen!) abnormaal noemt wel.

In het woord afwijkend of abnormaal zit natuurlijk verweven dat daarmee bedoelt afhankelijk van de heersende norm, en die is cultureel en tijdsgebonden.
Tegenwoordig is het niet meer politiek correct om te stellen dat homoseksualiteit een psychische stoornis is, van pedofilie is het dat wel. In de Griekse oudheid zou pedofilie zelfs maatschappelijk aanvaardbaar geweest zijn, wat nu ondenkbaar is. Alles is relatief.
de termen "ziekte" en "stoornis" zijn niet relatief. Dat Freud homoskeualiteit als een ziekte zag, betekent niet dat dat wetenschappelijk nog relevant is.
Oud 28 november 2007, 19:54   #118
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zit wel in het speeksel, dacht ik
externe lichaamsvochten zoals speeksel, urine, zweet kunnen dat ook bevatten maar het aantal is vele kleiner en daarom quasi onbesmettelijk
ook het risico bij contact is veel kleiner omdat ze normaal niet onmiddelijk in contact komen met intern lichaamsvocht maar via slijmvliezen

Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2007 om 19:56.
Oud 28 november 2007, 20:07   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb me even verder geïnformeerd:
HIV zit wel in speeksel, net als in alle andere lichaamsvochten (dus ook in zweet bv.) Maar de concentraties hiervan zijn zo klein dat zelfs als je kust met een besmette partner terwijl je een open wonde in je mond hebt (waardoor speeksel-bloedcontact mogelijk is) de kans klein is. Als mijn bron het juist heeft.
Dat je het niet kan doorgeven via het delen van bestek klopt.
Kan dus wel, als de HIV drager een wondje in de mond of aan de lippen heeft.
Maar er is dus weldegelijk bloedcontact of slijmcontact nodig voor HIV.
Dit is echter niet altijd het geval voor de vele andere lichaamsvochtoverdraagbare ziektes, die even ongeneeslijk zijn en even dodelijk, maar waar je dus heel weinig over hoort.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 20:14   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je hier voor een stuk een punt hebt maar ... als je redenering het gehele hogere percentage aan besmetten in deze groep zou kunnen verklaren, dan hadden niet homoseksuele mannen maar wel (hetero- of andersseksuele) vrouwen het hoogste aantal besmettingen voor hun rekening!
In deze beroepssectoren zijn vrouwen namelijk nog altijd oververtegenwoordigd.
Nee, omdat de vrouwen juist de lichtere werken verrichten en niet met de zakken wasgoed omgaan, maar er pas mee in contact komen als het reeds gesorteerd is.
En het aantal HIV besmette verpleegkundige valt echt niet te onderschatten. En de meeste vallen ook weer op de spoedafdelingen, daar waar dus juist de meeste mannelijke verplegers te werk gesteld zijn.
Citaat:
Daarnaast is het een door onderzoek bevestigd feit dat homoseksuele mannen veel meer seks hebben dan een heterokoppel, en deze op hun beurt ook meer seks hebben dan een homoseksueel vrouwenkoppel, maar dat doet er niet echt toe voor deze discussie. Het is dus blijkbaar vaak de man die verlangt naar een grotere hoeveelheid seks.
(Seksueel) psychologen verklaren de grotere hoeveelheid seksuele contacten mèt verschillende partners door het feit dat deze mensen zich niet kunnen voortplanten, en dat seks voor hun dus vooral en zelfs bijna uitsluitend een procreatieve bezigheid is. Seks om de seks dus, omdat het leuk is. En trouw blijven aan dezelfde partner heeft weinig zin want problemen hieromtrent rond kinderen stellen zich hier niet.
Dit komt er natuurlijk ook bij, Homo's hebben veel meer wisselende contacten. Maar dat komt juist door het feit dat de meeste geen homo's maar bi zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be