Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2007, 15:21   #101
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Bron?

Maar als dit klopt dan is homoseksualiteit zowel genetisch, als een keuze en een reden te meer om tegen subsidies voor homo's te zijn. Waarom zou de staat moeten betalen voor de keuze die een homo heeft gemaakt, waardoor hij zelf z'n reservoir aan potentiële partners heeft doen krimpen?

Tot welke feromonen voelen lesbische vrouwen zich trouwens aangetrokken?
Ik geloof dat het Eos of science was, maar je zult dat ongetwijfeld ook op internet kunnen vinden, ik zal staks of vanavond eens kijken.

Neen, het toont aan dat het geen keuze is. Een mens beslist niet tot welke feromonen hij zich aangetrokken of afgestoten voelt.

Lesbische vrouwen heb ik niet vermeld, omdat ik het me niet meer herinner, ik zal het nog eens moeten opzoeken, maar ik heb hier zoveel tijdschriften liggen...

Laatst gewijzigd door Pies Descalzos : 14 december 2007 om 15:23.
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 15:24   #102
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waar wil jij eigenlijk naartoe? Moeten holebi's volgens jou subsidies krijgen omdat ze het statistisch gezien moeilijker hebben om een partner te vinden? Dan kan je dit ook doortrekken naar hetero's die om één of andere reden (bv. handicap) moeilijker aan een partner geraken.
Krijgen holebi's dan subsidies?

Bij mijn weten kan je in België geen "holebi-beurs" of "homoseksualiteit-premie" aanvragen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 16:06   #103
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Natuurlijk krijgen holebi's geen subsidies.
Er zijn organisaties die zich richten tot holebi's die subsidies krijgen om hun projecten te verwezenlijken.
Maar er zijn evengoed organisaties die zich tot hetero's richten die dat ook krijgen.
Oud 14 december 2007, 18:37   #104
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik krijg geen subsidies. Ik heb overigens nergens in deze topic gerept over subsidies.En je antwoordt niet op mijn vraag.
Jij krijgt geen subsidies van de staat maar de holebi-beweging wel en ik heb daarover wel gerept in deze topic. Waar wil ik dus naartoe? Naar de afschaffing van subsidies voor zo'n beweging.
Citaat:
Ik ga er maar beter van uit dat je maar wat voor je uit zit te rebbelen.
Jij antwoordt ook niet op mijn vraag. Waar wil jij naartoe door te beginnen over statistische kansen op een partner?
Citaat:
Uw soort schijnt zalig te zijn.
Wat bedoel je daar nu weer mee?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 18:47   #105
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?

Maar als dit klopt dan is homoseksualiteit zowel genetisch, als een keuze
Het is niet omdat iets niet genetisch is dat het daarom automatisch een keuze is(bv. hormonen in de baarmoeder, ondervoeding, luchtvervuiling).
Oud 14 december 2007, 18:48   #106
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Waaruit leidt jouw arme hoofd af dat het een keuze zou zijn? Hoe verklaar je dan dat ik er maar niet in slaag mijzelf om te turnen tot een volbloed heteroseksueel?
Volgens mij heb je me niet goed begrepen. Pies Descalzos schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Er is onderzoek gedaan naar aantrekking door feromonen bij alle geaardheden:
Heteroseksuele mannen die feromonen van beide geslachten en geaardheden onder de neus kregen voelden zich aangetrokken tot heteroseksuele en lesbische vrouwen.
Heteroseksuele vrouwen voelden zich aangetrokken tot homoseksuele en heteroseksuele mannen.
Homoseksuele mannen voelden zich aangetrokken tot vrouwen(!) en homoseksuele mannen, maar NIET door heteroseksuele mannen.
Ik schreef dat indien zoiets klopt, de oorzaak van homoseksualiteit zowel genetisch, als een individuele keuze is. Homoseksuele jongens waarbij men, bij wijze van spreken, al vanaf hun geboorte inprent dat homoseksualiteit niet acceptabel is, kunnen (of worden) in een min of meer heteroseksuele richting gestuurd. Zij zullen wellicht nooit volledig heteroseksueel zijn. Maar eenmaal een jongen toegeeft aan z'n homoseksuele verlangens en deze gaat cultiveren (voor lange tijd), is er m.i. geen weg meer terug. Dit verklaart volgens mij waarom jij je niet meer kan omturnen tot een (volbloed) heteroseksueel.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 december 2007 om 18:53.
Oud 14 december 2007, 18:50   #107
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk krijgen holebi's geen subsidies.
Er zijn organisaties die zich richten tot holebi's die subsidies krijgen om hun projecten te verwezenlijken.
Maar er zijn evengoed organisaties die zich tot hetero's richten die dat ook krijgen.
Zoals? Welke organisaties krijgen geld met heteroseksualiteit aan de basis?

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 december 2007 om 18:51.
Oud 14 december 2007, 18:52   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik schreef dat indien zoiets klopt, de oorzaak van homoseksualiteit zowel genetisch, als een individuele keuze is. Homoseksuele jongens waarbij men, bij wijze van spreken, al vanaf hun geboorte inprent dat homoseksualiteit niet acceptabel is, kunnen (worden) in een min of meer heteroseksuele richting worden gestuurd. Zij zullen wellicht nooit volledig heteroseksueel zijn. Maar eenmaal een jongen zich toegeeft aan z'n homoseksuele verlangens en deze gaat cultiveren (voor lange tijd), is er m.i. geen weg meer terug. Dit verklaart volgens mij waarom jij je niet meer kan omturnen tot een (volbloed) heteroseksueel.
Hoe zou je dat kunnen cultiveren, vraag ik me af? Is dat zoiets als toegeven aan je verlangens naar chocola en vervolgens chocolaholic worden? Ik denk eerlijk gezegd niet dat de omgeving en opvoeding (2 van de 3 factoren die een mens vormen hoe hij/zij is) er iets mee hebben te maken. Er zijn immers mensen die er nooit aan toegegeven hebben tot ze bijvoorbeeld 40 zijn, en dan pas uit de kast komen. Overigens doe je alsof homoseksualiteit zich ontwikkelt in de puberteit, terwijl je dat (volgens mij) daarvoor misschien ook al wel kan waarnemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 18:55   #109
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoe zou je dat kunnen cultiveren, vraag ik me af? Is dat zoiets als toegeven aan je verlangens naar chocola en vervolgens chocolaholic worden? Ik denk eerlijk gezegd niet dat de omgeving en opvoeding (2 van de 3 factoren die een mens vormen hoe hij/zij is) er iets mee hebben te maken. Er zijn immers mensen die er nooit aan toegegeven hebben tot ze bijvoorbeeld 40 zijn, en dan pas uit de kast komen. Overigens doe je alsof homoseksualiteit zich ontwikkelt in de puberteit, terwijl je dat (volgens mij) daarvoor misschien ook al wel kan waarnemen.
Citaat:

Als homoseksualiteit genetisch bepaalt is, dan zouden er normaal overal op de wereld homo's moeten voorkomen. En waarschijnlijk is dit ook zo. In vele Aziatische culturen is homoseksualiteit echter wel een taboe. Bij de cultuur die ik ken worden �*lle jongens op een bepaalde leeftijd uitgehuwelijkt aan meisjes en omgekeerd. Of men (= familie, maatschappij) verwacht van een jongen dat hij zelf trouwt met een meisje als hij denkt dat hij klaar is om in het huwelijksbootje te stappen. Nu heb ik nog noo�*t een homoseksuele jongen (of meisje) daarover horen klagen, depressief over doen of omwille daarvan zelfmoord zien plegen. Waarschijnlijk omdat zoiets ook taboe is en 'de eer van de familie' aantast. Ik vraag me wel af hoe die homo's (meestal levenslang) kunnen samenleven met een vrouw en er zelfs kinderen bij verwekken?! Onderdrukken ze hun homoseksualiteit (blijkbaar kan dit dus?) of beleven ze deze toch in het geheim?
Oud 14 december 2007, 18:55   #110
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zoals? Welke organisaties krijgen geld met heteroseksualiteit aan de basis?
Zowat elke vereniging die fuifsubsidies trekt, behalve dan die verenigingen die het woord "holebi" op de affiche laten drukken.

Of ga je argumenteren dat fuiven helemaal niet de heteroseksuele neigingen tot reproductie faciliteren?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 december 2007 om 18:56.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 18:57   #111
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het niet weten Uh-Huh...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 19:03   #112
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij krijgt geen subsidies van de staat maar de holebi-beweging wel en ik heb daarover wel gerept in deze topic.
Holebi's krijgen dus geen geld van de staat, verenigingen wel.

Als we jouw redenering volgen kunnen we ook zeggen dat hetero's geld krijgen van de staat.

Citaat:
Waar wil ik dus naartoe? Naar de afschaffing van subsidies voor zo'n beweging.
Dat is je goed recht om daarvoor te pleiten. Maar ik denk niet dat je jezelf er erg populair mee zal maken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 19:11   #113
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Voor alle duidelijkheid: ik vind dat �*lle organisaties (voor hetero's of holebi's) waar seksuele voorkeur aan de basis ligt, geen subsidies zouden mogen krijgen. Dat is m.i. pure geldverspilling.
Oud 14 december 2007, 19:28   #114
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid: ik vind dat �*lle organisaties (voor hetero's of holebi's) waar seksuele voorkeur aan de basis ligt, geen subsidies zouden mogen krijgen. Dat is m.i. pure geldverspilling.
En wat met subsidies voor organisaties waar godsdienst aan de basis ligt?

Is m.i. ook pure geldverspilling.

http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat...start-proberen
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 19:35   #115
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En wat met subsidies voor organisaties waar godsdienst aan de basis ligt?

Is m.i. ook pure geldverspilling.

http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat...start-proberen
Dat is m.i. ook geldverspilling.
Oud 14 december 2007, 19:43   #116
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dat is m.i. ook geldverspilling.
En is ook geheel niet verzoenbaar met het principe van de scheiding van kerk en staat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 22:11   #117
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Ik schreef dat indien zoiets klopt, de oorzaak van homoseksualiteit zowel genetisch, als een individuele keuze is. Homoseksuele jongens waarbij men, bij wijze van spreken, al vanaf hun geboorte inprent dat homoseksualiteit niet acceptabel is, kunnen (of worden) in een min of meer heteroseksuele richting gestuurd. Zij zullen wellicht nooit volledig heteroseksueel zijn. Maar eenmaal een jongen toegeeft aan z'n homoseksuele verlangens en deze gaat cultiveren (voor lange tijd), is er m.i. geen weg meer terug. Dit verklaart volgens mij waarom jij je niet meer kan omturnen tot een (volbloed) heteroseksueel.
Feromonen zijn niet meer en niet minder dan een lokstof.
Dat betekent daarom niet dat je daadwerkelijk lichamelijk aangetrokken zal zijn tot een persoon die je onderbewust lekker ruiken vind.
Er zijn meerdere factoren in het spel wat betreft seksuele geaardheid.
Lichaamsbouw en gelaatstrekken die een persoon aantrekkelijk vind zijn dingen die niet door feromonen bepaald worden.
Zo vind over het algemeen een man een driehoeksvorm bij een vrouw aantrekkelijk, de brede heupen en smalle schouders. De peervorm word dit ook genoemd. Waarom het gros van de mannen deze vorm het aantrekkelijkst vind heeft een biologische en evolutionaire basis. Namelijk dat vrouwen die deze lichaamsvorm hebben vruchtbaarder zijn dan anderen, en er zodoende dus meer kans is op nageslacht.
Hetzelfde geld voor mannen: hier zijn een smalle taille en brede schouders de meest vruchtbare en aantrekkelijke personen.

Gelaatsvormen zijn ook een interessant onderwerp. Vrouwen vinden bvb. in de periode van hun menstruatie mannen aantrekkelijk met een ietwat vrouwelijker gezicht (grote ogen, zachte huid, zachte kaaklijn, ovale gelaatsvorm)
Terwijl buiten de menstruatie ze mannen met een mannelijk gezicht het aantrekkelijkst vinden (sterke kaaklijn, vierkant of rechthoekige gelaatsvorm, kleinere ogen)
Dit is een test waarbij men vrouwen ad random foto's liet zien van verschillende types mannen waarbij ze moesten aangeven welke ze het meest aantrekkelijk vonden. De resultaten verschilden enorm binnen en buiten de menstruatiecyclus.
Deze test werd ook bij mannen afgenomen. Mannen hebben dan wel geen menstruatie, maar toch bleek dat ook mannen een paar dagen op de maand een hoogtepunt bereiken in hun testosteronproductie waardoor ze zich meer aangetrokken voelden tot uitgesproken vrouwelijke types.
Oud 14 december 2007, 23:27   #118
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat het lichaam van een homoseksueel anders functioneert dan dat van een heteroseksueel?
Hebben ze soms andere organen of speciale gebieden in de hersenen die anders zijn als die van een heteroseksueel?
Zo ja, dan zou ik dat graag van jou horen.
Volgens mij zijn jouw toogvrienden geen geheelonthouders.
Hun hersenen zijn beschadigd, hun hormonaal evenwicht is verstoord.
Notabene: dat van die toogvrienden was maar een grapje hoor Ik heb geen toogvrienden = ben geheelonthouder.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:33   #119
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En is ook geheel niet verzoenbaar met het principe van de scheiding van kerk en staat.
geld geven aan holebi organisaties is niet verzoenbaar met het principe van de scheiding van kont en staat.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 00:00   #120
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Hun hersenen zijn beschadigd, hun hormonaal evenwicht is verstoord.
Notabene: dat van die toogvrienden was maar een grapje hoor Ik heb geen toogvrienden = ben geheelonthouder.
Ze zijn niet beschadigd, ze zijn hoogstens in de oorspronkelijke staat behouden, en de natuur doet dit doelgericht.

Hun hormonaal evenwicht is ook niet verstoord, ik weet niet vanwaar je dat haalt. Is er onderzoek verricht naar de hormoonbalans van homoseksuelen dat dit aantoont?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be