Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2025, 10:19   #1241
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Lachen, gieren, brullen!

https://www.hln.be/buitenland/megalo...ideo~a38fa9f0/

Centrum van decadentie maken van Gaza.
Oud 26 februari 2025, 10:48   #1242
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
aanvullend, fox, wat mij zo'n beetje verontrust bij "rechts" nu, is dat in een soort van dronken overwinningsroes, allerlei zaken zomaar passeren waar een echt conservatief persoon toch ook niet blij van zou moeten worden. Dat passeert omdat het leedvermaak over de nederlaag van "links" of "progressief" belangrijker is. Waar zijn de echte conservatieve waarden, vraag ik me dan af?

per toevallig, las ik dit interview met Nick Cave, niet zo lang geleden. Nick Cave is ook een conservatief persoon. Lees hoe hij het beschrijft:

"
NC: Well, I didn’t mean to imply that I was a capital “C” Conservative, it’s more that I have a conservative temperament. I would say that, as far as I can make out, a conservative temperament has something to do with a deep understanding of the inherent value of the world, and its vulnerable and precarious nature. It is suspicious of the impulse to tear things down, dismantle things, cancel things, burn things to the ground, rather it’s more naturally inclined toward cautious, incremental change, because we need to be careful with the world. The conservative understands about loss and about grief. I’m certainly open to new things, but with an appreciation of what has gone before and a melancholy understanding that it is a lot easier to tear things down than to build them back up. But, at the end of the day, I think conservatism is an aspiration, it is something we should strive for—a society that works well enough that it is worth conserving. I don’t think we are there yet, there are things yet left to reform, of course, but I think we are generally moving in the right direction.
"

Waar zijn die conservatieven nu, die zich in principe zouden moeten thuis voelen in de Republikeinse partij? Dit kunnen toch niet achter het "bulldozerbeleid" van Trump en Musk staan?

Het is die stilte, van de echte conservatieven, die mij het meeste zorgen baart. OK, heb leedvermaak over de nederlaag van de progressieven, het is de convervatief gegund, maar neem misschien de verantwoordelijkheid van de overwinning?...
Ik ga heel eerlijk zijn hé. Ik ben zelfs geen conservatief en ik heb leedvermaak. Het probleem is dat men in de progressieve hoek nog steeds niet ziet dat Trump niet het probleem is. Trump is simpelweg een symptoom. En ja mijn leedvermaak is gigantisch als ik zie dat men enkel en alleen aan symptoombestreiding probeert te doen in plaats van in eigen boezem te kijken. En weet je waarom ik zoveel leedvermaak heb? Omdat ik weet dat het nutteloos is om mij nog langer op te winden over de fuckups van de progressieven. Niet meer dan dat. Noem het fatalisme als je wil.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2025, 10:55   #1243
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ga heel eerlijk zijn hé. Ik ben zelfs geen conservatief en ik heb leedvermaak. Het probleem is dat men in de progressieve hoek nog steeds niet ziet dat Trump niet het probleem is. Trump is simpelweg een symptoom. En ja mijn leedvermaak is gigantisch als ik zie dat men enkel en alleen aan symptoombestreiding probeert te doen in plaats van in eigen boezem te kijken. En weet je waarom ik zoveel leedvermaak heb? Omdat ik weet dat het nutteloos is om mij nog langer op te winden over de fuckups van de progressieven. Niet meer dan dat. Noem het fatalisme als je wil.
Ja, zo begrijp ik het ook. Dat is ook wat ik vooral zie aan rechts/conservatieve kant: leedvermaak.

Het is DAT wat mij verontrust. Dat dat leedvermaak belangrijker is dan goed beleid.
Oud 26 februari 2025, 11:00   #1244
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je gaat geschiedenis schrijven : de eerste weerwolf die een dikke hamster opvreet.
Al die vetten en eiwitten zijn toch niet te versmaden.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2025, 11:05   #1245
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zo begrijp ik het ook. Dat is ook wat ik vooral zie aan rechts/conservatieve kant: leedvermaak.

Het is DAT wat mij verontrust. Dat dat leedvermaak belangrijker is dan goed beleid.
Dat is blijkbaar de drijfveer bij extreem-rechts: wraak.

Ze voelen zich minderwaardig en reageren dat dan maar af op degenen die het ‘goed hebben’.

Bij Maga ook. Het enige dat hen interesseert is ‘owning the libs’. Dat Trump geen zak om hen geeft en hun Medicair/Medicaid gaat afschaffen beseffen ze niet (of erger nog, dat nemen ze ermaar bij).
En dat Trump/Musk het land om zeep helpen, daar hebben ze blijkbaar ook leedvermaak over.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 februari 2025 om 11:07.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2025, 11:18   #1246
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, in dit land is er al 25 jaar geen goed beleid meer geweest en geen enkele progressief ligt daar wakker van. Het enige wat je van hen ziet is het leedvermaak omwille van het instandhouden van een Cordon sanitaire en het tegenhouden van elke hervorming door links. De hooghartigheid van links komt nu als een boemerang terug en zo ook in de USA. Nu een beetje verontwaardigd zitten doen omwille van dat leedvermaak is echt niet nodig. Nogmaals, het wordt hoogtijd dat ze eens de hand in eigen boezem steken om te begrepen welke mechanismen tot de huidige situatie hebben geleid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 26 februari 2025, 11:20   #1247
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is blijkbaar de drijfveer bij extreem-rechts: wraak.

Ze voelen zich minderwaardig en reageren dat dan maar af op degenen die het ‘goed hebben’.

Bij Maga ook. Het enige dat hen interesseert is ‘owning the libs’. Dat Trump geen zak om hen geeft en hun Medicair/Medicaid gaat afschaffen beseffen ze niet (of erger nog, dat nemen ze ermaar bij).
En dat Trump/Musk het land om zeep helpen, daar hebben ze blijkbaar ook leedvermaak over.
Dat is dan exact dezelfde drijfveer van de progressieven. Die balk in het eigen oog, is exact de reden van het succes van Trump en co. Maar hey, laat die balk maar zitten jongen.
Oud 26 februari 2025, 11:22   #1248
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, in dit land is er al 25 jaar geen goed beleid meer geweest en geen enkele progressief ligt daar wakker van. Het enige wat je van hen ziet is het leedvermaak omwille van het instandhouden van een Cordon sanitaire en het tegenhouden van elke hervorming door links. De hooghartigheid van links komt nu als een boemerang terug en zo ook in de USA. Nu een beetje verontwaardigd zitten doen omwille van dat leedvermaak is echt niet nodig. Nogmaals, het wordt hoogtijd dat ze eens de hand in eigen boezem steken om te begrepen welke mechanismen tot de huidige situatie hebben geleid.
Ze zijn te dom om in te zien dat het CS dit land compleet naar de kloten heeft geholpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2025, 11:25   #1249
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk, in dit land is er al 25 jaar geen goed beleid meer geweest en geen enkele progressief ligt daar wakker van.
Eh?!

Geen enkele progressief ligt daar wakker van? Was er de afgelopen 25j geen kritiek op het gevoerde beleid van "al die linkse" regeringen of zo? Beetje serieus blijven he.

Is er geen verschil tussen Groen, CD&V, VLD, Vooruit of zo?....

Citaat:
Het enige wat je van hen ziet is het leedvermaak omwille van het instandhouden van een Cordon sanitaire en het tegenhouden van elke hervorming door links.
Hu?!

Ik zag vooral angst voor extreem rechts en VEEL discussie over cordon sanitaire. Alleen maar leedvermaak?! Seriously?

Citaat:
De hooghartigheid van links komt nu als een boemerang terug en zo ook in de USA. Nu een beetje verontwaardigd zitten doen omwille van dat leedvermaak is echt niet nodig. Nogmaals, het wordt hoogtijd dat ze eens de hand in eigen boezem steken om te begrepen welke mechanismen tot de huidige situatie hebben geleid.
Da's allemaal goed. "De Progressieven" moeten inderdaad duidelijk herbronnen.

En de overwinnaars nu, mogen ook stillekes aan hun verantwoordelijkheid beginnen nemen. Van dat laatste ligt ge precies minder wakker dan van het 1e. En dat is problematisch. Lachen met de verliezer is belangrijker dan iets deftig doen met uw overwinning.
Oud 26 februari 2025, 11:41   #1250
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eh?!

Geen enkele progressief ligt daar wakker van? Was er de afgelopen 25j geen kritiek op het gevoerde beleid van "al die linkse" regeringen of zo? Beetje serieus blijven he.

Is er geen verschil tussen Groen, CD&V, VLD, Vooruit of zo?....

Hu?!

Ik zag vooral angst voor extreem rechts en VEEL discussie over cordon sanitaire. Alleen maar leedvermaak?! Seriously?

Da's allemaal goed. "De Progressieven" moeten inderdaad duidelijk herbronnen.

En de overwinnaars nu, mogen ook stillekes aan hun verantwoordelijkheid beginnen nemen. Van dat laatste ligt ge precies minder wakker dan van het 1e. En dat is problematisch. Lachen met de verliezer is belangrijker dan iets deftig doen met uw overwinning.
Nauwelijks, dat heeft "Vivaldi" heel duidelijk aangetoond.

Citaat:
Oud 26 februari 2025, 11:42   #1251
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe goed of hoe slecht het beleid in ons land de laatste decennia was is een debat op zich

Maar ik ben het er niet mee eens dat dat één lange periode van links beleid was . In de regeringen Michel en Wilmès zaten geen linkse partijen. In de regeringen Leterme en Verhofstadt II en III zat vanop links enkel de PS (en niet de Vlaamse sossen).

Een gelijkaardig beeld bij de Vlaamse regering, waar je dikwijls liberalen, christendemocraten en N-VA hebt gehad.

Laatst gewijzigd door dalibor : 26 februari 2025 om 11:43.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2025, 11:43   #1252
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nauwelijks, dat heeft "Vivaldi" heel duidelijk aangetoond.
Ja, als ge ver op rechts zit, dan lijkt alles links van u natuurlijk allemaal op elkaar.

Als ge moeite zou doen, dan zou je de verschillen wel vinden. Anders was het natuurlijk ook gewoon 1 partij.

Ma soit.
Oud 26 februari 2025, 11:45   #1253
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoe goed of hoe slecht het beleid in ons land de laatste decennia was is een debat op zich

Maar ik ben het er niet mee eens dat dat één lange periode van links beleid was . In de regeringen Michel en Wilmès zaten geen linkse partijen. In de regeringen Leterme en Verhofstadt II en III zat vanop links enkel de PS (en niet de Vlaamse sossen).

Een gelijkaardig beeld bij de Vlaamse regering, waar je dikwijls liberalen, christendemocraten en N-VA hebt gehad.
Je kan hier geen serieuze discussie over hebben, zonder duidelijk te definiëren wat "links beleid" en wat "rechts beleid" nu juist inhoudt.
Maar, als rechtse partijen "links beleid" voeren, wordt dat dan "rechts beleid?"

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 26 februari 2025 om 11:46.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2025, 11:49   #1254
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, als ge ver op rechts zit, dan lijkt alles links van u natuurlijk allemaal op elkaar.

Als ge moeite zou doen, dan zou je de verschillen wel vinden. Anders was het natuurlijk ook gewoon 1 partij.

Ma soit.
De "rechtse" VLD werd in juni echt wel beloond voor hun gevoerde beleid.

Citaat:
Oud 26 februari 2025, 12:01   #1255
dalibor
Banneling

Standaard

Ik voel ze al afkomen.

VB is rechts en alle anderen zijn links.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2025, 12:04   #1256
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De "rechtse" VLD werd in juni echt wel beloond voor hun gevoerde beleid.
De prijs van eieren is de afgelopen maanden echt wel gestegen.
Oud 26 februari 2025, 12:12   #1257
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel ze al afkomen.

Euh neen, VB is centrum-rechts, de anderen zijn extreem-links.
Wie gelooft die mensen nog!
Oud 26 februari 2025, 12:54   #1258
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De prijs van eieren is de afgelopen maanden echt wel gestegen.

Citaat:
Oud 26 februari 2025, 12:57   #1259
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel ze al afkomen.

Vertel anders eens heel concreet, wat er zo extreem is aan het partijprogramma vh VB.

Citaat:
Oud 26 februari 2025, 13:40   #1260
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dadee is er ook nog steeds niet van bekomen dat Musk het volk groette, en niet Hitler.
Dan was het toch een groet die zeer veel mensen (en vooral de ouderen zoals mijzelf) onmiddellijk confronteerde met de herinnering aan een uiterst onaangename en pijnlijke periode. En kom mij vooral niet vertellen dat Musk zijn Nazi-groet als grap bedoeld was. Die Zuid-Afrikaan is in mijn ogen een onversneden fascist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be