Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2011, 23:25   #1241
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Is de Islam eigenlijk racistisch? De ene zegt ja, de ander niet.
De koran, de leidraad van de islam lezen, zal uw vraag beantwoorden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:31   #1242
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik dacht van niet.
Gezien ik weet wat ik bedoel, weet ik dat ge het alweer verkeerd begrepen hebt.

Wat ik zeg is dat de racisten nog steeds dezelfde zijn, maar dat ze gewoon een andere eigenschap gevonden hebben bij de groep die ze viseren.
De praat is veranderd, de racist echter niet.
Oud 19 december 2011, 23:33   #1243
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De koran, de leidraad van de islam lezen, zal uw vraag beantwoorden.
Ik heb er grote stukken uit gelezen.
Is te vergelijken met de bijbel, behalve dat het iets 'realistischer' is.
Minder wonderen en zo.
Oud 19 december 2011, 23:34   #1244
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag het 's aan het liefje van de geëremoorde Sadia Sheikh. Zelf zal ze het niet kunnen navertellen. De getuigenissen van moslima's die anoniem via videoconferencing (want ondergedoken) hun verhaal deden op het proces over hoe afgerekend wordt met moslima's die het wagen om te gaan met een Westerling kunnen verhelderend zijn over de racistische islamitische visie over omgang met kaffers.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:36   #1245
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wat ik zeg is dat de racisten nog steeds dezelfde zijn, maar dat ze gewoon een andere eigenschap gevonden hebben bij de groep die ze viseren.
De praat is inderdaad geëvolueerd van "kaffir" tot "Westerse hond".
Oud 19 december 2011, 23:40   #1246
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Maar eigenlijk is iedere religie dit, want er wordt onderscheid gemaakt tussen gelovigen en ongelovigen.
Het gaat dus niet om racisme maar discriminatie.
U zou gewoon de koran eens moeten lezen, als leer is de islam discriminerend voor vrouwen, en haatdragend voor niet moslims.
gelovigen horen zich te onderwerpen, wat een kritische geest niet echt aanmoedigt maar de meeste moslims nemen stilzwijgend afstand van de leer als leidraad voor iedere handeling.
Tenminste in West Europa, waar die vrijheid hen gegeven is.

Laatst gewijzigd door alice : 19 december 2011 om 23:42.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:41   #1247
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat Artisjok er een nachtje over gaan slapen is, om mij morgen een antwoord te geven op mijn post aan haar.

Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ? http://www.ex-moslim.nl/

Wat is jou mening hierover, Alboreto ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:45   #1248
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder wonderen en zo.
Totaal niet te vergelijken met de bijbel, de koran bestaat uit verzen volgens lengte,en werd 150 jaar na de dood van de profeet pas opgetekend op basis van orale overdracht.
Het bevat de denkbeelden van een krijgsheer uit de zevende eeuw, iedere overeenkomst met de bijbel is met bovenstaande al zoek.
Je hebt de koran duidelijk niet gelezen.

Laatst gewijzigd door alice : 19 december 2011 om 23:46.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:52   #1249
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik vermoed dat Artisjok er een nachtje over gaan slapen is, om mij morgen een antwoord te geven op mijn post aan haar.

Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ? http://www.ex-moslim.nl/

Alboreto verplicht zichzelf om hierover geen mening te hebben. Als het op discriminerende, sexistische, racistische of homofobe koranteksten gaat, maakt Alboreto zichzelf dolgraag hersendood. Want in geval Alboreto hierover een mening zou uiten, maakt hij zichzelf tot racist ...volgens zijn eigen "logica". Dus Alboreto zal zwijgen over die discriminerende, sexistische, racistische of homofobe koranteksten. Hooguit zal hij zich wagen aan een portie christenbashing, dat is wel politiek correct, en bovendien altijd handig om weg te relativeren als je te laf bent om een mening te vormen en jezelf als meeloper profileert.
Oud 20 december 2011, 00:05   #1250
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Alboreto verplicht zichzelf om hierover geen mening te hebben. Als het op discriminerende, sexistische, racistische of homofobe koranteksten gaat, maakt Alboreto zichzelf dolgraag hersendood. Want in geval Alboreto hierover een mening zou uiten, maakt hij zichzelf tot racist ...volgens zijn eigen "logica". Dus Alboreto zal zwijgen over die discriminerende, sexistische, racistische of homofobe koranteksten. Hooguit zal hij zich wagen aan een portie christenbashing, dat is wel politiek correct, en bovendien altijd handig om weg te relativeren als je te laf bent om een mening te vormen en jezelf als meeloper profileert.
Het is idd opvallend hoe hij steeds in een narcolepsie verglijdt, als 'm met lastige vragen geconfronteerd word.
Maar ja, 't is al wat laat aan 't worden en niet iedereen heeft aanleg om laat op te blijven.
Enfin, morgen is er weer een nieuwe dag, zal 'm het dan nog eens vragen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 december 2011 om 00:05.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 00:18   #1251
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minder wonderen en zo.
Is jouw niet een ander groot verschil opgevallen? Namelijk dat de Bijbel in verhalende trant geschreven is en de Koran in de gebiedende wijs?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 06:21   #1252
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hebt ge, zoals steeds, fout begrepen.
Dat dacht ik ook al.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 06:24   #1253
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Niet alleen Alboreto, het linkse forumgedeelte blinkt altijd uit in afwezigheid bij allochtoonse of islamitische vormen van racisme..extreem links en de moslim immigranten hebben namelijk maar een verstandshuwelijk...stemmen in ruil voor onderwerping van de samenleving...

Arti citeert om de haverklap achterhaalde racistische partij programma's, maar nuanceert openlijke oproepen tot geweld in de koran door het interpreteerbaar en niet algemeen gevolgd te verklaren...eigenschappen die het VB programma wel niet krijgen..spagaat supréme..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Diego Raga, je weet al langer dan vandaag dat er meerdere stromingen zijn binnen de islam, omdat er meerdere interpretaties zijn.

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 december 2011 om 06:30.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 06:26   #1254
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Ik heb je geantwoord.
http://forum.politics.be/showthread....37#post5874237

Ik vermoed dat jij er een nachtje over geslapen hebt, om mij vandaag een antwoord te geven op mijn vraag (die je negeert)

Dan had ik graag je mening hierover eens gelezen :
"Iemand die meent dat moslims menen dat "Niet-moslims zijn huichelaars, leugenaars, gierig, doof, stom en blind" is evengoed racistisch."

Ik hoop dat je dat deze keer wel kan volgens de geijkte regels van een beschaafde discussie.
Oud 20 december 2011, 06:49   #1255
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat u de ruime betekenis van racisme prefereert om ongenuanceerd bepaalde houdingen te marginaliseren of zelfs te criminaliseren. Op deze wijze wordt iedereen die zich kritisch durft uit te laten over de multiculterele samenleving gemakkelijk gelabeld en het recht op een mening aldus ondermijnd.
Hoe staat mijn definitie voor racisme enige kritiek in de weg?
Is dat nu zo moeilijk om mensen niet te be-veroordelen op basis van feiten die anderen plegen of meningen die anderen hebben?

Citaat:
U gaat aldus ook gemakkelijkshalve voorbij aan bepaalde vragen die men zich soms terecht stelt en bv. te maken hebben met het toepassen van een tolerantie of gedoogbeleid als het om naleven van wetten gaat. Het rituele slachten van dieren is er 1 van, het toelaten van het dragen van een hoofddoek voor een pasfoto is een ander voorbeeld.
1 Het is al toegestaan om het hoofd te bedekken op een pasfoto, nog voor de eerste moslima in België aankwam. Bij wijze van spreken. Deze wet werd bedacht voor onze katholieke nonnen.
Waar heb jij eigenlijk pijn wanneer een kloosterzuster, een moslima of een kankerpatiente met bedekt hoofd op de pasfoto staat.
2 Hoe verhinderd mijn definitie voor racisme je om hier kritiek op te leveren?

Citaat:
Waar ik het evenmin mee eens bent is uw stelling dat dit "racisme" (in uw ruime invulling van het woord) steeds gebaseerd is op een superioriteitsgevoel. Dat kan bij sommigen idd zo zijn maar er zijn ook meer gematigde vormen die meer voortkomen uit een verlangen naar vertrouwdheid en de vrees voor het verlies van bepaalde verworvenheden onder druk van toenemende migratie.
Ik beweer nergens dat dit racisme steeds gebaseerd is op een superioriteitsgevoel.
Dit schreef ik :
Racisme wil nog altijd zeggen dat je mensen beoordeeld op basis van de zogenaamde groep waarbij ze zouden behoren op basis van bepaalde eigenschappen. En dat je die mensen op basis daarvan anders behandeld.
http://forum.politics.be/showthread....19#post5873719
Anders behandelen impliceert niet een superioriteitsgevoel.

Citaat:
Voorts is er ook twijfel aan de multiculturele samenleving om louter pragmatische redenen zoals de druk op de sociale zekerheid, toename werkloosheid e.d. dat men bezwaarlijk een racistisch motief kan noemen. Als u dat allemaal als niet legitiem beschouwt dan laat uw discours evenmin weinig ruimte over om tot een vergelijk te komen.
Waardoor onze sociale zekerheid onder druk staat is een andere discussie.
Beweren dat alle vreemdelingen naar hier komen om onze sociale zekerheid leeg te zuigen (met het gekende woordgebruik) is racisme.
Het staat je echter vrij om kritiek te leveren op het feit dat het werkloosheidscijfer bij allochtonen hoger is.
Dan kunnen we discussiëren over de oorzaken en oplossingen bedenken. En daarmee zijn we weer bij de OP en on-topic.
Oud 20 december 2011, 07:24   #1256
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Het is al toegestaan om het hoofd te bedekken op een pasfoto, nog voor de eerste moslima in België aankwam. Bij wijze van spreken. Deze wet werd bedacht voor onze katholieke nonnen.
Waar heb jij eigenlijk pijn wanneer een kloosterzuster, een moslima of een kankerpatiente met bedekt hoofd op de pasfoto staat.
2 Hoe verhinderd mijn definitie voor racisme je om hier kritiek op te leveren?

Ik beweer nergens dat dit racisme steeds gebaseerd is op een superioriteitsgevoel.
Dit schreef ik :
Racisme wil nog altijd zeggen dat je mensen beoordeeld op basis van de zogenaamde groep waarbij ze zouden behoren op basis van bepaalde eigenschappen. En dat je die mensen op basis daarvan anders behandeld.
http://forum.politics.be/showthread....19#post5873719
Anders behandelen impliceert niet een superioriteitsgevoel.

Beweren dat alle vreemdelingen naar hier komen om onze sociale zekerheid leeg te zuigen (met het gekende woordgebruik) is racisme.
Het staat je echter vrij om kritiek te leveren op het feit dat het werkloosheidscijfer bij allochtonen hoger is.
Dan kunnen we discussiëren over de oorzaken en oplossingen bedenken. En daarmee zijn we weer bij de OP en on-topic.
Waar krijg jij pijn als je het programma van Wilders of het VB leest ?

Die kankerpatienten , die trouwens maar tijdelijk een hoofddoek dragen en die 2 nonnen die anno 2012 nog halsstarrig met hun habijt op een pasfoto willen staan verdoezelen niet dat je de seculariteit weer krom plooit om je dhimmi rol te kunnen vervullen..

Beweren dat alle vreemdelingen naar hier komen om te kunnen werken en zich te integreren in onze maatschappij is staatsondermijnend..
Oud 20 december 2011, 07:34   #1257
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diezelfde dingen staan in de christelijke teksten.
Neen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 07:35   #1258
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder wonderen en zo.
Neen. Is helemaal niet te vergelijken.

Paulus.
Oud 20 december 2011, 07:39   #1259
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij het waar is. Dan is het een vaststelling.

Paulus.
Oud 20 december 2011, 07:43   #1260
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Tenzij het waar is. Dan is het een vaststelling.

Paulus.
Voor links blijft dit altijd racisme , zelfs als het over 99,99% gaat, ben je nog aan het veralgemenen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be