Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2021, 16:24   #1181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe komt u nu daarbij. Ik heb zoiets nooit beweerd.
Ja, u zegt maar wat is.
Oud 2 oktober 2021, 16:27   #1182
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, u zegt maar wat is.
Zeer juist.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 16:31   #1183
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt u nu daarbij. Ik heb zoiets nooit beweerd.
STOP DAT EEUWIG GETROL

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 16:33   #1184
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik dacht dat u erover wou discussiëren. Niet dus. Ook goed. Beter nog zelfs.
Jij heb soms wel zeer eigenaardige gedachten. En of daar echt over gediscussieerd kan worden, is de vraag als enkel een vraag over een bron op een dergelijke manier kan afgescheept worden? Maar ik blijf het proberen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 16:47   #1185
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
STOP DAT EEUWIG GETROL
Voor de zoveelste keer. Wanneer Vlaams-nationalisten niet meer weten wat antwoorden op een poster, dan noemen ze de poster een trol.

Uw post:

Citaat:
Gij vindt het dus als "slechts" 40% vd bevolking ontevreden is, niet nodig om in te grijpen ??
Ik heb dat toch nooit gezegd? Waarom schrijft u dan zoiets?

Besluit: de trol hier, bent u!
Oud 2 oktober 2021, 16:50   #1186
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, de andere 60% zijn tevreden, inclusief de onruststokers.
Neen, die 60% stemden niet voor het VB. En zestig % is een ruime meerderheid.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 oktober 2021 om 16:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 17:22   #1187
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Jij heb soms wel zeer eigenaardige gedachten. En of daar echt over gediscussieerd kan worden, is de vraag als enkel een vraag over een bron op een dergelijke manier kan afgescheept worden? Maar ik blijf het proberen.
Tja, jongen, ik ga u echt niet helpen. Ik heb het nochtans niet te ,oeilijk gemaakt voor de normalen onder ons.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 17:25   #1188
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, die 60% stemden niet voor het VB. En zestig % is een ruime meerderheid.
Hoeveel stemden er niet voor O-VLD ? 73 % niet. Nu gij weer.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 2 oktober 2021, 17:34   #1189
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke Vlaams-nationalistische partij is fascistisch of nazistisch. Bewijs dat eens met de programma's in de hand.
Wie ging ook al weer in duitse traditionele kleding bloemen leggen op het graf van een overleden nazi ?
Zulk volk vindt zijn thuis allemaal in die gore partij die pas afstand neemt van dit soort zaken als het teveel in de kijker loopt en slecht is voor de publieke opinie.

Achter de schermen is het helaas veel meer van die vuiligheid zoals de uitlatingen van Driesje en schild en vriend duidelijk bewijzen.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 17:36   #1190
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Welke partij staat achter collaboratie gepaard met misdaden tegen de menselijkheid?
Bewijs dat eens zwart op wit.
Dat Vlaams-nationalisten zich verzetten tegen een het Oosten-visie op collaboratie die geen onderscheid maakt tussen daad en idee is nogal wiedes.
Het idee is nochtans ook verwerpelijk.
Ervoor pleiten en eventueel er zieltjes voor trachten de winnen die dan wel overgaan tot daden is zelfs even verwerpelijk als de daad zelf.
Oud 2 oktober 2021, 17:42   #1191
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Jongens, jullie leven constant in het verleden en misbruiken dat om nu nog met de vinger te wijzen. Bovendien beperken uw voorbeelden die bewijs moeten leveren zich constant tot een 20-tal figuren. U begrijpt toch dat dat geen bewijzen zijn om een groep van 1,5 miljoen stemmers voor Vlaams-nationalistische partijen te stigmatiseren. Belachelijker kan niet.
Een 20-tal figuren die een grote impact hebben op de werking van die partij.
U maakt zichzelf belachelijk door te stellen dat het slechts over 20 personen gaat.
Impliciet geeft u trouwens dan toe dat die 20 personen wel degelijk fascisten zijn.

Een vlaams nationalist stemt op N-VA.
Een makakken hater, islamofoob of racist stemt op het VB.
Hier en daar een verdwaalde misnoegde kiezer stemt ook op het VB.
Oud 2 oktober 2021, 17:48   #1192
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
HO verwijst nul komma nul keer naar N-VA en heeft het enkel over het Blok.

Niet netjes om mensen woorden in de mond te leggen...
Truuken van de foor om een democratische partij als N-VA te gaan gebruiken als schaamdoekje.
We zijn VB-ers maar we lijken heel erg op N-VA want we zijn beiden vlaams nationalisten.
Dat is niet zo en ik denk dat N-VA stemmers niets van doen willen hebben met het VB. En dat is maar goed ook.
Oud 2 oktober 2021, 17:52   #1193
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik sterk nuanceren...
Het kan best zo zijn dat er binnen N-VA nog enkele rest-fanaten zijn van foute bompa's uit den oorlog maar dat zal dan toch zeeer minimaal zijn, absoluut onzichtbaar en geen deel uitmakende van de waarneembare realiteit dat die partij even democratisch is als de andere traditionele politieke partijen. De nostalgie naar de Nieuwe Orde, de alte kameraden retoriek en de idolatrie voor nonkel Dolf zoals we die jaarlijks bv op d'Yserwaecke kunnen zien is voor 99,9% een Vlaams Blok gegeven.
Het zijn geen N-VA'ers die oorlogsmisdadigers zoals Verschaeve idealiseren, dat zijn Blokkers.
Het zijn geen N-VA'ers die met extreem-rechtse privé-milities zoals Voorpost samenwerken en hen financieren.
Het zijn geen N-VA'ers die van achter de coulissen mantelorganisaties op poten zetten zoals Pegida Vlaanderen om de boel op stelten te zetten. Dat zijn Blokkers.

N-VA haar voorzitter (en dat siert hem als mens én als politicus) distantieerde zich ook uitdrukkelijk van de collaboratie. Je zult tot sint-juttemis moeten wachten vooraleer een Blok voorzitter dat ooit gaat doen.

N-VA is van alle trado's de partij die het hardste het cordon sanitaire tegen de Bruine partij toepast, verdedigt, en hierover publiek communiceert dat het wat betreft de voorzitter zelfs een existentieel punt is.

Als er écht nog ontkenners zijn die de mythes van de brave oostfronters en dat zij 'het deden voor Vlaendren' in hun rangen hebben dan zijn het niet de slimste exemplaren van de hoop. Zacht uitgedrukt... Die zouden moeten weten dat hun natuurlijke biotoop enkel in Blok middens kan gevonden worden.
Ik zeg ook niet dat de 'erfzonde' aanwezig is bij alle afstammelingen van collaborateurs. Neen dat beweer ik niet. Ik zeg alleen dat het voorkomt dat bij sommige mensen die gecollaboreerd hebben en een stigma hebben opgelopen door gevangenisstraf en dergelijke, hun gedachtengoed van toen hebben overgedragen aan hun kinderen en dit tot in de tweede of derde generatie. Dat stellen we ook vast. Maar dat betekent niet dat dit het geval is bij alle afstammelingen van collaborateurs of bijvoorbeeld Oostfronters.

In de uitzending 'Kinderen van de collaboratie' zien we dat patroon ook. Sommigen kinderen nemen radicaal afstand van wat hun ouders of grootouders hebben gedaan. Andere kinderen zitten nog altijd in dat zelfde vaarwater. Edoch, persoonlijk denk ik dat de kinderen of kleinkinderen die geen afstand namen van hun foute ouders of grootouders nog altijd in de meerderheid zijn in Vlaams-nationalistische milieus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 oktober 2021 om 17:53.
Oud 2 oktober 2021, 17:55   #1194
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat de 'erfzonde' aanwezig is bij alle afstammelingen van collaborateurs. Neen dat beweer ik niet. Ik zeg alleen dat het voorkomt dat bij sommige mensen die gecollaboreerd hebben en een stigma hebben opgelopen door gevangenisstraf en dergelijke, hun gedachtengoed van toen hebben overgedragen aan hun kinderen en dit tot in de tweede of derde generatie. Dat stellen we ook vast. Maar dat betekent niet dat dit het geval is bij alle afstammelingen van collaborateurs of bijvoorbeeld Oostfronters.

In de uitzending 'Kinderen van de collaboratie' zien we dat patroon ook. Sommigen kinderen nemen radicaal afstand van wat hun ouders of grootouders hebben gedaan. Andere kinderen zitten nog altijd in dat zelfde vaarwater. Edoch, persoonlijk denk ik dat de kinderen of kleinkinderen die geen afstand namen van hun foute ouders of grootouders nog altijd in de meerderheid zijn in Vlaams-nationalistische milieus.
Het begrip erfzonde maakt elke nazaat van een collaborateur verdacht.
Daarom dat ik zeg dat er geen erfzonde is.
Uw manier om over erfzonde te spreken is verwerpelijk.
Oud 2 oktober 2021, 17:59   #1195
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, jongen, ik ga u echt niet helpen. Ik heb het nochtans niet te ,oeilijk gemaakt voor de normalen onder ons.
Dat is inderdaad niet te ,oeilijk, vraag is wie in jouw wereldje normaal is. Niet bijzonder velen als ik dat natrappen van jou zo volg en dat op deze korte tijdspanne dat je op dit forum lid bent. Doe zo voort.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 oktober 2021 om 18:02.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 18:55   #1196
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over de fictie van 'absolute' rechten, geeft onderstaande -extreme- voorbeeld aan dat die ook niet bestaat in een land als de VS waar freedom of expression nochtans een expliciet recht is. Een land waar er bijvoorbeeld géén negationismewet bestaat. Er zijn altijd limieten...

Conspirationist & certified nutcase Alex Jones beweerde enkele jaren geleden -vanuit zijn freedom of speech- dat de slachtpartij in Sandy Hook waarbij in een school 20 kinderen zijn afgemaakt een 'hoax' was. Ineen gestoken door acteurs in opdracht. En hij zat daarbij nog wat de familieleden te ridiculiseren omdat die het over beperking van wapensdracht durfden te hebben.
Maar daar gaat het niet om. Hier gaat het blijkbaar om het gegeven dat LEUGENS werden verteld, die op een subtiele manier werden omgezet in een PRIVE SCHADE EIS. We vallen hier dus onder een geval van LASTER, waar een al dan niet becijferbare schade mee veroorzaakt werd.

Maar had Jones nu gezegd in welke mate hij tevreden was over die slachtpartij in het kader van een vermindering van de CO2 uitstoot, dan zou dat iets anders zijn he. Dan was er geen leugen verteld.

Het probleem met de negationisme wet is haar naam: zij bestraft niet (zodanig enkel maar) de foute uitspraak dat de holocaust niet zou plaats gevonden hebben. Zij bestraft gewoon een positieve benadering van dat historische feit of alles wat daar dicht of ver op lijkt, op een strafrechterlijke manier, niet in privaat recht.

Het is gewoon verboden om EEN VOORBEELD te nemen aan de holocaust om daar inspiratie in te vinden voor de oplossing van hedendaagse problemen bijvoorbeeld, terwijl dat een heel erg legitiem politiek voorstel kan zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 18:56   #1197
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een correct man ja. Die durfde afstand te nemen van een foute en mensonterende nazi-ideologie. Iets wat men niet kan zeggen van elke Vlaams-nationalist.
Men is daar wettelijk toe gedwongen, en hiermee smijt men alle politieke visies die daar positieve inspiratie uit zouden willen halen, in de vuilbak he. DAT is er juist het probleem mee.
Oud 2 oktober 2021, 18:58   #1198
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk bevestig je wat ik hier al jaren zeg : het Blok heeft geen kl van de Sch te maken met Vlaams-nationalisme maar alles met de strijd tegen de makak. Dat en niets anders is de reden waarop mensen voor hen stemmen.
En daarvoor kan men soms inspiratie zoeken bij eerdere politieke systemen die met hetzelfde probleem geconfronteerd werden, en daar oplossingen voor bedachten he. En over die inspiratie verderbomen wordt juist onmogelijk gemaakt door die muilkorfwetten, waardoor men een ganse waaier aan politieke oplossingen aan hedendaagse problemen gewoon onmogelijk maakt.

Zou nu blijken, na grondige argumentatie, en analyse, dat die politieke oplossingen uiteindelijk toch niet zo aantrekkelijk zijn voor de meerderheid, dan kunnen die op democratische wijze in de oppositie gehouden worden. Maar zou blijken dat een meerderheid van de mensen inziet dat die soort oplossingen inderdaad een hoop problemen kunnen oplossen, dan zou het in de lijn van een echte democratie liggen om die ook uit te proberen.

Maar om dat in de eerste plaats aan de democratische jury over te laten, moet men die eerst kunnen beargumenteren en belichten he. Wat door die muilkorfwetten belet wordt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 oktober 2021 om 19:01.
Oud 2 oktober 2021, 19:08   #1199
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Wie ging ook al weer in duitse traditionele kleding bloemen leggen op het graf van een overleden nazi ?
Zulk volk vindt zijn thuis allemaal in die gorey partij die pas afstand neemt van dit soort zaken als het teveel in de kijker loopt en slecht is voor de publieke opinie.

Achter de schermen is het helaas veel meer van die vuiligheid zoals de uitlatingen van Driesje en schild en vriend duidelijk bewijzen.
Kijk, hé, lancalot, iedereen eert afgestorvenen wie hij wilt. En het is niet omdat een paar appels in de mand rot zijn dat de hele mand rot is. Dat geldt bij het VB, maar d en zeer bij andere partijen. Alleen ......... iedereen zet dat omwille van het waanzinnig ondemocratische cordon bij het VB extra in de verf.. Maar ik kan in elke partij individuen aanduiden die buiten de lijntjes kleurden en kleuren. Ik ben bewust Vlaams-nationalist zonder partijkaart ( nooit een gehad trouwens). Ik speel open ik kaart wat velen hier niet doen. Ik voel me ook door niemand buiten mezelf politiek gebonden. 90 % hier werkt 'in opdracht '. Daar pas ik voor. Ik spreek enkel voor mezelf. Ik durf er tenminste voor uitkomen Vlaams-nationaliste te zijn. 95 % van de forumleden durven zich totaal niet blootgeven qua ideologie. Er zijn er zelfs die schipperen zoals het hen het beste uitkomt.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 2 oktober 2021 om 19:21.
Oud 2 oktober 2021, 19:29   #1200
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Het begrip erfzonde maakt elke nazaat van een collaborateur verdacht.
Daarom dat ik zeg dat er geen erfzonde is.
Uw manier om over erfzonde te spreken is verwerpelijk.
Helemaal niet. Uw weigering het begrip ’erfzonde’ in de juiste symbolische context te plaatsen, maakt dat u alles verdraait en de bal volkomen mis slaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be