Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2007, 16:31   #1201
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De haat, het wederzijdse wantrouwen, de racistische houding van velen, de vernedering van een grote groep mensen: Het VB heeft daar niets mee te maken, neen: de REGERING

Is de regering het, en de linkse en rechtse partijen die er deel van uitmaken verantwoordelijk voor de vreemdelingenhaat? Voor de hetze? Voor het constant zwart maken van 4 kleine procentjes van de bevolking?

Het beleid doet het beter dan in het buitenland, nietwaar? Hier flamberen de auto's niet en hier vindt men oplossingen voor de problemen verder komen dan wat herrie en wat wrevel die terecht is. Maar de groeiende onverdraagzaamheid, de onwil om de problemen op te lossen maar de perverse wil om rond een klein probleem groot politiek profijt te maken maakt dat we van een vlieg een olifant aan het maken zijn en dat er onvrede heerst daar waar er eigenlijk al lang gewerkt wordt aan het wegwerken van een slechte begeleiding van onze gastarbeiders in de jaren zestig en zeventig.

Er is een grote verantwoordelijkheid voor de haat: de partij van het eigen belang is een schurkenpartij.
Ik geef je voor een aanzienlijk deel gelijk, maar dat neemt niet weg dat niet alleen het VB schuld heeft aan de haat en het sluimerende racisme : de talloze vreemdelingen zorgen effectief voor een stroom van problemen.

Men moet al blind zijn om niet te beseffen dat er wel degelijk een groot probleem is met een groot aantal vreemdelingen. Dat heeft hoegenaamd niets met racisme te maken, dat is gewoon een nuchtere constatering.

Het VB profiteert daarvan, dat is uiteraard een feit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:28   #1202
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik geef je voor een aanzienlijk deel gelijk, maar dat neemt niet weg dat niet alleen het VB schuld heeft aan de haat en het sluimerende racisme : de talloze vreemdelingen zorgen effectief voor een stroom van problemen.

Men moet al blind zijn om niet te beseffen dat er wel degelijk een groot probleem is met een groot aantal vreemdelingen. Dat heeft hoegenaamd niets met racisme te maken, dat is gewoon een nuchtere constatering.

Wat is een groot aantal: is vier procent een groot aantal?
De Vlamingen beweren in Brussel thuis te zijn: ze hebben er een kleiner percentage... Zijn de Vlamingen nu een bedreiging voor de Brusselaars?

Talloze vreemdelingen... Het loopt hier vol Nederlanders, Fransen, Spanjaarden enz... Het racisme van het VB is niet gericht tegen degenen die vreemdeling zijn: het is tegen degenen gericht die herkenbaar (bruin) zijn.
Het is een geesteszieke, man, meer is het niet.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:34   #1203
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een geesteszieke, man, meer is het niet.
It takes one to know one.
Oud 6 februari 2007, 17:36   #1204
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een groot aantal: is vier procent een groot aantal?
De Vlamingen beweren in Brussel thuis te zijn: ze hebben er een kleiner percentage... Zijn de Vlamingen nu een bedreiging voor de Brusselaars?

Talloze vreemdelingen... Het loopt hier vol Nederlanders, Fransen, Spanjaarden enz... Het racisme van het VB is niet gericht tegen degenen die vreemdeling zijn: het is tegen degenen gericht die herkenbaar (bruin) zijn.
Niet correct. Met de Nederlandse, Franse en Spaanse inwijkelingen zijn in België weinig tot geen problemen, dus waarom zou iemand hen viseren ? Die mensen zijn wat mij betreft van harte welkom hier.

Indien de Marokkaanse en Turkse gemeenschap zich even vlot integreren - min of meer natuurlijk - zijn deze hier wat mij betreft ook welkom. Je kunt veel zeggen over hun cultuur, maar echt moeite om te integreren in de Belgische maatschappij, met hier en daar de occasionele uitzondering, doen ze echter bijlange niet. Dat vormt een niet onaanzienlijk deel van het probleem.

Nogmaals, deze stelling heeft niets met racisme te maken, wel met de realiteit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:38   #1205
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het VB maakt de fout dat het teveel op de criminele migranten pikeert en niet op het systeem dat hen aanzet om ervan te profiteren.

Feit is echter dat er mensen naar hier komen om hun crimineel territorium uit te breiden, omdat er in hun arme landen weinig te stelen valt. Dit is niet de grote groep allochtonen, maar wel de groep die overlast veroorzaakt, voor IEDEREEN.

Mensen die een vreemde naam en een exotisch uiterlijk hebben, zijn niet noodzakelijk hier gekomen met criminele bedoelingen, maar indien het goedmenende mensen zijn, die in onze maatschappij willen integreren, wordt hun reputatie en geloofwaardigheid mee kapotgemaakt, door crapuul met dito uiterlijk en namen, dat hier het schoon weer maakt.

Zolang ons land misbruiken van onze sociale zekerheid toelaat en er van uitgaat dat je alle miserie van een ander zomaar moet binnenpakken, blijft de multiculturele spanning toenemen.

Daarnaast lost het niets op. De mensen die in hun landen echt doodgaan van de honger, hebben niet de middelen om naar hier te komen. Vele economische vluchtelingen zijn dus mensen die het relatief gezien in hun landen van herkomst zo slecht nog niet hadden, maar het nog beter willen hebben.
Vele daarvan hebben graag alles in hun schoot geworpen en ons systeem speelt er op in.

Er zijn (Oostblok)landen waar je een ticketje België kan boeken en waar ke nog eens een uigebreide handleiding meekrijgt over hoe je hier van onze sociale zekerheid kan profiteren, terwijl een arme Belg soms nog niet eens weet waar hij in principe recht op heeft.

Verder gebeuren er gezinsherenigingen op bejaarden op kosten van ons OCMW te onderhouden, importhuwelijken om de migratiewetten te omzeilen en ga zo verder.

Gek genoeg blijkt uit statistieken dat landen waar veel migranten zijn en waar men ze goed in de watten, legt, zoals hier, hoge criminaliteitscijfers hebben.

Geen wonder: we trekken het aan. Iemand komt hier op al dan niet legale manier veel geld verdienen, gaat daarmee naar zijn thuisland, bouwt daarmee een kast van een villa en behoort er tot de elite. Natuurlijk komen er dan nog meer van diens landgenoten naar hier om hetzelfde te doen.

Met andere woorden: het zijn niet alleen de mensen, maar ook het systeem dat eens grondig aangepakt moet worden.
Oud 6 februari 2007, 17:38   #1206
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alle media zijn links! Alle partijen zijn links! En even later: de meerderheid van de Vlamingen wil een rechts bestuur! Spot the contradiction.
Je hebt ze juist genoemd. Hierboven, voor het geval je ze niet zou zien. En dat spagaat is meteen de uitleg voor het niet aflatende succes van een antisysteem-partij: het VB vult het zwarte gat tussen een groeiend deel van het rechtse volk en de overwegend linkse media.

(Letterlijk zelfs, zie onze posten over de VB-site in een andere draad).
Oud 6 februari 2007, 17:40   #1207
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mao was communistisch. Het Chinese communisme heeft weinig tot niets te maken met het hedendaagse "linkse gedachtengoed" (wat op zich al een ruime betekenis heeft).
Vandaar de innige vriendschapsbanden tussen de SPa (en Stevaert in het bijzonder) en de Cubaanse dictatuur?

Citaat:
Het rechtse regime in nazi Duitsland staat evenwel ideologisch gezien veel dichter bij het hedendaagse (extreem) rechtse gedachtengoed.
Says who? Blokwatch?
Oud 6 februari 2007, 18:07   #1208
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je hebt ze juist genoemd. Hierboven, voor het geval je ze niet zou zien. En dat spagaat is meteen de uitleg voor het niet aflatende succes van een antisysteem-partij: het VB vult het zwarte gat tussen een groeiend deel van het rechtse volk en de overwegend linkse media.

(Letterlijk zelfs, zie onze posten over de VB-site in een andere draad).

Blokker zijn heeft weinig te maken (behalve een beperkt aantal uitzonderingen) met links of rechts. Het zit hem in de geest van onverdraagzaamheid, onbegrip, angst, het egoïsme, schrik voor het onbekende, schrik in te boeten aan welstand,... en voor de rest het traditionele protest tegen gelijk welk beleid en beleidsopties.
Beste bewijs zijn de pakken gewezen SPa- ers die nu voor het Blok stemmen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:42   #1209
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Blokker zijn heeft weinig te maken (behalve een beperkt aantal uitzonderingen) met links of rechts. Het zit hem in de geest van onverdraagzaamheid, onbegrip, angst, het egoïsme, schrik voor het onbekende, schrik in te boeten aan welstand,... en voor de rest het traditionele protest tegen gelijk welk beleid en beleidsopties.
Ja, ook in Nederland vergelijkbare overlapping/uitwisseling tussen SP en "rechtse ontevredenen"; in totaal, afnemend vertrouwen in het régentaille.
Oud 6 februari 2007, 20:31   #1210
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, ook in Nederland vergelijkbare overlapping/uitwisseling tussen SP en "rechtse ontevredenen"; in totaal, afnemend vertrouwen in het régentaille.
Klopt, maar deze naakte feiten gaan er niet in bij de hardliners...
Oud 6 februari 2007, 20:33   #1211
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Klopt, maar deze naakte feiten gaan er niet in bij de hardliners...
Zomin als bij de "gevestigde" politici.
Oud 7 februari 2007, 11:58   #1212
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Over vooroordelen en stereotiep denken gesproken...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 12:45   #1213
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
Over vooroordelen en stereotiep denken gesproken...
Inderdaad. Typisch voor meelopers.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 14:18   #1214
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Inderdaad. Typisch voor meelopers.

Paulus.
Als eeuwige rebel en halve anarchist versleten worden voor meeloper, en dat op mijn oude dag...
Oud 7 februari 2007, 14:23   #1215
Tegendradigaard

Standaard

Wat is eigenlijk "plat" racisme ?
Bestaat er dan ook zo iets als opgeblazen racisme ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 7 februari 2007 om 14:23.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 14:35   #1216
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wat is eigenlijk "plat" racisme ?
Bestaat er dan ook zo iets als opgeblazen racisme ?
Ik weet dat ge moeite hebt met begrijpend lezen, plattekens is zowat het dialect voor zeer ordinair... At your service !
Oud 7 februari 2007, 14:37   #1217
Tegendradigaard

Standaard

Nu neemt men mij nog serieus ook zeg....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 7 februari 2007, 15:12   #1218
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, U was toch LID?
En bovendien VERKOZENE?

wat heeft U dan uw geest van onverdraagzaamheid, onbegrip, angst, het egoïsme, schrik voor het onbekende, schrik in te boeten aan welstand,... en voor de rest het traditionele protest tegen gelijk welk beleid en beleidsopties
doen veranderen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 20:13   #1219
Tegendradigaard

Standaard

Die zit...

Oud 7 februari 2007, 20:14   #1220
Tegendradigaard

Standaard

Stel nu eens..... dat er helemaal geen huwelijksweigeraars waren.... ?

Stel nu eens.... dat het gewoon een verzinsel was dat zijn eigen leven is beginnen leiden...... ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be