Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2008, 20:50   #101
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er achteruit in te parkeren eh. DUs niet gewoon u vooruit er echter te zetten

Toch doen de meeste mensen dit nog gewoon fout....
vooruit erin rijden is onmogelijk! Vooral als er weinig plaats is...
de wtf was er omdat ik dat wel heb moeten doen voor mijn rijbewijs (nu twee jaar geleden ongeveer) maar toen nog niet op de openbare weg. De manoeuvers zijn nu wel op de openbare weg en ik weet niet welke er nu zijn...

wie zich er zo wil inparkeren mag samen met u en dronkoers in het rijtje gaan staan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:52   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
de wtf was er omdat ik dat wel heb moeten doen voor mijn rijbewijs (nu twee jaar geleden ongeveer) maar toen nog niet op de openbare weg. De manoeuvers zijn nu wel op de openbare weg en ik weet niet welke er nu zijn...

wie zich er zo wil inparkeren mag samen met u en dronkoers in het rijtje gaan staan
Keren in een straat en achter een auto parkeren zijn nu de enigste maneuvers in Belgie. Pretty easy.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 20:53   #103
largo_w

Standaard

Citaat:
Overigens kan ik fileparkeren met een toyota auris perfect. Met een andere auto gaat het me niet af. Truukje werkt niet

En op gevoel probeer ik dat niet, een auto een bruut lomp apparaat.
njah je moet de dimensies van je auto goed kennen he...
je rijd vooruit dan weer achteruit tot de achterkant voor de voorste wagen ongeveer aan je eerste deur zit dan draai je je stuur helemaal door en gaat achtjes achteruit tot dat je de rechterhoek van de achterwagen in je linkerachteruitkijkspiegel ziet en dan draai je terug rijd een beetje achteruit en zet je... Lukt meestal wel is niet zo moeilijk (de uitleg wel )! Maar ik blijf erbij je moet je wagen er wel goed voor kennen.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 17 januari 2008, 20:54   #104
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Keren in een straat en achter een auto parkeren zijn nu de enigste maneuvers in Belgie. Pretty easy.
Bij mij was het op het examen bocht nemen achteruit, hellingproef, keren op openbare weg en fileparkeren.
Oud 17 januari 2008, 20:55   #105
largo_w

Standaard

Citaat:
ik moest op het oefenterrein fileparkeren en achteruitrijden tussen paaltjes (sounds easier than it is!!). Maar toen kon je ook keren in een straat krijgen en nog iets met parkeren denk ik krijgen...
jah nu heb je de moeilijkheid van de openbare weg zeker...tsjah... woessies
Citaat:
Oud 17 januari 2008, 20:56   #106
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is mogelijk... als er ook nog een voetpad is
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:06   #107
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Tussen twee autos achteruit in parkeren. In Belgie is het vergemakkellijkt door de achterste auto weg te laten, en het is dus achter een auto parkeren geworden.
Ok, die heb ik ook moeten doen, maar die achterste wagen was niet weggelaten. Nu ik vermoed dat ze het ook in NL met verplaatsbare hekkens doen ipv. echte wagens. Maar ik heb die proef moeten doen zoals ze die in Nederland doen.

Citaat:
Ik had zenuwen ja.
Begrijpelijk, maar eigenlijk is zo'n examen ook een check of je met wat stress ook nog routinematig kan rijden. Veel oefening is the key. Maar goed... ik vind het uiteraard nog steeds geen reden om je te te laten zakken voor het examen.

Ik heb eigenlijk nog de beste opleiding gehad. Ik hoor tegenwoordig dat het niet meer mogelijk is om dat hier te doen, maar toen ik mijn rijbewijs wilde halen was er een formule waarbij je totaal geen les moest volgen bij een rijschool maar compleet alles kon leren van een zelf te kiezen begeleider (> dan zoveel jaar, > dan zoveel jaar rijbewijs, etc...), dus meestal je ouders. Om de rijscholen niet te benadelen was dat toen wel de formule met de meeste beperkingen wat betreft je voorlopige rijbewijs (je mocht niet op de baan zonder je begeleider(s)) en enkel overdag.

Ik heb toen een voorlopig (beperkt) rijbewijs gehad voor 9 of 12 maanden (ik mag het kwijt zijn) maar met wat wilskracht van mezelf en mijn begeleiders (mijn ouders dus) heb ik toen ook voldoende tijd gehad om me die wagen eigen te maken en quasi routinematig door het verkeer te gaan. Ik had 1 examen nodig om te slagen. De examinator kon het voor zichzelf ethisch niet waar maken om me te buizen, hoewel ik aan zijn gezicht zag dat hij dat graag had gedaan en zeker omdat ik zijn rijschool geen cent had gegeven naast het examengeld. Het enige waar hij me kon op betrappen was toen hij me stuurde naar een plaats waar een slak zat met wat groen haar op. Volgens hem een rotonde, volgens mij nog steeds een slak met wat achtergebleven gras op. En daar had ik niet genoeg gekeken naar aanstormend verkeer.

Citaat:
Ik ook, maar dat zijn nu eens dingen die je typisch leert door veel te rijden. Je doet niks gevaarlijks, want in princiepe heb je voorrang.
Ritsen of hoffelijkheid tegenover andere chauffeurs is zeker geen nadeel. Integendeel. Het was pas toen ik een verzekering aanvroeg voor mijn eerste wagentje dat ik ineens korting kreeg als ik een cursus "defensief rijden" zou volgen. Iets wat men toen (en blijkbaar in NL nog steeds) niet heeft ingebouwd in de rijopleiding. Het is nochtans belangrijk. Heel belangrijk.

Citaat:
Achteruit een bocht om is hel. Ja mag dus niet consant in die spiegel zitten te loeren om te kijken of je juist zit. Neen, je moet je omgeving ook in de gaten houden.
Lijkt me een moeilijke test. Zeker als dat gesimuleerd wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:14   #108
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nog steeds slecht in parkeren. Achteruit parkeren in een rij lukt nog als er veeeeeeeeel plaats is, maar vooruit parkeren in een gemiddeld stadje is onmogelijk. Nu ja... ik heb geen gevoel voor het inschatten van de lengte van mijn wagen, niet vooraan en niet achteraan. Ik kan dat gewoonweg niet. Qua het schatten van breedte van de wagen ben ik beter... dat kan ik zien. Ik heb trouwens ook al gereden met alle types wagens en die konden wat schelen in lengte:

* Ford Fiesta '89
* Ford Fiesta '96
* Rover 620 Sdi De Luxe (parkeren met die limo was de hel, maar toen reed ik 100 km per dag en op de snelweg was ie wel heel tof)
* Opel Astra 2 tdi - sport/elegance
* nu : Ford Focus Ghia (de Focus II dus, de III is er al...)

En met geen van allen kan ik deftig parkeren. Ik kan geen afstanden inschatten. Maar ik ben nog geen Brusselaar of fransman dus ik laat het rechtse ruitje zakken en vraag vriendelijk aan een voetganger of ie me even wil helpen met het inschatten van de afstand die ik achteraan nog heb.

De Focus II (en de III ook) is een toffe wagen, maar je kan erg moeilijk inschatten waar je achterbumper ergens zit.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 januari 2008 om 21:16.
Oud 17 januari 2008, 21:16   #109
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben nog steeds slecht in parkeren. Achteruit parkeren in een rij lukt nog als er veeeeeeeeel plaats is, maar vooruit parkeren in een gemiddeld stadje is onmogelijk. Nu ja... ik heb geen gevoel voor het inschatten van de lengte van mijn wagen, niet vooraan en niet achteraan. Ik kan dat gewoonweg niet. Ik heb trouwens ook al gereden met alle types wagens en die konden wat schelen in lengte:

* Ford Fiesta '89
* Ford Fiesta '96
* Rover 620 Sdi De Luxe

En met geen van allen kan ik deftig parkeren. Ik kan geen afstanden inschatten. Maar ik ben nog geen Brusselaar of fransman dus ik laat het rechtse ruitje zakken en vraag vriendelijk aan een voetganger of ie me even wil helpen met het inschatten van de afstand die ik achteraan nog heb.

De Focus II (en de III ook) is een toffe wagen, maar je kan erg moeilijk inschatten waar je achterbumper ergens zit.
heb fiesta lukt zeer goed
Citaat:
Oud 17 januari 2008, 21:18   #110
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nog steeds slecht in parkeren. Achteruit parkeren in een rij lukt nog als er veeeeeeeeel plaats is, maar vooruit parkeren in een gemiddeld stadje is onmogelijk. Nu ja... ik heb geen gevoel voor het inschatten van de lengte van mijn wagen, niet vooraan en niet achteraan. Ik kan dat gewoonweg niet. Qua het schatten van breedte van de wagen ben ik beter... dat kan ik zien. Ik heb trouwens ook al gereden met alle types wagens en die konden wat schelen in lengte:

* Ford Fiesta '89
* Ford Fiesta '96
* Rover 620 Sdi De Luxe (parkeren met die limo was de hel, maar toen reed ik 100 km per dag en op de snelweg was ie wel heel tof)

Als ik het niet goed weet, steek ik mijn lichten aan, dan zie je een reflectie, en ga daarop af
Oud 17 januari 2008, 21:25   #111
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb fiesta lukt zeer goed
Ik denk dat sinds '89 de Ford Fiesta zowat de beste wagen is qua hanteerbaarheid en comfort en in die prijsklasse waarschijnlijk ook een van de beste qua veiligheid (zeker sinds het model '96).

Had toen (mijn eerste EIGEN wagen) een model '96 Ghia en jammer genoeg in de prak gereden. Zwaar accident en enkel wat schrammetjes waar mijn bril de neusbeentjes heeft. Was een zalig wagentje met de 1.3 motor van ford toen. Beetje dorstig dus ik ben blij dat ze die 1.3 hebben gedropt (behalve voor hun Ka die je nog steeds kan krijgen if not in belgique, dan wel in NL).

Ik heb maar twee auto's gehad die echt comfort boden:
De Rover
en de Ford Fiesta

Ik ben tevreden over mijn Ford Focus nu, maar rijden is iets meer "werken" geworden. Die Fiesta '96 was relaxed rijden maar had hele nare banden. Gingen makkelijk aan het slippen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 januari 2008, 21:28   #112
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Als ik het niet goed weet, steek ik mijn lichten aan, dan zie je een reflectie, en ga daarop af
Dat doe ik ook in de garageplaats die ik huur. Maar bij daglicht helpt dat niet

Ik rij trouwens ALTIJD met mijn lichten aan. Vul maar in dat je dat deed op je blauw formulier... je was extreem zichtbaar.

Ik heb geen xenons die mensen verblinden maar gewoon peertjes, maar ze staan altijd aan. Niemand kan ooit aandragen dat ik niet zichtbaar was. Enne... het is nodig. Misschien moet ik binnenkort een muziekje op mijn auto installeren. Want het is ongelofelijk wat je vandaag de dag tegenkomt.

Ik heb vanmorgen ei zo na een voetganger doodgereden. Hij parkeert zijn auto in een 1-richtingsstraat en steekt zonder kijken (en echt... zonder kijken) de straat over op een heel drukke uitvalsroute van Leuven. ik reed toen 40. Ik heb alles dichtgeslagen en mijn wagen is naar rechts uitgeweken met de ABS-stampende pedaal erbij en ik ben op een millimeter en door het feit dat mijn wagen naar rechts begon te trekken bij de noodrem op ongeveer een millimeter van die gast geraakt. Hij trok een schuldig gezicht. Was ik toen niet zo moe geweest dan had ik uitgestapt en hem voor rotte vis uitgescholden... maar dan wel het intelligente soort van schelden.... hem iets aan zijn verstand brengen. Maar ik was helaas gehaast (hoewel ik me aan minder dan de max snelheid hield. Maar 1 seconde later en hij lag onder mijn auto... hij sprong zowaar op de baan net voor mijn auto. Heer, heb meelij op die domme mensen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 januari 2008 om 21:38.
Oud 17 januari 2008, 21:33   #113
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik rij trouwens ALTIJD met mijn lichten aan. Vul maar in dat je dat deed op je blauw formulier... je was extreem zichtbaar.
Mag ik dan hopen dat je dan niet van die f#@!&ing xenonlichten hebt?
Oud 17 januari 2008, 21:39   #114
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope... gewone lichten. Pure draadjes en niet van die lichten die je verblinden. Maar ik wil wel gezien worden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 januari 2008, 21:40   #115
Tavek
Banneling

Standaard

xenonlichten zijn asociaal. SUV's met Xenonlichten zijn ********.

Krijg dat maar eens in uw spiegel, juist alsof ze de faar op u zetten.
Oud 17 januari 2008, 21:45   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb geen xenons die mensen verblinden maar gewoon peertjes, maar ze staan altijd aan. Niemand kan ooit aandragen dat ik niet zichtbaar was. Enne... het is nodig. Misschien moet ik binnenkort een muziekje op mijn auto installeren. Want het is ongelofelijk wat je vandaag de dag tegenkomt.

Ik heb vanmorgen ei zo na een voetganger doodgereden. Hij parkeert zijn auto in een 1-richtingsstraat en steekt zonder kijken (en echt... zonder kijken) de straat over op een heel drukke uitvalsroute van Leuven. ik reed toen 40. Ik heb alles dichtgeslagen en mijn wagen is naar rechts uitgeweken met de ABS-stampende pedaal erbij en ik ben op een millimeter en door het feit dat mijn wagen naar rechts begon te trekken bij de noodrem op ongeveer een millimeter van die gast geraakt. Hij trok een schuldig gezicht. Was ik toen niet zo moe geweest dan had ik uitgestapt en hem voor rotte vis uitgescholden... maar dan wel het intelligente soort van schelden.... hem iets aan zijn verstand brengen. Maar ik was helaas gehaast (hoewel ik me aan minder dan de max snelheid hield. Maar 1 seconde later en hij lag onder mijn auto... hij sprong zowaar op de baan net voor mijn auto. Heer, heb meelij op die domme mensen.
Ik ben dinsdagnacht bijna platgereden door een automobilist die op een fietspad reed. Hij verstond het blauwe bordje met een fiets er in blijkbaar niet.

En ik had mijn lichten aan.
Oud 17 januari 2008, 21:45   #117
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
xenonlichten zijn asociaal. SUV's met Xenonlichten zijn ********.

Krijg dat maar eens in uw spiegel, juist alsof ze de faar op u zetten.
Krijg die maar eens recht over u met hun "lichten" aan, en in het donker... ik heb me zelfs al eens een paar keer opzij gezet omdat ik echt niks meer zag
Oud 17 januari 2008, 21:46   #118
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope... gewone lichten. Pure draadjes en niet van die lichten die je verblinden. Maar ik wil wel gezien worden.
Dan hoor je mij niks zeggen

Succes met uw zichtbaarheid nog
Oud 17 januari 2008, 21:50   #119
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, gewone lichten.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 januari 2008, 21:53   #120
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beetje last met het korte termijngeheugen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be