Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2009, 14:27   #1141
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dat werd op tv verklaard door een vroegere leerkracht en medestudenten.
Inderdaad, hij werd regelmatig gepest dit is al meerdere malen verklaard geweest door medestudenten op tv.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 januari 2009 om 14:29.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 14:32   #1142
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Inderdaad, hij werd regelmatig gepest dit is al meerdere malen verklaard geweest door medestudenten op tv.
Een verifieerbare bron, asjeblief.

In DM van gisteren, p. 5, vertelt een medeleerling dat hij niet gepest werd.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 14:35   #1143
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Tis te zeggen. Er bestaan technieken om de wil van een persoon te beïnvloeden.

Reclamefirma's zijn daar zeer in geïnteresseerd. U kent waarschijnlijk het controversiële experiment van coca cola waar tijdens een film 1 frame in de film coca cola reclame te zien is. Niemand in de zaal merkt dit beeld bewust op. Doch in hun onderbewustzijn speelt dit mee en onderzoek toonde aan dat meer mensen coca cola dronken na de film.
Dit soort reclame is trouwens verboden als ik me niet vergis.
Als men het onderbewuste met reclame kan beïnvloeden kan men dit ook doen door games, films en andere afleidingenstechnieken.
Oud 27 januari 2009, 14:44   #1144
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men het onderbewuste met reclame kan beïnvloeden kan men dit ook doen door games, films en andere afleidingenstechnieken.
De weinige technieken die met beelden werken zijn verboden als ik me niet vergis.

En de rest van de technieken om de wil te beinvloeden vereisen electroden op de schedel of in de hersenen, magneetvelden, EM straling, psychoactieve drugs of electroshocks.

En het succes van zulke beïnvloeding wordt altijd gemeten in procenten aangezien die technieken nooit voor 100 procent werken. De persoonlijkheid en psyche van iemand telt in grote maten mee of iemand beïnvloedbaar is.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 januari 2009 om 14:46.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 14:57   #1145
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Eergisteren hebben ze ex-klasgenoten op het nieuws laten getuigen die zeiden dat hij vaak gepest werd omdat hij zo teruggetrokken was en stil en ook omwille van zijn kleding en uiterlijk. Ze vonden hem maar ne rare typ en daarom zullen ze hem niet geaccepteerd hebben zoals die was. Zijn daden zijn het gevolg van nooit iemand te hebben gevonden die geprobeerd heeft hem te begrijpen of hem te steunen, laat staan hem het gevoel te geven dat hij voor iemand belangrijk is. Daarom is het zo belangrijk dat mensen hun oogkleppen afzetten en eens beginnen gaan in te zien dat wij als samenleving hier ook een deel verantwoordelijk voor zijn. Het pestgedrag en het verbannen van "vreemde" leerlingen moet op scholen dringend worden aangepakt. Ook het onderwijzend personeel moet hier alert op zijn en indien nodig onmiddellijk op reageren.

Hier een artikel van een ex-klasgenoot die naar mijn mening ook al heel denegerend spreekt over Kim van Gelder. Hij "hoorde bij de sullen" zegt ze!! Dit getuigt al van weinig respect als je het mij vraagt.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3...l?pageNumber=2
Een samenleving mag niet in alles tussenkomen. Tenzij hij een vorm van autisme heeft zie ik dit als de verantwoordelijkheid van de ouders die hun kind niet weerbaar maken in zo'n situaties en eventueel hem de mogelijkheid niet geven of niet aanleren zijn opgekropte gevoelens naar buiten te brengen.
Oud 27 januari 2009, 15:03   #1146
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnt dat hij een zware depressie had op 15 - 16 jarige leeftijd en in behandeling was bij een psycholoog. Ik zou niet in de plaats van die psi willen zijn.
Voor wat het waard is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
27/01 Psychiater achtte gedwongen opname De Gelder niet nodig
Kim De Gelder had al jaren psychische problemen. Zijn ouders wilden hem verplicht laten opnemen op zijn achttiende, maar omdat hij een behandeling met medicatie gevolgd had, achtte de psychiater een gedwongen opname niet nodig. Hij bleef echter "stemmen horen in zijn hoofd".

Toen Kim De Gelder ongeveer 16 jaar was, kreeg hij te kampen met een zware depressie. Volgens zijn ouders gedroeg hij zich bizar. Ze wilden hem op zijn 18de laten opnemen. De Gelder hoorde destijds stemmen in zijn hoofd. Nu zegt hij, volgens de verklaringen van zijn advocaat Haentjens, zich niets te herinneren van het bloedbad dat hij aanrichtte in kinderdagverblijf Fabeltjesland.

"Hij weet niet wat er gebeurd is. Hij heeft er geen herinnering van. Als je hem confronteert met wat gebeurd is, vindt hij dat verschrikkelijk", aldus Haentjens.

Ontoerekeningsvatbaar?
De Gelder een black-out voor die drie fatale uren in Dendermonde. Kim De Gelder vermoordde er een 54-jarige vrouw en twee baby's en was op weg naar een andere crèche.

"Ontoerekeningsvatbaar of toerekeningsvatbaar: dat is de vraag. We moeten er mogelijk mee leren leven dat er mensen in onze maatschappij zijn die zich laten drijven door stemmen, door hogere krachten", stelt Jaak Haentjens.

Ouders
De voorbije maanden is er evenwel geen contact meer geweest tussen Kim en zijn ouders. Hij ging in oktober vorig jaar alleen wonen, op wat telefoonverkeer en sms'jes na had Kim De Gelder geen contact meer met zijn familie.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...2-AB9099356C72
Voor wat het waard is...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 januari 2009 om 15:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 15:56   #1147
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eergisteren hebben ze ex-klasgenoten op het nieuws laten getuigen die zeiden dat hij vaak gepest werd omdat hij zo teruggetrokken was en stil en ook omwille van zijn kleding en uiterlijk. Ze vonden hem maar ne rare typ en daarom zullen ze hem niet geaccepteerd hebben zoals die was. Zijn daden zijn het gevolg van nooit iemand te hebben gevonden die geprobeerd heeft hem te begrijpen of hem te steunen, laat staan hem het gevoel te geven dat hij voor iemand belangrijk is. Daarom is het zo belangrijk dat mensen hun oogkleppen afzetten en eens beginnen gaan in te zien dat wij als samenleving hier ook een deel verantwoordelijk voor zijn. Het pestgedrag en het verbannen van "vreemde" leerlingen moet op scholen dringend worden aangepakt. Ook het onderwijzend personeel moet hier alert op zijn en indien nodig onmiddellijk op reageren.

Hier een artikel van een ex-klasgenoot die naar mijn mening ook al heel denegerend spreekt over Kim van Gelder. Hij "hoorde bij de sullen" zegt ze!! Dit getuigt al van weinig respect als je het mij vraagt.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3...l?pageNumber=2
Jij bent toch echt wel snel klaar met een éénduidige, kant-en-klare analyse van de jeugd van KDG en de reden van zijn slachtpartijen.

Ik hoop niet dat jij een rechter bent.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 16:18   #1148
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voor wat het waard is:

Voor wat het waard is...
Raar dat hij met een zware depressie toch in staat was zijn studies af te maken.
Oud 27 januari 2009, 16:32   #1149
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Hmmm het concept van vrije wil is redelijk bediscusieerbaar aangezien wij altijd slaaf zijn van de chemie in onze hersenen.

Op biologisch vlak bestaat 'vrije wil' niet.
Op filosofisch vlak bestaat 'vrije wil' wel.

Maar dit is maar een kanttekeningetje.
Geest en lichaam zijn met elkaar verbonden, dus de scheiding biologie/chemie en geest is volgens mij niet correct. Ik ontken daarom ook het bestaan van psychoses niet.

In het geval KDG is hier geen sprake van psychose, maar een langdurig proces van geestelijke degredatie met dit als resultaat. Zijn vrije wil kon hem besluiten om zijn leven te herpakken, maar daar was hij te zwak voor. Het zwakke wordt in onze maatschappij gezien als ets om medelijden mee te hebben, terwijl dit juist het omgekeerde zou moeten zijn.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 16:34   #1150
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Werd hij op zijn werk ook gepest? Ik denk het niet. Daar zei zijn baas dat hij traag werkte, met andere woorden: lui.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 27 januari 2009, 16:36   #1151
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nuance:
Twee verschillende mensen die identiek hetzelfde (negatieve) levensverhaal doorlopen kunnen dit op totaal verschillende manieren verwerken.

Het zijn dus niet de omgevingsfactoren die iemand dwingen om bepaalde acties te ondernemen.
Het is altijd de persoon zelf die onder invloed van omgevingsfactoren tot een slechte daad overgaat terwijl een andere persoon met dezelfde omgevingsfactoren dit niet zou doen.

Je kan nooit alle negatieve omgevingsfactoren uitschakelen. Dat is nu eenmaal het leven. Sommigen kunnen daar niet mee omgaan. Anderen kunnen dit wel en kunnen dit soms ombuigen in iets positief.

Het is zo dat pesten soms tot gevolg heeft dat dit bij mensen creativiteit, fantasie en intelligentie aanwakkert om te reageren op of zich te verdedigen tegen dit pesten (wegvluchten in fantasie of reageren met humor).
Dit is een ZEER gevaarlijke uitspraak en mij zal je hier NERGENS pesten zien verdedigen. Doch is een grotere fantasie dikwijls een effect van pesten. Veel mensen in de creatieve sector (architectuur, kunst, muziek, schrijvers, acteurs) zijn vroeger gepest geweest.

Er zijn ook mensen die anders reageren op dit pesten. Zij reageren eerder negatief met diepe opgekropt haatgevoelens. En deze gevoelens kunnen eindigen in een misantropische houding en zelfs in moord of massamoord.

Men kiest uit vrije wil om voor het goede of het kwade. Maar deze twee begrippen zijn tegenwoordig uit gebruik.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 27 januari 2009, 17:06   #1152
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar dat hij met een zware depressie toch in staat was zijn studies af te maken.
-niet echt zware studies.
-hij werkte ook in een compleet andere job dan normaal met zijn diploma.
-er is nergens geschreven dat hij niet intelligent is.
Oud 27 januari 2009, 17:08   #1153
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij bent toch echt wel snel klaar met een éénduidige, kant-en-klare analyse van de jeugd van KDG en de reden van zijn slachtpartijen.

Ik hoop niet dat jij een rechter bent.
Er zijn hier véél rechters op dit forum
Oud 27 januari 2009, 17:14   #1154
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn hier véél rechters op dit forum
Maar ook mensen die kindermoorden niet kunnen veroordelen
Oud 27 januari 2009, 17:30   #1155
fabianen
Gouverneur

Standaard

Vermassen gehoord,meer en meer jongeren,die geen schuldgevoelens meer hebben,bij zulke daden.Het is een maatschappelijk fenomeen aan het worden.Hoe komt dat?
Je eigen ik mag je niet meer zijn,presteren,en presteren.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 17:36   #1156
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Een samenleving mag niet in alles tussenkomen. Tenzij hij een vorm van autisme heeft zie ik dit als de verantwoordelijkheid van de ouders die hun kind niet weerbaar maken in zo'n situaties en eventueel hem de mogelijkheid niet geven of niet aanleren zijn opgekropte gevoelens naar buiten te brengen.
Niet alleen de ouders moeten er voor zorgen dat hun kinderen hun zelf emotioneel kunnen uiten, maar ook in de school zou dit zelfs moeten kunnen vind ik. Er zou gezamelijk meer moeten gepraat worden over emoties en hoe men hier mee omgaat etc... Ik ben ervan overtuigd dat dit veel miserie, conflicten, ruzies kan voorkomen. Het lijkt mij dat kinderen tegenwoordig alleen nog mogen presteren en slechts geprogrammeerd worden om de consumptie-maatschapij recht te houden.
Oud 27 januari 2009, 17:41   #1157
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Vermassen gehoord,meer en meer jongeren,die geen schuldgevoelens meer hebben,bij zulke daden.Het is een maatschappelijk fenomeen aan het worden.Hoe komt dat?
Heeft God dat gezegd?
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 17:47   #1158
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo erg zal KDG niet onder prestatiedruk geleden hebben. Hij nam zelf ontslag. Dat lijkt me een comfortabele stressloze positie. Niet iedereen kan zich dat permitteren.

Laatst gewijzigd door Gilette : 27 januari 2009 om 17:48.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 18:03   #1159
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik denk dat het verkeerd verwoord.
je eigen ik MOET JE ZIJN en je moet niet presteren je word verleid om te presteren.
maar nu komt het wat is die eigen ik?
is het beter om een ik te worden?
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 18:35   #1160
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
[/b]

ik denk dat het verkeerd verwoord.
je eigen ik MOET JE ZIJN en je moet niet presteren je word verleid om te presteren.
maar nu komt het wat is die eigen ik?
is het beter om een ik te worden?
Ja!
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be