![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is zelfs het kenmerk van hetgeen men "de samenleving" noemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat volgens het strafwetboek alleen de bedienaars van de erediensten strafbaar zijn wanneer ze een huwelijk inzegenen vooraleer er een burgerlijk huwelijk werd aangegaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het woord koppel komt hier goed van pas. Hier worden koppels een koppel dingen verkocht Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 03:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is zich bezighouden met de voorwaarden om toegang te krijgen tot een religieuze ceremonie. Dat is dus wel degelijk zich bezighouden met de ceremonie zelf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In heel ruime mate is er vrijheid. Alleen zijn er nog een paar schemerzones uit vroeger tijden die opgeruimd horen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerstens, mevrouw Gwylan, had ik het niet over de maatschappij die zich bemoeit met het privé leven van de burgers, maar over de overheid die dat doet. En tweedens is het niet omdat zulks op andere plaatsen ook gebeurt, dat het aanvaardbaar is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 2 december 2012 om 03:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 |
Minister-President
|
![]() Goh, als u het zo wil stellen houdt de grondwetgever zich bezig met één aspect van die "toelatingsvoorwaarden", met name met het verbod om een religieus huwelijk af te sluiten zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk. Alle andere mogelijke "toelatingsvoorwaarden" zijn het domein van de religieuze groeperingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat iemand antroposoof is. Dan kan hij zonder enig bezwaar een huwelijksplechtigheid opstellen, die in aanwezigheid van familie en vrienden laten plaatsgrijpen, trouw beloven aan zijn vriendin en voor het overige gewoon ongehuwd blijven voor de overheid. Wie katholiek is, kan niet van die vrijheid genieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Minister-President
|
![]() De "overheid" maakt deel uit van de maatschappij ; het is er (in democratische staten) de door de burgers verkozen leiding van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 | |