![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de wtf was er omdat ik dat wel heb moeten doen voor mijn rijbewijs (nu twee jaar geleden ongeveer) maar toen nog niet op de openbare weg. De manoeuvers zijn nu wel op de openbare weg en ik weet niet welke er nu zijn... wie zich er zo wil inparkeren mag samen met u en dronkoers in het rijtje gaan staan ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
je rijd vooruit dan weer achteruit tot de achterkant voor de voorste wagen ongeveer aan je eerste deur zit dan draai je je stuur helemaal door en gaat achtjes achteruit tot dat je de rechterhoek van de achterwagen in je linkerachteruitkijkspiegel ziet en dan draai je terug rijd een beetje achteruit en zet je... Lukt meestal wel is niet zo moeilijk (de uitleg wel ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij mij was het op het examen bocht nemen achteruit, hellingproef, keren op openbare weg en fileparkeren.
![]() |
#105 | ||
|
![]() Citaat:
jah nu heb je de moeilijkheid van de openbare weg zeker...tsjah... woessies
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is mogelijk... als er ook nog een voetpad is ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb eigenlijk nog de beste opleiding gehad. Ik hoor tegenwoordig dat het niet meer mogelijk is om dat hier te doen, maar toen ik mijn rijbewijs wilde halen was er een formule waarbij je totaal geen les moest volgen bij een rijschool maar compleet alles kon leren van een zelf te kiezen begeleider (> dan zoveel jaar, > dan zoveel jaar rijbewijs, etc...), dus meestal je ouders. Om de rijscholen niet te benadelen was dat toen wel de formule met de meeste beperkingen wat betreft je voorlopige rijbewijs (je mocht niet op de baan zonder je begeleider(s)) en enkel overdag. Ik heb toen een voorlopig (beperkt) rijbewijs gehad voor 9 of 12 maanden (ik mag het kwijt zijn) maar met wat wilskracht van mezelf en mijn begeleiders (mijn ouders dus) heb ik toen ook voldoende tijd gehad om me die wagen eigen te maken en quasi routinematig door het verkeer te gaan. Ik had 1 examen nodig om te slagen. De examinator kon het voor zichzelf ethisch niet waar maken om me te buizen, hoewel ik aan zijn gezicht zag dat hij dat graag had gedaan en zeker omdat ik zijn rijschool geen cent had gegeven naast het examengeld. Het enige waar hij me kon op betrappen was toen hij me stuurde naar een plaats waar een slak zat met wat groen haar op. Volgens hem een rotonde, volgens mij nog steeds een slak met wat achtergebleven gras op. En daar had ik niet genoeg gekeken naar aanstormend verkeer. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Ford Fiesta '89 * Ford Fiesta '96 * Rover 620 Sdi De Luxe (parkeren met die limo was de hel, maar toen reed ik 100 km per dag en op de snelweg was ie wel heel tof) * Opel Astra 2 tdi - sport/elegance * nu : Ford Focus Ghia (de Focus II dus, de III is er al...) En met geen van allen kan ik deftig parkeren. Ik kan geen afstanden inschatten. Maar ik ben nog geen Brusselaar of fransman dus ik laat het rechtse ruitje zakken en vraag vriendelijk aan een voetganger of ie me even wil helpen met het inschatten van de afstand die ik achteraan nog heb. De Focus II (en de III ook) is een toffe wagen, maar je kan erg moeilijk inschatten waar je achterbumper ergens zit.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 januari 2008 om 21:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat sinds '89 de Ford Fiesta zowat de beste wagen is qua hanteerbaarheid en comfort en in die prijsklasse waarschijnlijk ook een van de beste qua veiligheid (zeker sinds het model '96).
Had toen (mijn eerste EIGEN wagen) een model '96 Ghia en jammer genoeg in de prak gereden. Zwaar accident en enkel wat schrammetjes waar mijn bril de neusbeentjes heeft. Was een zalig wagentje met de 1.3 motor van ford toen. Beetje dorstig dus ik ben blij dat ze die 1.3 hebben gedropt (behalve voor hun Ka die je nog steeds kan krijgen if not in belgique, dan wel in NL). Ik heb maar twee auto's gehad die echt comfort boden: De Rover en de Ford Fiesta Ik ben tevreden over mijn Ford Focus nu, maar rijden is iets meer "werken" geworden. Die Fiesta '96 was relaxed rijden maar had hele nare banden. Gingen makkelijk aan het slippen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik rij trouwens ALTIJD met mijn lichten aan. Vul maar in dat je dat deed op je blauw formulier... je was extreem zichtbaar. Ik heb geen xenons die mensen verblinden maar gewoon peertjes, maar ze staan altijd aan. Niemand kan ooit aandragen dat ik niet zichtbaar was. Enne... het is nodig. Misschien moet ik binnenkort een muziekje op mijn auto installeren. Want het is ongelofelijk wat je vandaag de dag tegenkomt. Ik heb vanmorgen ei zo na een voetganger doodgereden. Hij parkeert zijn auto in een 1-richtingsstraat en steekt zonder kijken (en echt... zonder kijken) de straat over op een heel drukke uitvalsroute van Leuven. ik reed toen 40. Ik heb alles dichtgeslagen en mijn wagen is naar rechts uitgeweken met de ABS-stampende pedaal erbij en ik ben op een millimeter en door het feit dat mijn wagen naar rechts begon te trekken bij de noodrem op ongeveer een millimeter van die gast geraakt. Hij trok een schuldig gezicht. Was ik toen niet zo moe geweest dan had ik uitgestapt en hem voor rotte vis uitgescholden... maar dan wel het intelligente soort van schelden.... hem iets aan zijn verstand brengen. Maar ik was helaas gehaast (hoewel ik me aan minder dan de max snelheid hield. Maar 1 seconde later en hij lag onder mijn auto... hij sprong zowaar op de baan net voor mijn auto. Heer, heb meelij op die domme mensen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 januari 2008 om 21:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope... gewone lichten. Pure draadjes en niet van die lichten die je verblinden. Maar ik wil wel gezien worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() xenonlichten zijn asociaal. SUV's met Xenonlichten zijn ********.
Krijg dat maar eens in uw spiegel, juist alsof ze de faar op u zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik had mijn lichten aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Succes met uw zichtbaarheid nog ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, gewone lichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Beetje last met het korte termijngeheugen? ![]()
![]() |