Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2011, 19:18   #1181
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wilders is dan ook niet verkozen door de werkgevers nietwaar.
Hij is wel verkozen door het volk en bij mijn weten behoren die werkgevers tot het volk. Maar bon, Vlaanderen heeft niks te zoeken in kaasland.
Oud 11 maart 2011, 19:19   #1182
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
hollandse bedrijven hebben niks te maken met wilders..bovendien hadden die al een uitstekende sociale reputatie toen wilders nog niet eens geboren was..ga maar eens werken bij een amerikaanse multinational dat ken je direct het verschil..
Ik werk voor een US Multinational met afdelingen in België en Nederland. Alleen al de loonverschillen, vakantiedagen en extra legale voordelen zijn van zodanige aard dat het moederbedrijf een paar jaar geleden de beslissing heeft gemaakt een belangrijk deel van de productie over te hevelen naar België en in Nederland een paar 100 mensen de deur te wijzen.

Maar dat was wel dikke hommeles in't Nederlandse bedrijf. Heel dikke. En uiteindelijk heeft het voor het moederbedrijf maar 1 ding opgeleverd. Minder winst.
Oud 11 maart 2011, 19:20   #1183
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hij is wel verkozen door het volk en bij mijn weten behoren die werkgevers tot het volk. Maar bon, Vlaanderen heeft niks te zoeken in kaasland.
1+1=3
Osama = moslim, moslim = terrorist
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 19:20   #1184
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wilders wordt nog iedere dag bedreigd en moet nog steeds met lijfwachten rondlopen. Vanaf de dag dat dat niet meer noodzakelijk is zal de steun voor hem afnemen.
Jammer, dat die man bedreigd wordt maar verder boeit die vent mij totaal niet.
Oud 11 maart 2011, 19:20   #1185
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen, wilders heeft heel veel stemmen gekregen van de kiezers. Die kunnen werkgever , of werknemer zijn, of ambtenaar, of werkloos.
Maar de "werkgevers" als in "bedrijven", kiezen de politici wel achter de schermen, met de nodige steekpenningen enzo.
Oud 11 maart 2011, 19:22   #1186
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
1+1=3
Osama = moslim, moslim = terrorist
Maf, deze obsessie dient behandeld te worden.

Osama is een grotere smeerlap. Goed zo?
Oud 11 maart 2011, 19:26   #1187
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer, dat die man bedreigd wordt maar verder boeit die vent mij totaal niet.
Blijkbaar toch wél.

Dat hij stemmen haalt (helaas) heeft een reden. Die begint ongeveer bij Paul Witteman, via 'Feest in Ede', 9/11, Fortuijn en Van Gogh tot aan Mohammed Enait anno nu.

Dat heeft dus niets met het land zélf te maken.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 11 maart 2011 om 19:29.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 19:29   #1188
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus het feit dat ghetto's bestaan is te wijten aan de Islam.
Even ernstig blijven aub.
Grotendeels wel, ja. Die godsdienst (zoals alle godsdiensten trouwens, maar hier nog meer), legt veel te grote beperkingen op, is veel te doctrinair, en belet mensen om een normaal leven (naar westerse normen) te leiden.
Hier in het westen hebben "we" het katholicisme zo goed als "platgelegd", hun invloed is vandaag zo goed als nihil geworden, wat het leven vd mensen duidelijk heeft aangenamer gemaakt. Je kan jezelf dan ook wel best voorstellen, dat "wij" hier niet staan te springen, om een andere , nog doctrinairdere religie als de islam te "omarmen".

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 maart 2011 om 19:50.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 19:30   #1189
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zand..ja ook in Arabië zijn de linkse dictaturen in verval..Elio zou beter al een asielland gaan reserveren..
Graag een reactie ten gronde nu......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 19:54   #1190
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Maf, deze obsessie dient behandeld te worden.

Osama is een grotere smeerlap. Goed zo?
je snapt het weer niet..jij veralgemeent op een totaal foute manier en ik doe hetzelfde met osama
Oud 11 maart 2011, 19:58   #1191
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Graag een reactie ten gronde nu......
Zoals in elke draad het off topic communautair gezeik bovenhalen ?
Oud 11 maart 2011, 20:01   #1192
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zoals in elke draad het off topic communautair gezeik bovenhalen ?
Wat heeft Osama de smeerlap met de Hema te maken?
Oud 11 maart 2011, 20:04   #1193
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft Osama de smeerlap met de Hema te maken?
Evenveel als wat het sociaal personeelbeleid van Hollandse multinationals met Wilders te maken heeft..
Oud 11 maart 2011, 20:07   #1194
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Evenveel als wat het sociaal personeelbeleid van Hollandse multinationals met Wilders te maken heeft..
Ik ben niet over Nederland begonnen.
Oud 11 maart 2011, 20:19   #1195
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Niet in deze draad, maar in een andere wel. Niet dat het uitmaakt, als ik kwaad ben doe ik zoiets ook. Ik ga er niet iemand op beoordelen. Mij valt wel op dat sommigen een aversie krijgen van Nederland wanneer ze merken dat er veel Zionisten of Liberalen wonen. Ten eerste zijn er in Nederland zeker ook veel niet-Zionisten en niet-Liberalen (op fok.nl is de meerderheid vrij anti-Zionistisch, bijvoorbeeld). Ten tweede is het een rare manier om kwaad te worden op een heel land. Nu zijn het al veel mensen op dit forum die ik zo heb zien reageren. Dat vind ik, eerlijk gezegd, jammer. Ten derde, ik vind het een collectivistische denkwijze, men ziet elkaar als clubjes die niet discussiëren maar elkaar bestrijden en die zo goed als in de eeuwigheid bestaan uit een kleine elite van spilfiguren en een hele meute slaafse volgelingen en die dus in aantallen altijd zullen stagneren tot in de eeuwigheid. Daarom is fobie het enige strijdmiddel.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2011 om 20:24.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 20:20   #1196
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet over Nederland begonnen.
ik ook niet..maar iemand die de Hema allochtonen wil terugsturen naar hun land van herkomst ..
Oud 11 maart 2011, 20:23   #1197
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Niet in deze draad, maar in een andere wel. Niet dat het uitmaakt, als ik kwaad ben doe ik zoiets ook. Ik ga er niet iemand op beoordelen. Mij valt wel op dat sommigen een aversie krijgen van Nederland wanneer ze merken dat er veel Zionisten of Liberalen wonen. Ten eerste zijn er in Nederland zeker ook veel niet-Zionisten en niet-Liberalen (op fok.nl is de meerderheid vrij anti-Zionistisch, bijvoorbeeld). Ten tweede is het een rare manier om kwaad te worden op een heel land. Nu zijn het al veel mensen op dit forum die ik zo heb zien reageren. Dat vind ik, eerlijk gezegd, jammer.
Fok.nl, de naam alleen al.
- Waar zie jij mensen kwaad worden?
- En wat hebt gij met Hollanders?
- Nederland stikt van de zionisten en Nederland stikt van de niet-zionisten, maw 50/50 volgens u?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 maart 2011 om 20:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 20:24   #1198
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
ik ook niet..maar iemand die de Hema allochtonen wil terugsturen naar hun land van herkomst ..
Ik vind die 'iemand' nochtans heel grappig. Plaatst altijd van die reacties die mij doen lachen.
Oud 11 maart 2011, 20:26   #1199
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Fok.nl, de naam alleen al.
Het is begonnen als een jongerenforum, thans door meer leeftijdsgroepen gefrequenteerd. Het grootste forum van Nederland, soms onterecht afgedaan als 'lolbroekenforum'. Het is eigenlijk een breed forum, en je hebt ook serieuzere gedeelten. Soms is het ernstiger dan P.be eigenlijk ... Dit is een forum van een relatief hoog niveau, maar soms daalt dat naar dramatische laagten. Politics.be heeft ook hoogintelligente deelnemers waar ik, bijvoorbeeld, lucht tegen ben.

Citaat:
- En wat hebt gij met Hollanders?
Ik heb er jarenlang persoonlijke vrienden. Ooit ben ik er ook wekelijks heen gemoeten en ik heb er een band mee (al is het maar omdat ik een taal met ze deel). Verder kan ik begrijpen dat anderen die band niet hebben (doch moeizaam, want Vlaanderen is zo klein en het Nederlandstalig taalgebied ook). Wel valt me op: veel Belgen schijnen Nederland te haten en vaak weten ze niet eens waarom. Nederlanders, echter, hebben een neutrale kijk op ons en bezitten die haat niet (op een kleine uitzondering na). Daar stoor ik me erg aan. Ik wil niet horen bij een volk dat aan de hatende kant staat, want dat gedraagt zich het zwakst van beiden.

Gelukkig zijn veel Vlamingen ook niet in de bedje ziek. Ik blijf een Vlaming en ik blijf ook grotendeels als één denken, en ik ben erg gelukkig in Antwerpen, ook al willen sommige Hollandofoben op dit forum dat ik 'eens eindelijk naar Holland ga wonen'.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2011 om 20:41.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 20:31   #1200
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik heb er jarenlang persoonlijke vrienden. Ooit ben ik er ook wekelijks geen gemoeten en ik heb er een band mee. Veder kan ik begrijpen dat anderen die band niet hebben. Wel valt me op: veel Belgen schijnen Nederland te haten en vaak weten ze niet eens waarom. Nederlanders, echter, hebben een neutrale kijk op ons en bezitten die haat niet (op een kleine uitzondering na). Daar stoor ik me erg aan. Ik wil niet horen bij een volk dat aan de hatende kant staat, want dat gedraagt zich het zwakst van beiden.

Gelukkig zijn veel Vlamingen ook niet in de bedje ziek. Ik blijf een Vlaming en ik blijf ook grotendeels als één denken, en ik ben erg gelukkig in Antwerpen, ook al willen sommige Hollandofoben op dit forum dat ik 'eens eindelijk naar Holland ga wonen'.
Echte Hollanderhaat lees ik hier toch niet op het forum eigenlijk. Ofwel sta ik er gewoon niet bij stil.

Ik heb ook familie in NL en eerlijk gezegd, ik kom niet meer zo graag in NL.
De laatste verkiezingsuitslag deed me de wenkbrauwen fronsen.
Ik had jarenlang een totaal ander beeld van die Hollanders. Bij mij komen ze nogal hypocriet over. Maar ja, wie is er nu niet hypocriet vraag ik me soms af?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be