Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2008, 22:44   #1221
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Voorzover ik er ontmoet heb, gaat het zelden echt om "grapjassen" cq humor; het meest trof ik "believers" die meenden met hun constructies een "Hoger Goed Doel" te dienen en zelfs absoluut GELOOFDEN dat hun bedenksels tot Echtheid promoveerden op het moment van gereedkomen, spiritueel alzo, want de onderontwikkelde anderen moesten met alle middelen tot verheffing worden gebracht.

Vaak getuigen de maakseltjes van hoge inventiviteit, luciditeit en (artistieke) handvaardigheid; bedenk je wel dat gek totaal los staat van achterlijk of idioot!

Niet voor niets beschermen en privilegeren de meeste Grondwetten zulke en aanverwante levensovertuigingen dus dit respect dienen wij allen hen dus te betonen.

versta me niet verkeerd willem.. maar voor dat soort 'grapjassen' waar ik naar refereerde heb ik wel een ontzettend respect ... alleen misschien op dat ene puntje na waar ze principieel in de fout gaan als ze met iemand anders goed gaan prutsen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 08:27   #1222
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat een vliegtuig met de juiste echo-manipulatie-apparatuur aan boord zich op radarschermen wel kan verveelvoudigen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 08:51   #1223
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja, dat jij daar ging op reageren wist ik al wel
kijk exodus... je zal me nooit horen ontkennen dat buitenaardse bezoekjes of spirituele zaken niet zouden kunnen waar zijn
ik vind het alleen maar zéér onwaarschijnlijk en stel anderszijds vast dat er nog geen enkel concreet feit één van de twee heeft aangetoont maar dat andeszijds van de talloze beweringen waar iets zinnigs op te zeggen viel steeds weer bleek dat het om zever, vervalsing, etc ging
Dit is pertinent onwaar. Niet alle zaken zijn vervalsingen. Er zijn er inderdaad wel, maar die kunnen we gerust negeren.

Jij geldt gewoon over naar de interpretatie van "er zal wel een verklaring voor zijn" of "het zijn vervalsingen" gewoonweg omdat je het niet mogelijk acht. Een grove vegissing.
Oud 22 september 2008, 08:55   #1224
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurasko Bekijk bericht
Kan je eens een overzicht geven van alle complottheorien waarin je gelooft?
9/11
UFO's
JFK
...

Elvis?
Het is gewoonweg een feit dat wij via de mainstream media nooit geïnformeerd worden naar de waarheid. We leven in een maatschappij waar het volk een fabeltje voorgeschoteld krijgt dat alleen tot doel heeft het status quo in stand te houden.

Geloven in complotten of niet geloven in complotten en hoeveel het er zijn is geen punt. We zijn op massale wijze leugens wijsgemaakt via de reguliere media. We moeten de feiten bekijken en zelf onze conclusies trekken in plaats van te geloven in een mainstream media die het establishment volgt. En dan zal je zien dat er zeer weinig klopt.
Oud 22 september 2008, 10:14   #1225
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=988

Alweer een deadline gepasseerd waarin er niets wezenlijks is gebeurd. Of hebben de aliens zich overslapen? Is hun hyperdrive kapot? Staat hun uurwerk niet op GMT? Wie zal het zeggen? Pindar, Exodus? Enige verklaring voor het opmerkelijke feit dat de alien invasion er niet gekomen is?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 10:23   #1226
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
We moeten de feiten bekijken en zelf onze conclusies trekken in plaats van te geloven in een mainstream media die het establishment volgt. En dan zal je zien dat er zeer weinig klopt.
Voor de volledigheid :
De 'feiten' die jij (of je buik) wél verkiest te geloven, worden blijkbaar geselecteerd op 2 criteria :

- Staan ze op de conspiracy website die ik wel leuk vind en die in de mode is?
- Komen ze grotendeels overeen met mijn onwankelbare vooroordelen?

Het FEIT dat die conspiracy websites en de goeroes die daarop van leer trekken constant door de mand vallen, gedebunked worden en waarbij hun motieven steeds weer om blijken te $$ draaien, wordt vakkundig genegeerd.
Net zoals het FEIT dat je nooit of te nimmer een bewijs kan aanbrengen voor jouw 'feiten' dat ook maar half overtuigend is.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 10:31   #1227
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Alweer een deadline gepasseerd waarin er niets wezenlijks is gebeurd. Of hebben de aliens zich overslapen? Is hun hyperdrive kapot? Staat hun uurwerk niet op GMT? Wie zal het zeggen? Pindar, Exodus? Enige verklaring voor het opmerkelijke feit dat de alien invasion er niet gekomen is?
Dit soort voorspellingen zijn altijd nutteloos. Raar dat je mij aanspreekt want ik heb er niets mee te maken.

Ik denk wel dat een staged alien invasie kan gebruikt worden, maar ik denk dat dat nog even zal duren tenzij de zaken echt beginnen te versnellen.

Hier van een gechannelde bron:

Citaat:
The years of the nanosecond [1987-2012] include a cosmic identity crisis that is steeped in enormous complexity; everyone will have to completely reevaluate and reconsider who they are in relationship to the ever-expanding map of cosmic existence. An official acknowledgement of the presence of intelligent life-forms that share time and space with you is just around the corner. Unfortunately this proclamation may be used to steer humanity into another contrived quagmire — this time encompassing cosmic proportions. Numerous ET races have been interacting with humanity and operating on Earth for more millennia than you can imagine. However, like every other aspect of the news, the presentation of selected ET factions into the public domain will be filled with staged events designed to deceive people and distract them from noticing the more disturbing, secret hidden agendas being carried out with the very same ET races. Once this disclosure becomes official, everything will speed up; life will seem more complex and the choices for what to think and how to respond to the pending changes will become exceedingly more confusing for those still chained to the old, crumbling paradigm where the words of public officials are neither questioned nor doubted.
Oud 22 september 2008, 10:34   #1228
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Voor de volledigheid :
De 'feiten' die jij (of je buik) wél verkiest te geloven, worden blijkbaar geselecteerd op 2 criteria :

- Staan ze op de conspiracy website die ik wel leuk vind en die in de mode is?
- Komen ze grotendeels overeen met mijn onwankelbare vooroordelen?

Het FEIT dat die conspiracy websites en de goeroes die daarop van leer trekken constant door de mand vallen, gedebunked worden en waarbij hun motieven steeds weer om blijken te $$ draaien, wordt vakkundig genegeerd.
Net zoals het FEIT dat je nooit of te nimmer een bewijs kan aanbrengen voor jouw 'feiten' dat ook maar half overtuigend is.
Allemaal onwaar wat je zegt. Je bent daar weer met het excuus dat ze er geld aan willen verdienen, terwijl de feiten gewoon aantonen dat dat niet zo is. Alex Jones geeft bv toestemming zijn films gratis te kopieren voor non-profit doeleinden.

En dat er geen bewijs is voor het feit dat we leugens verkocht worden ligt aan jouw oogkleppen die je aan hebt.

Laatst gewijzigd door exodus : 22 september 2008 om 10:34.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 18:21   #1229
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Alweer een deadline gepasseerd waarin er niets wezenlijks is gebeurd. Of hebben de aliens zich overslapen? Is hun hyperdrive kapot?
De Staged Alien Invasion heeft pas plaats n�* de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde, zo heeft kapitein Grokkor IV van het buitenaards moederschip mij holografisch laten bevestigen.

Maar ze komt eraan, wees daar maar zeker van.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:09   #1230
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is pertinent onwaar. Niet alle zaken zijn vervalsingen. Er zijn er inderdaad wel, maar die kunnen we gerust negeren.
neen hoor ... zo is het wel
en je hoeft niet zo meteen van stang te lopen op die term 'vervalsingen' ... dat is slechts één mogelijkheid

Citaat:
Jij geldt gewoon over naar de interpretatie van "er zal wel een verklaring voor zijn" of "het zijn vervalsingen" gewoonweg omdat je het niet mogelijk acht. Een grove vegissing.
helemaal niet, exodus
vandaar dat het me sterk interesseert zeker ?
moest ik mijn kost nu verdienen met het 'ontmaskeren' van dat soort spul dan zou ik je nog gelijk kunnen geven

bovendien is dat dan nog een flutargument daar ik net het omgekeerde kan beweren...
daar jij er rotsvast allemaal in gelooft _'k peins dat dat zelfs een wensdroom is _ zie jij in zowat alles waar enigsinds een 'reukje' aan zit onmiddellijk ufo's, aliens, geesten, complots, nwo etc
Oud 22 september 2008, 21:14   #1231
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoonweg een feit dat wij via de mainstream media nooit geïnformeerd worden naar de waarheid. We leven in een maatschappij waar het volk een fabeltje voorgeschoteld krijgt dat alleen tot doel heeft het status quo in stand te houden.

Geloven in complotten of niet geloven in complotten en hoeveel het er zijn is geen punt. We zijn op massale wijze leugens wijsgemaakt via de reguliere media. We moeten de feiten bekijken en zelf onze conclusies trekken in plaats van te geloven in een mainstream media die het establishment volgt. En dan zal je zien dat er zeer weinig klopt.
er is natuurlijk wel een gigantisch verschil tussen leugens voorgeschoteld krijgen ( al of niet wetende of beseffende dat gebeurt ) en dat al of niet (willen) slikken
en in zowat alles de meest onwaarschijnlijke zaken eerst gaan zien omdat diezelfde (onbetrouwbare) mainstream er met geen woorden over rept of het afdoet als verzinsels
Oud 22 september 2008, 21:21   #1232
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De Staged Alien Invasion heeft pas plaats n�* de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde, zo heeft kapitein Grokkor IV van het buitenaards moederschip mij holografisch laten bevestigen.

Maar ze komt eraan, wees daar maar zeker van.
ach vandaar dat de Walen dat angstvallig proberen te rekken ..
Oud 22 september 2008, 21:44   #1233
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alle zaken zijn vervalsingen.
Eigenlijk wel...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 09:34   #1234
beachcomber
Vreemdeling

Standaard

Amai.

Ik heb er drie uur over gedaan om de hele thread te lezen en alle gekheid op een stokje:

Denken die conspiracy-theorists nu echt dat heel de wereld, alle media incluis, geregeerd worden door een overkoepelend orgaan dat bepaalt wat wel en wat niet mag worden getoond.
Denkt u nu echt dat er een gemeenschappelijk doel is dat stelt dat de status quo moet behouden worden?
Len kan het niet eens worden over non-events als BHV. Laat staan dat men dingen zoals het bestaan van buitenaardse intelligentie geheim kan worden.

Niets blijft geheim, alles lekt uit.

En alle 'bewijs' dat believers aanhalen: sorry, het overtuigt echt niet. Ik zeg niet dat er geen buitenaards leven bestaat, ik zeg dat de huidige stand van zaken geenszins bewijst dat het effectief bestaat.

Believers zijn net zo erg als katholieken of moslims: geloven zonder zich vragen te stellen. UFO als religie.

U kan beweren dat wetenschap evengoed een dogma is, maar het is wel het eige dogma dat zichzelf steeds weer in vraag durft te stellen. Het is ook het enige dogma dat continu vooruitgang boekt. Ik hoef u het verschil in de evolutie van het wereldbeeld van religieuze mensen (god) en wetenschappers (oerknal - miss meer - LHC - ...) niet uit te leggen.
Is er teveel vertrouwen in wetenschap? Neen, er is nooit te veel vertrouwen in wetenschap. De wetenschappelijke manier van denken is de enige die waarheid brengt. Waarheid die kan onderuitgehaald worden, net door de toepassing van wetenschappelijke technieken. Waarheid die nooit vaststaat.

Gaan we dus ooit de absolute waarheid kenne? Neen, want die bestaat niet.
beachcomber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 10:11   #1235
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beachcomber Bekijk bericht
Amai.

Ik heb er drie uur over gedaan om de hele thread te lezen en alle gekheid op een stokje:

Denken die conspiracy-theorists nu echt dat heel de wereld, alle media incluis, geregeerd worden door een overkoepelend orgaan dat bepaalt wat wel en wat niet mag worden getoond.
Denkt u nu echt dat er een gemeenschappelijk doel is dat stelt dat de status quo moet behouden worden?
Len kan het niet eens worden over non-events als BHV. Laat staan dat men dingen zoals het bestaan van buitenaardse intelligentie geheim kan worden.

En alle 'bewijs' dat believers aanhalen: sorry, het overtuigt echt niet. Ik zeg niet dat er geen buitenaards leven bestaat, ik zeg dat de huidige stand van zaken geenszins bewijst dat het effectief bestaat.

Believers zijn net zo erg als katholieken of moslims: geloven zonder zich vragen te stellen. UFO als religie.

U kan beweren dat wetenschap evengoed een dogma is, maar het is wel het eige dogma dat zichzelf steeds weer in vraag durft te stellen. Het is ook het enige dogma dat continu vooruitgang boekt. Ik hoef u het verschil in de evolutie van het wereldbeeld van religieuze mensen (god) en wetenschappers (oerknal - miss meer - LHC - ...) niet uit te leggen.
Is er teveel vertrouwen in wetenschap? Neen, er is nooit te veel vertrouwen in wetenschap. De wetenschappelijke manier van denken is de enige die waarheid brengt. Waarheid die kan onderuitgehaald worden, net door de toepassing van wetenschappelijke technieken. Waarheid die nooit vaststaat.

Gaan we dus ooit de absolute waarheid kenne? Neen, want die bestaat niet.
Zelfs indien die "conspiracy" (eigenlijk 2 tegenovergestelde conspiracies) in volle omvang zou(den) bestaan, dan bewijst dat nog niets over UFOs.
Oud 23 september 2008, 10:30   #1236
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Vele amerikanen geloven inderdaad in UFO's, 911-theorien, de voedzaamheid van mcdonalds menu's, ....

Maar ze geloven wel in nog meer :

Citaat:
Helft Amerikanen gelooft (niet) in engeltjes
Meer dan de helft van de Amerikanen (55 procent) gelooft dat hij/zij een beschermengel heeft. En ongeveer één Amerikaan op vijf zegt ooit al eens de Stem van God te hebben gehoord. Dat blijkt uit een enquete van de Texaanse Baylor-universiteit.

"Mystieke ervaringen zijn wijdverbreid" in het door God gezegende land, dat zegt vicedirecteur Rodney Stark van het Instituut voor Religieuze Studies.

Uit de enquete blijkt voorts dat een grote meerderheid van de Amerikanen een positief beeld heeft van het bovennatuurlijke. Zo gaf een kwart van de ondervraagden aan, ooit getuige te zijn geweest van een bovennatuurlijke genezing. (afp/tdb)
http://www.demorgen.be/dm/nl/994/Wei...ngeltjes.dhtml

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 september 2008 om 10:30.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 15:40   #1237
exodus

Standaard

Citaat:

Het lekt ook uit. Zie de disclosure project van ex-miltairen en piloten die over UFO's getuigen. Je argument houdt geen steek.

Het lekt uit maar het publiek wil het niet geloven zolang het niet van een officiele bron komt. Zo simpel is het.
Oud 25 september 2008, 10:08   #1238
beachcomber
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het lekt ook uit. Zie de disclosure project van ex-miltairen en piloten die over UFO's getuigen. Je argument houdt geen steek.

Het lekt uit maar het publiek wil het niet geloven zolang het niet van een officiele bron komt. Zo simpel is het.
Waauw, dit moet zowat de grootste kringredenerig zijn die ik dit jaar ben tegengekomen.

Het wordt niet geloofd, want men gelooft het niet.

Ik heb hier maar 1 antwoord op:

Bewijs het. Bewijs het met bewijs dat niet bestaat uit wollige verklaringen van sensatiezoekers. bewijs het met foto's die niet zo onduidelijk of wazig zijn dat je er alles in kan zien. Bewijs het met officiële documenten die niet gefabriceerd zijn. bewijs het met harde, wetenschappelijke feiten, die niet ontsproten zijn aan het brein van een amateur-astroloog met een werkloosheidsuitkering en teveel tijd.

Zo simpel is het. jij beweert dat heel de mainstream-media het establishment dient. Bewijs het, bewijs mij dat er ooit een vergadering is geweest, een rondzendbrief een mondelinge afspraak, weet ik veel, waaruit blijkt dat we dom worden gehouden.

Het is dus heel simpel: bewijs me op onweerlegbare wijze dat je gelijk hebt. Zolang je dit niet kan is jouw theorie geen hol waard.
beachcomber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 10:21   #1239
exodus

Standaard

Citaat:
Waauw, dit moet zowat de grootste kringredenerig zijn die ik dit jaar ben tegengekomen.

Het wordt niet geloofd, want men gelooft het niet.
Dat is niet zo. Jij zegt dat het niet uitlekt, maar het lekt wel uit, zie verklaringen van piloten, ex-militairen, wetenschappers bij het leger enz

Wat versta jij dan onder uitlekken? Dat het met veel tralala aangekondigd wordt in de mainstream media met hulp vanuit officiele hoek? DAt zal nooit gebeuren.

Citaat:
Bewijs het. Bewijs het met bewijs dat niet bestaat uit wollige verklaringen van sensatiezoekers. bewijs het met foto's die niet zo onduidelijk of wazig zijn dat je er alles in kan zien. Bewijs het met officiële documenten die niet gefabriceerd zijn. bewijs het met harde, wetenschappelijke feiten, die niet ontsproten zijn aan het brein van een amateur-astroloog met een werkloosheidsuitkering en teveel tijd.
Bekijk eens deze persconferentie van de disclosure project waarbij ex-militairen en piloten hun zegje doen. Het zijn zeker geen sensatiezoekers:

http://video.google.nl/videoplay?doc...60900218&hl=nl

Laatst gewijzigd door exodus : 25 september 2008 om 10:22.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:46   #1240
exodus

Standaard

Hier de getuigenis van Clifford Stone die nog voor het leger in de U.S gewerkt heeft die zegt dat er minstens 57 verschillende types buitenaardsen al gekend zijn.

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=14195

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be