Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2013, 15:31   #1221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ik ben zeer kritisch te aanzien van moslims , maar ook niet vergeten in eigen boezem te kijken, Nu op vlak van religie moet ik dat niet doen , want ik geloof niet religieus eeuwenoud macht spel op basis van bijgeloof en fictie .
Waarom wilt u christenen van vandaag de dag afrekenen op zaken van eeuwen geleden? Mij is dat toch even niet duidelijk, hoor. Weeg ik u dan af op wat uw overgrootvader ooit heeft uitgespookt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 15:32   #1222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jan, zou jij vanuit een protestants standpunt het gedogen van scheidingen kunnen verklaren?
Wat bedoelt u? Dat ik u "de" protestantse visie op het huwelijk moet uitleggen? Met trouwens die nuance dat "de" protestantse kijk niet bestaat; er is een grote verscheidenheid aan standpunten.
Oud 17 november 2013, 15:34   #1223
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een samenleving die geen kinderen wenst of slechts een heel beperkt aantal, zaagt de poten van haar eigen toekomst. Vooral als ze daarbij de confrontatie moet aangaan met bevolkingsgroepen van een andere cultuur die verhoudingsgewijs heel wat meer nageslacht hebben. Aan die onvermijdelijke logica valt niet te ontsnappen, hoor.
Dus toch enkel kweken om kanonnenvlees genoeg in huis te hebben.

Van een religieuze verdediger had ik verdraagzaamheid verwacht en bedachtzame humane oplossingen. Maar soldaatjes kweken, aan die strategie had ik in 2013 niet gedacht.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 15:38   #1224
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van een religieuze verdediger had ik verdraagzaamheid verwacht en bedachtzame humane oplossingen. Maar soldaatjes kweken, aan die strategie had ik in 2013 niet gedacht.
Er is me dunkt toch wel een verschil tussen kanonnenvlees kweken (of assassijnen) en ervoor zorgen dat het door u bezette gebiede via de baarmoeders van uw vrouwen een meerderheid aan eigen volk krijgt. Denk je niet?

Nu het andere is dat wij die omslag niet meer zullen meemaken. Dus "het genot" de omslag van een welvarend werelddeel naar een derdewereld werelddeel is dan enkel aan de winnaars. Vraag is waar ze dan hun volgende kolonisatie gaan plannen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 15:40   #1225
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom wilt u christenen van vandaag de dag afrekenen op zaken van eeuwen geleden? Mij is dat toch even niet duidelijk, hoor. Weeg ik u dan af op wat uw overgrootvader ooit heeft uitgespookt?
Ik ben niet echt zo'n historicus, en niet echt bezig met details uit vorige oorlogen . Ik trek alleen mijn conclusie dat ze moeten vermeden worden.

En kinderen kweken om sterker te zijn dan de anderen hoort daar niet bij.

Nu, hoe we de overheersing van religieuzen die per definitie niet echt verdraagzaam zijn moeten stoppen weet ik ook niet, maar na 2000 jaar fictie zie ik enkel voorstaanders van verdediging en confrontatie . ook bij voorstaanders van Christen waarden. Dat stemt me droevig .
Oud 17 november 2013, 15:40   #1226
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk leer je die "dingen" niet op school. Dat is ook niet de taak van de school. Het onderwijs hoort onderricht, kennis en kunde mee te geven, daar waar opvoeding, waarden, beleving... in de eerste plaats door de ouders moeten worden aangebracht.
Kinderen op internaten, die hun ouders enkel op vakanties zien?

In mijn kinderjaren, de jaren 60-70, heb ik niets meegekregen van mijn ouders over seksualiteit, relaties, beleving, zelf later kinderen hebben...

Wat ik van hen wel geleerd heb, is hoe het niet moet als ouder, en ik heb het ook zo niet gedaan. Mijn ouders hadden 5 kinderen omdat dat paste in een katholiek gezin, maar ze hoorden er eigenlijk helemaal geen te hebben gehad.
(PS: mijn vader stond in het onderwijs...)
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 15:41   #1227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kan het niet helpen dat u geopolitieke demografie onmiddellijk in oorlogstermen beschouwt.

Gewoon even een vraagje: u hebt er geen probleem mee dat het stijgend aantal allochtonen en het dalend aantal autochtonen in onze maatschappij? U vindt het een leuk vooruitzicht dat uw kleinkinderen in de toekomst misschien in een klas zitten met een overwegend islamitisch en dat de maatschappij waarin ze zullen leven gedomineerd wordt door de islam?
Oud 17 november 2013, 15:42   #1228
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u? Dat ik u "de" protestantse visie op het huwelijk moet uitleggen? Met trouwens die nuance dat "de" protestantse kijk niet bestaat; er is een grote verscheidenheid aan standpunten.
Laat me het anders verwoorden: hoe zou jij vanuit een christelijk geloof toch de stelling kunnen verdedigen dat het huwelijk geen sacrament is? Ik neem aan dat je contrasterende visies toch kunt verklaren, als rationeel volwassen persoon?
Oud 17 november 2013, 15:42   #1229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Kinderen op internaten, die hun ouders enkel op vakanties zien?

In mijn kinderjaren, de jaren 60-70, heb ik niets meegekregen van mijn ouders over seksualiteit, relaties, beleving, zelf later kinderen hebben...

Wat ik van hen wel geleerd heb, is hoe het niet moet als ouder, en ik heb het ook zo niet gedaan. Mijn ouders hadden 5 kinderen omdat dat paste in een katholiek gezin, maar ze hoorden er eigenlijk helemaal geen te hebben gehad.
(PS: mijn vader stond in het onderwijs...)
Ik kan het niet helpen dat uw ouders daarin niet hebben bijgedragen. Alleen is het altijd wat goedkoop te oordelen over het verleden. Welke ouder zal in de jaren vijftig, zestig gepraat hebben met hun kinderen over seksualiteit, over emotionaliteit... Bijna niemand. Het hoorde nu eenmaal niet.
Oud 17 november 2013, 15:45   #1230
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er is me dunkt toch wel een verschil tussen kanonnenvlees kweken (of assassijnen) en ervoor zorgen dat het door u bezette gebiede via de baarmoeders van uw vrouwen een meerderheid aan eigen volk krijgt. Denk je niet?

Nu het andere is dat wij die omslag niet meer zullen meemaken. Dus "het genot" de omslag van een welvarend werelddeel naar een derdewereld werelddeel is dan enkel aan de winnaars. Vraag is waar ze dan hun volgende kolonisatie gaan plannen.
De geboorte van een kindje is het mooiste wat er is op de wereld, maar dat in één zin verbinden met " ervoor zorgen dat het door u bezette gebiede via de baarmoeders van uw vrouwen een meerderheid aan eigen volk krijgt."

Kort gezegd . Kinderen krijgen en bezet gebied verdedigen door de hulp van baarmoeders van vrouwen .

Vreselijk dit te horen in 2013 . Beschamend .
Oud 17 november 2013, 15:45   #1231
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Een samenleving die geen kinderen wenst of slechts een heel beperkt aantal, zaagt de poten van haar eigen toekomst. Vooral als ze daarbij de confrontatie moet aangaan met bevolkingsgroepen van een andere cultuur die verhoudingsgewijs heel wat meer nageslacht hebben. Aan die onvermijdelijke logica valt niet te ontsnappen, hoor.
Hier ga je toch wel heeel ver over de schreef. Kinderen zijn mensen, geen werktuigen voor het systeem (noem het dan nog samenleving). Ze zijn meer en meer waard dan dat
Ik hoop dat jouw kinderen dit niet lezen. Ze zien onmiddellijk op welke waarde je ze schat.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 november 2013 om 15:46.
Oud 17 november 2013, 15:45   #1232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Laat me het anders verwoorden: hoe zou jij vanuit een christelijk geloof toch de stelling kunnen verdedigen dat het huwelijk geen sacrament is? Ik neem aan dat je contrasterende visies toch kunt verklaren, als rationeel volwassen persoon?
Het protestantisme kent slechts een beperkt aantal sacramenten en vult daarbij de sacramentele werking heel anders in dat bijvoorbeeld de katholieke of de orthodoxe Kerk. Vandaar dat men ook tot een andere visie op het huwelijk komen.
Oud 17 november 2013, 15:48   #1233
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel dit als reactie op beweren dat mensen heel rationeel en weloverwogen geen kinderen willen uit bijvoorbeeld het besef geen verantwoordelijkheid te kunnen dragen. Uit al die berichten blijkt dat juist niet. Wel andere redenen die uitgaan van een bijzonder negatief gevoel tegenover kinderen.
Je antwoordt niet op de vraag.
Dus opnieuw: wat is daar verkeerd aan? Keuze hebben en keuzes maken mag niet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 15:48   #1234
Clearly view
Banneling

Standaard

Mogen we ook nog kindjes op de wereld zetten met doel een betere wereld te krijgen met respect voor elkaar en natuur , om een mooie wereld met vrede te krijgen , en niet om met genoeg te zijn om het aantal liters bloed te kunnen overtreffen bij een volgend conflict dat in volle voorbereiding is .
Oud 17 november 2013, 15:50   #1235
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Ik kan het niet helpen dat uw ouders daarin niet hebben bijgedragen. Alleen is het altijd wat goedkoop te oordelen over het verleden. Welke ouder zal in de jaren vijftig, zestig gepraat hebben met hun kinderen over seksualiteit, over emotionaliteit... Bijna niemand. Het hoorde nu eenmaal niet.
Geef eens antwoord aub: kinderen in internaten: Waar moeten die hun 'opvoeding' halen? Het zijn vaak kinderen van ouders met een heel druk leven, die alleen in een haast-vakantie van een week op Teneriffe wat tijd met hun kinderen (kunnen) spenderen.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 november 2013 om 15:50.
Oud 17 november 2013, 15:54   #1236
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
en niet om met genoeg te zijn om het aantal liters bloed te kunnen overtreffen bij een volgend conflict dat in volle voorbereiding is .
De tijden dat conflicten beslecht worden op basis van wie het meeste kanonnenvlees heeft of wie het langst een beleg kan volhouden, is wel al een tijd voorbij ook...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 15:56   #1237
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De tijden dat conflicten beslecht worden op basis van wie het meeste kanonnenvlees heeft of wie het langst een beleg kan volhouden, is wel al een tijd voorbij ook...
Toch wordt kinderen krijgen hiermee in verband gebracht in deze draad .
Oud 17 november 2013, 15:58   #1238
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Hier ga je toch wel heeel ver over de schreef. Kinderen zijn mensen, geen werktuigen voor het systeem (noem het dan nog samenleving). Ze zijn meer en meer waard dan dat
Ik hoop dat jouw kinderen dit niet lezen. Ze zien onmiddellijk op welke waarde je ze schat.
Inderdaad.
Oud 17 november 2013, 15:58   #1239
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Toch wordt kinderen krijgen hiermee in verband gebracht in deze draad .
Inderdaad, hoe laag kan men vallen.
Oud 17 november 2013, 16:01   #1240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je antwoordt niet op de vraag.
Dus opnieuw: wat is daar verkeerd aan? Keuze hebben en keuzes maken mag niet?
Ik heb al uitgebreid ingegaan op de vraag waarom geen kinderen wensen uit hedonistische motieven laakbaar is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be