![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben daar geen benul van het aantal werkelijke besmettingen.
![]() |
![]() |
#1203 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de fase waarin de besmetting het hoogst is kan het zijn dat het nodig wordt geacht om de mensen, of enkel mensen met hoger risico, vol te proppen met antivirale middelen en antibiotica. Het is dan wel niet specifiek tegen dit virus, maar het helpt wel om de druk op de zorg te verlichten. Let op, dat is een wanhoopsmaatregel he, zoals 'Brace for Impact'. Don't try this at home, kids. Er zijn immers ook serieuze en gevaarlijke medische nadelen aan om dat op grote schaal te gaan doen, maar als het moet dan moet het. Dat was ook de reden van de globale aankoop van veel Tamiflu, zijn we allemaal zo kort van memorie? Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de vaccinatie heeft je lichaam antistoffen moeten 'leren' aanmaken. Dat op zich is al een goede zaak. Vandemorgen net dezelfde vraag gesteld aan onze huisarts. Heel veel zal het niet helpen, maar alle beetjes zijn altijd welkom. Maar wel belangrijk is dat je die vorige vaccinatie al een tijdje geleden gekregen hebt (paar weken) anders zou het kunnen dat je lichaam nu 2 keer werk heeft. Edit: Oeps... longontsteking. Nog beter in uw geval. Ik zat met de gewone griep in mijn hoofd.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2020 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nachtwerk en zondagwerk. Als men natuurlijk deze mogelijke uitzondering zou gaan gebruiken tot een definitieve toepassing zou dat bijzonder spijtig zijn. Het was voor mij een bedoeling van (momenteel) algemeen belang. Om te voorkomen dat de mensen die morgen naar de supermarkt en daar om 08.30-9u niets vinden in paniek geraken of agressief worden. Volle reken, wat is aangekondigd, zullen die mensen geruststellen. Maar als dit de verworven rechten in gevaar brengt dan niet. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 13 maart 2020 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne soigneer u daar een beetje, eh ![]()
![]() |
![]() |
#1207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is't zo erg dat je nu al achter je PC kruipt ipv er voor te gaan zitten ? ![]() Nog een paar daagjes en je bent er weer bovenop. Wedden ? ![]()
![]() |
![]() |
#1208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En veel met hem.
![]() |
![]() |
#1209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heel goed opletten dat er een automatische en niet te gamen uitdoofclausule is voor zo'n besluit, denk ik wel, want anders is het een maatregel die het ergste misbruik uitnodigt. Te hoog risico, liefst als het kan te mijden als de pest. Veel beter om Eurocontrol zelf op hun verantwoordelijkheid te wijzen, het moet eens gedaan zijn met het poppenkast spelen van de EU. Laat uw ware aard eens zien, dames en heren excellenties en commissarissen, wat hebt u te verliezen? Lagarde heeft in elk geval getoond dat ze bereid is om Italië onder deze omstandigheden nog verder af te dreigen en in de put te duwen, om de Italiaanse regering en anderen in Europa via blackmail tegen te houden de nodige maatregelen te treffen. Dit kunnen wij niet dulden, wees een klein beetje serieus, mensen. Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb vooral schrik voor onze oudere medemens (uw ouders, mijn ouders, ...). Ik zal het wel overleven, maar als ik mijn dokter goed verstond verloopt COVID 19 in enkele fasen: grieprig, keelpijn (virus zet zich daar), gaat dan over naar de neus en zorgt voor extreme snotter en slijm, wat dan op haar beurt de longen aantast en bij zwakkeren longontsteking veroorzaakt. Ik heb keelpijn + griep, en ik hoop dat het daar bij blijft. Dus nu binnen blijven zodat ik niemand anders aansteek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Vermoed dat ze pneumovax23 hebben gekregen. Tegen pneumokokken die toeslaan als je sterk verzwakt bent door bv dit coronavirus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() verzorg u goed tavek
![]() |
#1215 | |
Banneling
|
![]() NRW schließt nächste Woche alle Schulen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
Minister-President
|
![]() Veel beterschap Tavek.
Ook wij hebben hier het vaccin tegen pneumokokken gekregen een paar weken geleden. Het zal wel niet tegen corona helpen, maarin geval van besmetting kan het misschien de gevolgen minder erg maken. (Hoop ik) Voorlopig lijkt het hier in de procincie Luxemburg mee te vallen wat betreft besmettingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |