Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2009, 20:12   #1181
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad. Stel dat deze Kim door een psychische stoornis er niet bewust kon aan doen, dan nog is dat de meest humane oplossing. Zowel voor hem als voor de maatschappij.

De maatschappij wordt niet meer blootgesteld aan ontsnappingsgevaar, terwijl Kim uit zijn lijden verlost wordt. Indien hij er niets kon aan doen, dan moet de executie wel op een zachte manier gebeuren.
Mag jij dat aan zijn ouders uitleggen!
Oud 27 januari 2009, 20:20   #1182
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Man man man... Ik heb in dit topic al heel wat erge onzin gelezen, maar bovenstaande combinatie overtreft echt alles...
Ik wil hier verder niet op reageren, anders ga ik dingen zeggen die ik niet wil zeggen...
Ik stel voor dat jullie beiden jezelf in een psychiatrische kliniek gaan aanbieden voor vrijwillige internering. Dit kan een oplossing zijn of toch een waardig alternatief voor wat jullie voorstellen wat er met Kim (en andere psychiatrische patiënten) moet gebeuren...
En verder moeten jullie mij excuseren, nu moet ik (ook) gaan kotsen...
Beiden zijn lid van Dietsland...

Laatst gewijzigd door de mensen : 27 januari 2009 om 20:21.
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 20:32   #1183
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop / vrees dat zij *wel* weten wat ze doen / zeggen...
"bewustwording" is een traag proces!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 20:33   #1184
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man man... Ik heb in dit topic al heel wat erge onzin gelezen, maar bovenstaande combinatie overtreft echt alles...
Ik wil hier verder niet op reageren, anders ga ik dingen zeggen die ik niet wil zeggen...
Ik stel voor dat jullie beiden jezelf in een psychiatrische kliniek gaan aanbieden voor vrijwillige internering. Dit kan een oplossing zijn of toch een waardig alternatief voor wat jullie voorstellen wat er met Kim (en andere psychiatrische patiënten) moet gebeuren...
En verder moeten jullie mij excuseren, nu moet ik (ook) gaan kotsen...
Hah!

Tegen dat de Max klaar is roepen de mensen Hitler kom terug, alles is vergeven.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 21:35   #1185
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Eerlijk gezegd valt het ook moeilijk onder woorden te brengen. Vandaar dat de meeste mensen in zo'n toestand zwijgen. Er valt niets meer te zeggen, niets meer onder woorden te brengen. De stemming is die van een nihilistische lethargie. Niets doet nog "iets": vasten doet geen honger krijgen, verdriet hebben doet niet meer huilen, moorden roept geen walging meer op.

Allemaal erg spookachtig. Ik wens het niemand toe.
Duizenden in dat geval moorden niet en velen komen er uit. De Gelder heeft systematisch de gemakkelijkste weg gekozen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 21:41   #1186
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Als je je oogkleppen afzet zie je de dingen nu éénmaal wat ruimer!
Oogkleppen ?

Jij bent degene die al een tijdje voor zich uitgemaakt heeft wat de toedracht was van zijn moordpartijen.

Ik ben degene die zegt dat we niet teveel moeten speculeren en teveel op de feiten vooruit moeten lopen.

En ik heb oogkleppen ?

Goh, van een aparte logica gesproken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 21:42   #1187
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Beiden zijn lid van Dietsland...
Weten de mensen dat ook al?

al die schizotoestanden hier....

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 januari 2009 om 21:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 21:45   #1188
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien hij echter een bewuste massamoordenaar is, dan moeten er minder zachte doodstraffen kunnen uitgesproken worden.

Guillotine, ophanging en voor de ergste gevallen steniging of de brandstapel.
Een typische uitspraak van een echte katholiek. De katholieken hebben immers voldoende onschuldige mensen en andersdenkenden tot de meest pijnlijke dood ooit veroordeeld.

Griezelig om te denken dat er nog mensen rondlopen die dat opnieuw willen invoeren. Ik ben niet tegen de doodstraf, maar de brandstapel gaat me net iets te ver.

Tenzij je, onder het mom van rechtvaardigheid, kickt op puur sadisme uiteraard.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:24   #1189
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Duizenden in dat geval moorden niet en velen komen er uit. De Gelder heeft systematisch de gemakkelijkste weg gekozen.
Waarschijnlijk dertig jaar gevangenis de gemakkelijkste weg? Zo denken noem ik de gemakkelijkste denkweg.

Laatst gewijzigd door rikbe : 27 januari 2009 om 22:24.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:43   #1190
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Niet alleen de ouders moeten er voor zorgen dat hun kinderen hun zelf emotioneel kunnen uiten, maar ook in de school zou dit zelfs moeten kunnen vind ik. Er zou gezamelijk meer moeten gepraat worden over emoties en hoe men hier mee omgaat etc... Ik ben ervan overtuigd dat dit veel miserie, conflicten, ruzies kan voorkomen. Het lijkt mij dat kinderen tegenwoordig alleen nog mogen presteren en slechts geprogrammeerd worden om de consumptie-maatschapij recht te houden.
Een school is om te leren studeren, de rest, het voornaamste, moeten de ouders doen.
Om een kind op te voeden moet er persoonlijk contact zijn, liefde, empathie. Dat van een onderwijzer of leraar verwachten die 20 - 30 kinderen onder zijn hoede heeft, is absurd. Dat is het ontvluchten van je verantwoordelijkheid als ouder. Dan moet je geen kinderen krijgen.
Mijn indruk is meer dat kinderen tegenwoordig gepamperd worden tot en met. Toen ik naar school ging waren er geen psychologen of sociale assistenten. Je paste je aan of je viel uit de boot. Leerde je niet, dan was je een stoemerik, leerde je wel, dan was dat normaal maar het kon toch beter, tenzij je de eerste van de klas was. Prestatie dwang nu??? Mijn beste, ik weet niet in welke tijd jij opgegroeid bent, maar ik kan me geen ergere prestatiedwang voorstellen als toen.
Werd je gepest, dan sloeg je de pester op zijn smoel. En als je daar niet toe in staat was, dan had je pech. Niemand had compassie met je.
Oud 27 januari 2009, 23:17   #1191
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn hier véél rechters op dit forum

het is echt wel jammer dat mijn party en mijn soortgenoten niet aan de macht zijn , wij weten dadelijk de oplossing, goedkoop en zeer doeltreffend

jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 23:29   #1192
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Een school is om te leren studeren, de rest, het voornaamste, moeten de ouders doen.
Om een kind op te voeden moet er persoonlijk contact zijn, liefde, empathie. Dat van een onderwijzer of leraar verwachten die 20 - 30 kinderen onder zijn hoede heeft, is absurd. Dat is het ontvluchten van je verantwoordelijkheid als ouder. Dan moet je geen kinderen krijgen.
Mijn indruk is meer dat kinderen tegenwoordig gepamperd worden tot en met. Toen ik naar school ging waren er geen psychologen of sociale assistenten. Je paste je aan of je viel uit de boot. Leerde je niet, dan was je een stoemerik, leerde je wel, dan was dat normaal maar het kon toch beter, tenzij je de eerste van de klas was. Prestatie dwang nu??? Mijn beste, ik weet niet in welke tijd jij opgegroeid bent, maar ik kan me geen ergere prestatiedwang voorstellen als toen.
Werd je gepest, dan sloeg je de pester op zijn smoel. En als je daar niet toe in staat was, dan had je pech. Niemand had compassie met je.
Ik heb toch niet gezegd dat het onderwijzend personeel die kinderen liefde en empathie moet geven. U legt woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb. Ik zeg dat er meer moet gesproken worden over emoties en hoe hier mee om te gaan. Dat heeft niets met liefde te maken of empathie, maar wel met elkaar beter leren te begrijpen, zodat kinderen leren inzicht te krijgen en bewuster te worden van elkaar. Op die manier zal er ook een betere en intiemere band groeien en dit ten voordele van iedereen. Een school is er zeker om te studeren, maar een school is er ook om te leren van elkaars innerlijke beleving (emoties, gedachten etc..) Het moet in evenwicht zijn en dat is nu helemaal het geval niet meer, waardoor er zeer veel conflicten ontstaan en misverstanden. Ons onderwijssysteem zit zo in elkaar dat kinderen worden voorgeprogrammeerd om later tegen elkaar te concurreren en om te presteren voor het consumptie-apparaat draaiende te houden. Zet u daarvoor kinderen op de wereld????

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 januari 2009 om 23:30.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 23:49   #1193
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
het is echt wel jammer dat mijn party en mijn soortgenoten niet aan de macht zijn , wij weten dadelijk de oplossing, goedkoop en zeer doeltreffend

U gaat bij het uitvoering van deze oplossing toch kindjes uit de creches uit nodigen om dit spectakel bij te wonen? Anders bent u niet geloofwaardig.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 00:09   #1194
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
steniging of de brandstapel.
Now, that's an idea
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 00:12   #1195
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad het duidelijkste symbool dat je kon kiezen voor je partij en soortgenoten...

Sorry, ik moet weg, even kotsen

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 00:35.
Oud 28 januari 2009, 00:14   #1196
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zéér jammer, ongetwijfeld

Ik vraag me wel af waarom 'u en uw soortgenoten' nog de moeite zouden doen om zo'n galg in elkaar te steken.

Kunnen 'jullie' niet gewoon traditioneel levend begraven, lekker volks stenigen of degelijk ouderwets doodknuppelen?

Ik weet het, het wordt dan iets moeilijker om het publiek waar voor z'n geld te geven, maar er zijn onderbenutte voetbalvelden genoeg, en daar staan meestal wel tribunes naast. Plaats zat dus.
En wie iets te ver af staat, kan het altijd nog volgen op die grote schermen waarmee een beetje voetbalstadion tegenwoordig uitgerust is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 00:18   #1197
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Ongeneeslijk gevaarlijke gekken zijn een duur risico voor de gemeenschap. Euthanasie is een deftige oplossing.
Euthanasie zonder de uitdrukkelijke instemming van de betrokkene is moord.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 00:19   #1198
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik stel voor dat jij de executie uitvoert.
Waarom wil jij hem een plezier doen?
Oud 28 januari 2009, 00:23   #1199
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
daar hebben de fascisten alleen een probleem mee indien 't op vraag van de betrokkene is, indien 't door hen aan anderen opgedrongen wordt niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 00:23.
Oud 28 januari 2009, 00:24   #1200
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Scherp gezien!
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be