![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wilt u christenen van vandaag de dag afrekenen op zaken van eeuwen geleden? Mij is dat toch even niet duidelijk, hoor. Weeg ik u dan af op wat uw overgrootvader ooit heeft uitgespookt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelt u? Dat ik u "de" protestantse visie op het huwelijk moet uitleggen? Met trouwens die nuance dat "de" protestantse kijk niet bestaat; er is een grote verscheidenheid aan standpunten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van een religieuze verdediger had ik verdraagzaamheid verwacht en bedachtzame humane oplossingen. Maar soldaatjes kweken, aan die strategie had ik in 2013 niet gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het andere is dat wij die omslag niet meer zullen meemaken. Dus "het genot" de omslag van een welvarend werelddeel naar een derdewereld werelddeel is dan enkel aan de winnaars. Vraag is waar ze dan hun volgende kolonisatie gaan plannen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En kinderen kweken om sterker te zijn dan de anderen hoort daar niet bij. Nu, hoe we de overheersing van religieuzen die per definitie niet echt verdraagzaam zijn moeten stoppen weet ik ook niet, maar na 2000 jaar fictie zie ik enkel voorstaanders van verdediging en confrontatie . ook bij voorstaanders van Christen waarden. Dat stemt me droevig . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In mijn kinderjaren, de jaren 60-70, heb ik niets meegekregen van mijn ouders over seksualiteit, relaties, beleving, zelf later kinderen hebben... Wat ik van hen wel geleerd heb, is hoe het niet moet als ouder, en ik heb het ook zo niet gedaan. Mijn ouders hadden 5 kinderen omdat dat paste in een katholiek gezin, maar ze hoorden er eigenlijk helemaal geen te hebben gehad. (PS: mijn vader stond in het onderwijs...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon even een vraagje: u hebt er geen probleem mee dat het stijgend aantal allochtonen en het dalend aantal autochtonen in onze maatschappij? U vindt het een leuk vooruitzicht dat uw kleinkinderen in de toekomst misschien in een klas zitten met een overwegend islamitisch en dat de maatschappij waarin ze zullen leven gedomineerd wordt door de islam? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat me het anders verwoorden: hoe zou jij vanuit een christelijk geloof toch de stelling kunnen verdedigen dat het huwelijk geen sacrament is? Ik neem aan dat je contrasterende visies toch kunt verklaren, als rationeel volwassen persoon?
![]() |
![]() |
#1229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kort gezegd . Kinderen krijgen en bezet gebied verdedigen door de hulp van baarmoeders van vrouwen . Vreselijk dit te horen in 2013 . Beschamend . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat jouw kinderen dit niet lezen. Ze zien onmiddellijk op welke waarde je ze schat. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 november 2013 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het protestantisme kent slechts een beperkt aantal sacramenten en vult daarbij de sacramentele werking heel anders in dat bijvoorbeeld de katholieke of de orthodoxe Kerk. Vandaar dat men ook tot een andere visie op het huwelijk komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus opnieuw: wat is daar verkeerd aan? Keuze hebben en keuzes maken mag niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Banneling
|
![]() Mogen we ook nog kindjes op de wereld zetten met doel een betere wereld te krijgen met respect voor elkaar en natuur , om een mooie wereld met vrede te krijgen , en niet om met genoeg te zijn om het aantal liters bloed te kunnen overtreffen bij een volgend conflict dat in volle voorbereiding is .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 november 2013 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 |
Banneling
|
![]() De tijden dat conflicten beslecht worden op basis van wie het meeste kanonnenvlees heeft of wie het langst een beleg kan volhouden, is wel al een tijd voorbij ook...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 | |