Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Roland Duchâtelet (Vivant) - 1 tot 7 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roland Duchâtelet (Vivant) - 1 tot 7 maart "Deze Vlaamse risicobelegger richtte enkele jaren terug een nieuwe politieke partij op. Dit jaar lijken zijn inspanning beloond te worden met een kartel samen met de Vlaamse liberalen. Zijn stokpaardje blijft uiteraard de economische hervorming die h

Discussietools
Oud 7 maart 2004, 19:42   #101
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik heb hier reeds op geantwoord. Wat zijn nu die goede werken van het Vlaams Blok voor België buiten wat geschreeuw op kosten van de belastingbetalende Belg?
U wijkt af: het gaat over de koning en zijn, volgens u weldoende, invloed op ons buitenlands beleid.

U gaf over dat buitenlands beleid geen enkel voorbeeld. U stelde alleen dat het een goede invloed had. Maar kunt u een concreet voorbeeld geven? U kunt immers van alles beweren, maar draagt blijkbaar geen enkel echt bewijs aan.
Sorry dat ik zo lastige vragen stel. U draagt evenmin enig bewijs aan van wat u zegt. Waarom zou ik dan meer moeite moeten doen dan u?

Wat zijn nu weeral die goede werken van het Blok?
Hans1 is offline  
Oud 7 maart 2004, 19:42   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koning mag invloed hebben net zoals journalisten, rechters en bedrijfsleiders invloed hebben. Ik denk echter dat die invloed zeer beperkt is. U zal mij in elk geval niet het tegendeel bewijzen.
Of die beperkt is of niet, doet er helemaal niets toe. In tegenstelling tot de journalisten is die invloed van de koning niet publiekelijk (en mag volgens de wet zelfs niet openbaar gemaakt worden).

Rechters hebben niet die invloed die u hen wilt toeschrijven. Maar daarover had ik het al.

En bedrijfsleiders hebben geen plaats in het staatkundig bestel. De koning wel.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 maart 2004, 19:44   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

U wijkt af: het gaat over de koning en zijn, volgens u weldoende, invloed op ons buitenlands beleid.

U gaf over dat buitenlands beleid geen enkel voorbeeld. U stelde alleen dat het een goede invloed had. Maar kunt u een concreet voorbeeld geven? U kunt immers van alles beweren, maar draagt blijkbaar geen enkel echt bewijs aan.
Sorry dat ik zo lastige vragen stel. U draagt evenmin enig bewijs aan van wat u zegt. Waarom zou ik dan meer moeite moeten doen dan u?
Lastige vragen?

Het gaat over de rol van de koning en u komt aandraven met een vraag over het Vlaams Blok. Tot�*�*�*�*�*l naast de zaak dus.

Maar ik besluit alvast: u kunt ons geen enkel voorbeeld van de koninklijke invloed op ons buitenlands beleid aanbrengen (ten goede toch...). U valt dus wel door de mand. Zoveel is duidelijk.
Oud 7 maart 2004, 19:45   #104
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De koning mag invloed hebben net zoals journalisten, rechters en bedrijfsleiders invloed hebben. Ik denk echter dat die invloed zeer beperkt is. U zal mij in elk geval niet het tegendeel bewijzen.
Of die beperkt is of niet, doet er helemaal niets toe. In tegenstelling tot de journalisten is die invloed van de koning niet publiekelijk (en mag volgens de wet zelfs niet openbaar gemaakt worden).

Rechters hebben niet die invloed die u hen wilt toeschrijven. Maar daarover had ik het al.

En bedrijfsleiders hebben geen plaats in het staatkundig bestel. De koning wel.
U maakt een grapje. Bedrijfsleiders geen politieke macht, de macht van de journalisten bekend???

Bent u dan toch totaal wereldvreemd? Men zou het zo gaan denken.
Hans1 is offline  
Oud 7 maart 2004, 19:47   #105
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Lastige vragen?

Het gaat over de rol van de koning en u komt aandraven met een vraag over het Vlaams Blok. Tot�*�*�*�*�*l naast de zaak dus.

Maar ik besluit alvast: u kunt ons geen enkel voorbeeld van de koninklijke invloed op ons buitenlands beleid aanbrengen (ten goede toch...). U valt dus wel door de mand. Zoveel is duidelijk.
Raar maar waar. Ik kom net tot dezelfde conclusie wat u betreft. Een goede avond nog.
Hans1 is offline  
Oud 7 maart 2004, 20:22   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Lastige vragen?

Raar maar waar. Ik kom net tot dezelfde conclusie wat u betreft. Een goede avond nog.

Of hoe de Opperblubber volledig door de mand valt... Omdat hij nu eenmaal van argumenten verstoten zat, probeerde hij over het Vlaams Blok te beginnen...
Oud 7 maart 2004, 20:24   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U maakt een grapje. Bedrijfsleiders geen politieke macht, de macht van de journalisten bekend???

Blijkbaar kunt u niet goed lezen: het ging over hun plaats in het politieke bestel. Journalisten en bedrijfsleiders hebben daar geen plaats. De koning wel. Zijn macht en invloed mogen dus weldegelijk aan een democratische controle onderworpen worden.
Oud 7 maart 2004, 21:57   #108
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar hebt alleen het "democratische" argument om uw stelling te onderbouwen. Van intellectuele armoede gesproken.

Heeft een president nog een "voordeel" buiten het feit dat hij verkozen is (door een particratisch systeem)?
Hans1 is offline  
Oud 7 maart 2004, 22:00   #109
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Blijkbaar kunt u niet goed lezen: het ging over hun plaats in het politieke bestel. Journalisten en bedrijfsleiders hebben daar geen plaats. De koning wel. Zijn macht en invloed mogen dus weldegelijk aan een democratische controle onderworpen worden.
Journalisten en bedrijfsleiders hebben een feitelijke plaats in het politieke bestel. U staart u zich blind als een idoot op wetteksten.

Hetzelfde voor partijen die de wet ook niet voorziet.
Hans1 is offline  
Oud 7 maart 2004, 22:35   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar hebt alleen het "democratische" argument om uw stelling te onderbouwen. Van intellectuele armoede gesproken.
Hans I de Grote zorgt ervoor dat ik van de ene verbazing in de andere val.

Is er dan een ander hoofdargument voor de democratisering van onze instellingen dan de democratie?

Blijkbaar moeten we volgens de Grote Leider Hans niet al te ver gaan in dat democratiseren, want dat aanziet hij blijkbaar als iets gevaarlijks. Het democratisch argument schijnt zijn maag slecht te kunnen verdragen. Wat zouden de Zwitsers van dergelijke onzin zeggen?
Oud 7 maart 2004, 22:37   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft een president nog een "voordeel" buiten het feit dat hij verkozen is (door een particratisch systeem)?
Er zijn verschillende presidentiële systemen. Maar ook dat ontgaat u (zoals de meeste Blubbers die, ondanks al zovele opmerkingen, toch altijd weer uitpakken met het Franse en Amerikaanse systeem).
Oud 25 april 2004, 12:22   #112
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er zijn verschillende presidentiële systemen. Maar ook dat ontgaat u (zoals de meeste Blubbers die, ondanks al zovele opmerkingen, toch altijd weer uitpakken met het Franse en Amerikaanse systeem).
bovendien vergeten de BUB'ers graag dat er nog andere mogelijkheden zijn naast president en koning

zoals een eerste minister met meer bevoegdheden, en rechtstreeks verkozen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be