Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2020, 15:31   #1201
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn veel verschillende oorzaken en vormen van longontstekingen, sommige viraal (daar kan je tegen vaccineren), sommige bacterieel (antibiotica helpt daar tegen)...maar aangezien er tegen COVID 19 geen vaccin is, is het nutteloos om achter een vaccin nu te gaan lopen.

Maar een echte dokter kan het inderdaad misschien beter uitleggen....
Teg het virus op zich niet, maar misschien kan het wel een longontsteking voorkomen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:33   #1202
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merci.

ps: voor het plezier doe ik dit niet, net een vakantie mogen annuleren & huisarrest voor twee weken is dik, dik, klote.

Ik ben zeer kwaad op het feit dat ze in Belgie, net zoals in de rest van de beschaafde wereld, onvoldoende testen. Als ze mij testen, en het was ordinaire griep, kon ik over een paar dagen terug buiten.
Ze zitten in de US blijkbaar met hetzelfde probleem. Niet genoeg testcapaciteit.
Ze hebben daar geen benul van het aantal werkelijke besmettingen.
Oud 13 maart 2020, 15:33   #1203
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daarnet een gesprek gehad met de huisarts van mijn ouders.

Die heeft, een paar weken geleden, mijn ma en pa gevaccineerd tegen longontsteking.
Longontsteking is een der grootste doodsoorzaken bij ouderen die dit virus oplopen.
Waarom laat De Dikke van Merchtem niet iedereen boven een bepaalde leeftijd vaccineren?

De huisarts in kwestie vond dat in elk geval een schitterend idee.....

Is er een dokter in de zaal die dit kan weerleggen?
Ik zit hier al dagen, lijkt wel weken te zeggen dat mensen de pandemieplannen eens moeten lezen. De plannen van elk land zijn gebaseerd op die van de WHO.

In de fase waarin de besmetting het hoogst is kan het zijn dat het nodig wordt geacht om de mensen, of enkel mensen met hoger risico, vol te proppen met antivirale middelen en antibiotica. Het is dan wel niet specifiek tegen dit virus, maar het helpt wel om de druk op de zorg te verlichten.

Let op, dat is een wanhoopsmaatregel he, zoals 'Brace for Impact'. Don't try this at home, kids. Er zijn immers ook serieuze en gevaarlijke medische nadelen aan om dat op grote schaal te gaan doen, maar als het moet dan moet het. Dat was ook de reden van de globale aankoop van veel Tamiflu, zijn we allemaal zo kort van memorie?

Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 15:36.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:35   #1204
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mijn ouders en wij hier thuis zijn ook gevaccineerd tegen longontsteking. Vaccin blijft trouwens vijf jaar geldig. Ik weet nu wel niet of het enige bescherming zou bieden tegen dit Corona.
Direct niet, indirect wel.
Door de vaccinatie heeft je lichaam antistoffen moeten 'leren' aanmaken.
Dat op zich is al een goede zaak.
Vandemorgen net dezelfde vraag gesteld aan onze huisarts.
Heel veel zal het niet helpen, maar alle beetjes zijn altijd welkom.
Maar wel belangrijk is dat je die vorige vaccinatie al een tijdje geleden gekregen hebt (paar weken) anders zou het kunnen dat je lichaam nu 2 keer werk heeft.

Edit: Oeps... longontsteking. Nog beter in uw geval. Ik zat met de gewone griep in mijn hoofd.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2020 om 15:37.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:37   #1205
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Verworven rechten- quid: eenmalige uitzondering?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Kijk, dit vind ik toch zeer opmerkelijk, exact dezelfde zeer gerichte neoliberale agenda hoorde ik ook al in Engeland naar voren geschoven worden. Stop met dat gezever, ze kunnen evengoed overdag rijden, er zijn toch geen files als iedereen zo veel mogelijk thuis blijft.

Nachtwerk is ongezond, daar zijn alle studies het over eens. Het is niet te vermijden soms, akkoord, en sommige mensen gaan er beter mee om dan anderen. Conclusie: veralgemeend nachtwerk is geen goed idee want is zeer slecht voor de volksgezondheid. Maar dat kan de entrepreneurs niet schelen, dat zien we overduidelijk sinds het begin van deze crisis en al lang ervoor ook.

Het is precies de liberalisering van de regels die er altijd op gericht is om meer mensen altijd meer en later en vroeger te laten werken. Niet om er die mensen zelf beter van te laten worden, maar ter verrijking van het elitaire profitariaat dat nu reeds alle winst in hun zakken steekt.

Vergeet het maar
Je hebt gelijk en het is mij bij dit voorstel ook niet ontgaan.

Nachtwerk en zondagwerk.

Als men natuurlijk deze mogelijke uitzondering zou gaan gebruiken tot een definitieve toepassing zou dat bijzonder spijtig zijn.

Het was voor mij een bedoeling van (momenteel) algemeen belang.

Om te voorkomen dat de mensen die morgen naar de supermarkt en daar om 08.30-9u niets vinden in paniek geraken of agressief worden.

Volle reken, wat is aangekondigd, zullen die mensen geruststellen.

Maar als dit de verworven rechten in gevaar brengt dan niet.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 13 maart 2020 om 15:38.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:38   #1206
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het blijft een goede zet, vaccineren tegen longontsteking, zeker als oudere.
Is nog maar den eerste keer. Mijn dokter raadde het aan toen wij onze griepspuit gingen halen, ergens begin november.

Enne soigneer u daar een beetje, eh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:44   #1207
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben mottig. Het kan evengoed een stevige griep zijn (wat vreemd is, aangezien ik die al heb gehad dit seizoen). Maar getest wordt er niet :s

Maar ik ga u niet aansteken door nu en dan eens achter de pc te kruipen hé ?
Ai....
Is't zo erg dat je nu al achter je PC kruipt ipv er voor te gaan zitten ?
Nog een paar daagjes en je bent er weer bovenop. Wedden ?
Oud 13 maart 2020, 15:44   #1208
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Kijk, dit vind ik toch zeer opmerkelijk, exact dezelfde zeer gerichte neoliberale agenda hoorde ik ook al in Engeland naar voren geschoven worden. Stop met dat gezever, ze kunnen evengoed overdag rijden, er zijn toch geen files als iedereen zo veel mogelijk thuis blijft.

Nachtwerk is ongezond, daar zijn alle studies het over eens. Het is niet te vermijden soms, akkoord, en sommige mensen gaan er beter mee om dan anderen. Conclusie: veralgemeend nachtwerk is geen goed idee want is zeer slecht voor de volksgezondheid. Maar dat kan de entrepreneurs niet schelen, dat zien we overduidelijk sinds het begin van deze crisis en al lang ervoor ook.

Het is precies de liberalisering van de regels die er altijd op gericht is om meer mensen altijd meer en later en vroeger te laten werken. Niet om er die mensen zelf beter van te laten worden, maar ter verrijking van het elitaire profitariaat dat nu reeds alle winst in hun zakken steekt.

Vergeet het maar
Als jij iedere morgen vers brood wil zal uw bakker die nacht gewerkt hebben.
En veel met hem.
Oud 13 maart 2020, 15:47   #1209
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Teg het virus op zich niet, maar misschien kan het wel een longontsteking voorkomen?
Neen. Een vaccin werkt tegen een welbepaald virus. Deze mensen zijn ingeent tegen virussen waarvoor vaccins zijn.

Niet tegen COVID 19
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:54   #1210
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Its provisions allow the government to limit the movement of people and vehicles in specified places, to temporarily requisition goods, to take over factories and businesses, to ration the consumption of basic items, and to issue the necessary orders to ensure the provision of services.

The article has not been used since 2010, when it was enacted in response to an air traffic controllers’ strike. The state of emergency will initially apply for two weeks, but can be extended with parliamentary approval.
Lees goed wat daar staat. Een Europees land als Spanje kan dus alleen zelf het eigen luchtruim openhouden (en dus ook sluiten!) indien het de noodtoestand uitroept.

Heel goed opletten dat er een automatische en niet te gamen uitdoofclausule is voor zo'n besluit, denk ik wel, want anders is het een maatregel die het ergste misbruik uitnodigt. Te hoog risico, liefst als het kan te mijden als de pest.

Veel beter om Eurocontrol zelf op hun verantwoordelijkheid te wijzen, het moet eens gedaan zijn met het poppenkast spelen van de EU. Laat uw ware aard eens zien, dames en heren excellenties en commissarissen, wat hebt u te verliezen?

Lagarde heeft in elk geval getoond dat ze bereid is om Italië onder deze omstandigheden nog verder af te dreigen en in de put te duwen, om de Italiaanse regering en anderen in Europa via blackmail tegen te houden de nodige maatregelen te treffen.

Dit kunnen wij niet dulden, wees een klein beetje serieus, mensen.

Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 15:59.
Oud 13 maart 2020, 15:58   #1211
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is nog maar den eerste keer. Mijn dokter raadde het aan toen wij onze griepspuit gingen halen, ergens begin november.

Enne soigneer u daar een beetje, eh
Merci, wordt geapprecieerd.

Ik heb vooral schrik voor onze oudere medemens (uw ouders, mijn ouders, ...). Ik zal het wel overleven, maar als ik mijn dokter goed verstond verloopt COVID 19 in enkele fasen: grieprig, keelpijn (virus zet zich daar), gaat dan over naar de neus en zorgt voor extreme snotter en slijm, wat dan op haar beurt de longen aantast en bij zwakkeren longontsteking veroorzaakt.

Ik heb keelpijn + griep, en ik hoop dat het daar bij blijft. Dus nu binnen blijven zodat ik niemand anders aansteek.
Oud 13 maart 2020, 15:59   #1212
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

'k Vermoed dat ze pneumovax23 hebben gekregen. Tegen pneumokokken die toeslaan als je sterk verzwakt bent door bv dit coronavirus.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 16:00   #1213
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
'k Vermoed dat ze pneumovax23 hebben gekregen. Tegen pneumokokken die toeslaan als je sterk verzwakt bent door bv dit coronavirus.
Ok op die manier dus wel ja.
Oud 13 maart 2020, 16:03   #1214
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

verzorg u goed tavek
Oud 13 maart 2020, 16:09   #1215
dpg
Banneling

Standaard

NRW schließt nächste Woche alle Schulen.

Citaat:
Düsseldorf (dpa) - In Nordrhein-Westfalen schließen wegen des Coronavirus in der kommenden Woche alle Schulen bis zu den Osterferien.
Daarnet telefoon gekregen vanaf maandag tot het ingetrokken gaat worden moet ik van thuis uit werken, zal vreselijk langzaam gaan via VPN, maar goed ze nemen het nu echt serieus in Duitsland.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 16:14   #1216
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als jij iedere morgen vers brood wil zal uw bakker die nacht gewerkt hebben.
En veel met hem.
Ik haal eigenlijk mijn brood 9/10 keer uit zo'n automaat. Zit er toch soms een paar dagen in, denk ik.
Oud 13 maart 2020, 16:15   #1217
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Merci, wordt geapprecieerd.

Ik heb vooral schrik voor onze oudere medemens (uw ouders, mijn ouders, ...). Ik zal het wel overleven, maar als ik mijn dokter goed verstond verloopt COVID 19 in enkele fasen: grieprig, keelpijn (virus zet zich daar), gaat dan over naar de neus en zorgt voor extreme snotter en slijm, wat dan op haar beurt de longen aantast en bij zwakkeren longontsteking veroorzaakt.

Ik heb keelpijn + griep, en ik hoop dat het daar bij blijft. Dus nu binnen blijven zodat ik niemand anders aansteek.
Veel beterschap!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 16:21   #1218
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Veel beterschap!
Eveneens
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 16:29   #1219
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Veel beterschap Tavek.

Ook wij hebben hier het vaccin tegen pneumokokken gekregen een paar weken geleden. Het zal wel niet tegen corona helpen, maarin geval van besmetting kan het misschien de gevolgen minder erg maken. (Hoop ik) Voorlopig lijkt het hier in de procincie Luxemburg mee te vallen wat betreft besmettingen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 16:33   #1220
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
verzorg u goed tavek
Merci !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be