Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Zal Reynders op deze manier de gemeenschappen met elkaar verzoenen?
ja 2 5,13%
neen 37 94,87%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 december 2007, 17:32   #101
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hier zijn ze al ruim over de vooropgestelde 100.000

http://www.reddesolidariteit.be/
Leterme alleen heeft er met zijn retoriek om grote delen van de sociale zekerheid te splitsen 8 keer meer gehaald.

En dit is maar een dwaze petitie, de stemmen van Leterme zijn een echt mandaat van de kiezer.
lomeanor is offline  
Oud 12 december 2007, 17:33   #102
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wie of wat is dat eigenlijk? Dat is precies nen kortharige shihtzu op hoge poten. Zit die ook al in de Vlaamse regering?
?
Ik heb geen flauw idee waar u op doelt.
lomeanor is offline  
Oud 12 december 2007, 17:36   #103
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Patriot! vind blijkbaar ook "une Belgique Francophone" de beste manier om de problemen in dit land op te lossen.
lomeanor is offline  
Oud 12 december 2007, 17:44   #104
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Patriot! vind blijkbaar ook "une Belgique Francophone" de beste manier om de problemen in dit land op te lossen.
Geen verkeerd woord over wat de voorman van de liberale broeders van de andere kant zegt, hé.
Zwartengeel is offline  
Oud 12 december 2007, 18:16   #105
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Geen verkeerd woord over wat de voorman van de liberale broeders van de andere kant zegt, hé.
Toont wel aan dat we er niet ver naast zitten met onze mening over belgicisme.
lomeanor is offline  
Oud 12 december 2007, 18:45   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hoe is het met de weerbaarheid van de Vlamingen gesteld ondertussen?
Manifestaties allom, protestbrieven naar kranten, radio, tv?
Af en toe merk je wel een zuchtje, maar eigenlijk zou het moeten stormen.

Als Vlaanderen voor de zoveelste maal bedrogen wordt, dan is dat waarschijnlijk omdat de Vlamingen, het laten gebeuren.
In de petitie (zie signatuur) hebben ondertussen iets meer dan 7000 Vlamingen getekend, niet slecht maar ik had toch op veel meer gehoopt.
Als de bij mijn weten hevigste reactie (de verkiezingen buiten beschouwing gelaten) tot nu, maar dit resultaat oplevert, mag je als Vlaming in feite niet schrikken als je voortdurend bedrogen wordt.
Besluit: Vlaming leer ermee leven of wordt assertiever.
Lees eens wat vaker de reacties van de lezers in alle Vlaamse kranten. Er wordt wel degelijk gereageerd door de Vlamingen!
Oud 12 december 2007, 18:48   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Toont wel aan dat we er niet ver naast zitten met onze mening over belgicisme.
Die mening wordt in alle geval voortdurend bevestigd door alle belgicisten op dit forum. Enkel Kim laat soms een ander geluid horen.
Oud 12 december 2007, 19:27   #108
Bourbon-Condé
Vreemdeling

Bourbon-Condé's schermafbeelding

Standaard

Hebt u het over deze goeie ouwe Reynders ?
Bourbon-Condé is offline  
Oud 12 december 2007, 20:57   #109
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lees eens wat vaker de reacties van de lezers in alle Vlaamse kranten. Er wordt wel degelijk gereageerd door de Vlamingen!
Wel ja, het zuchtje waar ik het over had hé, maar waar blijft de storm.
Zopas nog op het nieuws, 100.000 stemmen voor meer solidariteit, waarvan 60%vanuit Vlaanderen. Dan kan ik alleen maar denken dat de Vlaming (natuurlijk niet allemaal, maar toch nog veel te veel om goed te zijn) eigenlijk graag tegen zijn kloten gesjot wordt. Wat moet ik er anders van denken, hij vraagt zelfs om nog meer schoppen te krijgen (zie hoe fier ze zijn met hun dozen vol stemmen bij Verhofstad, die natuurlijk danbaar gebruik maakt van de situatie en zegt er zeker zoveel mogelijk rekening mee te zullen houden. Ik versta; Vlaanderen nog wat meer verkopen, ze hebben blijkbaar toch niet liever).

Arm Vlaanderen
Oud 12 december 2007, 20:59   #110
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ja, het zuchtje waar ik het over had hé, maar waar blijft de storm.
Zopas nog op het nieuws, 100.000 stemmen voor meer solidariteit, waarvan 60%vanuit Vlaanderen. Dan kan ik alleen maar denken dat de Vlaming (natuurlijk niet allemaal, maar toch nog veel te veel om goed te zijn) eigenlijk graag tegen zijn kloten gesjot wordt. Wat moet ik er anders van denken, hij vraagt zelfs om nog meer schoppen te krijgen (zie hoe fier ze zijn met hun dozen vol stemmen bij Verhofstad, die natuurlijk danbaar gebruik maakt van de situatie en zegt er zeker zoveel mogelijk rekening mee te zullen houden. Ik versta; Vlaanderen nog wat meer verkopen, ze hebben blijkbaar toch niet liever).

Arm Vlaanderen

1% van de Vlamingen vindt u nog teveel, ik vind het juist genoeg om belachelijk te zijn.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 12 december 2007, 21:01   #111
satiper
Minister-President

Standaard

De petitie niettoegeven haalt momenteel ongeveer 7350 stemmen.
Niet slecht, maar tegen de 100.000 toch maar een mager beestje, ik steek niet weg dat ik het liever omgekeerd had gezien.

Nogmaals de Vlaamse weerbaarheid, er is nog werk aan
Oud 12 december 2007, 21:03   #112
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
1% van de Vlamingen vindt u nog teveel, ik vind het juist genoeg om belachelijk te zijn.
Er zijn verzachtende omstandigheden, dat klopt, daarmee probeer ik mezelf ook wel eens te troosten.
Oud 12 december 2007, 21:03   #113
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De petitie niettoegeven haalt momenteel ongeveer 7350 stemmen.
Niet slecht, maar tegen de 100.000 toch maar een mager beestje, ik steek niet weg dat ik het liever omgekeerd had gezien.

Nogmaals de Vlaamse weerbaarheid, er is nog werk aan
Er is geen Vlaamse weerbaarheid, daar treed ik u volledig bij. Niettemin stel ik vast dat hier en daar de slavenmentaliteit toch aan het wijken is wat dan weer goed nieuws is.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 12 december 2007, 21:07   #114
Niks
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Dit is ronduit schandalig ... en dat wil 1e minister worden ....
Inderdaad erg. Ik had daar geen idee van. En interessant dat de pers ons zo een dingen niet laat weten. Nu ja, we weten dat de pers op niet veel trekt. Als het op verkiezingsresultaten of zo aankomt, komen ze regelmatig tot sluitsommen die het omgekeerd zijn dan die van de buitenlandse pers...
Niks is offline  
Oud 12 december 2007, 22:49   #115
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Reynders is de man die als minister van financiën erin slaagde van in zijn eerste legislatuur 65% Franstaligen te benoemen en in zijn tweede 85% ... bovendien werden de Vlamingen die toch benoemd werden slechts in de twee laagste rangen benoemd ...

hij liet zijn departement achter als "de grootste puinhoop na defensie" (Knack dacht ik)

geschikt als premier ?!? laat me niet lachen !
Is het dan nog te verwonderen dat heel financiën vierkant draait en dat de ambtenaren gedemotiveerd zijn. Alhoewel. Als ik zie dat er een aantal hun eigen PC van thuis meebrengen om comfortabel te kunnen werken.
Den Bal is offline  
Oud 13 december 2007, 00:34   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dinsdag 15 maart 2005
Reynders benoemt vooral Franstaligen

BRUSSEL - De voorbije vijf jaar benoemde minister van Financiën Didier Reynders vooral Franstaligen bij de belastingsadministratie. Bij de topambtenaren valt de wanverhouding het meest op: voor elke Nederlandstalige werden twee Franstaligen benoemd.
,,Er bestond al een zekere historische scheeftrekking bij Financiën'', benadrukt Marc Nijs van de Christelijke ambtenarenvakbond CCOD. ,,De voorbije vijf jaar is die alleen nog maar gegroeid. Het is zo erg dat we met problemen worden geconfronteerd op het terrein. Vooral in Antwerpen bestaat er een groot personeelstekort. Maar de extra aanwervingen gaan in de eerste plaats naar Wallonië.''

Sinds 2000 werden bij de diensten verantwoordelijk voor de personen- en vennootschapsbelastingen 1.428 nieuwe ambtenaren aangeworven. 55 procent daarvan was Franstalig. Bij de topambtenaren (niveau A) gaat het zelfs om 64 procent. Als naar de voorbije twee jaar wordt gekeken valt de wanverhouding nog meer op. In 2003 en 2004 werd in totaal nog geen 15 procent Nederlandstaligen aangetrokken.

,,De Belgische bevolking bestaat uit ongeveer 60 procent Nederlandstaligen'', stelt Nijs. ,,Dat wordt niet weerspiegeld door het personeelsbestand bij Financiën. Als je rekening houdt met de economische activiteit zouden er trouwens nog een pak meer Nederlandstalige belastingsambtenaren moeten zijn.''

,,Nog erger is het gesteld bij de contractuelen'', klinkt het. ,,Die worden aangeworven om gaten op te vullen. Maar als twee ambtenaren in Antwerpen deeltijds gaan werken, komt er een contractueel bij in Luik of Charleroi. Het is zo erg dat zelfs de Franstalige vakbondsafgevaardigden zich vragen beginnen stellen.''

Gerolf Annemans (Vlaams Belang) en Servais Verherstraeten (CD&V) vragen vandaag in de kamercommissie financiën tekst en uitleg aan Reynders.

(ste/bbr)

(ste/bbr)

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ynders+benoemt
Citaat:
Reynders benoemde nog meer Franstaligen
Didier Reynders, MR-minister van Financiën in de aftredende regering, is erin geslaagd het aantal Franstaligen dat hij aangeworven heeft in zijn administratie nog verder op te drijven in zijn tweede ambtsperiode.

Na zijn eerste regeerperiode bleek dat hij 55 procent van de aanwervingen bij Financiën toegekend had aan Franstaligen. Dat mag volgens de taalwet maar 40 tot 41 procent zijn, terwijl 59 tot 60 procent naar de Nederlandstaligen moet gaan.

In zijn tweede regeerperiode heeft hij de wanverhoudingen nog voort opgedreven. In september 2007 klokte hij af op 59 procent Franstaligen. De cijfers staan in de officiële aanwervingsstatistieken die de vakbonden van Financiën ontvangen.

"Wij hebben elke keer opnieuw op de scheeftrekking gewezen. Ze is niet verminderd, maar maand na maand groter geworden", zegt Marc Nijs van de christelijke vakbond ACV-Openbare Diensten. (belga/mvl) 24/10/07 07u42

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_632046.html
Voor Reynders is het dus nooit anders dan ongestraft 'eigen Franstalig volk eerst' geweest.

Leterme wordt verweten dat hij geen premier zou zijn van alle Belgen.

Reynders heeft al ruimschoots bewezen wiens premier hij zou zijn.
Oud 13 december 2007, 00:43   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen sancties voor rekenfout belastingen
Er moet niemand disciplinair worden gestraft voor de rekenfout bij de belastingen, die eind augustus aan het licht kwam. Dat blijkt uit het rapport van het auditcomité van de belastingadministratie.
Eén man wordt wel met de vinger gewezen. Administrateur-generaal Jean-Marc Delporte, de nummer twee van de administratie, verliest de exclusieve bevoegdheid voor de inkohiering (registratie) van de personenbelasting.

Minister van Financiën Didier Reynders brengt vandaag verslag uit over de gevolgen van de rekenfout bij de belastingen in de kamercommissie Financiën.

Eind augustus kreeg het kabinet Reynders van de studiedienst van de belastingen te horen dat een rekenfout bij de belastingen had geleid tot een verkeerde prognose van de belastingopbrengsten van 883 miljoen euro.

Dat meldt Het Laatste Nieuws.
MCU

Citaat:
Reynders blijft onverstoorbaar bij puinhoop Financiën (Eigen berichtgeving 05:11)
Het regent klachten over Tax on Web, de elektronische belastingaangifte. Tien procent van de aanslagbiljetten bleek vorige week fouten te bevatten en de wantoestanden in de omvangrijke administratie Financiën nemen intussen mythische proporties aan.

Maandag pakte De Standaard nog uit met een brief van een Brussels directeur van de BTW-controle die de bedrijven erop wees dat er onvoldoende mankracht is om BTW-controles uit te voeren. Bevoegd minister Didier Reynders (MR) mocht zich dus nog maar eens aan een spervuur van vragen verwachten in de Kamer, afkomstig van CD&V, cdH en VB.
Fractieleider van CD&V Pieter De Crem noemde Reynders "de slechtste minister van Financiën ooit" en wilde weten hoe snel er extra personeel aangeworven kan worden en of daar voldoende middelen voor zijn. Reynders bleef echter onverstoorbaar: de BTW-carrousels zijn gestopt, er wordt nog altijd evenveel gecontroleerd, de inkomsten stijgen. "Dat bewijst dat de inning en de strijd tegen de fiscale fraude werkt. De enige andere mogelijke verklaring is dat er een tsoenami-effect bezig is en dat de Belgische burgers dus uit vrije wil geld storten aan de staat", klonk het ironisch. Reynders verwees bovendien naar een positief rapport dat België gisteren kreeg op een internationale top. (LVI)
Oud 13 december 2007, 09:25   #118
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor Reynders is het dus nooit anders dan ongestraft 'eigen Franstalig volk eerst' geweest.

Leterme wordt verweten dat hij geen premier zou zijn van alle Belgen.

Reynders heeft al ruimschoots bewezen wiens premier hij zou zijn.
Onze media hé.

Leterme zat er niet ver naast met zijn vergelijking. En wat voor de RTBF zo is, is in mindere mate ook waar voor de VRT en de régimegazetten.
lomeanor is offline  
Oud 13 december 2007, 14:27   #119
rainbox
Schepen

Standaard

Citaat:
Fractieleider van CD&V Pieter De Crem noemde Reynders "de slechtste minister van Financiën ooit"
Ik ben franstaliger en ik ben ook akkoord
rainbox is offline  
Oud 14 december 2007, 15:33   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourbon-Condé Bekijk bericht
Hebt u het over deze goeie ouwe Reynders ?

Ik zie hem eerder zo:

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be