Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2010, 15:21   #12341
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat de Hugenoten vaak minstens evenveel een politieke fractie waren dan een godsdienstige. En dat zelfs Calvijn zich distantieerde van de Franse Hugenoten op een gegeven ogenblik.

Zoals David Trim schrijft:

"In alle eerlijkheid: Calvijn veroordeelde wel gewelddadige acties door Hugenoten, en spoorde hen aan om zich niet te verzetten maar vervolging te ondergaan, volgens het nieuwtestamentisch model; hij meende dat de hoge adel de plicht en verantwoordelijk held hadden in de Franse politieke natie, en die konden acteren ten behoeve van de gereformeerde kerken."

Ja verdraagzaam die Hugenoten...
De ene onverdraagzaamheid lokte de andere uit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 19:02   #12342
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VerenigdeNederlanden Bekijk bericht
zo in die paar maanden dat ik hier neit ben geweest is het hier nog steeds het zelfde, systeem kraak Nederland af, en mijn mede Groot-Nederlanders gaan in de tegen-aanval.

iets met een visieuze cirkel ofzo iets.
Naast de Belgische formatie is niets zo leuk als het volgen van de strijd tussen de Belgicisten, de Vlaams-Nationalisten en de Groot-Nederlanders. Geweldig gewoon! Daar leeft een mens helemaal van op. Genieten!!!!!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 19:52   #12343
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Naast de Belgische formatie is niets zo leuk als het volgen van de strijd tussen de Belgicisten, de Vlaams-Nationalisten en de Groot-Nederlanders. Geweldig gewoon! Daar leeft een mens helemaal van op. Genieten!!!!!
De hele zaak Wilders is anders ook niet mis. Zowel het rechtsgeding als de kwakkelige regeringsvorming bij u. Ik geef uw nieuwe regering +/- 2 jaar. Wilders heeft hen allemaal in zijn tes. Verhaegen wikt, maar Wilders beschikt.

En Markske? Wel, die keek ernaar. Dat is nu eigenlijk de persoon die maar zowat effe wordt 'gedoogd' door de andere twee.

Laatst gewijzigd door system : 6 oktober 2010 om 19:55.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 19:57   #12344
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hele zaak Wilders is anders ook niet mis. Zowel het rechtsgeding als de kwakkelige regeringsvorming bij u. Ik geef uw nieuwe regering +/- 2 jaar. Wilders heeft hen allemaal in zijn tes. Verhaegen wikt, maar Wilders beschikt.

En Markske? Wel, die keek ernaar. Dat is nu eigenlijk de persoon die maar zowat effe wordt 'gedoogd' door de andere twee.
Kwakkelige regeringsvorming? Volgende week staat het kabinet-Rutte/Verhagen op het bordes.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 20:29   #12345
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Kwakkelige regeringsvorming? Volgende week staat het kabinet-Rutte/Verhagen op het bordes.
Ze zal er staan ja.....

Maar hoelang ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 08:29   #12346
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze zal er staan ja.....

Maar hoelang ?
Zorgen jullie er nou maar voor dat je een regering krijgt voor de onze valt.

Dat lijkt me al uitdaging genoeg, hoe hard je ook mag lachen over de vermeende instabiliteit van de onze. Hoe harder je lacht, hoe leuker deze 'weddenschap' wordt, eigenlijk....
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 08:47   #12347
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zal er staan ja.....

Maar hoelang ?
De gebruikelijke, grondwettelijke zittingstermijn van vier jaar.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 10:27   #12348
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zal er staan ja.....

Maar hoelang ?
Ze kunnen nog altijd beroep doen op de reactionnaire SGP en Marianne Thieme. Die laatste hebben ze alvast ingepikt door haar een 'politie voor de dieren' te gunnen. Ten minste op papier. Tja, men doet vreemde capriolen in Nederland om toch maar aan de macht te kunnen komen of te blijven. Ik noem dit een kabinet gebouwd op politiek drijfzand. En dat zal vrij snel een politiek moeras worden.
Oud 7 oktober 2010, 10:36   #12349
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen nog altijd beroep doen op de reactionnaire SGP en Marianne Thieme. Die laatste hebben ze alvast ingepikt door haar een 'politie voor de dieren' te gunnen. Ten minste op papier. Tja, men doet vreemde capriolen in Nederland om toch maar aan de macht te kunnen komen of te blijven. Ik noem dit een kabinet gebouwd op politiek drijfzand. En dat zal vrij snel een politiek moeras worden.
Allemaal speculatie. Nederland heeft bijna een regering, en Belgie is weer terug bij af. Dat zijn de feiten.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:15   #12350
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Doe niet zo grappig, want met jouw eeuwige weerwoord over wat er in Nederland allemaal mis is, alsof we een stel oorlogsmisdadigers zijn, lacht iedereen zich helemaal kapot! Ze slaan gewoon nergens meer op. Ik denk dat je je beter op België kan concentreren dat op je aartsvijand Nederland, want België heeft al je aandacht nodig om het hoofd boven water te houden.
Oud 7 oktober 2010, 19:16   #12351
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ze zal er staan ja.....

Maar hoelang ?
Grote kans dat die langer zal bestaan dan de volgende Belgische Federale regering. Ik denk zelfs dat zelfs als deze Nederlandse regering haar rit er over 4 jaar op heeft zitten er nog steeds geen nieuwe Belgische Federale regering zal zijn.
Oud 7 oktober 2010, 19:18   #12352
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dat zegt een Belg....het grootste politieke moeras van de wereld!
Oud 7 oktober 2010, 19:19   #12353
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Allemaal speculatie. Nederland heeft bijna een regering, en Belgie is weer terug bij af. Dat zijn de feiten.
En weer staan die Belgen met hun vingertjes te wijzen, want ze doen het zoveel beter dan die gekke Noordelingen
Oud 7 oktober 2010, 19:21   #12354
Shadowke

Standaard

Citaat:
Grote kans dat die langer zal bestaan dan de volgende Belgische Federale regering. Ik denk zelfs dat zelfs als deze Nederlandse regering haar rit er over 4 jaar op heeft zitten er nog steeds geen nieuwe Belgische Federale regering zal zijn.
haha! die zit!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:45   #12355
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En weer staan die Belgen met hun vingertjes te wijzen, want ze doen het zoveel beter dan die gekke Noordelingen
In ieder geval doet u het niet veel beter. En u hebt nog niet eens taalproblemen in uw land. Tenminste, nu nog niet. En bovendien u hebt aardgas. En toch is Nederland politiek zo onstabiel geworden met een mozaïek aan partijen die nauwelijks nog een meerderheid kunnen vormen.

Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2010 om 19:46.
Oud 7 oktober 2010, 19:48   #12356
Shadowke

Standaard

Citaat:
In ieder geval doet u het niet veel beter. En u hebt nog niet eens taalproblemen in uw land. Tenminste, nu nog niet. En bovendien u hebt aardgas. En toch is Nederland politiek zo onstabiel geworden met een mozaïek aan partijen die nauwelijks nog een meerderheid kunnen vormen.
en Vlaanderen heeft ook veel partijen.
mss iets eigen aan de Nederlanden (nl-vl?)
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 19:56   #12357
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en Vlaanderen heeft ook veel partijen.
mss iets eigen aan de Nederlanden (nl-vl?)
In vergelijking met Nederland, heeft Vlaanderen uiterst weinig partijen.
Dat zal wel! Nederland heeft er 10. Vlaanderen heeft er 7.

Nederland:
VVD
CDA
PVV
SP
PVDA
SGP
CHU
Partij voor de Dieren
D66
Groen-Links

Vlaanderen:
NVA
CD&V
VB
SPa
Groen!
Open VLD
Lijst Dedecker.

Vlaanderen heeft relatief veel partijen. Zeker als men rekening houdt met de ingebouwde kiesdrempel bij ons.

Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2010 om 19:58.
Oud 8 oktober 2010, 09:19   #12358
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was verleden weekend nog met een paar kennissen in Nederland. Ergens in een onooglijk dorp. En we reden via binnenwegen langs (en in) een paar andere dorpen. En we zeiden het nog tegen mekaar. Als men een dorp in Nederland binnengaat of binnenrijdt, is het allemaal zo geordend, zo eenvormig, met pijltje hier en pijltje daar, zo overdreven net, zo overdreven wegwijzend, zo kleinburgerlijk, zo saai, zo benauwd, met dezelfde huizen overal, dat er voor een rasechte Belg zich maar één conclusie opdringt: vlug wegwezen hier!!
Vind ik toch 150 keer beter als die grauwlelijke Vlaamse lintbebouwing, omringd door ouderwetse sloten, half vergane telefoonpalen en een wegennet waar zelfs de Polen vies van zijn. Het valt mij steeds op dat men in Vlaanderen bijna elke dag wegenwerken uitvoerd soms 2 maal op dezelfde plaats binnen het jaar. Nou mag je lekker trots op zijn.....
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 09:20   #12359
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zal er staan ja.....

Maar hoelang ?
Als het aan mij ligt ZEER lang. PvdA,ers kunnen nog altijd een enkeltje Wallonië krijgen....
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 11:22   #12360
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Vind ik toch 150 keer beter als die grauwlelijke Vlaamse lintbebouwing, omringd door ouderwetse sloten, half vergane telefoonpalen en een wegennet waar zelfs de Polen vies van zijn. Het valt mij steeds op dat men in Vlaanderen bijna elke dag wegenwerken uitvoerd soms 2 maal op dezelfde plaats binnen het jaar. Nou mag je lekker trots op zijn.....
²
Inderdaad, half vergane palen (van dikke beton of hout). Volgens mij zijn ze ook een bewijs ban de uitgebreide en diep gewortelde bouwfroude in Belgie (te zien aan het feit dat bijna alle van deze oerlelijke palen niet verticaal aan het grond bevestigd zijn maar scheef/diagonaal
.

Laatst gewijzigd door Tempest : 8 oktober 2010 om 11:31.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be