Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2007, 03:41   #12361
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dupont Bekijk bericht
Vanavond tot nu deze draad doorgelezen. Ik wist daar allemaal niet veel van. Ik denk ook wel dat er achter de schermen veel bekokstoofd wordt. Zijn er geen boeken of website die overzichtelijk alles zo wat weergeven.
Van die 11 september geloof ik ook niet veel. Misschien ook leestips?
Tot uw dienst.

Interessante films.

Geen dank.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 03:42   #12362
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Pff, ik kan denk ik enkel aanraden er heel veel over te lezen overal een beetje zodat je er een globaal beeld van krijgt. Sowieso zal je op tonnen onzin stoten, maar de kern die terugkeert is wel waar. Er is een kleine elite die de wereld in de richting van een globale cashless policestate tracht te sturen...

Van het officiele Al-Qaeda handelde alleen verhaal? Of van de inside job theorie?
Van de overheidsversie geloof ik niet veel.
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 03:42   #12363
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Tot uw dienst.

Interessante films.

Geen dank.
Bedankt.
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 03:46   #12364
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot uw dienst.

Interessante films.

Geen dank.
Same as mine
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 03:48   #12365
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Same as mine
Het zijn de beste films die ik dusver bekeken heb over 't onderwerp.
Oud 4 februari 2007, 03:54   #12366
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Ik denk dat je best het lijstje van Heftruck bekijkt over 9/11, te beginnen met Press for Truth. Ik vind dat persoonlijk de beste, er wordt veel minder gespeculeerd.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 04:00   #12367
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Ik denk dat je best het lijstje van Heftruck bekijkt over 9/11, te beginnen met Press for Truth. Ik vind dat persoonlijk de beste, er wordt veel minder gespeculeerd.
Het fantastische aan Press for Truth is dat er eigenlijk nooit een samenzwering concreet gesuggereerd wordt. Enkel feiten die niemand zal ontkennen.
Oud 4 februari 2007, 04:12   #12368
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Het fantastische aan Press for Truth is dat er eigenlijk nooit een samenzwering concreet gesuggereerd wordt. Enkel feiten die niemand zal ontkennen.
Ja, dat zocht ik, maar ik vond de woorden niet meer op dit uur.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 13:58   #12369
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Ik vind dat die Kevin Ryan presentatie ontbreekt aan het lijstje
En die van Chossudovsky..

http://video.google.com/videoplay?do...q=chossudovsky
http://video.google.com/videoplay?do...0&q=kevin+ryan

Laatst gewijzigd door Akufen : 4 februari 2007 om 14:02.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 16:56   #12370
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ik vind dat die Kevin Ryan presentatie ontbreekt aan het lijstje
En die van Chossudovsky..

http://video.google.com/videoplay?do...q=chossudovsky
http://video.google.com/videoplay?do...0&q=kevin+ryan
Bijzonder verhelderend! Die mogen zeker toegevoegd worden.
Oud 4 februari 2007, 21:11   #12371
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Art imitates life... fragment uit de film "They Live".

http://www.prisonplanet.com/articles...040207pers.htm
Oud 5 februari 2007, 14:51   #12372
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat het 2e impact in de hoek van de toren gebeurde, dat deze toren als eerste (N° 1) neerstorte én perfect (VOLLEDIG) simultaan in alle hoeken, dus niet knikte?
Wegens de locatie van de impact (lager bij WTC2 dan bij WTC1) en de aard van de assymetrische belasting die eruit volgde.
Een zeer eenvoudige uitleg vind je hier :
http://www.911myths.com/WTCREPORT.pdf

Ik raad je trouwens aan om dat document eens af te printen en een echte poging te doen om het te lezen en begrijpen.
Even de conclusies als teaser:

Citaat:
* An analysis of the energetics of the WTC collapse events has shown that the kineticenergy of the aircraft collisions and the subsequent gravitational energy released by the descending blocks of floors were quite sufficient to destroy the twin towers in the manner observed. The use of explosive devices in either of the two towers is not necessary to
explain the collapse events and is considered to be highly unlikely.

* The times calculated for the collapse of WTC 1 and WTC 2 show good agreement with the observed collapse times verifying the basic assumptions of the momentum transfer model used in the calculations.

* The calculated times represent the minimum theoretical times of building collapse. If shorter times are to be physically achieved they must involve an unknown additional source of energy acting in a downward direction. Such a source of energy does not appear to have been involved in the collapse of the twin towers.

* The kinetic energy of the collapse events was sufficient to crush the WTC floor concrete in both towers to particles 100 micrometer in diameter, or smaller, which is consistent with the observed WTC debris particle size distribution.

* From a consideration of the strength of the WTC columns, and the effective area of support they provided, it is demonstrated that the conditions necessary for the initial floor collapse were initiated by the aircraft impacts and made irrevocable by the subsequent eccentric loading of the core columns. The fires that were initiated by the jet fuel spilled
within the towers certainly weakened steel in localized areas in the impact zones.

However, it is suggested that the total collapse of both towers would have occurred even without the jet fuel fires.

Over dat "simultaan instorten", dat wordt vrij duidelijk uitgelegd in de paper "Why Did the World Trade Center Collapse?—Simple
Analysis"
van Bazant en You.

Ik laat voor u even de fysica weg en beperk me tot de conclusie :

Citaat:
The pivoting of the upper part must have started by an asymmetric failure of the columns
on one side of building, but already at this very small angle the dynamic horizontal reaction at the base of the upper part must have reduced the vertical load capacity of the remaining columns of the critical floor (even if those were not heated). That must have started the
downward motion of the top part of the South Tower, and afterwards its motion must have become predominantly vertical. Hence, a vertical impact of the upper part onto the lower part must have been the dominant mechanism.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 15:02   #12373
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wegens de locatie van de impact (lager bij WTC2 dan bij WTC1) en de aard van de assymetrische belasting die eruit volgde.
Een zeer eenvoudige uitleg vind je hier :
http://www.911myths.com/WTCREPORT.pdf

Ik raad je trouwens aan om dat document eens af te printen en een echte poging te doen om het te lezen en begrijpen.
Even de conclusies als teaser:

Over dat "simultaan instorten", dat wordt vrij duidelijk uitgelegd in de paper "Why Did the World Trade Center Collapse?—Simple
Analysis"
van Bazant en You.

Ik laat voor u even de fysica weg en beperk me tot de conclusie :
Kevin Ryan zijn presentatie kaart al die zaken aan, zijn argumenten zijn heel helder en transparant, en bewijzen het gebruik van controlled demolition.
Oud 5 februari 2007, 15:09   #12374
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Bompakket(je) zorgt voor onrust in Londen

In hartje Londen, in een kantoor op ongeveer 100 meter van het nieuwe hoofdkwartier van Scotland Yard, is vanmorgen een bompakketje ontploft. Een vrouw raakte licht gewond maar moest toch naar het ziekenhuis.

De explosie deed zich om 10.40 uur Belgische tijd voor in de kantoren van het bedrif Capita, boven winkels in Victoria Street, de straat die Victoria Station met Westminster Abbey verbindt. De nieuwe zetel van Scotland Yard en het handelsministerie bevinden zich in Victoria Street. Capita verzorgt administratieve taken voor lokale overheden zoals de opvolging van de taks op verpakkingen.

Bombrief
Het nieuws over de ontploffing zorgde voor enige onrust in de metropool, die altijd beducht is voor terrorisme. De politie en de antiterreursectie van Scotland Yard onderzoeken de achtergrond van de zaak en sluiten volgens commissaris Ian Thomas geen enkele hypothese uit. Wie achter de aanslag zit, is onduidelijk.

De brandweer had het over een 'bombrief'. De politie heeft dit niet bevestigd en gewaagde van een klein bompakket. (belga/hln)
..."Wie achter de aanslag zit, is onduidelijk...", aldus het artikel in de krant.

Maar jij weet beter, nietwaar Exodus?

.
Oud 5 februari 2007, 15:19   #12375
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Kevin Ryan zijn presentatie kaart al die zaken aan, zijn argumenten zijn heel helder en transparant, en bewijzen het gebruik van controlled demolition.
Die moet ik nog bekijken, wat ik normaal zal doen in de loop van deze maand ergens. (de prioriteit van zulke zaken is inderdaad erg laag)

Ondertussen reageer je hier -alweer- op concrete elementen en bewijzen met een nietszeggende verwijzing naar een 'presentatie' van meer dan een uur.

Wat houdt je tegen om de fout (if any) op te sporen in het rapport van Greening?
Onwetendheid, luidheid of beide?

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 februari 2007 om 15:23.
Oud 5 februari 2007, 15:26   #12376
exodus

Standaard

Citaat:
Die moet ik nog bekijken, wat ik normaal zal doen in de loop van deze maand ergens. (de prioriteit is inderdaad zeer laag van zulke 'zaken')

Ondertussen reageer je hier -alweer- op concrete elementen en bewijzen met een nietszeggende verwijzing naar een 'presentatie' van meer dan een uur.

Wat houdt je tegen om de fout (if any) op te sporen in het rapport van Greening?
Onwetendheid, luidheid of beide?
Het rapport houdt met veel rekeningen geen zaken en versimpelt nogal, ik vind het niet overtuigend. Ze houdt hij bijvoorbeeld geen rekening met de versterkte vloeren (voor liftmotoren), de toenemende dikte van de collums naarmate men dichter bij de grond komt,... tijdens de val.

Maar bovendien is zijn basisaanname, net zoals NIST, een pure veronderstelling, dat al exposieven uitsluit vanop voorhand:

Citaat:
We consider the initiating event of a WTC tower collapse to be the failure of
crucial steel support structures at the appropriate upper floor level of the building
,
followed by the free fall of the entire upper block of n floors through a distance hf = one
floor height = 3.7 meters.
Kevin Ryan daarintegend veronderstelt niet, maar toont aan met de feiten.
Oud 5 februari 2007, 15:33   #12377
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Jan Dupont, u zegt het hier treffend :
U gelooft er niet veel van.

Deze thread telt (grof gezegd) 2 categoriën mensen :
Believers, die dus geloven in theorien zonder bewijs
en dis-believers, die solide bewijs en fundament willen zien voor ze een theorie ook echt als potentieel 'waar' willen beschouwen.

Het is uw goed recht en een gezonde basishouding om sceptisch te staan tegen de overheidsversie rond 911.
De meesten in deze thread zijn het erover eens dat er haken en ogen zitten aan deze versie en bepaalde elementen uit de NIST-rapporten.

Ik hoop echter dat u dezefde scepsis ook zult aanwenden tegenover het scala van Complottheorien dat hier aangevoerd wordt, vaak gebaseerd op de haken en ogen en onvolkomenheden van de officiele versie.

Het is bvb. niet omdat men sceptisch kan zijn dat Lee Harvey Oswald JFK vermoordde, dat dit er automatisch toe lijdt dat er een intergalactisch complot is van reptielwezens die kinderen opeten en die op oneven dagen
transformeren tot vooraanstaande leden van de politieke en economische 'elite'.
Dat is bvb. +- wat een believer als Pindar hier al een tijd loopt te verkondigen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 februari 2007 om 15:45.
Oud 5 februari 2007, 15:34   #12378
exodus

Standaard

Citaat:
Het is bvb. niet omdat men sceptisch kan zijn dat Lee Harvey Oswald JFK vermoordde, dat dit er automatisch toe lijdt dat er een intergalactisch complot is van reptielwezens die kinderen opeten en die op oneven dagen
transformeren tot vooraanstaande leden van de politieke en economische 'elite'.
Dat is bvb. +- wat een believer als Pindar hier al een tijd loopt te verkondigen.
So very cheap, maar dat zal Jan ook wel doorhebben.
Oud 5 februari 2007, 15:35   #12379
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

No realy? yes really!!!

Citaat:
It's happening everywhere: New hall monitors have electronic eye

'At the far ends of the new Whitmore Lake High School, stairwells stretching three stories high are normally outside of staff members' view. Their wide open spaces are inviting targets for kids wanting to be kids. But, thanks to three security cameras mounted high on the wall, Principal Tom DeKeyser doesn't worry about shenanigans going on outside of his sight.'

It's Principal Tom DeKeyser they should be worrying about.
http://www.mlive.com/news/aanews/ind...990.xml&coll=2

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 15:38   #12380
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

As being said!!

Citaat:
Iran: The war begins

'The United States is planning what will be a catastrophic attack on Iran. For the Bush cabal, the attack will be a way of "buying time" for its dis aster in Iraq. In announcing what he called a "surge" of American troops in Iraq, George W Bush identified Iran as his real target. "We will interrupt the flow of support [to the insurgency in Iraq] from Iran and Syria," he said. "And we will seek out and destroy the networks providing advanced weaponry and training to our enemies in Iraq."
http://www.newstatesman.com/200702050030

Nuff Said

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be