Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2011, 16:40   #12281
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Wedden dat A in zo'n bedrijf werkt?
Voor hoeveel wedden we?

Is het omdat je blok staat dat je een poging doet om op de man te spelen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=12315
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 17:03   #12282
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke argumenten?

Ik heb enkel opgemerkt dat bij de kostberekening ook de baten moeten worden meegeteld. (kan je je daarmee akkoord verklaren?)

Jij beweert nu dat het saldo negatief is. Om dat te weten moet je ook de cijfers voor de baten kennen. (kan je je daarmee akkoord verklaren?)

Indien je de cijfers kent, geef ze dan. Indien je de cijfers niet kent; doe dan geen uitspraken over het negatief zijn van het saldo.
Enerzijds verklaart u dat de allochtonen voortdurend gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt en refereert u naar BBB.
Anderzijds wijst u erop dat zij veel "baten" aanbrengen aan het land.
Hoe kan dat als het gros van hen werkloos is?
Als zij niet werkloos zijn, worden ze niet gediscrimineerd.
Als zij werkloos zijn, voegen ze niets toe aan de welvaart van ons land.
Oud 15 november 2011, 17:06   #12283
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik spreek me er niet over uit of het saldo positief of negatief is; omdat ik dat niet weet.

Misschien kan je nu eindelijk eens antwoorden.

Ik heb enkel opgemerkt dat bij de kostberekening ook de baten moeten worden meegeteld. (kan je je daarmee akkoord verklaren?)

Jij beweert nu dat het saldo negatief is. Om dat te weten moet je ook de cijfers voor de baten kennen. (kan je je daarmee akkoord verklaren?)

Indien je de cijfers kent, geef ze dan. Indien je de cijfers niet kent; doe dan geen uitspraken over het negatief zijn van het saldo.
U weet toch ook niet zeker of het saldo positief of negatief is?
Toch geeft u voortdurend de indruk dat u overtuigd bent dat het een positief saldo is. Hebt u daar reden toe?
Oud 15 november 2011, 17:08   #12284
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja

Neen, voor de zoveelste keer; ik durf niet te beweren dat allochtonen, of moslims of migranten of wat je ook bedoeld, ons geen geld kosten.
Ik denk dat iedereen zich daarmee akkoord kan verklaren.
Geef ze eens een paar voorbeelden van baten om ze op weg te helpen
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 17:08   #12285
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom er meer mensen enz???
Dit zijn niet bepaald de "nieuwkomers" waar we naar uit kijken, noch hier noch elders! Over het waarom hoeven we geen tekening te maken...
Maar het geld rondstrooien van de belastingbetaler voor dergelijke toestanden, daar hebben onze bewindslieden geen problemen mee!
En hoe meer geld men er aan gaat besteden... hoe meer er zullen op af komen.
Maar... we krijgen dan wel een briefje in de bus of we aub iets willen storten voor het kankeronderzoek enz! Tja, je kunt ze maar één keer uitgeven zeker, die belastingscenten... En dus kiezen ze voor wat de burgers het meest nodig hebben: Roma's.
Die 750.000 € kunnen ze beter aan mij geven of als ze dat niet willen meteen in een diepe put smijten.
Oud 15 november 2011, 17:14   #12286
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Voor de geïnteresseerden: Het volledige boek "BINNEN ZONDER KLOPPEN" kan je HIER lezen.

Citaat:
Lek komt boven: Nyfer berekent immikosten

Onderzoek van het bureau Nyfer bevestigt wat Elsevier al eerder berekende. De immigratie van niet-westerse allochtonen kost jaarlijkse vele miljarden. Wat niet wil zeggen dat het stoppen van die immigratie ook meteen miljarden oplevert, zoals Geert Wilders hoopt

Door Syp Wynia

Het was eindeloos taboe om te berekenen wat de massale immigratie van de laatste halve eeuw Nederland nou gekost heeft. Een week geleden promoveerde Jan van de Beek aan de Universiteit van Amsterdam op dat onderwerp.

Zijn conclusie: wetenschappers doken er voor weg, omdat de uitkomst wel eens negatief uit zou kunnen pakken. Overheden wilden er niet aan, omdat het ‘rechts’ in de kaart zou kunnen spelen.

Elseviers onderzoek
De kamerfracties van VVD, PVV en Rita Verdonk wilden een jaar geleden dat het kabinet-Balkenende eindelijk eens met de cijfers kwam. Premier Jan Peter Balkenende (CDA) hield de boot af, onder meer omdat dergelijk onderzoek al gedaan zou zijn. Hij verwees naar onderzoek van het Centraal Planbureau in 2003 en de Commissie-Blok in 2004.

Elsevier was op dat moment al bezig met eigen onderzoek. Er werden om te beginnen gesprekken gevoerd met iedereen die eerder geprobeerd had de kosten van de immigratie in kaart te brengen. Zoals met Pieter Lakeman, die in 1999 het boekje ‘Binnen zonder Kloppen’ publiceerde. En met de onderzoekers van het CPB, die in 2003 berekenden dat de kosten per niet-westerse immigrant per jaar op 3.000 euro kon worden gesteld.

Incompleet
Uit die gesprekken werd duidelijk dat het CPB niet compleet was geweest. Het CPB had voornamelijk gekeken naar wat de immigranten minder inbrachten aan belastingen en premies en meer gebruikten aan bijvoorbeeld uitkeringen. Omgerekend naar 2009 kwam Elsevier tot de slotsom dat het negatieve saldo daarvan over de voorgaande veertig jaar in totaal 116,6 miljard euro was. En over 2009 alleen al 6,1 miljard.
Naast die aan het CPB ontleende cijfers bracht Elsevier kosten in kaart die niet door het CPB waren meegenomen, door bijvoorbeeld misdaadstatistieken naast de Miljoenennota 2009 te leggen. Dat leverde een kostenpost van nog eens 99,8 miljard over veertig jaar en voor 2009 alleen al 6,6 miljard euro op. Opgeteld kwam Elsevier zo aan een negatief saldo van de immigratie van niet-westerse allochtonen van 216,4 miljard over 40 jaar. En alleen voor 2009 bedroeg het negatieve saldo 12,7 miljard euro.

Tip van de sluier
Inmiddels blijkt de PVV ook opdracht te hebben gegeven voor een nader onderzoek. Dat wordt gedaan door het Utrechtse onderzoeksbureau Nyfer. De resultaten worden eind april bekend gemaakt. Maar PVV-leider Geert Wilders heeft tegenover De Telegraaf al een tipje van de sluier opgelicht. Volgens Wilders heeft Nyfer becijferd dat de jaarlijkse kosten tussen de 6 en de 10 miljard euro bedragen en zou dat om een ‘conservatieve schatting’ gaan.

Geert Wilders denkt nu miljarden te kunnen besparen door de immigratie te stoppen of te beperken. Maar dat zou wel eens tegen kunnen vallen. De kosten van de immigratie zijn vooral een gevolg van het beleid van de afgelopen halve eeuw. Het inperken van de immigratie van kansarmen levert op de lange termijn ongetwijfeld vele miljarden op, maar voor de komende kabinetsperiode zal dat veel minder zijn.
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Co...immikosten.htm
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 17:32   #12287
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ola ola, die 15 "wijkwachter" betalen ook belastingen dat zijn dus baten [/arti mode]
Oud 15 november 2011, 17:33   #12288
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Voor de geïnteresseerden: Het volledige boek "BINNEN ZONDER KLOPPEN" kan je HIER lezen.

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Co...immikosten.htm
WOW! Van cijfers gesproken ...
Oud 15 november 2011, 17:40   #12289
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

kleine cijfertjes voor Arti:

Citaat:
'Specifiek voor Roma zijn er echt samenlevingsproblemen op buurtniveau', verklaarde minister van Steden Van den Bossche. 'Roma hebben bijvoorbeeld andere opvoedings- en hygiëneregels.'
Tegen volgende zomer zullen er daarom vijftien buurtstewards ingezet worden in Brussel, Antwerpen, Gent en Sint-Niklaas. 'Die moeten de problematiek bij de wortel aanpakken, zowel controlerend als gedragsturend, bemiddelend als begeleidend', legde Van den Bossche uit. De komende vier jaar wordt daarvoor jaarlijks 750.000 euro vrijgemaakt.

Bemerk het leuke politiek correcte taalgebruik:
Citaat:
'Roma hebben bijvoorbeeld andere opvoedings- en hygiëneregels.'
Maar als we ons "openstellen" worden we verrijkt zegt ze.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111115_055
Oud 15 november 2011, 17:43   #12290
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
WOW! Van cijfers gesproken ...
Zijn de baten wel in rekening gebracht ??
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 17:55   #12291
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Weer 3 chiroleden zeker? Of waren het Finse zatlappen?

Lekkeranarcholinksgewijs agentjemeppen
Oud 15 november 2011, 18:00   #12292
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
kleine cijfertjes voor Arti:

Bemerk het leuke politiek correcte taalgebruik:

Maar als we ons "openstellen" worden we verrijkt zegt ze.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111115_055
andere opvoedings- en hygieneregels? Volgens de Pravda klinkt het als volgt:

Citaat:
Volgens Vlaams minister voor Steden Freya Van den Bossche (SP.A) gaat het eigenlijk vaak om elementaire leefregels die moeten worden gerespecteerd, bijvoorbeeld dat kinderen naar school moeten gaan en 's nachts niet op straat mogen lopen, dat men de straat niet mag gebruiken als toilet...
Oud 15 november 2011, 18:05   #12293
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
andere opvoedings- en hygieneregels? Volgens de Pravda klinkt het als volgt:
Mss moeten we onze knuffelaars daar eens een maandje of 2 bijsteken, om deze verrijkende bevolkingsgroepen wat moreel en fysiek zindelijker te maken.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 18:09   #12294
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mss moeten we onze knuffelaars daar eens een maandje of 2 bijsteken, om deze verrijkende bevolkingsgroepen wat moreel en fysiek zindelijker te maken.
ik ben compleet voorstander. Als zelfs een keutel op straat een "verrijking" wordt genoemd, waar we voor moeten openstaan, is het tijd om hen er eens bij te steken.
Oud 15 november 2011, 18:27   #12295
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Weer 3 chiroleden zeker? Of waren het Finse zatlappen?

Lekkeranarcholinksgewijs agentjemeppen
ik lees op www.vandaag.be

Citaat:
De agent was rond 06.40 uur op weg naar zijn werk in het commissariaat op de Kolenmarkt toen hij ter hoogte van het KBC-kantoor op de Grote Markt drie jongeren zag die zich verdacht gedroegen. De drie hielden de patrouilles die op de Kolenmarkt stonden in de gaten. Toen ze merkten dat de agent hen gezien had, begonnen ze de man onmiddellijk uit te schelden. Een van hen raapte ook een glazen fles op en dreigde daarmee.
"jongeren" dus.
Oud 15 november 2011, 18:35   #12296
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat vind ik ook. Ik vind dat de Bert Aniauxs, Freya Vandenbossches, Katleen Van Brempten, Freyah Pireynsen en consoorten verplicht zouden moeten worden om pal midden in hun verrijking te gaan wonen, in Kuregem bij voorbeeld, en dat minstens 11 op de 12 maand per jaar.
Waarom doen ze dat eigenlijk niet, als ze die verrijking aan hun deur en 24/24h kunnen hebben?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 19:05   #12297
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta niet voor blok, jij probeert de belastingen uit UITKERINGEN te laten gelden als positief saldo LOL
Bron en link a.u.b.

Komt er nu nog iets van?
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=12315

Laatst gewijzigd door artisjok : 15 november 2011 om 19:06.
Oud 15 november 2011, 19:08   #12298
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Enerzijds verklaart u dat de allochtonen voortdurend gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt en refereert u naar BBB.
Anderzijds wijst u erop dat zij veel "baten" aanbrengen aan het land.
Hoe kan dat als het gros van hen werkloos is?
Als zij niet werkloos zijn, worden ze niet gediscrimineerd.
Als zij werkloos zijn, voegen ze niets toe aan de welvaart van ons land.
Dat er gediscrimineerd wordt, betekent niet dat ze allemaal of het gros werkloos is.
Oud 15 november 2011, 19:11   #12299
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dat vind ik ook. Ik vind dat de Bert Aniauxs, Freya Vandenbossches, Katleen Van Brempten, Freyah Pireynsen en consoorten verplicht zouden moeten worden om pal midden in hun verrijking te gaan wonen, in Kuregem bij voorbeeld, en dat minstens 11 op de 12 maand per jaar.
Waarom doen ze dat eigenlijk niet, als ze die verrijking aan hun deur en 24/24h kunnen hebben?
omdat het salonsossen en salongroentjes zijn...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 19:13   #12300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik spreek me er niet over uit of het saldo positief of negatief is; omdat ik dat niet weet.

Misschien kan je nu eindelijk eens antwoorden.

Citaat:
U weet toch ook niet zeker of het saldo positief of negatief is?
Toch geeft u voortdurend de indruk dat u overtuigd bent dat het een positief saldo is. Hebt u daar reden toe?
Neen, ik weet niet of het saldo positief of negatief is.
Neen, ik geef niet de indruk dat ik overtuigd ben dat het een positief saldo is.
Wat lees jij dat jij die indruk hebt?
Lees nog eens het bericht waaop jij repliceert. Ik heb het er bij gequot, dan moet je niet terugkeren in de discussie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be