Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2022, 12:00   #1221
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Liever VOKA dan FGTB
Voor uzelf kunt u dat perfect bepalen Zipper.
Maar ook niet meer dan dat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 12:04   #1222
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor uzelf kunt u dat perfect bepalen Zipper.
Maar ook niet meer dan dat.
VOKA heeft 0% invloed in Luik, dus gij zit safe in het mondaine Wallonië.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 12:05   #1223
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens de meesten van de rechterflank is VOKA niet de BAAS van De Wever.

Vandaar dit draadje terug naar boven.
Maar sinds een communistisch standpunt nl: "laat de rijken de electriciteitscrisis betalen" is geuit door een van de kopstukken, namelijk mevr Demir, is er toch wel een flinke steen in de industriëlenpoel gegooid.

Ik weet niet of VOKA nog interesse heeft om de baas te zijn van de nieuw nationalistjes.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 12:19   #1224
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Opleidingen in het bedrijf vind ik persoonlijk een uitstekende zaak... Zowel voor langdurige werklozen als voor leerlingen uit het 'beroepsonderwijs'... mits redelijk hoge subsidies en/of vrijstelling van sociale lasten...

Ik kan me best voorstellen dat opleidingen in het bedrijf enorm veel geld kosten aan de bedrijven... en dit zonder zekerheid dat die opleidingen zullen renderen...

Wat ik persoonlijk zou invoeren dat zouden dus gesubsidieerde opleidingen zijn, waarvan de duur op voorhand overeen te komen is met de overheid en eventueel uitbreidbaar volgens de 'capaciteiten' van de persoon die een opleiding krijgt.
Plus... zou ik een redelijk hoge premie geven als die opgeleiden worden aangenomen en bvb na 1 en/of 2 jaar nog in dienst zouden zijn.
En de opzegtermijnen zou ik bvb de eerte 2 of 3 jaar enorm inkorten...
De opzegtermijnen na de eerste 1-3 jaar zijn van nature korter. Ik vind het geen spannende materie om me met bezig te houden maar als ik me niet vergis is er voor bedienden althans een maand per gewerkt jaar vooropzeg. Voor arbeiders was dat vroeger minder maar men heeft dat een paar jaar geleden veranderd, nogmaals ik ken de details niet echt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 12:24   #1225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
VOKA heeft 0% invloed in Luik, dus gij zit safe in het mondaine Wallonië.
Die zit!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 12:26   #1226
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die zit!
Voor u wellicht. Voor mij niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 12:37   #1227
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor u wellicht. Voor mij niet.
Geweldig argument!

__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 12:42   #1228
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar sinds een communistisch standpunt nl: "laat de rijken de electriciteitscrisis betalen" is geuit door een van de kopstukken, namelijk mevr Demir, is er toch wel een flinke steen in de industriëlenpoel gegooid.

Ik weet niet of VOKA nog interesse heeft om de baas te zijn van de nieuw nationalistjes.
Vind gij normaal dat de gewone burger vette rekeningen voor stroom krijgt terwijl grote bedrijven een de haven er nog voor betaald worden?
En zeg niet het Demir is die de groene stroom certificaten uitgevonden heeft hé, zoals hier een tijd geleden al iemand geschreven heeft..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:02   #1229
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens de meesten van de rechterflank is VOKA niet de BAAS van De Wever.

Vandaar dit draadje terug naar boven.
Hoewel ik respect heb voor Bart De Wever zou ik die verklaring niet uitgesproken hebben, of toch niet op die manier. Want dit komt neer op het kosteloos munitie verstrekken aan zijn vijanden. Net zomin als ik het evident zou vinden dat een politicus openlijk zou verklaren dat hij/zij zich volledig schaart achter de doelstellingen en de richtlijnen van de vakbonden.

Maar wat dat "Baas" betreft, dat zijn dan volgens jouw sloganeske taal de "patroons". Maar Henri, laat ons wel wezen, wie zijn die door jou nu zo vermaledijde "patroons"? In feite zijn dat de leden van de Raad van Bestuur in een onderneming. Dat zijn doorgaans mensen van een uiteenlopend pluimage, maar het gaat hem overwegend om belangrijke aandeelhouders van de onderneming. Mensen die hun geld in die onderneming geïnvesteerd hebben en die bereid zijn een risico te lopen. Zonder die bereidheid geen investering geen onderneming en geen tewerkstelling.
Maar er is meer... Dikwijls volstaat hetgeen die grote aandeelhouders aanbrengen niet om de financieringsbehoefte van die onderneming te dekken en moeten ze beroep doen op mensen die niet bepaald "rijk" zijn maar toch bereid worden gevonden om hun spaargeld in een onderneming te investeren en bijgevolg ook aanvaarden dat ze een risico lopen. De "kleine aandeelhouders" dus. Ondergetekende behoort daar ook bij.

Ik beschouw de uitspraak van Bart De Wever in de eerste plaats als een statement dat onze welvaart voor een heel groot gedeelte wordt bepaald door die ondernemingen en dat hij bijgevolg ook regelmatig luistert naar de noden van die ondernemingen. Dat vind ik een wijs standpunt. U soms niet?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:08   #1230
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoewel ik respect heb voor Bart De Wever zou ik die verklaring niet uitgesproken hebben, of toch niet op die manier. Want dit komt neer op het kosteloos munitie verstrekken aan zijn vijanden. Net zomin als ik het evident zou vinden dat een politicus openlijk zou verklaren dat hij/zij zich volledig schaart achter de doelstellingen en de richtlijnen van de vakbonden.

Maar wat dat "Baas" betreft, dat zijn dan volgens jouw sloganeske taal de "patroons". Maar Henri, laat ons wel wezen, wie zijn die door jou nu zo vermaledijde "patroons"? In feite zijn dat de leden van de Raad van Bestuur in een onderneming. Dat zijn doorgaans mensen van een uiteenlopend pluimage, maar het gaat hem overwegend om belangrijke aandeelhouders van de onderneming. Mensen die hun geld in die onderneming geïnvesteerd hebben en die bereid zijn een risico te lopen. Zonder die bereidheid geen investering geen onderneming en geen tewerkstelling.
Maar er is meer... Dikwijls volstaat hetgeen die grote aandeelhouders aanbrengen niet om de financieringsbehoefte van die onderneming te dekken en moeten ze beroep doen op mensen die niet bepaald "rijk" zijn maar toch bereid worden gevonden om hun spaargeld in een onderneming te investeren en bijgevolg ook aanvaarden dat ze een risico lopen. De "kleine aandeelhouders" dus. Ondergetekende behoort daar ook bij.

Ik beschouw de uitspraak van Bart De Wever in de eerste plaats als een statement dat onze welvaart voor een heel groot gedeelte wordt bepaald door die ondernemingen en dat hij bijgevolg ook regelmatig luistert naar de noden van die ondernemingen. Dat vind ik een wijs standpunt. U soms niet?
Je weet het of je weet het niet, Bart deed die uitspraak als sarcastische grap.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:33   #1231
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je weet het of je weet het niet, Bart deed die uitspraak als sarcastische grap.
Spelbederver !!
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:42   #1232
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Spelbederver !!
Ja, maar na een aantal jaar gezaag over "VOKA is de baas van BDW" wordt het zelfs voor mij wat moeilijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:53   #1233
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens de meesten van de rechterflank is VOKA niet de BAAS van De Wever.

Vandaar dit draadje terug naar boven.
Ik denk dat dit ondertussen meer dan bewezen is hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:54   #1234
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor uzelf kunt u dat perfect bepalen Zipper.
Maar ook niet meer dan dat.
Ik denk dat dit geldt voor de meerderheid der Vlamingen.
U als Waal kunt dit niet weten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:55   #1235
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar sinds een communistisch standpunt nl: "laat de rijken de electriciteitscrisis betalen" is geuit door een van de kopstukken, namelijk mevr Demir, is er toch wel een flinke steen in de industriëlenpoel gegooid.

Ik weet niet of VOKA nog interesse heeft om de baas te zijn van de nieuw nationalistjes.
Hadden ze dan ook nooit.
De uitspraak, die De Wever deed, werd dan ook volledig uit de context getrokken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:57   #1236
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De opzegtermijnen na de eerste 1-3 jaar zijn van nature korter. Ik vind het geen spannende materie om me met bezig te houden maar als ik me niet vergis is er voor bedienden althans een maand per gewerkt jaar vooropzeg. Voor arbeiders was dat vroeger minder maar men heeft dat een paar jaar geleden veranderd, nogmaals ik ken de details niet echt.
Er zijn bedrijven die het recht op ,opleiding verbinden aan een minimum aantal jaren dat men bij het bedrijf moet blijven.

Als ik me niet vergis is dat zo bij treinmachinisten, zij moeten een deel van de opleiding terugbetalen als ze vroegtijdig vertrekken bij de NMBS.


Ik vind dat correct.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 13:58   #1237
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor u wellicht. Voor mij niet.
Misschien niet begrepen wat er geschreven werd?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 14:01   #1238
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Hoe zit hij aan tafel? Onthecht, volgens tafelgenoten, maar ook zelfbewust. Schaamt zich niet om verregaande eisen ter tafel te leggen. ‘Ik heb 27 zetels', zegt hij. Maakt weinig drama en is weinig spraakzaam. Af en toe een droge opmerking, vooral veel lichaamstaal. ‘Hij rolt vaak met de ogen, kan zijn irritatie nauwelijks verbergen als anderen tussenkomen en iets zeggen dat hem niet aanstaat. De kunst is daar eens mee te lachen, dan krijgt hij het helemaal op zijn zenuwen', zegt een onderhandelaar. Systematisch gebruikt hij droge humor in de onderhandelingen. ‘Voka is mijn echte baas, als Voka niet tevreden is, ben ik niet tevreden', stelde hij donderdag doodleuk tijdens het gesprek tussen de Vlamingen en Di Rupo.

Wie niet begrijpt wat De Wever daarmee wilde zeggen ...
Tja, wat doet die dan op dit forum?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 14:12   #1239
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je weet het of je weet het niet, Bart deed die uitspraak als sarcastische grap.
Politici moeten niet grappen. Ze moeten bloedserieus zijn. Ze hebben de levens van de bevolking in handen. Grappen zijn voor hofnarren, clowns en zotten. De N-VA zit er vol van. Ik heb al vaker gemerkt dat de top van de N-VA het politieke toneel ziet als een spelletje en meer dan eens heb ik ze zien gniffelen als overjaarse puberende gamers. Abfuehren die nest!
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 14:17   #1240
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Politici moeten niet grappen. Ze moeten bloedserieus zijn. Ze hebben de levens van de bevolking in handen. Grappen zijn voor hofnarren, clowns en zotten. De N-VA zit er vol van. Ik heb al vaker gemerkt dat de top van de N-VA het politieke toneel ziet als een spelletje en meer dan eens heb ik ze zien gniffelen als overjaarse puberende gamers. Abfuehren die nest!
Ben blij dat u dat schrijft..
Moest dat iemand schrijven die ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be