![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je kan ook gewoon antwoorden op de vraag hoor. Al zou mijn kennis over aardrijkskunde 0 zijn, dat is geen reden om niet op de vraag te antwoorden. Over welke smalle doorgangen heb jij het en hoe smal zijn ze dan precies...?
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah maar de amerikaanse schepen hebben ook mensen op het dek staan die de wacht houden. Dus opnieuw, wat is het verschil. Komt nog bij dat jij zei dat de amerikanen het bootje nooit konden zien omdat het zich perfect kon verbergen achter de golfslag...dit is voor belgen niet anders...leg dus uit... EN nachtkijkers konden niet gebruikt worden op zee...dus welke oude technieken die wel gebruikt kunnen worden hebben de belgen? WAT WORD HET JANTJE???????????????????????????????????????????? ???????????
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat er in die doorgangen dus een richtingsregeling is voor de scheepvaart. Sommige doorgangen zijn zelfs maar een paar 10talle meters breed, al de rest is te ondiep om scheepvaart toe te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat er doorgangen zijn die zo smal zijn, je hebt ook beekjes van 20 cm breed en 10 cm diep, daar gaat het niet om. In welke doorgangen van hoeveel meter breed komen vliegdekschepen die jij wilde aanvallen? Waarom geef je dergelijke belachelijke antwoorden? Je zegt dat je mijnen gaat leggen voor dergelijke schepen te beschadigen en dan geef je plaatsen waar ze nooit komen, je mijntje zal dus met zekerheid geen vliegdekschip kunnen beschadigen in doorgangen van 10m breed ![]() ![]() ![]() ![]() Je zit wel onnozel te doen over mijn kennis van aardrijkskunde maar jou antwoorden lijken te komen van iemand met een iq van dat van een sleepmijn.
Laatst gewijzigd door illwill : 16 november 2007 om 09:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar houten scheepjes niet zichbaar zijn op de radar als ze geen radarreflector hebben, kan ik rustig wachten tot ik zeker ben dat er geen onbedoelde schepen in mijn mijnveldje terecht komen en het zo verraden. Tweede punt is, dat nachtkijkers niet bruikbaar zijn om technische redens op zee en omdat mijnen niet boven water zitten, maar er onder. En de reden waarom de Belgische schepen minder snel in een mijnenveld verloren gaan, is juist omdat de Belgische marine nu net de beste zijn in het opsporen en opruimen van mijnen. En de Belgische marine gebruikt ondanks alle andere middelen die ze heeft nog steeds het duwplanksysteem om mijnen van het schip weg te houden. Een systeem dat de koopvaardij ook gebruikt als ze in zwaar vervuilde en begroeide wateren moeten varen. Maar dit systeem kan door de bouw en vorm van de meeste oorlogsbodems door hen niet gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dag dat Jantje het niet meer weet, dan vergaat de wereld.
Want voor elk probleem bestaat er een oplossing. Iets dat aan elke elite militair word aangeleerd en duidelijk ingeprent. Er zijn zo een paar regels die er bij elke elite militair gewoon in geramd worden. 1) voor alles bestaat er een oplossing. 2) niets in onmogelijk. 3) gebruik in de eerste plaats steeds je verstand. 4) vermijd overbodig geweld. 5) vertrouw ALTIJD eerst op je eigen kennis en inzicht en pas daarna op de techniek. 6) het sterkste wapen van een militair is zijn verstand. 7) zorg steeds dat je goed en juist bent geïnformeerd voor je een actie plant en begint. 8) eenvoud heeft veel minder kans op fouten dan ingewikkeldheid. 9) beproefde technieken die hun deugdelijkheid hebben bewezen, zijn steeds beter dan nieuwe technieken die nog moeten aangeleerd worden. 10) denk sneller dan de vijand en pas je onmiddellijk aan naar de omstandigheden. 11) gebruik steeds je eigen ervaringen Zie je Illwill dit zijn een paar regels waardoor elite mensen beter zijn dan de rest van het zootje. Daar ik zelf regelmatig met de Belgische en US-marine werkte als militair en zelf een tijd op de koopvaardij heb gevaren, ken ik dus de problemen van schepen en hun bemanningen op zee. En al jou technische hulpmiddelen en boekenwijsheid kan dus gewoon niet op tegen die lijfelijke ervaringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je draait hier opnieuw rond de pot, antwoord gewoon op de gestelde vraag. Het zijn jou beweringen e, niet de mijne, ik stel je gewoon een vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Boekenwijsheid? Ik stel jou gewoon vragen waar je niet op kan antwoorden, heeft dus niets met technische hulpmiddelen of wijsheid te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik heb je wel de reden gegeven waarom de Benelux Marine een houten scheepje wel kan opmerken en de moderne vloten niet. De reden trouwens waarom ik buiten het gezichtsveld van die schepen blijf als ik ooit zo'n aanslag zou willen uitvoeren. Even ter inlichting, de horizonlijn ligt op +/- 40 km in open zee met mooi weer. Dus als ik buiten de horizoncirkel blijf, blijf ik zelfs voor de Belgen onzichbaar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan dus veel leren van hen om minder geld aan de staat te moeten afgeven. En zolang er respect en beleefdheid is tussen ouder en kind, moet het kunnen dat een jongere persoon een ouder iemand op zijn fouten wijst. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog steeds is er politieke onwil zoals je zelf zegt... Citaat:
Ik heb geen enkel probleem. Ik zou niet weten welk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar als je dat probleem hard genoeg hebt, krijg je het gevoel dat je geen enkel probleem hebt. Ik ken nog wel zo'n mensen maar die zitten meestal in een gecapitonneerde cel en die irriteren enkel verplegend personeel met hun geschreeuw. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu mag jij ons eens gaan uitleggen hoe die schepen en vloot dan in de buurt van Irak geraakt. Ik dacht dat dit land enkel aan de Perzische golf een kust had en verder dus niet bereikbaar is voor vliegtuigen vanaf een vliegkampschip, omdat de vliegtuigen anders over Iran moeten vliegen, wat niet toegestaan is en de andere buurlanden aan de middellandse zee liggen. Ik weet het dus niet 100% zeker, maar denk dat je hier weer een mooie staaltje aardrijkskundige kennis ten toon spreidt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat ze met een vliegdekschip tot dicht aan de kust gaan varen? Men moet trouwens een goeie snelheid hebben om de vliegtuigen te laten landen,vandaar dat ze op zee blijven. Komt nog bij dat men in irak bijna geen vliegtuigen heeft laten vertrekken vanop schepen omdat het niet nodig was, de bommenwerpers hebben rustig en ongestoort hun werk kunnen doen. Men heeft ook bondgenoten daar wiens luchthavens gebruikt mochten worden waardoor bijtanken en onderhoud zelfs gemakelijk was. Geen verplaatsing nodig door smalle doorgangen. Dat jij denkt dat mijn aardrijkskunde geen zak waard is geeft nog geen reden om niet te zeggen over welke smalle doorgangen kwa km`s jij het hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hadden het niet over mijnen maar over houteren bootjes.
Ah maar de amerikaanse schepen hebben ook mensen op het dek staan die de wacht houden. Dus opnieuw, wat is het verschil. Komt nog bij dat jij zei dat de amerikanen het bootje nooit konden zien omdat het zich perfect kon verbergen achter de golfslag...dit is voor belgen niet anders...leg dus uit... EN nachtkijkers konden niet gebruikt worden op zee...dus welke oude technieken die wel gebruikt kunnen worden hebben de belgen en de amerikanen niet? WAT WORD HET JANTJE???????????????????????????????????????????? ???????????
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En al een probleem gevonden of ga je ook daar weer niet op antwoorden?
![]() |
![]() |