Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 14:09   #1241
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik zeg enkel wat ik ooit hoorde: de kopieën van de geschriften van de doopsels betrekken ze in een soort doopliturgie, zodat alle namen die daar in staan, meteen behoren tot de Christenen van de Heiligen der Laatste Dagen.
Je mag er zeker van zijn dat ik daar absoluut geen waarde aan hecht, maar dit belet me niet dat ik het bijzonder onbeschoft en zelfs onveroorloofd vind om zo maar groepen mensen, zelfs de overleden, te gaan herdopen, zonder dat zij daar ooit hun toestemming voor hebben gegeven.
Ken je diene Romney
Die heeft een anti religieuze mens uit zijn familie na zijn doop heropgegraven om alsnog te dopen naar hun regels. Allemaal met heeeeeel veeeeeel respect voor diene mens natuurlijk en wie kritisch durft te reageren tegen deze cult zal dan een beetje onrespectvol zijn zeker??????? 't Is godverdomme uw menselijke plicht om tegen zulke wansmakelijkheden te reageren.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 14:12   #1242
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

De discussie is van abortus na dopen gegaan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 14:20   #1243
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De discussie is van abortus na dopen gegaan?
kwestie van die ondoden eventjes achter ons te laten
Oud 18 april 2012, 15:59   #1244
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht

uit gans deze thread valt net te halen dat u het menselijke leven geen enkele waarde toedicht.
Tiens, ik vind dat net van u. U wil dat ongeboren menselijk leven, mag behandeld worden als van geen enkele waarde.

Citaat:
Uw fantaseert dingen die er niet zijn om zich maar te kunnen moeien met ons mensen.
Welke dingen fantaseer ik?

Citaat:
Dat zorgt ervoor dat u een gevaar bent voor onze maatschappij (dat is zelfs niet op de man, dat is gewoon hetgeen uit uw postings te halen valt) : u toont geen respect voor uw medemensen en uw zegt zwart op wit dat wij mensen geen zelfbeschikkingsrecht hebben. Ik vind zulke attitude zeer gevaarlijk en van dichtbij op te volgen.
Ik heb juist heel veel respect voor medemensen. Vandaar dat ik net tegen abortus ben.

U daarentegen, ontmenselijkt ongeboren menselijk leven, om het zonder gewetenswroeging te kunnen mogen doden, als deze net op een moment komt, dat u ongepast lijkt.

Menselijk leven, ontmenselijken, om het zonder scrupules te kunnen doden: dat is pas een gevaarlijke visie vind ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:01   #1245
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Tiens, ik vind dat net van u. U wil dat ongeboren menselijk leven, mag behandeld worden als van geen enkele waarde.

Ik heb juist heel veel respect voor medemensen. Vandaar dat ik net tegen abortus ben.

U daarentegen, ontmenselijkt ongeboren menselijk leven, om het zonder gewetenswroeging te kunnen mogen doden, als deze net op een moment komt, dat u ongepast lijkt.

Menselijk leven, ontmenselijken, om het zonder scrupules te kunnen doden: dat is pas een gevaarlijke visie vind ik.

Paulus.
Dat mensen iets ongeboren als een foetus of een embryo ontmenselijken is nogal logisch, aangezien het geen mensen zijn.
Oud 18 april 2012, 16:02   #1246
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets verkeerde redenering. Moord en doodslag gebeurde in de geschiedenis en gebeurt nu nog steeds, en in de toekomst gaat dat niet veranderen.

Zo zullen er ook altijd vrouwen zijn die zwanger raken, en toch het kind niet willen. Dat was in de geschiedenis zo, dat is nu zo en ook dat zal in de toekomst niet veranderen. Wat mensen daar dan vinden is irrelevant, het is nu eenmaal zo. Deal with it
Toch is het een verkeerde redenatie om dingen te legaliseren, omdat ze anders toch zouden gebeuren. Je kunt net zo goed moord en diefstal gaan legaliseren, omdat ze toch altijd gebeuren...

Paulus.
Oud 18 april 2012, 16:04   #1247
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch is het een verkeerde redenatie om dingen te legaliseren, omdat ze anders toch zouden gebeuren. Je kunt net zo goed moord en diefstal gaan legaliseren, omdat ze toch altijd gebeuren...

Paulus.
Je begrijpt er niets van, dat moord wettelijk verboden is doet er niet toe. Mensen die willen moorden doen het toch wel of het nu wettelijk verboden is of niet. Hetzelfde is met abortus.
Oud 18 april 2012, 16:17   #1248
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mensen iets ongeboren als een foetus of een embryo ontmenselijken is nogal logisch, aangezien het geen mensen zijn.
Wat zijn het dan? Planten, zoogdieren, insecten, vogels, reptielen, weekdieren, wat is het dan?

Kwestie van juist te kunnen repliceren als een blije zwangere vrouw beweert dat er een kindje in haar buik groeit.

Paulus.
Oud 18 april 2012, 16:22   #1249
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt er niets van, dat moord wettelijk verboden is doet er niet toe.
Volgens mij doet dat er wel toe. Moest moorden niet verboden zijn, zouden er veel meer gebeuren.

Citaat:
Mensen die willen moorden doen het toch wel of het nu wettelijk verboden is of niet.
Ik denk niet dat iedereen zin heeft om een aantal jaar in de gevangenis door te brengen. Ik denk zelfs dat er daardoor veel minder moorden gebeuren.

Citaat:
Hetzelfde is met abortus.
Precies!

Sedert het gelegaliseerd is, stijgt het aantal abortussen jaar per jaar voor de meest banale redenen. Abortus schijnt goedkoper te zijn dan de pil. En deze stijging, ondanks een steeds betere voorlichting.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 april 2012 om 16:25.
Oud 18 april 2012, 17:13   #1250
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Paulus.
er bestaat geen ongeboren leven.

je hebt diersoorten die levend baren en je hebt er die eieren leggen ; bij levend baren is er leven vanaf dat het gebaard is. Alles voordien behoort tot het wezen dat baart. Hier ontmenselijkt u de mens, wij maken leven en eenmaal een zaadcel en een eicel elkaar gevonden hebben is het diegene die baart die beslist. Dat is mens zijn ; dat is de circle of life.

U fantaseert dat u iets te bepalen hebt in andermans leven.

btw ergens tegen zijn, duidt vrij zelden op de aanwezigheid van respect.
Oud 18 april 2012, 17:35   #1251
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
er bestaat geen ongeboren leven.
Nee?

Je moet eens "ongeboren leven" intikken bij google.

Bij mij geeft dat ongeveeer 298000 resultaten, over precies datgene waarover we praten.

kijk maar: http://www.google.be/search?sourceid...ngeboren+leven

En dat voor iets dat niet bestaat volgens u?

Citaat:
Je hebt diersoorten die levend baren en je hebt er die eieren leggen ; bij levend baren is er leven vanaf dat het gebaard is. Alles voordien behoort tot het wezen dat baart.
Kunt u dat even funderen?

Ik wil maar zeggen, dat ik geen enkele wetenschapper ken die dat zo ziet. Geen enkele! Allemaal zien ze de moeder en het kind als twee verschillende lichamen.

Citaat:
Hier ontmenselijkt u de mens, wij maken leven en eenmaal een zaadcel en een eicel elkaar gevonden hebben is het diegene die baart die beslist.
Die wat beslist? Of het wezentje een mens is of niet?

Sorry hoor maar de aard van de mens is niet iets dat afhankelijk is van de beslissing van andere mensen. Tenzij u ontmenselijkt zoals ik ook zeg.

Citaat:
U fantaseert dat u iets te bepalen hebt in andermans leven.
Nee hoor. U doet dat. U fantaseert dat er geen ongeboren leven bestaat en dat ongeboren leven eigelijk het lichaam van de moeder is.

Citaat:
btw ergens tegen zijn, duidt vrij zelden op de aanwezigheid van respect.
Niet altijd. Je kan tegen de doodstraf zijn, tegen discriminatie, tegen racisme en ook tegen abortus.

In geen van de gevallen is er sprake van gebrek aan respect. Integendeel zelfs.

Paulus.
Oud 18 april 2012, 18:59   #1252
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb aan de hand van de Paulus-methode bewezen dat kabouters bestaan. Aantal Google-hits: ongeveer 2.860.000

http://www.google.be/search?q=kabout...=hp&channel=np
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 19:36   #1253
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn het dan? Planten, zoogdieren, insecten, vogels, reptielen, weekdieren, wat is het dan?

Kwestie van juist te kunnen repliceren als een blije zwangere vrouw beweert dat er een kindje in haar buik groeit.

Paulus.
Het is een foetus of een embryo, zo moeilijk is dat toch niet?
Oud 18 april 2012, 19:38   #1254
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij doet dat er wel toe. Moest moorden niet verboden zijn, zouden er veel meer gebeuren.

Ik denk niet dat iedereen zin heeft om een aantal jaar in de gevangenis door te brengen. Ik denk zelfs dat er daardoor veel minder moorden gebeuren.

Precies!

Sedert het gelegaliseerd is, stijgt het aantal abortussen jaar per jaar voor de meest banale redenen. Abortus schijnt goedkoper te zijn dan de pil. En deze stijging, ondanks een steeds betere voorlichting.

Paulus.
Haha, jij moet dringend eens iets lezen over hersen-wetenschap. Een psychopaat dat wilt moorden is niet gevoelig voor straf, dus zal gaan moorden of daar nu levenslang of 2 jaar op staat maakt niets uit.

En abortus stijgt niet omdat het legaal is, integendeel. Als je het wettelijk verboden maakt gaan mensen zelf abortus plegen, van die leuke amateur abortussen
Oud 18 april 2012, 19:54   #1255
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een foetus of een embryo, zo moeilijk is dat toch niet?
Dat zijn normale ontwikkelingsstadia van het menselijk wezen. Net zoals peuter, kleuter, puber, adolescent enz... Of zijn dat ook geen mensen misschien?

Het bevestigt dus eigen mijn stelling dat het een mens is.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Paulus.
Oud 18 april 2012, 19:57   #1256
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, jij moet dringend eens iets lezen over hersen-wetenschap. Een psychopaat dat wilt moorden is niet gevoelig voor straf, dus zal gaan moorden of daar nu levenslang of 2 jaar op staat maakt niets uit.
Dat je met een uitzondering moet afkomen, bewijst de regel waarmee ik scherm.

Citaat:
En abortus stijgt niet omdat het legaal is, integendeel.
De cijfers die voorhanden zijn en die eerder in de thread al werden gegeven, bewijzen dat het aantal stijgt.

Als jij andere cijfers hebt -je zegt immers "integendeel"- laat maar komen.

Citaat:
Als je het wettelijk verboden maakt gaan mensen zelf abortus plegen, van die leuke amateur abortussen
Daar ben ik ook tegen.

Paulus.
Oud 18 april 2012, 19:59   #1257
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn normale ontwikkelingsstadia van het menselijk wezen. Net zoals peuter, kleuter, puber, adolescent enz... Of zijn dat ook geen mensen misschien?

Paulus.
Als een vrouw beslist dat zijn geen embryo, foetus, peuter, kleuter, puber, adolsescent, volwassen, bejaarden wil, dan wil zij dat niet.

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 20:09   #1258
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als een vrouw beslist dat zij geen embryo, foetus, peuter, kleuter, puber, adolsescent, volwassen, bejaarden wil, dan wil zij dat niet.

Het ging erover wat het was, niet wat de moeder zou willen dat het was, maar soit,...

Als een moeder geen foetus, peuter, kleuter, puber, adolsescent, volwassen, bejaarden wil, zoals je zegt, dan kan zij de zorg daarvoor altijd afstaan waar het wel gewenst is.

Als je niet wil dat anderen over jouw bestaansrechts mogen oordelen, oordeel dan ook niet over het bestaaansrecht van iemand anders, zou ik zeggen.

Paulus.
Oud 18 april 2012, 20:33   #1259
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging erover wat het was, niet wat de moeder zou willen dat het was, maar soit,...

Als een moeder geen foetus, peuter, kleuter, puber, adolsescent, volwassen, bejaarden wil, zoals je zegt, dan kan zij de zorg daarvoor altijd afstaan waar het wel gewenst is.

Als je niet wil dat anderen over jouw bestaansrechts mogen oordelen, oordeel dan ook niet over het bestaaansrecht van iemand anders, zou ik zeggen.

Paulus.
Ik laat de vrouw over haar lichaam oordelen.
Net als de overgrote meerderheid in dit land.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 20:43   #1260
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.

Een peuter is geboren, heeft alle karaktereigenschappen,bewustzijn en uiterlijk om als een mens gezien te worden.
Een foetus of een embryo is niets meer dan een klompje cellen zonder enige vorm van bewustzijn, het kan het communiceren, het kan niets duidelijk maken, heeft een zeer beperkte emotie kader enz enz. Niets menselijks aan dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be