![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als ik je een beetje ken zal je het juist heerlijk vinden om deze vriendelijke toeristen in het Frans te woord te staan?
#1242 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij is er geen verschil tussen een Fransman uit Roubaix die op een paar kilometer van de VL grens woont en iemand uit Colfontaine die zeer zelden contact heeft met VL. Die persoon uit Roubaix zal NL veel vaker kunnen gebruiken dan iemand uit Colfontaine. |
|
![]() |
![]() |
#1243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus minderheden moeten maar gedomineerd worden, misschien ?
|
![]() |
![]() |
#1245 |
|
![]() Nee, maar erkennen dat ze een minderheid zijn helpt wél de verhoudingen normaliseren. Je kan niet meerdere meerderheden in één land hebben, nietwaar?
#1246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in alle ernst en eerlijkheid, La côte d'Opale heeft veel meer te bieden. http://www.guido.be/Ontspanning/Arti...te-dOpale.aspx |
|
![]() |
![]() |
#1247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die twee maten en twee gewichten zijn dé oorzaak waarom uw geliefde vaderland kapot aan het gaan is, maar blijkbaar bent u intellecueel niet in staat omdat in te zien en er de conclusies uit te trekken. Knoop het in uw oren: België heeft alleen nog een overlevingskans (if any), als het gros van de Belgen Nederlands en Frans als evenwaardige talen beschouwen én als een meerderheid van de Franstalige Belgen Nederlands begrijpt en spreekt. Zoniet kan u uw landje op uw buik schrijven, er is geen weg tussen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 augustus 2010 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
#1248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heet democratie, Henri.
#1249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u moet ook eens kijken wat je met een taal bereikt. Een Franstalige zal met de Nederlandse taal weinig bereiken, niet persoonlijk en niet professioneel. |
|
![]() |
![]() |
#1250 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten het zien als een minimale investering in het behoud van België. Zie ook de Facebook-groep Als je zó van België houdt, waarom spreek je dan geen Nederlands? (ondertussen al 10.742 leden).
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 augustus 2010 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
#1252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar allee. Als de franstaligen België zo graag willen, mogen ze dat toch hebben? Dan zij wij Vlamingen er van af.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#1253 |
Minister-President
|
![]() ...meen je dat nou? De grootste arbeidsmarkt van België is nog steeds Vlaanderen en wat is de taal nu weer? Walen kunnen natuurlijk ook in Frankrijk gaan werken maar doen ze dat en masse?
|
![]() |
![]() |
#1254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het zal zo worden: als de Belgische Franstaligen niet snel op een normale manier Nederlands leren begrijpen en spreken, is het afgelopen met hun Belgique. Dat jou dat niet aanstaat, begrijp ik, maar ik veeg er mjin botten aan. Buigen zal je moeten.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 augustus 2010 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
#1256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kleine toelichting van wat ik bedoel : Als een Vlaming op vakantie gaat dan is hij op uitzondering van Nederland verplicht een andere taal te spreken. Frans-Duits-Engels-Spaans-Italiaans. Als een Waal op vakantie gaat liggen die zaken helemaal anders. Walen die naar Frankrijk trekken kunnen er terecht in hun moedertaal is. In de meeste hotels overal in Europa kan je goed terecht met de Franse taal. Dat heb ik ondervonden in Italië en in Spanje. De meest verbreide Europese taal is het Engels, daar kan je overal mee terecht. Ik zou me derhalve meer zorgen maken over verengelsing dan over verfransing. |
|
![]() |
![]() |
#1257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze zomer vroeg een Fransman mij, nadat ik hem de Belgische situatie schetste, waarom de jonge werklozen van les "gens du sud" niet naar het Noorden trokken om daar te gaan werken? Ik bleef hem het antwoord schuldig... Na uw antwoord begin ik te geloven dat het Waals profitariaat (en daarmee bedoel ik niet ALLE WALEN) moet wakker geschud worden... In zijn streek (Languedoc) was volgens hem net het probleem dat de jongeren wegtrokken naar de steden om te werken,... Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 augustus 2010 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
#1258 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe het u uitkomt of past dakt u die er al dan niet bij. Vlaamse kiezers = N-VA + VB. N-VA haalde een mooie score, maar zelfs in combinatie met het VB is dat onvoldoende voor een meerderheid. Daar komt nog bij dat allesbehalve alle N-VA kiezers zitten te wachten op het einde van België. M.a.w.: waar staat u ? Antwoord: Nergens. |
|
![]() |
![]() |
#1260 |
|
![]() Laat ons eerst eens beginnen met een Waal die werkt zoekt.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 29 augustus 2010 om 10:56. |
![]() |