Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2015, 18:30   #1241
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een Tesla is plezier,
Vergeet je niet een kleinigheid?
Jij hebt helemaal geen Tesla en al wat je hier komt verkondigen heb je uit boekskes of van horen zeggen....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 18:38   #1242
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw leugens gelooft niemand. .
Hij heeft nochtans gelijk. Die tabel geeft al slechte cijfers en iedereen die het een beetje wil narekenen ziet dat de lijntjes een beetje hmmm te positief zijn ingekleurd....
Nu, wetenschap, waarheid en wijsheid zijn dingen waar sommigen echt niet mee overweg kunnen.
Wat is uw opleiding eigenlijk Michel... komaan, zo beschamend kan het niet zijn.
Oud 18 november 2015, 18:41   #1243
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Als je Tesla je evenveel plezier geeft
Op circuit? Onmogelijk.
Snel weg en snel terug naar stilstand, dat kan ik volgen.
Snel de bocht om? Daar zitten de genen echt tegen.
Oud 18 november 2015, 18:58   #1244
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hier gaan we weer.
Onder ons, Michel, wat heb jij gestudeerd? Heb je enig benul van techniek en/of wetenschap of ben je echt een 'Google' professor?

Nog zo eentje...."Het enige, en echt het enige dat je kunt over zitten zagen is de actieradius die de helft is van een zuinige diesel"

Nieuwe batterijen kopen voor je telraam Michel.
400km is niet de helft van 1200 km.
die zinsnede kwam van mij ? En ja een moderen diesel doet ongeveer 1000-1200km, en een Tesla ongeveer 400-500km. Ik ga niet zeggen welk getal je met wel deelt om aan 2 te geraken... Maar een Tesla optimist deelt 1000 door 500
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 19:02   #1245
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen 110 km/uur over een autosnelweg zoemen noem ik nu niet bepaald een zware voet hebben. Mijn eigen ervaring met een testrit van de P85D : niet traag maar sportief. Verkoopstertje -die met minirok en dikke tetten- vroeg op een moment wel iets rustiger te rijden want voor zo een sportief gedrag was de wagen niet gemaakt. Bij vertrek volledig opgeladen (hing op de Boomsesteenweg aan de lader). Testrit van -ik denk- 2 uur en een dikke 100 kilometer (weet het niet meer zo goed) en wagen mocht DRINGEND terug aan de lader. Ik doe -mits normaal rijgedrag op de autosnelweg (120-130 km/uur) 1200 kilometer met een volle benzinetank. En een Tesla? Op 300-350 kilometer mag die enkele uren aan een lader (aan die enkele die er zijn). Ik tank op 3 minuten en kan weer 1200 kilometer verder

Maar ik tel af naar 2016 (of iets later). Als de nieuwe panamera wordt voorgesteld ga ik wel voor een turbo. Geen batterijen meer voor mij. Puur power en laat de batterijwagens maar verder zoemen
ik heb geen zware voet, maar mijn teller staat GPS geijkte snelheid 125-126km/u en ik steek heel veel auto's voorbij waaronder ook Tesla's voorbij, ik ben af en toe eens voorbijgestoken door een Tesla-ridder. Nu diegen die ook geijkt 125km rijden kunnen mij natuurlijk niet inhalen en zie ik natuurlijk niet.
Maar laten we zeggen dat gemiddeld je wel gevloerd wordt door BMW, Mercedes, Audi, en bedrijfscamionetten na 17u
Oud 18 november 2015, 19:03   #1246
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hij heeft nochtans gelijk. Die tabel geeft al slechte cijfers en iedereen die het een beetje wil narekenen ziet dat de lijntjes een beetje hmmm te positief zijn ingekleurd....
Nu, wetenschap, waarheid en wijsheid zijn dingen waar sommigen echt niet mee overweg kunnen.
Wat is uw opleiding eigenlijk Michel... komaan, zo beschamend kan het niet zijn.
ik denk niet dat het zo slecht is, want hij schrijft hier al een paar jaren en hij heeft nogal veel zin in statistiek.
Oud 18 november 2015, 20:22   #1247
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk niet dat het zo slecht is, want hij schrijft hier al een paar jaren en hij heeft nogal veel zin in statistiek.
Het enige wat ik van hem gezien is copy pastes.
Oud 18 november 2015, 21:03   #1248
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Wat baten kaars en bril...

edit: nattevinger zonder (p/c-)bronnen kan iedereen hé.
zelfs lullen kan iedereen.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2015 om 21:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 23:15   #1249
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
nee, hij copieert zijn bronnen, maar verwerkt ze weldegelijk, dus ik denk dat je nu effe de bal misklopt, ik weet zijn posts te waarderen, en het is meestal nogal moeilijk om hem te weerleggen. Ivm zijn Diesels krijg ik er momenteel toch niet direct veel tussen zijn redenering, en toch ben ik economisch geredeneerd niet voor het verbieden van brandstoffen, van mij zou dus elke brandstof als autobrandstof mogen gebruikt worden. Ik zie dus geen limieten... vanuit het oogpunt van diversificatie.

Kijk: je stelt bvb een vraag die je nergens op internet vindt;.. en je krijgt daar een goed antwoord op, neem nu deze vraag:

Miceleke:
als je een 3 liter diesel maakt of een 9 liter benzine... Weegt die dubbele uitstoot van NO dan op tegen die benzine ?
Oud 18 november 2015, 23:40   #1250
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miceleke:
als je een 3 liter diesel maakt of een 9 liter benzine... Weegt die dubbele uitstoot van NO dan op tegen die benzine ?
Was het maar waar, het verschil is nauwelijks 0,74 liter in de praktijk (VAB 2013 budgettest 10 autos page 3 pdf : https://www.vab.be/~/media/vab/files...013.ashx?la=nl )
of www:
Citaat:
http://www.autofans.be/nieuws/offici...j-30000-kmjaar
EXIT DIESELWAGENS?
Op korte termijn lijkt het nog niet dat wij Belgen de dieselwagen links laten liggen. [...]

De wagens die VAB gebruikte in de test:
- Dacia Lodgy
- Volkswagen Polo
- Citroën C3
- Opel Corsa
- Renault Clio
- Ford Fiesta
- Volkswagen Golf
- Skoda Superb
- Mazda CX 5
- Mercedes C-klasse
Beetje lokken...

En de gemiddelde NOx-uitstoot (waarbij vooral NO2) van "de diesel" ook euronorm 6 is... 0,6/0,05 = 12 maal slechter dan een euronorm 5 benzine...
(die grijze wolkjes links gasoline...). En euronorm 5 versus euronorm 5 is de diesel 16 maal slechter (0,8/0,05 = 16)

Ga je nu zoeken naar een benzine die 16 maal meer verbruikt dan een diesel ?
Mmmh een Bugatti Veyron aan 400 kmh misschien?
Daar rijden er zeker 500.000 van rond, in Limburg alleen al, en die snelheden halen ze op de....

je kent die prentjes en die link... Paul

http://www.theicct.org/news/pressemi...tzlich-erlaubt
http://www.theicct.org/blogs/staff/l...x-emissions-eu
Klopt er iets niet ? ................................ (van kankerfijnstof spreken we dan nog niet...)

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2015 om 00:09.
Oud 19 november 2015, 10:00   #1251
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn ervaring in kennissen- en zakenkring is juist andersom. Een Tesla wordt aanzien als een ondernemer die niet durft ondernemen en weg gelachen.
Je moet eens langskomen op een meeting van de Tesla Motors Club. Je waant je daar bij wijlen in een VOKA- of een JCI-meeting. Zo goed als niets anders dan ondernemers. Enkele honderden bijeen. Allemaal gelukkige en enthousiaste Tesla-bezitters.

Jij spreekt duidelijk niet met kennis van zaken of met relevante ervaring. Valt dat niet onder "trollen", begin ik mij af te vragen?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 10:19   #1252
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Micele

de NO limiet is toch gewoon een limiet leggen op het rendement en de temperatuur van de verbranding ?
Dus de dag dat je gas/benzine op dezelfde manier aan hoge druk verbrandt krijg je toch hetzelfde probleem ?
Oud 19 november 2015, 11:45   #1253
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu wat ik bedoel is dit Micele
http://www.caranddriver.com/features...-plugs-feature

dieseltechniek van ontbranden door compressie zonder bougie, en het injecteren van brandstof zoals diesel, en het zuurstofrijk laten draaien etc is geen slechte techniek...

wat ze verbranden op zichzelf doet er niet toe, als het maar werkt. Hier zitten ze bvb gas te verbranden in een 'dieseltechniek'

De enige truuk om de NO te doen zakken is uitlaatgassen recycleren om zo de temperatuur te verlagen, maar ik vind dat persoonlijk niet de ideale oplossing, ik zou liever zien dat we gewoon aan 60% rendement draaien ipv 10-30% Dus voor mij mag die temperatuur omhoog als het ware. Tenzij de wet daar stokjes zit tussen te draaien.

Nu je merkt dat ze in principe de motor kunnen maken zonder al die toeters en bellen van turbo - hoge druk injectie - catalysator - ureum afterburner
https://www.quora.com/Why-does-diese...ustion-engines
http://blog.smartmotors.com/2014/10/...-surprise-you/
Toyota zit ondertussen al aan 42% voor de prius.

Hier zitten ze dieselmotoren om te bouwen naar gasmotoren
http://www.greencarcongress.com/2012...-20120419.html
Oud 19 november 2015, 11:52   #1254
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Micele

de NO limiet is toch gewoon een limiet leggen op het rendement en de temperatuur van de verbranding ?
Dus de dag dat je gas/benzine op dezelfde manier aan hoge druk verbrandt krijg je toch hetzelfde probleem ?
Wtf En waarom zou je dat laatste doen? En kan men dat wel überhaupt met benzine of gas? Alleen al een benzinemotor -enkel in deellast- op magermengsel te laten draaien gaf amper een verwaarloosbaar verbruiksvoordeel (de eerste **TSI´s heeft men dat geprobeerd maar na enkele jaren weer uit produktie genomen), daartegenover stond minder duurzaamheid en vooral veel meer benzineroetuitstoot.
** uitleg: https://de.wikipedia.org/wiki/TSI_(Motorentechnik)

Héél rare kronkel van jou. Denk je nu echt dat ze dat na 120 jaar evolutie benzinemotor het niet beter weten?
Hoe denk je dat de benzines steeds zuiverder konden worden in al die tijd, desnoods kan men -bij directe injecties- er nog altijd een benzineroetfilter opzetten moesten ze daar ook over beginnen te zeuren of vanaf euronorm 7/8 enz.... Euronormen 6c van benzines ken je toch Paul ?

Het is simpel Paul, neem gewoon een E-wagen die heeft al dat gezeur en genorm niet, daar filtert en wast men de rookgassen aan de electriciteitscentrale. Een E-wagen parkeert men in de living bij je smartphone alleen de oplaadstekker is zwaarder.

Qua problematiek NOx-vermindering mag je dit eerst lezen:
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/20...er-scr-1018606

En leg me daarna mss eens uit hoezo de dieselconstructeurs na 14 jaar maar een NOx-vermindering haalden van 1,6 maal ondanks opgelegde NOx-Euronormgrenzen, en nu zouden ze op amper 5 jaar een vermindering van # 5 maal moeten bereiken?
Citaat:
http://www.zeit.de/wirtschaft/2015-1...se-diesel-test
EU emissie-akkoord vertaald (voor nieuw type dieselauto´s): er is een steeds strengere NOx-overgangstijd tot 1.1.2020 vanaf dan mogen de gemiddelde (NOx-)metingen in het labo én op de weg de grenswaardes maar met #1,5 overschrijden, niet meer!
zo werkt een benzinemotor:
http://www.marcovw.nl/Motor/Benzinem...nzinemotor.htm

en helemaal onderaan de link staat de uitleg over het homogeen brandstofmengsel (14,7 delen lucht/1 deel benzine) dat enkel de gas/benzinemotor in staat stelt zo zuiver mogelijk energie uit een verbrandingsmotor te halen. Ook de uitleg over gelaagde verbranding of magermengsel bij die benzine-, eigenlijk otto-motor.
uitleg vind je overal:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lambda...motortechniek)

Maar wacht... nu verwacht ik weer een volgende niet-relevante kronkel of rare vraag van jou. En het antwoord gaat dan zijn: "banée Paul" (kwestie van eens een korte post te tikken.

lap nu zie ik weer een nieuwe post van jou... allez jij doet tenminste nog degelijk opzoekwerk, maar zolang de constructeurs het niet willen uitbrengen (for the god sake money) hebben we er niets aan hé. .

Maar op dé vraag van 1 miljoen - in het midden van mijn post- mag je wel eens proberen te antwoorden.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2015 om 12:03.
Oud 19 november 2015, 14:06   #1255
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Je moet eens langskomen op een meeting van de Tesla Motors Club. Je waant je daar bij wijlen in een VOKA- of een JCI-meeting. Zo goed als niets anders dan ondernemers. Enkele honderden bijeen. Allemaal gelukkige en enthousiaste Tesla-bezitters.

Jij spreekt duidelijk niet met kennis van zaken of met relevante ervaring. Valt dat niet onder "trollen", begin ik mij af te vragen?
Grappig Een meeting van Tesla's Ik zie het beeld al zo voor mij. Als dat jullie uitleg en verweer is dan pas ik. Want met dergelijke soort van het ras wil ik niet echt contact hebben (en ik heb noch witte sokken noch sandalen dus kan toch niet komen). Maar ik ben blij dat jullie gelukkige en enthousiaste Tesla-bezitters zijn. Zo zie je maar. Twee verschillende leefwerelden en twee verschillende groepen van mensen.

(ik denk dat jij eerder weinig visie van de echte wereld hebt. Jij noemt het trollen maar ik stel me iets heel anders over jou voor. Maar omwille van beleefd te blijven verlaag ik mij niet tot jullie niveau. Zoem gerust verder, hoe meer hoe liever. Ik weiger op te gaan in de grijze hersenloze massa van de hypocrieten die denken dat ze goed bezig zijn).
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 14:47   #1256
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat jullie uitleg en verweer is dan pas ik
Ah, tof. Dus we gaan nu geen postings van jou meer tegenkomen in deze draad? Ontrolld, heet dat, denk ik...
Oud 19 november 2015, 14:55   #1257
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, tof. Dus we gaan nu geen postings van jou meer tegenkomen in deze draad? Ontrolld, heet dat, denk ik...
ik vind het nochthans best grappig dat we zo iemand in het midden hebben die zo gezellig zijn porsche zit te profileren versus de Tesla. Dus ik vind niet dat die draad moet ontrolled worden van porscheridders
Oud 19 november 2015, 15:04   #1258
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Micele
ik heb het over de diesotto cycle
https://en.wikipedia.org/wiki/DiesOtto
Oud 19 november 2015, 15:05   #1259
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een Moslim kun je ook niet overtuigen dat het Christendom beter is. Dus waarom nog moeite steken in de Tesla believers? Maar geen probleem, hoe meer Tesla's hoe beter. De grijze massa noemen ze dat

Citaat:
ik vind het nochthans best grappig dat we zo iemand in het midden hebben die zo gezellig zijn porsche zit te profileren versus de Tesla. Dus ik vind niet dat die draad moet ontrolled worden van porscheridders
Eigenlijk is het triestig. Ik weet het. Waarom zo een merk als Porsche gaan vergelijken met een merk dat 1 model heeft (sorry nu een 2e model dat het 1e model is maar dan wat in hoogte uitgetrokken). Maar het worden nog leuke tijden. Eens de echte automerken hun E-wagens hebben zal Tesla een stille dood tegemoet gaan. Hun financiële toestand is al om te schreeuwen. Mijnheer Elon heeft zichzelf miljonair gemaakt en spartelt nog wat. Hij had zich beter bij Paypal gehouden

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 19 november 2015 om 15:06.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 15:33   #1260
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Moslim kun je ook niet overtuigen dat het Christendom beter is. Dus waarom nog moeite steken in de Tesla believers?
Oh, maar je hoeft zeker niet te vrezen dat de Tesla believers morgenavond keet gaan schoppen in Parijs, hoor! Daar zijn ze - als succesvolle ondernemers - te beschaafd voor...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be