![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je als nationalist voorstander van een groot Nederland | |||
Ja, in de katholieke traditie |
![]() ![]() ![]() |
12 | 50,00% |
Ja, in de protestantse traditie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
Neen, ik wens een katholiek Belgie |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,67% |
Neen, ik wens een protestants Nederland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Zoveel Vlamingen het land splitsen? U droomt zeker? U neemt uw dromen voor werkelijkheid. De separatisten zijn voorlopig nog relatief marginaal. De meeste Vlamingen (zo blijkt uit de meest recente peilingen) staan erop dat België één blijft. Maar ze wensen wel meer bevoegdheden voor de deelstaten. En nog minder Vlamingen wensen aan te sluiten met Nederland. En dat is maar goed ook.
Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2008 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je probeert zoals gebruikelijk weer clichés uit te melken om zo te kunnen provoceren. Beetje doorzichtig wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
En zo groot is het verschil in 'wereldbeeld' tussen mensen met een protestantse en mensen met een katholieke achtergrond niet. Maar dat kun je niet weten, want je woont niet in een gebied waar protestanten en katholieken door elkaar wonen. In Nederland, Duitsland, Zwitserland en Hongarije, waar men daar wel ervaring mee heeft, zijn er in ieder geval geen problemen mee. Daarom komen opmerkingen uit Belgische hoek over huizenhoge verschillen tussen calvinisten en katholieken die een probleem zouden zijn om samen te werken of te leven, ook bijzonder onzinnig over. Die mensen weten duidelijk niet waar ze het over hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Invloed calvinisme? Waar haalt u het toch? De meeste Nederlanders weten hoegenaamd niet meer wat calvinisme is, daar hun ouders en in bepaalde gevallen grootouders als niet meer kerkelijk of gelovig waren. En neen, ik zie moeilijk een verschil in Putte waar de grens bijna niet te zien valt (alleen stedebouw maakt het duidelijk). In de kroeg aan Nederlandse kant is het even gezellig als in die van Belgisch-Putte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, de invloed van geloof als erfelijke factor. Kunt u mij dan die verschillen nawijzen onder de Hongaren? Dat is immers een volk dat grotendeels in twee uiteenvalt als het over religie gaat: enerzijds protestants, anderzijds katholiek. Zijn de van huis uit protestantse Hongaren dan ook "zuinig", "saai", "berekend", terwijl de katholieke Hongaren "vrijgevig", "boeiend" en "bourgondisch" zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, al is het misschien beter te zeggen: "uit belgicistische hoek". Mij ontgaat trouwens de relevantie ervan: in onze tijd heeft religie als maatschappelijk dragend element nog nauwelijks een betekenis. In niets hoor je de mensen erover spreken. Alleen als het over Nederland-Vlaanderen gaat, haalt men de 19e eeuwse clichés weer boven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer het zoveelste cliché. De rijkelijke Vlaamse keuken is trouwens heel recent. In de 19e eeuw was bourgondisch tafelen er niet bij, en had de Nederlandse plattelandsbevolking het op dat vlak veel beter. Hier bestond het menu vaak uit aardappelen in bloemsaus met een boterham roggebrood, terwijl in Nederland het aantal fijner gemaakte streekgerechten veel vaker voorkwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat geen 'religie als maatschappelijk dragend element'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() edit: man, die linkse multicul-belgicisten zijn zo makkelijk klem te rijden. Ik schaam me bijna voor het gemak waarmee ik hier kon antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Nederland het ietsje minder doet als culinair hoogstandje zal ik niet ontkennen. Maar wat jij hier post is je reinste racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Het brengt zeker gesprekken op gang. Toch vormen de moslims meer een nichegroep, zoals er ook nog een aanzienlijke groep gereformeerden is die strikt leeft volgens de Bijbelse normen en waarden. De hoofdstroom van de samenleving is eerder seculier en daarin spelen godsdienst en godsdienstverschillen nauwelijks nog een rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja, de Islam heeft ons laten zien wat er kan gebeuren als je intolerantie tolereert. Gelukkig krijgen steeds meer mensen het licht te zien, hoewel sommigen nog steeds onder de illusie leven dat religies nogal onschuldig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 juli 2008 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten hebben we het hier over christelijke belijdenissen. De islam is trouwens meer dan een religie, maar tegelijkertijd ook een staatkundige ideologie en sociale wetgeving. De islam is allesomvattend. Dit even terzijde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |